ابلاغ اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی اشتغال روستائی به استان‌ها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستائی برای اجرای طرح‌های گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و صنعت در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد امید امشب در حاشیه بازدید از روستای صاحب الزمان(عج) این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات اشتغال روستایی، تسهیلات بسیار مناسبی بوده که از سال گذشته در سطح کشور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: سقف این تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۶ هزار میلیارد آن هزینه شده و مرحله دوم آن که بیش از ۷ هزار میلیارد تومان است، برای اجرای طرح‌های توسعه روستایی در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی و صنعت در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به صرف ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی در لرستان افزود: پیش‌بینی می‌شود به استثناء سهم ۳۰ درصدی متمرکز در مرکز، این استان بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر ظرفیت استفاده دارد.

امید با تاکید بر اینکه هدف دولت از اعطای این تسهیلات تضمین اشتغال روستائی است، تصریح کرد: این تسهیلات نرخ سود پائینی داشته به‌نحوی‌که برای روستاهای عادی ۶ و مناطق مرزی ۴ درصد با بازپرداخت‌های ۹ ساله پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: همواره مشکلاتی در روند دریافت تسهیلات وجود داشته، اما آمارهای دریافتی از لرستان حکایت از انجام این مهم دارد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ