اجرای طرح سرباز ماهر در اردبیل آغاز شد

 اجرای طرح سرباز ماهر به همت جهاد دانشگاهی و با حضور کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش ایرنا، کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه در بازدید از روند اجرای این طرح در استان اردبیل گفت: این طرح بر اساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح توسط جهاددانشگاهی در ۱۶ استان کشور در حال اجرا است.

سیدمهدی فقیهی افزود: طرح سرباز ماهر بستر مناسبی برای مهارت آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر می‌باشد.

او اظهار داشت: در این طرح افراد می‌توانند علاوه بر آموزش نظامی، ضمن توانمندی، مقدمات شروع یک کار جدید و مهارت‌های زندگی را بیاموزند و برنامه‌ریزی دقیقی را برای آینده خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سربازان به عنوان آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند، گفت: در این طرح افراد در زمان پایان دوره خدمت سربازی، علاوه بر اخذ کارت پایان خدمت، گواهینامه معتبر دوره‌های تخصصی و عمومی نیز دریافت می‌کنند که این امر شانس اشتغال و کارآفرینی آنها را افزایش می‌دهد.

کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طرح سرباز ماهر در ۱۶ استان در بین پرسنل و سربازان نیروهای مسلح (نظامی، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، ارتش) در پادگان‌ها در حال اجراست، تشریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح سرباز ماهر موظف است در هر استان هزار سرباز را طی ۸۰ ساعت تحت پوشش آموزش‌های لازم قرار دهد.

فقیهی افزود: طول مدت برگزاری این طرح ۶ ماه است و در قالب آن دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی به صورت کاربردی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند صفر تا صد آغاز یک کسب و کار و پیش درآمدی برای شروع فعالیت سازنده باشد، تصریح کرد: امیدواریم طرح سرباز ماهر موجب پرورش ایده‌ها در ذهن جوانان شود و زمینه‌های لازم برای خودشناسی و تنظیم اهداف زندگی‌شان را فراهم کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: با توجه به سوابق جهاد دانشگاهی در آموزش دوره‌های مهارت محور، تمامی توان خود را در جهت برگزاری هر چه بهتر این طرح بکار خواهیم بست.

مهران اوچی اردبیلی اظهار کرد: امیدواریم اجرای موفق طرح سرباز ماهر زمینه ساز ارتقای مهارت و اشتغال جوانان را در استان فراهم کند.

 منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ