آیا شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش قابل تغییر است؟

۸۳ نظر

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه تعیین کننده شروط استخدام نیست و آموزش و پرورش بر اساس قانون، نیروهای کیفی خود را جذب می‌کند.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در واکنش به درخواست مخاطبان سامانه «فارس من» درباره «شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟» مبنی بر اصلاح شرایط سنی استخدام در آموزش و پرورش، تصریح کرد: آموزش و پرورش تعیین کننده شروط استخدام در این وزارتخانه نیست و بر اساس قانون نیروهای کیفی خود را جذب می‌کند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش دستگاه اشتغال نیست تا ببیند مردم چه درخواستی دارند و بتواند مطابق آن پیش برود؛ در وزارت آموزش و پرورش باید از نیروهای کیفی بهره گرفته شود و ضمن آن باید بتواند قوانین و مقررات را کاملاً رعایت کند.

الهیار ترکمن ادامه داد: ما تابع مقررات هستیم و هر قانونی در زمینه استخدام در آموزش و پرورش وجود داشته باشد را تبعیت می‌کنیم، لذا شرایط نباید به گونه‌ای باشد که جو عمومی ایجاد شود و مردم اعلام کنند که شرایط استخدام مناسب نیست یا اینکه این قانون را قبول نداریم یا آن را نمی‌خواهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موارد اعلامی باید از دستگاه سیاست‌گذار پیگیری شود، افزود: چرایی سن ۳۵ سال برای جذب معلمان در دوره کارشناسی، یا به طور مثال لزوم داشتن کارت پایان‌خدمت یا معافیت غیرپزشکی برای استخدام از جمله شرایطی است که قانون در این زمینه تصمیم گرفته است.

وی ادامه داد: اگر نسبت به این موضوع اعتراضی به ما وارد شود مطمئنا کاری از دستمان برنمی‌آید زیرا ما مجری قانون و مقررات وضع شده هستیم.

 منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸۳ نظر برای آیا شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش قابل تغییر است؟

  • م
    محمد
    ۱۳ دی ۱۴۰۰، ۰۸:۳۷
    با کارت معافیت از سربازی میتوان در آزمون استخدامی شرکت کرد؟؟
    و یک سوال دیگر من خردادماه فارق التحصیل میشم(لیسانس)
    میتوانم در اسفندماه امسال در آزمون استخدامی آموزش و پروش شرکت بکنم؟؟
    • پشتیبان سه
      ۱۳ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
      کاربرعزیز
      با توجه به اصلاحات دستورالعمل شرکت در آزمون ، ملاک فارغ التحصیلی شما تاریخ درج شده در دانشنامه می باشد که تا سه ماه از آخرین روز ثبت نام می باشد.
    • ع
      علی
      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
      سلام، افرادی که پایان خدمت دارن ولی معاف از رزم هستن، میتونن قبول بشن؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ