آمار ثبت‌نام در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها اعلام شد

رییس مرکز جذب وزارت علوم از ثبت‌نام بیش از ۱۲ هزار داوطلب در فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بیش از ۵۷ درصد متقاضیان هیات علمی دانشگاه‌ها مرد هستند.

دکتر رضوان طلب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها در دو مرحله شهریور ماه و بهمن برگزار می‌شود که فراخوان بهمن ماه ۹۶ به پایان رسید و در طی آن ۸۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌های کشور شدند.
وی در ادامه تصریح کرد: مقدمات فراخوان جذب اعضای هیات علمی شهریور ماه امسال در تابستان فراهم شد و دانشگاه‌ها نیازهای خود را به وزارت علوم اعلام کردند. بطوریکه فراخوان از روز ۲۱ شهریور آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده روز گذشته سه‌شنبه دهم مهر ماه پایان پذیرفت.
رییس مرکز جذب وزارت علوم گفت: جزئیات فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به این شکل است که همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی که فراخوان مستقل دارد)، می‌توانستند در فراخوان جذب هیات علمی حضور داشته باشند و بر اساس بررسی‌های انجام شده حدودا هشت تا ۱۰ برابر امکان وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی (از نظر بودجه، امکانات و سهمیه استخدامی) از سوی دانشگاه‌ها اعلام نیاز صورت گرفته است.
دکتر رضوان طلب همچنین شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در فراخوان جذب هیات علمی خبر داد و گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۴۰۸ نفر در این فراخوان ثبت نام کردند که ۵۷ درصد آنها مرد و مابقی زن بودند.
رییس مرکز جذب وزارت علوم خاطر نشان کرد: از تعداد کل شرکت کنندگان در فراخوان جذب هیات علمی تعداد ۱۰ هزار و ۸۲۱ نفر دارای مدرک دکتری بودند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۳۷ نفر مرد و مابقی زن بودند. همچنین ۱۵۸۴ نفر نیز مدرک کارشناسی ارشد داشتند که از این تعداد ۷۸۸ نفر مرد بودند.
به گفته وی، تقریبا در هر فراخوان جذب اعضای هیات علمی، تعداد ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از ۱۰ سال پیش در دانشگاه‌ها پذیرش صورت گرفته است و در فراخوان شهریور ماه امسال نیز ۸۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها می‌شوند. بر اساس سیاست‌های وزارت علوم دانشگاه‌های نوپا و مناطق محروم نیز اولویت بیشتری برای استخدام نیرو خواهند داشت. به طور کلی در سال ۹۷، ۱۶۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌ها خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ