آموزش و پرورش ساوه با کمبود ۸۰۰ معلم در مدارس روبه‌رو است

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: آموزش و پرورش با کمبود ۸۰۰ معلم در مدارس روبرو است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، فراشیانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید با اشاره به آمار ورودی دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در شروع سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش ساوه میزبان ۵۴ هزار دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی در ۳۱۰ مدرسه شامل ۲۳۳ مدرسه شهری و ۷۷ مدرسه روستایی با فعالیت ۲ هزار و ۲۲۵ معلم است.

وی افزود: خوشبختانه از حیث فضای آموزشی، تعداد پرسنل و دانش‌آموز، شهرستان ساوه رتبه دوم استانی را دارد ولی از حیث رتبه‌های علمی و فرهنگی و بحث خیرین شهرستان ساوه جایگاه ممتازی در استان به خود اختصاص داده است.
فراشیانی تصریح کرد: پژوهش‌سرای شهید اسماعیل اسدی ساوه امسال توانست رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص بدهد، شاخصه ممتاز پژوهش سرای شهید اسدی "هوش خلاق" است این برنامه چندین سال متولی تنها در شهرستان ساوه اجرا شده که مقرر شد امسال این طرح در استان فراگیر و اجرا شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه عنوان کرد: ۱۵ پروژه آموزشی در حال ساخت داریم که ۶ مدرسه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد که برای شروع سال تحصیلی جدید تحویل آموزش وپرورش می‌شود همچنین امسال ۴ مدرسه شامل ۲ هنرستان و ۲ مدرسه به فضای آموزشی اضافه می‌شود و در حال حاضر ۹ هنرستان پسرانه و ۳ هنرستان دخترانه در شهرستان ساوه فعال است.
فرشیانی بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان ساوه کمبود فضای آموزشی برای شروع سال تحصیلی وجود ندارد از حیث پرسنل با توجه به آزمونی که برگزار شد ۵۰ درصد پرسنل ما تامین شد و از آنجایی که تعدادی از آنها برای مهرماه سال آینده شروع به‌کار می‌کنند برای سال جدید ۵۰ درصد یعنی بیش از ۸۰۰ معلم کمبود نیرو برای مهرماه امسال داریم ولی با به‌کارگیری پرسنل حق‌التدریسی و براساس ماده ۲۸ این کمبود تا حدودی جبران شده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان ساوه از حیث علمی و هنری جایگاه ممتازی در استان دارد به طوری که در کنکور امسال ۴۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ با قبولی ۱۵ دانش آموز در مقطع پزشکی شهرستان ساوه از کنکور۹۷ سهم داشت و این در حالی است که در بحث هدایت تحصیلی که در متوسطه دوم اجرا شد براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدایت ۶۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و ۴۰ درصد رشته‌های نظری بود که خوشبختانه شهرستان ساوه به این استاندارد نزدیک بوده است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: بحث برگشت دانش‌آموزان به روستا از برنامه‌هایی است که آموزش و پرورش جزو اولویت‌های خود قرار داده به طوری که در سال گذشته با یک مدرسه در روستای سقانلیق شروع کردیم و خوشبختانه به دلیل آمار بالای دانش‌آموزان این روستا، برنامه‌ریزی برای ساخت مدرسه دوم این روستا در دست اقدام است و همچنین ساخت مدرسه در چهار روستای دیگر شهرستان ساوه در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود.
وی افزود: برآورد کمک‌های خیرین برای ساخت فضای آموزشی سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال بود که انتظار داریم این مبلغ را در سال آینده نیز داشته باشیم و قطعا اگر خیرین نبودند آموزش وپرورش با چالش روبه‌رو بود.
فراشیانی بیان کرد: در مورد استانداردسازی فضای آموزشی یا همان مصرف بهینه سوخت تبدیل بخاری گازی به شوفاژ، دولت عملکرد خوبی داشت و قرار براین شد تمام مدارس از نعمت شوفاژ برخوردار شوند ولی مشکلات مالی دولت این مسئله محقق نشد.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه ادامه داد: از چالش‌های رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه کمبود فضای آموزشی، کمبود پرسنل بود و متاسفانه پرسنل غیربومی بعد از کسب تجربه به زادگاه خود برمی‌گردند که این مسئله سبب شده شهرستان ساوه آمار مطلوبی از پرسنل باتجربه نداشته باشد و از آنجایی که کمبود پرسنل در آموزش و پرورش در اکثر نقاط کشور وجود دارد براساس ماده ۲۸ که جذب نیروی بومی است حرکت می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ