اجرای رتبه‌بندی موجب افزایش انگیزه معلمان می‌شود

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بیان کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان وهم‌ترازی آن‌ها با درجه‌های اعضای هیات علمی، موجب افزایش انگیزه فرهنگیان و بهبود عملکرد وزارت آموزش و پرورش می‌شود.

فرهاد کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص تاثیر رتبه‌بندی معلمان و هم‌ترازی آن‌ها با درجه‌های اعضای هیات علمی در عملکرد وزارت آموزش و پرورش، گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان با توجه به تعریفی که برای رتبه‌بندی اعضای هیات علمی وجود دارد، مانند معلم‌یار، معلم دانشیار و ... یک اقدام مثبت و روبه جلو است؛ اما اجرای این اقدام با بار مالی و بودجه‌ای همراه است که باید تامین شود.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش یادآور شد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش ارتقاء پیدا کند، باید زمینه‌های ایجاد عمل تعاملی و عقلانی مبتنی بر عاملیت معلم فراهم شود.

وی با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان موجب افزایش انگیزه و بهبود عملکرد معلمان می‌شود، تصریح کرد: وقتی معلم انگیزه نداشته باشد نمی‌تواند در کلاس درس به‌خوبی ایفای نقش کند و این امر در تربیت دانش‌آموزان تاثیر سوء می‌گذارد.

کریمی خاطرنشان کرد: گرچه بسیاری از معلمان در شرایط نسبتاً نامناسبی، بهترین خدمات را ارائه می‌کنند اما اگر بتوانیم طرح رتبه‌بندی را اجرا کنیم، شرایط بهتری برای فعالیت معلمان فراهم خواهد شد و این مسئله موجب بهبود عملکرد وزارت آموزش و پرورش نیز می‌شود.

منبع: خبرگزاری آنا

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ