«آزمون صلاحیت حرفه‌ای» باید پیش‌شرط ورود به آموزش و پرورش قرار گیرد

۳۱ نظر
خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید پیش‌شرط ورود به آموزش و پرورش قرار گیرد و نباید اجازه دهیم درِ کلاس‌ها به روی کسانی که صلاحیت ندارند،‌ باز شود. به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در برنامه تلویزیونی پرسشگر در خصوص چالش‌های جذب و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار داشت: به‌موجب قانون، جذب افراد پذیرفته‌شده آزمون استخدامی سال ۹۵ پس از طی دوره یکساله صلاحیت حرفه‌ای و مشروط به قبولی در این دوره انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه علت نقص در ورود پذیرفته‌شدگان درکلاس‌های درس به زمان اعلام نتایج و بررسی صلاحیت‌ها برمی‌گردد، تصریح کرد: اگر قرار باشد این افراد دوره آموزشی ببینند و از مهر ۹۶ به کلاس‌ها بروند، دوره ناقص و ابتر خواهد بود و در حالی‌که طبق قانون باید دوره یکساله را بگذرانند. مهرمحمدی در خصوص زمان برقراری حقوق و احکام استخدامی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۵، اظهار داشت: آنچه در مورد مهارت‌آموزان مطرح است، تامین هزینه‌های تحصیلی توسط آموزش و پرورش و تسهیلات بانکی است و البته طبق قانون پرداخت حقوق مربوط به افرادی است که ذیل قانون متعهدان خدمت قرار می‌گیرند و این پذیرفته‌شدگان مشمول پرداخت حقوق نمی‌شوند. سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید پیش‌شرط ورود به آموزش و پرورش قرار گیرد، تصریح کرد: اجازه دهید افراد قبل از اینکه صلاحیت حرفه‌ای‌شان احراز نشود، جذب نکنیم از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم حتی برای متعهدان دبیری هم آزمون صلاحیت برگزار شود و اجازه ندهیم درِ کلاس‌ها به روی کسانی باز شود که صلاحیت لازم را ندارند.

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳۱ نظر برای «آزمون صلاحیت حرفه‌ای» باید پیش‌شرط ورود به آموزش و پرورش قرار گیرد

  • ر
    ر
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴
    سلام ازمون جدید اواخر تیر اوایل مرداد هس قبولیا هر دو ازمون از مهر 97 میرن سر کلاس
    • خ
      خراسان رضوی
      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷
      آخه من با مدرک کارشناسی ارشد و شش سال سابقه تدریس در دانشگاه و تدریس خصوصی حتما باید برم دوره یکساله. اصلا مگه تو این دوره قراره چی یاد بدن که ما با وجود سابقه تدریس بلد نیستیم اونو
      • م
        محمد
        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴
        تو را خدا ما همه زن و بچه داریم. اجازه بدین اول مهر بریم سرکلاس. در طول این یک سال دوره ضمن خدمت هم بزارین. یک سال بدون درآمد نمیشه زندگی کرد. ان شالله با تدبیر مجلس و دولت اول مهر بریم سرکار.
        • ی
          یک معلم
          ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۰۸
          من خودم معلمم
          ولی خداروا خوش نمیاد این بنده خداها (داوطلبین) هرکاری مربوط به اونا بوده انجام دادناما مسولانمسولانرایی هر روز یه برنامه دارن و هر هفته یه بامبول جدید
          خودتون قضاوت کنید داوطلب باید تاوان مفت خوری و بی برنامگی مسولانو بده؟
          اگه حق بشینه، باید حقوق دمسولانرو به داوطلبان دداد
          خدا میبینه....
          • س
            سیما
            ۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۰۸
            سخنی با مسئولین محترم:
            پذیرفته شدگان این آزمون عمدتا دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه های معتبر می باشند و از میان دویست هزار نفر با عبور از چند فیلتر استخدامی انتخاب شده اند و اکثرا دارای خانواده و فرزند می باشند و بار سنگین مسئولیت های زندگی را به دوش می کشند. فکر نمی کنم هیچ یک از این عزیزان با برگزاری دوره ی مهارت آموزی مشکلی داشته باشند. مساله در نحوه ی برگزاری این دوره بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی فراگیران می باشد که آنان را ملزم به حضور اجباری بیش از یکسال در دوره بدون هیچ گونه حقوق و پرداخت هزینه ی تحصیل در دانشگاه می نماید که نتیجه ی آن از دست رفتن شغل های موقت قبلی، تهدید بنیان خانواده، از دست رفتن انگیزه و امید و نشاط در فراگیران وحتی انصراف جمع کثیری به دلیل مشکلات مالی خواهدشد. لذا تقاضا داریم در این مهم تجدید نظر فرمایید، چراکه تصمیم شما سرنوشت هشت هزار خانواده را تعیین می کند.

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ