اجرای مصوبه تسهیلات سربازی برای مشمولان ملی‌پوش و لیگ‌برتری

۱۶ نظر

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که قانون مربوط به افزایش سن خدمت سربازی ورزشکاران ملی پوش و لیگ برتری برخی از رشته‌های ورزشی اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا، به دنبال عدم حضور سامان قدوس، بازیکن تیم‌ملی فوتبال کشورمان در دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال ترینیداد و توباگو، برخی از رسانه‌ها ادعا کردند که وی به دلیل مشکلات ناشی از خدمت سربازی و قوانین مربوط به آن امکان حضور در کشور را نداشته است، موضوعی که البته با استناد به مصوبه چندماه قبل ستادکل نیروهای مسلح در خصوص افزایش سن خدمت سربازی ورزشکاران ملی پوش و لیگ‌برتری در برخی از رشته‌های ورزشی تکذیب شد، اما پس از آن برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که این مصوبه اجرایی نشده است. سردار موسی کمالی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در این خصوص توضیح داده است.

کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: برابر مصوبه ستادکل نیروهای مسلح سن سربازی مشمولان فعال در لیگ برتر و تیم‌ ملی در رشته ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال افزایش یافته و همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است ورزشکاران تیم‌های ملی تا ۳۰ سالگی و ورزشکاران تیم‌های لیگ برتری تا ۲۸ سالگی می‌توانند خدمت وظیفه خود را به تاخیر انداخته و دچار غیبت نشوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه شاخص تایید ورزشکار تیم ملی و لیگ برتری چه نهادی است، گفت: در مورد ورزشکاران تیم ملی وزارت ورزش و جوانان این موضوع را تایید می‌کند و در مورد تیم‌های لیگ برتر نیز فدراسیون‌های ورزشی موضوع را به ستاد کل نیروهای مسلح اطلاع داده و تایید می‌کنند. البته فعالیت در لیگ‌های دسته یک و دو مشمول این قانون نخواهد شد.

وی درمورد وضعیت مشمولان لژیونر همچون سامان قدوس نیز گفت: اگر این افراد در تیم ملی کشورمان حضور داشته باشند، پس از ۳۰ سالگی به سربازی اعزام می‌شوند اما اگر به تیم ملی دعوت نشده و تنها در لیگ‌های برتر باشگاه‌های کشورهای دیگر فعالیت کنند همچون قوانین لیگ برتر کشورمان با آنان برخورد شده و می‌توانند سربازی خود را تا ۲۸ سالگی به تاخیر بیندازند.

به گفته کمالی، اگر فردی از تیم ملی خداحافظی کرد و در لیگ برتر نیز نباشد آن وقت باید همان موقع به سربازی اعزام شده و در غیر اینصورت مشمول غایب سربازی به حساب می‌آید.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه گفته می‌شود این مصوبات اجرایی نشده است، اظهارکرد:‌ این مصوبه به تایید ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده معظم کل قوا رسیده و در حال حاضر در حال اجراست. بنابراین بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال، بسکتبال و والیبال مانند سامان قدوس و بازیکنان دیگر که به سربازی نرفته‌اند تا زمانی که در تیم‌های ملی فعال هستند می‌توانند تا ۳۰ سالگی اعزام خود را به تاخیر بیاندازند و دچار غیبت نیز نشوند. به همین دلیل نیز این افراد می‌توانند به راحتی و بدون مشکل در کشور تردد کنند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۶ نظر برای اجرای مصوبه تسهیلات سربازی برای مشمولان ملی‌پوش و لیگ‌برتری

  • ا
    احسان محمدپور
    ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
    دوستان نامه من شنبه رسید حالا ازم تاییدیه ثبت کسری و میخوان که مطمعن شن ثبت شده باید ازکوجا بگیرم این تاییده رو؟؟ازکوجا بفهمم ثبت شده یا ن؟خودشون ثبتش میکنند یا باید خودم ببرم؟از پلیس+10پرسیدم گفت دسترسی ما قطع شده واسه تاییدیه گرفتن کسری
    • A
      Ali
      ۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۰
      یک هفته هست که نامه من اومده ولی ثبت سیستم نشده !
      • M
        Mojtaba
        ۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۵
        خوبه دادا نامه تورو دادند ازمنو که هنوز نامه رو نفرستادن ۱۷ مهرم مدارکمو فرستادم
        • M
          Mojtaba
          ۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷
          یه ۱۰روز پیشم لویزان بودم گفت برو تا اخر هفته میفرستیم اما هنوز چیزی نفرستادن معلوم نیس میخاند چکار کنند.بدجوری استرس گرفتم
          • M
            Mojtaba
            ۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۸
            ۱۷مهرم مدارکو فرستادم .هنوز که هنوزه نامه رو نفرستادن .خوبه حالا تو نامه رو داری
          • م
            محمد
            ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۲۷
            دوست عزیز نامه ات ثبت شده یانه
        • ف
          فرشاد
          ۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
          دستور العمل معافیت ورزشکاران مدال آور بین المللی کی ابلاغ میشه؟ امیدوارم زودتر اعلام بشه خیلی بهش نیاز دارم.
          • ر
            رسول
            ۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۲
            سلام دوستان. ان شاالله حال همه خوب باشه. یه سوال دارم اگه کسی میدونه جواب بده خواهشا. من بابام رفت مشهد برای کارای کسری ولی گفتن چون کارت ایثار گری نداری اول باید کارت برات صادر بشه بعد که کارت اومد برای کسری اقدام کنید. ولی ارومیه تبریز اینا کارت و با کسری باهم صادر میکردند. کسی خبر داره روال کار اینا چطوره و چقد طول میکشه کارت ایثاره بیاد
            • ع
              علی
              ۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۸
              فکر نکنم مشگلی داشته باشه
              • ش
                شیخ
                ۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
                سلام،من کسریام ثبت سیستم شدن،ولی انتقالی گرفتم به ساری،قبلا چهل دختر بودم و گواهی اشتغال واسه چهل دختر بود،بالای برگه کسری زده به فرماندهی تیپ چهل دختر،میخواستم بدونم الان این برگه رو بدم به پادگان جدیدم تو ساری قبول میکنن یا باید دوباره اشتغال جدید بگیرم از ساری،خواهشا یکی جوابمو بده
                • م
                  میلاد
                  ۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲
                  اره نگران نباش اونها میدونن قبلا یه جای دیگه بودی
                  • س
                    سعید بندر
                    ۳ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۶
                    سلام از کجا بفهمیم ثبت سیستم شده یا نه
                    • A
                      Ali
                      ۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸
                      با کد ملی و کد سخا وارد سایت نظام وظیفه شو قسمت استعلام سابقه خدمت
                      • ا
                        احسان محمدپور
                        ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
                        داداش اون کد سخا رو چطوری بایدبگیرم میخوام ببینم کسریم ثبت شده یا ن
                        لطفا برام توضیح بده خیلی واجبه
                        • A
                          Ali
                          ۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۷
                          توی برگه ای که موقع اعزام به خدمت بهت دادند نوشته .

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ