آرشیو استخدام سازمان بهزیستی

برای مشاهده استخدام های جدید سازمان بهزیستی اینجا کلیک کنید

خبر ۱۹ اسفند ۹۷ - عیدی مددجویان بین ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر است

رئیس سازمان بهزیستی میزان عیدی مددجویان را بین ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان متغیر اعلام کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۶ آبان ۹۷ - اشتغال ۴۱۷ نفر از مددجویان بهزیستی در استان زنجان

معاون بهزیستی استان زنجان گفت: طبق اعلام سازمان بهزیستی کل تعهد اشتغال سال ۹۷ برای بهزیستی استان زنجان ۵۳۷ نفر است که تا به امروز اشتغال ۴۱۷ نفر محقق شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۵ آبان ۹۷ - پرداخت بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی بهزیستی خراسان جنوبی از جذب ۵۷ درصدی اعتبارات اشتغالزایی خبر داد و گفت: ۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تسهیلات اشتغالزایی به ۲۰۵ مددجوی بهزیستی در استان پرداخت شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۷ آبان ۹۷ - تسهیلات اشتغال بهزیستی قزوین به ۳۷۳ نفر ارایه شد

علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از شیوه های ارایه تسهیلات اشتغال به مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و مشاغل خانگی از محل اعتبارات بند 'ب' تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۳۰ مهر ۹۷ - اعتبار ۲۴طرح اشتغال مددجویان بهزیستی آستارا به بانک ابلاغ شد

رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: اعتبار امسال این اداره برای طرح های اشتغال مددجویان هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است و تسهیلات ۲۴ طرح به بانک های عامل ابلاغ شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۴ مهر ۹۷ - بهزیستی کردستان حدود سه هزار نفر را صاحب شغل می کند

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و از محل اعتبارات اشتغالزایی، حدود سه هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد امسال صاحب شغل می شوند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۴ مرداد ۹۷ - ایجاد ۱۹ هزار شغل در بهزیستی کشور

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: ۱۹ هزار فرصت شغلی پایدار امسال برای مددجویان این نهاد حمایتی در کشور ایجاد شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۸ مرداد ۹۷ -۲۸۵۰ شغل ویژه مددجویان بهزیستی استان کردستان ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: سال گذشته زمینه اشتغال دو هزار و ۸۵۰ مددجو در استان فراهم و امسال نیز ۷ هزار خانوار جدید مشمول دریافت مستمری شدند

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۱ اردیبهشت ۹۷ - حقوق مستمری‌بگیران بهزیستی ۱۴ درصد افزایش می یابد


رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۱۴ درصدی حقوق مستمری بگیران از اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۸ فروردین ۹۷ - اختصاص تسهیلات اشتغال زایی به ۵۰۰ مددجوی بهزیستی زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طی سال گذشته تسهیلات اشتغال زایی به ۵۰۰ مددجوی بهزیستی زنجان اختصاص یافت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۲۷ فروردین ۹۷ - جذب بیش از ۹۸ درصد از تسهیلات اشتغال رزن

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رزن گفت: بیش از ۹۸ درصد از تسهیلات اشتغال شهرستان رزن جذب شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۴ بهمن ۹۶ - اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نتایج چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور مورخ ۱۳۹۶/۶/۳

باعنایت به برگزاری چهارمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در تاریخ ۱۳۹۶/۶/۳، نتایج آزمون استخدامی مربوط به دستگاههای اجرایی شامل: سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان ملی بهره وری ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مرکز پزشکی قانونی استان البرز، اداره کل هواشناسی استان البرز، سازمان بهزیستی استان البرز، اداره کل دامپزشکی استان البرز، اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، سازمان سنجش آموزش کشور و بانک صنعت و معدن، که نتایج آنها نهایی شده است اعلام می گردد. لذا داوطلبان لازم است جهت اطلاع از سیر سایر مراحل استخدامی از روز یکشنبه ۹۶/۱۱/۸ به سایت اینترنتی دستگاه اجرایی ذیربط مراجعه نمایند. بدیهی است سایر دستگاههای اجرایی باقیمانده که فرآیند بررسی مدارک یا مصاحبه استخدامی آنها نهایی نشده است، متعاقباً اعلام خواهد شد.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۰ دی ۹۶ - معرفی ۵۸۰ طرح اشتغالزایی بهزیستی خراسان جنوبی به بانک های عامل

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال ۵۸۰ طرح اشتغالزایی بهزیستی استان به میزان ۸۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شد که به ۴۱۵ طرح، ۵۹ میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر ۵ دی ۹۶ - استخدام اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان

اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان در نظر دارد از طریق بخش خصوصی نسبت به گسترش موسسات و مراکز غیردولتی اقدام نماید، لذا نیازهای مربوطه بر اساس جدول ذیل به اطلاع عمومی می رسد.

برای مشاهده متن کامل آگهی استخدام اینجا کلیک نمایید

خبر ۱۴ آبان ۹۶ -اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ به منظور انجام مصاحبه استخدامی

پیرواطلاعیه مورخ ۹۶/۰۷/۰۴ این سازمان، بدین‌وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس اطلاعیه مذکور و نتایج مندرج درکارنامه آنهاجهت بررسی مدارک به‌دستگاه مربوطه‌معرفی گردیده‌و مدارک واطلاعات خوداظهاری آنها توسط دستگاه استخدام‌کننده بررسی و تایید گردیده می‌رساند، که براساس اعلام نتیجه بررسی مدارک از سوی دستگاه‌های اجرایی ذیربط (دستگاه‌های‌اجرایی استان‌البرز، سازمان‌پزشکی‌قانونی‌کشور، سازمان‌دامپزشکی کشور، وزارت‌امور خارجه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مسکن، بانک سپه، بانک صنعت و معدن، ، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان انتقال‌خون ایران، سازمان‌حسابرسی و موسسه‌آموزش عالی‌علمی- کاربردی‌صنعت آب‌وبرق) نتایج مربوط به معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت از بین داوطلبان واجد شرایط جهت انجام مصاحبه استخدامی در قالب کارنامه برروی سایت این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است. لذا داوطلبان فوق‌الذکر می‌بایست با توجه به نتیجه مندرج در کارنامه خود و توضیحات‌ ذیل این اطلاعیه اقدام لازم معمول دارند. همچنین با توجه به اینکه مصاحبه‌های استخدامی اکثر دستگاههای فوق‌الاشاره‌از ابتدای هفته‌آینده شروع‌خواهد شد، لذا داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه استخدامی موظفند در طول هفته جاری با مراجعه به سایت اطلاع‌رسانی دستگاه استخدام‌کننده ذیربط، از شرایط، زمان و مکان مصاحبه استخدامی خود مطلع شوند.

توجه: • عدم مراجعه داوطلب معرفی شده برای انجام مصاحبه استخدامی در زمان و مکان تعیین شده، به منزله انصراف از ادامه روند استخدام بوده و داوطلب حق اعتراض و پی گیری نخواهد داشت.

• از آن جایی که در مرحله بررسی اطلاعات خوداظهاری داوطلبان و مدارک آنها توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، تعداد محدودی از افراد معرفی شده فاقد شرایط احراز مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام از داوطلبان چهارمین آزمون متمرکز فراگیر بوده‌اند، لذا در هریک از شغل‌محل‌ها و سهمیه‌های استخدامی مربوط، نفرات بعدی با توجه به ترتیب نمرات فضلی و رتبه مکتسبه در سقف حداکثر سه برابر ظرفیت، انتخاب و جهت بررسی مدارک معرفی گردیده‌اند و تاکید می‌گردد انجام مصاحبه استخدامی با این افراد صرفاً در صورت تایید مدارک معرفی گردیده‌اند و تاکید می‌گردد انجام مصاحبه استخدامی با این افراد صرفاً در صورت تایید مدارک و اطلاعات ثبت‌نامی آنها امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین مسوولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن دفترچه ثبت‌نامی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان تعیین شده برعهده داوطلب می‌باشد. • بدیهی است در هر مرحله از آزمون، مسابقه و جذب محرز شود که داوطلب به اشتباه و یا به عمد اطلاعات خلاف واقع اعلام نموده و یا فاقد شرایط مندرج در دفترچه ثبت‌نامی است، داوطلب از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می‌شود. تذکر: پذیرفته‌شدگان نهایی‌هریک ازسهمیه‌های آزاد، ایثارگران‌و معلولین‌عادی در سقف تعیین شده، صرفاً در صورت صحت مدرک و تایید اطلاعات ثبت‌نامی و به ترتیب نمرات فضلی (حاصل از ۷۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۳۰ درصد نمره مصاحبه تخصصی)، به‌تعداد یک برابرظرفیت موردنیازاعلام شده دردفترچه ثبت‌نامی فوق‌الذکر، انتخاب و به گزینش معرفی خواهند شد. در خاتمه اضافه می‌نماید که واحد پاسخگویی غیرحضوری چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۶ منحصراً در رابطه با کارنامه آزمون برای کلیه داوطلبان آماده پاسخگویی به سوالات می باشد. لذا داوطلبان در صورت نیاز می توانند سوالات خود را در خصوص مندرجات کارنامه حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۸/۲۵ با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org یا با تماس تلفنی در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند واز مراجعه حضوری به این سازمان اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است پاسخگویی به مکاتباتی که بعد از تاریخ ۹۶/۰۸/۲۵ ارسال گردد، مقدور نخواهند بود.

برای مشاهده کارنامه اینجا کلیک نمایید

کاربران گرامی شما برای مصاحبه تخصصی و عقیدتی میتوانید از موارد زیر استفاده نمایید

۱- جزوه های ارسالی کاربران را از صفحه سوالات رایگان دانلود نمایید. برای مشاهده اینجا کلیک کنید. ۲- صفحه تجمیع شده تجربه های کاربران که در بخش نظرات ارسال می نمایند. برای مشاهده اینجا کلیک کنید. ۳-کتاب الکترونیکی از آگهی استخدامی تا مصاحبه عقیدتی و گزینش برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

خبر ۱۵ مهر ۹۶ -اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور پیرامون چهارمین نتایج امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶

با توجه به سوالات برخی از داوطلبان در خصوص درج عبارت «داوطلب گرامی با توجه به نمره مکتسبه در آزمون علی‌رغم کسب حد نصاب نمره لازم، بدلیل محدودیت سهمیه پذیرش، در رقابت با سایر داوطلبان در اولویت معرفی برای بررسی مدارک قرار نگرفته‌‌اید.» در کارنامه آنان، به اطلاع می‌رساند:

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

شرکت کنندگان در شغل محلهای اداره کل بهزیستی استان البرز

به اطلاع آن دسته از معرفی شدگان چهارمین آزمون مشترک ویژه پذیرفته شدگان اداره کل بهزیستی استان البرز از محل سه برابر ظرفیت معرفی می رساند در بازه زمانی ۱۰ / ۷ / ۱۳۹۶ لغایت ۱۷ / ۷ / ۱۳۹۶ با در دست داشتن مدارک ذیل و مطابق با جدول حروف الفبا به اداره نیروی انسانی اداره کل بهزیستی استان البرز واقع در کرج- میدان طالقانی- بلوار تعاون -خیابان فرهنگ -اداره کل بهزیستی استان البرز از ساعت ۹ الی ۱۲ مراجعه نمایند. بدیهی است مسئولیت عدم مراجعه در تاریخ های یاد شده بر عهده فرد می باشد. تاریخ مراجعه افراد بر اساس اولین حرف شروع نام خانوادگی به شرح ذیل می باشد. ۱ - در تاریخ » ث« تا » الف « از حرف ۱۰ / ۷ / ۱۳۹۶ ۲ - در تاریخ » خ« تا » ج« ازحرف ۱۱ / ۷ / ۱۳۹۶ ۳ - در تاریخ » ژ« تا » د « ازحرف ۱۲ / ۷ / ۱۳۹۶ ۴ - در تاریخ » ظ« تا » س« از حرف ۱۵ / ۷ / ۱۳۹۶ ۵ - در تاریخ » گ« تا » ع« از حرف ۱۶ / ۷ / ۱۳۹۶ ۶ - در تاریخ » ی« تا » ل« از حرف ۱۷ / ۷ / ۱۳

مدارک مورد نیاز:

۱ -کپی برابر اصل مدرک تحصیلی اعلام شده طبق آگهی اولیه و یا گواهی معتبر دانشگاهی دال بر فراغت از تحصیل. ( رشته تحصیلی، گرایش و مقطع تحصیلی فرد باید با عنوان رشته تحصیلی گرایش و مقطع تحصیلی مندرج در آگهی یکی بوده و با شرایط احراز رشته شغلی انتخابی مطابقت داشته باشد. همچنین عنوان رشته تحصیلی و گرایش باید در متن گواهی نامه موقت یا دانشنامه درج شده باشد.) ۲ -کپی شناسنامه و کارت ملی عکس دار (جهت بررسی سن ،احراز هویت و تصدیق مدارک) ۳ -کپی مدارک ایثارگری ویژه مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگری ۴ -کپی مدارک دال بر بومی بودن افراد (محل تحصیل یکی از مقاطع تحصیلی، محل تولد و ...) ۵ -کپی کارت پایان خدمت برای آقایان ۶ -در صورت داشتن معلولیت کپی گواهی مربوط به معلولیت ۷ -سایرمدارک دال بر امتیازات و سهمیه های قانونی (اعم از بومی بودن ، نیروی قراردادی ، حافظان قرآن) * ضروریست مدارک فوق الذکر در یک پوشه زرد رنگ تحویل گردد.

خبر ۵ مهر ۹۶ -اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص اعلام اسامی سه برابر ظرفیت چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۳۹۶ به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (بررسی مدارک، انجام مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش)

بدین وسیله به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در تاریخ ۹۶/۰۶/۰۳ شرکت نموده‌اند می‌رساند کارنامه نتایج اولیه سه برابر ظرفیت داوطلبان در سایت سازمان‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.

برای دریافت فایل برنامه زمانی معرفی شدگان سه برابر ظرفیت چهارمین آزمون استخدامی فراگیر اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه و نتایج اینجا کلیک نمایید

کاربران گرامی شما برای مصاحبه تخصصی و عقیدتی میتوانید از موارد زیر استفاده نمایید

۱- جزوه های ارسالی کاربران را از صفحه سوالات رایگان دانلود نمایید. برای مشاهده اینجا کلیک کنید. ۲- صفحه تجمیع شده تجربه های کاربران که در بخش نظرات ارسال می نمایند. برای مشاهده اینجا کلیک کنید. ۳-کتاب الکترونیکی از آگهی استخدامی تا مصاحبه عقیدتی و گزینش برای مشاهده اینجا کلیک کنید

 

 

خبر ۲ اسفند ۹۶ - افزایش سه برابری تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی کردستان

خبر ۱۷ بهمن ۹۶ -ابلاغ افزایش حقوق کارکنان قرارداد معین بهزیستی از ۲۳ بهمن

خبر ۱۰ بهمن ۹۶ - تعیین حقوق و دستمزد کارکنان سازمان بهزیستی مطابق سختی کار

خبر ۹ بهمن ۹۶ - اطلاعیه درخصوص نتایج چهارمین آزمون استخدامی متمرکز مورخ ۹۶/۶/۳

خبر ۱۰ دی ۹۶ - معرفی ۵۸۰ طرح اشتغالزایی بهزیستی خراسان جنوبی به بانک های عامل

خبر ۲۵ شهریور ۹۶ - ایجاد اشتغال برای ۴۵ هزار نفر از جامعه زیرپوشش بهزیستی

خبر ۱ مرداد ۹۶ -حقوق کارکنان بهزیستی افزایش می یابد

خبر ۲۷ تیر ۹۶ -حجم بالای خدمات اداره بهزیستی و کمبود نیروی انسانی

خبر ۲۵ تیر ۹۶ - اخذ مجوز استخدام ۲۰۰۰ نیرو در قالب خرید خدمت

خبر ۷ تیر ۹۶ – ثبت نام ۲۶۲ هزار نفر در چهارمین آزمون استخدامی

خبر ۴ تیر ۹۶ - اطلاعیه تمدید ثبت نام و اصلاحات چهارمین آزمون‌ استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور

خبر ۲۸ خرداد ۹۶ - اعتبارات اشتغال بهزیستی مازندران ۳ برابر افزایش یافت

خبرگزاری مهر : معاون اشتغال بهزیستی مازندران گفت: اعتبارات اشتغال در بهزیستی استان سه برابر رشد یافت و سال قبل ۱۲ میلیارد تومان به این امر تخصیص یافته است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ فروردین ۹۶ - ایجاد ۱۷۶۵ شغل در توسط بهزیستی لرستان طی سال گذشته

‌خبرگزاری ایسنا: مدیرکل بهزیستی لرستان از ایجاد ۱۷۶۵ شغل در جهت جامعه هدف بهزیستی استان طی سال قبل خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ اسفند ۹۵ - اشتغال زنان سرپرست خانوار از مهمترین اهداف بهزیستی است

خبرگزاری مهر : مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: اشتغال زنان سرپرست خانوار از مهمترین اهداف بهزیستی چهارمحال و بختیاری است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ اسفند ۹۵ - دریافتی مستمری‌بگیران بهزیستی در سال آینده ۳ برابر می‌شود

خبرگزاری ایسنا: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از وجود بالغ بر یک‌میلیون نوبت در صف دریافت خدمات معلولین در سطح کشور خبر داد .

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۳ بهمن ۹۵ - ایجاد ۱۸۰ مورد اشتغال برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی

خبرگزاری ایسنا : مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: تعهد اشتغال بهزیستی امسال ۶۳۰ مورد بوده و تاکنون ۱۸۰ مورد شغل ایجاد شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۶ بهمن ۹۵ - ایجاد ۱۳۰۰ شغل توسط اداره کل بهزیستی لرستان

خبرگزاری مهر : مدیرکل بهزیستی استان لرستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال موفق به ایجاد هزار و ۳۴۲ شغل برای جامعه هدف این نهاد شده ایم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۳ دی ۹۵ - سازمان بهزیستی با کاهش شدید نیروی انسانی مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه ستاد اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی با کاهش شدید نیروی انسانی مواجه است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ آبان ۹۵ - استخدام سازمان بهزیستی استان کرمان

حوزه معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمان از متقاضیان به شرح ذیل جهت فعالیت در بخش خصوصی (راه اندازی مراکز اقامتی میان میان مدت ، مراکز کاهش آسیب و مزاکز درمان سرپایی) دعوت به همکاری می نماید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ مهر ۹۵ - ضرورت استخدام ۳ درصدی سازمان بهزیستی در کهگیلویه

خبرگزاری ایسنا : نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس اعمال ۳ درصدی استخدامی سازمان بهزیستی در حوزه انتخابیه‌اش را خواستار شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۸ شهریور ۹۵ - ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی قزوین

خبرگزاری فارس : مدیرکل بهزیستی استان قزوین از گسترش اشتغال پایدار برای فرزندان تحت سرپرستی در مراکز بهزیستی این استان خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۵ شهریور ۹۵ - ایجاد سازمان بهزیستی در کشور بیش از تعهد خود اشتغال

خبرگزاری ایرنا: قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی گفت: تعهد سال گذشته این سازمان در زمینه اشتغالزایی ۴۰ هزار نفر بود در حالی که بهزیستی حدود ۴۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۷ شهریور ۹۵ - تحقق۸۹ درصدی اشتغال مددجویان بهزیستی از طریق تسهیلات بانکی

خبرگزاری ایسنا : معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان جنوبی گفت:۸۹ درصد اشتغال مددجویان بهزیستی از طریق تسهیلات بانکی محقق شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۰ شهریور ۹۵ - ۳ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی در خرمدره پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم : رئیس بهزیستی خرمدره با تاکید بر همکاری بانک‌های عامل در ارائه خدمات به متقاضیان درخواست وام گفت: سال قبل میزان ۳ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی در خرمدره پرداخت شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳ شهریور ۹۵ - ۳میلیارد تومان؛ تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی فنوج

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی به ۲۵۳ نفر از مددجویان، معلولان واقشار آسیب پذیر جامعه در این شهرستان پرداخت شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۳ مرداد ۹۵ - بهزیستی آذربایجان غربی،دارنده مقام اول اشتغال زایی مددجویان

باشگاه خبرنگاران جوان : بهزیستی استان آذربایجان غربی رتبه اول اشتغالزایی مددجویان را در کشور به خود اختصاص داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۸ تیر ۹۵ - پرداخت ۱۵ فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی فریدونکنار

خبرگزاری فارس : رئیس اداره بهزیستی فریدونکنار از پرداخت ۱۵ فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان بهزیستی این شهرستان خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۷ تیر ۹۵ - اشتغال مهم ترین مطالبه معلولان اردکان است

خبرگزاری ایرنا : رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: نبود شغل و بیکاری مهم ترین مشکل جامعه معلولان این شهرستان و مطالبه جدی این قشر است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ تیر ۹۵ - ۳۰۰۰ شغل برای مددجویان بهزیستی مازندران ایجاد می شود

خبرگزاری مهر : مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: سال قبل دو هزار و ۳۰۰ شغل پایدار برای جامعه هدف بهزیستی در استان ایجاد شد و امسال حدود سه هزار شغل ایجاد می‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ تیر ۹۵ - اشتغال زایی برای ۳۵۷ مددجوی بهزیستی در آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: معاون مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: از آغاز سال جاری تا کنون برای ۳۵۷ نفر از مددجویان در مراکز غیر دولتی استان اشتغال زایی ایجاد شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ تیر ۹۵ - بهزیستی قروه سال گذشته برای ۳۰۶ نفر شغل ایجاد کرد

خبرگزاری ایرنا: رییس اداره بهزیستی شهرستان قروه گفت: سال گذشته این اداره برای ۳۰۶نفر شامل ۱۰۱ نفر در مشاغل خانگی و ۲۰۵ نفر در کسب و کار شغل فراهم کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۳ تیر ۹۵ - ۸۵۱ نفر از افراد زیرپوشش بهزیستی استان بوشهر شاغل شدند

خبرگزاری ایرنا : مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته هدف گذاری بهزیستی استان بوشهر بر ایجاد ۴۴۱ شغل بود که با پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار شمار اشتغال هدف گذاری شده با افزایش ۱۸۰ درصدی به ۸۵۱ نفر رسید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۱ تیر ۹۵ - بهزیستی زنجان برای اشتغال مددجویان‌ ۵ سال حق بیمه پرداخت می‌کند

خبرگزاری تسینم : معاون بهزیستی استان زنجان با اشاره به تعداد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش‌های خویش فرمایی و کارفرمایی گفت: ۴۸۶ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در استان ایجاد شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۹ تیر ۹۵ - ۸۷ نفر استخدامی بهزیستی در سال گذشته در استان زنجان

باشگاه خبرنگاران جوان: درصد از استخدامی های اغراد در سازمان های دولتی مربوط به معلولین است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۹ خرداد ۹۵ - استخدام اداره بهزیستی استان خراسان جنوبی

اداره بهزیستی استان خراسان جنوبی در نظر دارد از متقاضیان واجد شرایط که دارای مدرک تحصیلی کارشناس و کارشناس ارشد در رشته های پزشکی، مامایی، پرستاری بهداشت، آموزش بهداشت، بهداشت (عمومی، خانواده و مادر و کودک) و مشاوره ژنتیک برای اجرای برنامه کشوری آموزش آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها از طریق موسسات بخش غیر دولتی تحت نظر بهزیستی به عنوان مربی آموزش دهنده دعوت به همکاری می نماید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۴ خرداد ۹۵ - دستگاههای دولتی زمینه اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی را فراهم کنند

خبرگزاری ایرنا : استاندار فارس از یاری رساندن به مجموعه بهزیستی بعنوان یک وظیفه انسانی و ایمانی یاد کرد و گفت : دستگاه های دولتی باید زمینه اشتغال افراد تحت پوشش این مجموعه را بیش از پیش فراهم کنند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۷ خرداد ۹۵ - کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل بهزیستی استان بوشهر است

خبرگزاری مهر: بوشهر - مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: کمبود نیرو مهم‌ترین مشکل بهزیستی استان بوشهر است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ اردیبهشت ۹۵ - راه‌اندازی مراکز اشتغال و توانبخشی درکشور

باشگاه خبرنگاران جوان : مدیرکل دفتر توانپزشکی و مراکز روزانه سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز اشتغال و توانبخشی در ۱۰ استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۸ اردیبهشت ۹۵ - کمبود شدید نیروی انسانی در شیرخوارگاه های تهران

خبرگزاری میزان : مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در بهزیستی تهران با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم به طوری که برای نگهداری از هر ۱۸ نوزاد تنها یک «مادر یار» وجود دارد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۱۵ اردیبهشت ۹۵ - بحران کمبود نیرو در مراکز بهزیستی

خبرگزاری میزان : رئیس دبیرخانه جمعیت داوطلبان سازمان بهزیستی کشور گفت: با بحران کمبود نیرو در مراکز بهزیستی کشور مواجه هستیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ اردیبهشت ۹۵ - کمبود نیروی تخصصی مشکل اصلی بهزیستی آذربایجان غربی

خبرگزاری ایلنا : به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «دکتر سعید فریور» در جلسه شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت کار و رفاه اجتماعی در استان که با حضور معاون روابط کار این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تشریح رویکردها و فعالیت‌های بهزیستی آذربایجان غربی تصریح کرد: حقوق پایین کارکنان، سهمیه اندک استان در بیمه زنان سرپرست خانوار شهری، بروکراسی سخت بانکی در اعطای تسهیلات بانکی به مددجویان و عدم تناسب اعتبارات با جمعیت تحت پوشش از دیگر مشکلات این نهاد به شمار می رود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه کمبود نیروی تخصصی مشکل اصلی بهزیستی استان بشمار می‌رود اظهار داشت: در حال حاضر ۳۷۹ پست سازمانی در بهزیستی استان بلاتصدی است که موجب شده کارکنان بیش از توان در جهت خدمتگزاری به جامعه هدف فعالیت نمایند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شاخص بهزیستی استان در اشتغال زایی جامعه هدف افزود: سال گذشته با تحقق ۱۱۰ درصدی تعهدات اشتغال یک هزار و ۲۳۹ مددجو موفق به دریافت تسهیلات اشتغال زایی شدند.

فریور با بیان اینکه عدم تامین ضمانت بانکی از سوی مددجویان بویژه معتادین بهبود یافته یکی از مسائل اساسی است ادامه داد: با وجود این مشکلات سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جذب شد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه ضمن تاکید بر اینکه افزایش حقوق کارکنان و مستمری مددجویان از ضروریات به شمار می رود خاطرنشان کرد: بهزیستی به عنوان نهادی تخصصی و حمایتی بیش از اینها نیازمند توجه است.


خبر ۱ اردیبهشت ۹۵ - نیاز اورژانس اجتماعی به ۳۰۰۰ نفر نیروی کار

خبرگزاری ایسنا : معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان آن که باید جهانی فکر کنیم، ملی برنامه‌ریزی کنیم و محلی عمل کنیم، گفت: برای رسیدن به رویکرد اجتماع محور باید جهانی فکر کرده، ملی برنامه‌ریزی و محلی عمل کنیم تا بتوانیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کرده و موفق به مهار آسیبهای اجتماعی شویم.
به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، حبیب‌الله مسعودی فرید در نشست شورای اورژانس اجتماعی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میدری معاون رفاه این وزارتخانه، روزبه کردونی، مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارتخانه و همچنین جمعی از مسوولان سازمان بهزیستی کشور آموزش و پرورش، قوه قضاییه و غیره برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در کشور دچار اشکالات اساسی هستیم و مهمترین اشکال ما در این فرآیند نداشتن رویکرد سیستمی و فرآیندی در برنامه‌ریزی‌ها است.
وی ادامه داد: مشکلات ما در پرداختن به آسیب های اجتماعی عمدتا نرم‌افزاری است نه سخت‌افزاری به همین دلیل باید برای افزایش کارآیی خود بر روی فعالیتهای نرم‌افزاری تاکید کنیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آن که اورژانس اجتماعی در سال ۷۷ با یک خط تلفن ۷ شماره‌ای آغاز به کار کرد، گفت: در حال حاضر اورژانس اجتماعی گسترش بسیار زیادی یافته است و دارای ۱۹۰ مرکز مداخله در بحران و همچنین ۱۶۱ پایگاه خدمات اجتماعی به همراه ۳۰۰ خودرو اورژانس اجتماعی سیار در مجموعه این اورژانس هستیم.
فرید ادامه داد: در سال ۹۴ توسعه خدمات اورژانس اجتماعی را در دستور کار خود داشتیم و به همین دلیل تعداد خودروهای این اورژانس را تا ۳۰۰ خودرو افزایش دادیم.
وی در خصوص خط تلفن ۱۲۳ نیز عنوان کرد: افراد در صورت تماس با خط تلفن ۱۲۳ با روانشناسان و یا مددکاران دوره دیده ارتباط برقرار کرده که آنها در صورت تشخیص مداخلات لازم را یا از طریق تلفن و یا از طریق خدمات سیار انجام می‌دهند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص خدمات سیار اورژانس اجتماعی تصریح کرد: خدمات سیار اورژانس اجتماعی نیز از طریق یک مددکار و روانشناس به انجام می‌رسد و همچنین در صورت لزوم با هماهنگی قوه قضاییه و نیروی انتظامی به ویژه در خصوص کودک آزاری‌ها وارد عمل می‌شوند.
فرید در ادامه در خصوص مراکز مداخله در بحران نیز عنوان کرد: پس از آن که فرد تماس گیرنده با خط تلفنی ۱۲۳ با مددکار و یا روانشناس اورژانس اجتماعی ارتباط برقرار کرد در صورت تشخیص و لزوم مداخله‌های بیشتر فرد را به مراکز مداخله در بحران ارجاع می‌دهیم.
فرید تصریح کرد: این مراکز دارای کادر مجربی اعم از پزشک، روانشناس و مددکار هستند و افراد آسیب دیده با حکم قاضی می‌توانند دو دوره ۲۱ روزه را در این مراکز اسکان یابند.
وی ادامه داد: پس از طی دو دوره ۲۱ روزه و مشورت با مددکاران و در صورت تشخیص قاضی و حکم قضایی می‌توان آنها را به محل زندگی اصلی خود بازگرداند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آن که ثبت خدمات‌رسانی و همچنین امکانات اورژانس اجتماعی همچنان با آرمان‌ها و ایده‌آل‌های خود فاصله زیادی دارد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ الی ۱۴۰ شهر بالای ۱۵۰ هزار نفر در کشور فاقد اورژانس اجتماعی هستند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر آن که نیاز است تشکیلات اورژانس اجتماعی در مراکز استان منسجم‌تر و بزرگ‌تر باشند افزود: در محیط‌های کوچکتر با ساختارهای کوچکتر نیز می‌توانیم موثر عمل کنیم در حالی که برای انجام مداخلات موثر در مراکز استانها نیاز به تشکیلات منسجم و امکانات زیادی داریم.
وی در ادامه به لزوم همکاری آموزش و پرورش و قوه قضاییه با اورژانس اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر همکاری خوبی را با آموزش و پرورش داریم و در صورت نیاز آنها و با تقاضای دوستانه در وزارت آموزش و پرورش اورژانس اجتماعی با ما همکاری داشته و امکان مداخله را دارد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به تدوین پروتکل کودک‌آزاری، پروتکل خودکشی و همچنین پروتکل همسرآزاری اشاره کرد و گفت: تدوین این سه پروتکل از دستاوردهای مهم ما در حوزه مهار و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.
وی در خصوص مهمترین چالش‌های اورژانس اجتماعی نیز اظهار کرد: مهمترین چالش اورژانس اجتماعی عدم ثبات شغلی کارشناسان آن است.
فعالیت و خدماتی که کارشناسان اورژانس اجتماعی ارائه می‌کنند در هیچ دانشگاهی به آنها آموزش داده نمی‌شود به همین دلیل نیاز است که ما برای کارشناسان خود دوره‌های آموزشی ویژه برگزار کنیم اما چون آنها ثبات شغلی نداشته و استخدام رسمی نیستند به محض آن که با یک فراخوان استخدام مثلا در وزارت آموزش و پرورش مواجه می‌شوند ما شاهد ریزش نیروهای فراوان می‌شویم که این مساله خود باعث سرریز مشکلات فراوان در اورژانس اجتماعی می‌شود.
فرید ادامه داد: در حال حاضر حداقل به ۳ هزار نفر نیروی کار در اورژانس اجتماعی نیاز داریم.
وی در ادامه همچنین به برخی از موانع مداخلاتی در حوزه اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای مثال زمانی با یک پدیده کودک آزاری مواجه می‌شویم که نیاز است به سرعت فرد را از محل و خانواده جدا کنیم اما گاها شاهد پروسه بسیار طولانی قضایی می‌شویم، این در حالی است که نیاز است با تشخیص مددکار و روانشناسان اورژانس اجتماعی آنها باید بتوانند قبل از حکم قضایی در صورت لزوم فرد را از محل آسیب‌زا دور کنند.
معاون سازمان بهزیستی در ادامه به عدم صدور شناسنامه برای کودکانی که دارای مادر ایرانی و پدر افغان هستند انتقاد کرد و گفت: عدم صدور شناسنامه برای کودکانی که دارای پدر غیر ایرانی هستند مشکلات اساسی را برای ما ایجاد کرده است این در حالی است که معتقدم ما با عدم صدور شناسنامه برای آنها، آنها را از حق طبیعی‌شان محروم می‌کنیم.
وی ادامه داد: در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا این مساله رخ نمی‌دهد و حتی با وجود این که هیچ پدر و مادر کودک نیز اگر تابعیت آن کشور را نداشته باشند برای آن کودک شناسنامه صادر می‌شود زیرا ما نمی توانیم حق طبیعی زندگی را از افراد بگیریم.
فرید در ادامه اظهار کرد: متاسفانه هنوز در برخی از استانهای کشور اورژانس اجتماعی و توسعه آن در اولویت مسوولان استان نیست.
وی در پایان یکی دیگر از مشکلات اساسی اورژانس اجتماعی را حقوق پرسنل آن دانست و گفت: گمان می‌کنم که به علت سختی نیروهای اورژانس اجتماعی نیاز است که مصوبه‌ای داشته باشیم تا برای کارکنان اورژانس اجتماعی سختی کار در نظر گرفته شود زیرا ما در حال حاضر با موارد بسیار زیادی روبروییم که مددکاران و کارشناسان ما در هنگام مداخله مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و به همین دلیل نیاز است که حتما انگیزه شغلی و ثبات شغلی آنها را افزایش دهیم تا آنها بتوانند خدمات موثرتری را به جامعه هدف خود ارائه دهند.


خبر ۲۵ اسفند ۹۴- استخدام افراد باتجربه در صورت صدور مجوز

خبرگزاری ایلنا: رئیس سازمان بهزیستی کشور از جذب افراد باتجربه در این سازمان در سال آینده در صورت صدور مجوز استخدام خبر داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خبر ۱ اسفند ۹۴ - بهزیستی اردبیل برای ۲۶۲ نفر شغل ایجاد کرد

خبرگزاری مهر: اردبیل - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: این مجموعه با حمایت از اشتغال گروه‌های هدف تحت پوشش و ارائه تسهیلات در سال جاری برای ۲۶۲ نفر شغل ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ستاری ظهر پنج‌شنبه در جلسه مشترک با معاونان بهزیستی تصریح کرد: در سال جاری ۷۹ نفر توسط بهزیستی استان سرمایه کار دریافت کرده‌اند.
وی بابیان اینکه بهزیستی در مراحل مختلف اشتغال مددجویان خود را حمایت می‌کند، در خصوص آموزش مددجویان نیز متذکر شد: امسال ۵۰ نفر از مددجویان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کرده‌اند.
مدیرکل بهزیستی استان در خصوص سهم بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی ادامه داد: بخشی از حمایت بهزیستی پرداخت سهم بیمه کارفرمایی مددجو بوده که امسال برای ۲۴۹ نفر این مهم اجرا شده است.
ستاری درعین‌حال به پرداخت سهم بیمه گروه‌های خاص ازجمله معلولان اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این به‌منظور ایجاد شغل و درآمد پایدار به معلولان تسهیلاتی ارائه می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به‌شدت معلولیت تا ۵۰ درصد حق کارفرمایی فرد تحت پوشش پرداخت می‌شود و علاوه بر این برای مشاغل خانگی نیز تسهیلاتی پیش‌بینی شده است.
وی بابیان اینکه سیاست بهزیستی توانمندسازی و استقلال فرد مددجو است، تاکید کرد: بهزیستی درواقع با حمایت‌های اولیه و آموزش فرد به دنبال توانمندسازی وی برای برخورداری از یک شغل مناسب است.
مدیرکل بهزیستی استان به‌ضرورت تداوم برنامه‌های حمایتی از اشتغال مددجویان در سال آینده تاکید کرد و از معاونت‌های مختلف خواست با ارائه برنامه‌های مختلف و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده زمینه را برای توانمندسازی جامعه هدف تسهیل کنند.


خبر ۱۵ بهمن ۹۴ - انتقاد از میزان مستمری مددجویان و حقوق کارکنان بهزیستی‌

خبرگزاری فارس: به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، ظهر امروز به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی مدیر کل بهزیستی لرستان و جمعی از مدیران بهزیستی با حضور در مراکز تحت نظارت بهزیستی از نزدیک با مسائل و مشکلات مددجویان و پرسنل این مراکز آشنا و دستوراتی صادر کرد.
اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی لرستان و جمعی از معاونان و مدیران بهزیستی به مناسبت سی و هفتمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، کمپ ترک اعتیاد «یکبار برای همیشه » با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال و با ظرفیت ۵۰ نفر در ماه افتتاح و از مراکز رعد، جامعه معلولان، مرکز مهر کوثر و مرکز طاهای بهزیستی الیگودرز بازدید کرد.
وی در این بازدیدها که در فضایی بسیار صمیمی صورت گرفت، از نزدیک با مسائل و مشکلات مقیمان و پرسنل مراکز آشنا و در خصوص رفع این مسائل دستوراتی صادر کرد.
حیدری در بازدید از مرکز مهر کوثر (ویژه کودکان بی‌سرپرست زیر شش سال ) با در آغوش گرفتن این کودکان، آنها را مورد نوازش خود قرار داد و در ادامه از نمایشگاه دستاوردهای کارآفرینی و صنایع دستی مددجویان بازدید و خواستار حمایت جدی دستگاه‌های متولی در راستای توانمندسازی این افراد شد.
مدیرکل بهزیستی لرستان با حضور در جمع کارکنان بهزیستی الیگودرز از میزان مستمری مددجویان و حقوق و دستمزد کارکنان بهزیستی انتقاد کرد و افزود: با توجه به سختی و حجم بالای کار در بهزیستی این میزان حقوق، عادلانه نیست و این مسئله دغدغه محسنی بندپی ریاست محترم سازمان نیز هست که برنامه‌هایی در خصوص رفع این مشکل در دستور کار قرار داده‌اند و از طریق مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاون مدیریت و برنامه‌ریزی در دست پیگیری است.
حیدری از عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی این اداره کل نیز انتقاد کرد و گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مهم بهزیستی لرستان پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی است که تا به حال چندین بار خارج از تشریفات اداری با استاندار پرتلاش و فهیم لرستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داشته‌ایم و امیدواریم تمام این مسائل و مشکلات در جهت ارتقای انگیزه و توانایی‌های نیروی انسانی بهزیستی برطرف شود.


خبر ۱۴ شهریور ۹۴ - اشتغالزایی بهزیستی برای ۹۰۰۰ نفر در سال‌جاری

خبرگزاری ایسنا : به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه کردستان، انوشیروان محسنی بندپی، امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان، اظهار کرد: اشتغالزایی یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی است که در این راستا سال گذشته برای ۴۰ هزار نفر در کشور شغل ایجاد کردیم.
وی با بیان اینکه در سال جاری نیز تاکنون برای ۹۰۰۰ نفر شغل ایجاد شده است، افزود: همچنین در دولت تدبیر و امید تاکنون ۳۲ هزار مسکن تحویل مددجویان این سازمان شده است و ۴۵ هزار مسکن دیگر را نیز در دست احداث داریم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امسال ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این مسکن‌ها در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا ۱۰ هزار واحد مسکن در شهرها و هشت هزار واحد نیز در روستاها ساخته می‌شود.
محسنی بندپی در ادامه به ارائه کمک های حمایتی این سازمان به مددجویان خود اشاره و تصریح کرد: هر ساله یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی مددجویان تحت پوشش خود است که ۱۰ الی ۱۲ درصد از آنها را با توانمندسازی از تحت کفالت این سازمان خارج می کنیم.
وی ادامه داد: برای افرادی که پشت نوبتی برای دریافت حقوق و مزایای این سازمان نیز هستند بیشترین سهمیه پذیرش را به استان‌های کمتر برخوردار کشور اختصاص می دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در این استان ها ۲.۵ درصد جامعه هدف ما یعنی ۸۰۰ هزار نفر پشت نوبتی هستند.
وی در ادامه اعلام کرد: سازمان بهزیستی به دنبال افزایش سطح رفاه اجتماعی و ارتقاء سلامت اجتماعی جامعه است.
محسنی بندپی در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مشکلات این سازمان را فقر نیروی انسانی برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه استان کردستان در این زمینه ۲۰۰ نفر نیروی تخصصی را جذب کرده است که سرمایه‌های اصلی این سازمان هستند.
وی در پایان سخنان خود از افتتاح و مشارکت در احداث چندین مرکز فرهنگی و اشتغالزایی با همکاری خیران در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: این سازمان از طرح هایی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند حمایت می‌کند.


خبر ۹ تیر ۹۴- ضرورت ایجاد شغل مناسب برای فرزندان تحت پوشش بهزیستی

خبرگزاری ایلنا : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالانه نزدیک بر ۳ هزار نفر از فرزندان بهزیستی از مراکز ترخیص می شوند، بر ضرورت ایجاد اشتغال آنها تاکید کرد و گفت: باید با توجه به مسئولیت اجتماعی سازمان ها، شرکت ها و موسسات زیرمجموعه وزارت رفاه در کنار صندوق کارآفرینی امید و سازمان فنی و حرفه ای مشکل اشتغال را مرتفع کنیم.
به گزارش ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه دیدار با نونهالان شیرخوارگاه آمنه با اشاره به ضرورت توجه جامعه هدف بهزیستی، گفت: برخی از این افراد براساس مسائل ژنتیکی دچار نقصان شدند و برخی دیگر به سبب سیاست‌های اجتماعی _ اقتصادی و یا اتفاقات اجتماعی باعث نوعی محرومیت شدند که دنیای مدرن امروز برای آنها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: اکنون مسئولیت اخلاقی، دینی و مذهبی ما در قبال این افراد با توجه به تاکیدات آموزه‌های دینی دو چندان است و مجموعه رفاه بالاخص سازمان بهزیستی کشور نباید هیچگاه وظائف و تکالیف خود را نادیده بگیرد؛ چراکه نگرانی، بخش لاینفک خانواده نسبت به فرزند است اما چه کسی این مسئولیت را در قبال فرزندان بهزیستی دارد؛ لذا باید بنیان‌های درستی از کار تعریف کنیم و به نوعی باعث پویایی جامعه و نهاد بهزیستی شویم.
وی در پایان بر یادآوری رسالت اجتماعی سازمان‌ها، نهادها، موسسات و شرکت‌های فعال تاکید کرد و یادآور شد: سالانه نزدیک بر ۳ هزار نفر از فرزندان بهزیستی از مراکز ترخیص می‌شوند، ضمن آنکه باید شرایط ازدواج را برای آنها هموار کنیم نیازمند ایجاد شغل مناسب برای آنها نیز هستیم؛ لذا باید با توجه به مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه وزارت رفاه در کنار صندوق کارآفرینی امید و سازمان فنی و حرفه‌ای مشکل اشتغال را مرتفع کنیم تا بتوانیم بگوئیم هیچ خروجی بی‌سرپرست وجود ندارد که بدون شغل باشند.


خبر ۹ تیر ۹۴ - کمبود پزشک و پرستار در نقاط محروم
سلامت نیوز: به نقل از ایرنا،در دولت یازدهم برای نخستین بار سلامت جزو اولویت های پنج گانه کشور قرار گرفت و با روشن شدن چراغ طرح تحول نظام سلامت، بارقه امیدی برای بهبود وضعیت سلامت کشور ایجاد شده است.پزشکان و پرستاران از مهمترین عوامل تعیین کننده وضعیت خدمات سلامت در هر کشوری به شمار می روند که تعداد آنها نیز می تواند نشان دهنده روند شاخص سلامت باشد.
طی این سال ها نیز گام های اساسی در پیشرفت به سوی استقلال کشور، وابستگی به حضور پزشکان بیگانه در کشور را برطرف کرد و سال هاست آوازه پزشکان متبحر ایرانی در جای جای گیتی شنیده می شود. اما تفاوت های چشمگیری در مورد تشکیلات سلامت و تعداد پزشکان در ایران با کشورهای توسعه یافته وجود دارد چنانکه کمیت کادر درمان کشور، نشان دهنده فاصله ما با شرایط مطلوب و شرایط کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه منطقه است. بدیهی است این کمیت محدود در نحوه توزیع ملی و امکان برقراری عدالت در دسترسی به پزشک، پرستار و ماما تاثیرگذار است.
بخش سلامت با توجه به گستردگی خدمات و اهمیت اهداف برای دستیابی هرچه بیشتر به پوشش همگانی سلامت و عدالت اجتماعی، نیازمند تربیت و توزیع مناسب نیروی انسانی در تمام گستره مکانی و زمانی مورد نیاز افراد جامعه است. براساس اطلاعات کتاب حوزه سلامت در دولت یازدهم، شاخص تراکم پزشک در ایران ۱.۲۸ به ازای هر یکهزار نفر جمعیت است که این رقم در کشورهای همسایه در نقشه چشم انداز با آنها مقایسه می شویم چندان مناسب نیست. شاخص تراکم پزشک به ازای هر یکهزار نفر جمعیت در افغانستان ۰.۲، در سوریه ۱.۵، در ترکیه ۱.۷، در عمان ۲.۲، در اردن ۲.۶، در مصر ۲.۸، در لبنان ۳.۲، در آذربایجان ۳.۴، در ترکمنستان ۴.۲، در گرجستان ۴.۳ و در قطر ۷.۷۴ است. شاخص تراکم پرستار و ماما نیز در ایران به ازای هر یکهزار نفر جمعیت ۱.۴، در ترکیه ۲.۴ ، در قطر ۱۱.۹ و در ازبکستان ۱۲ است.
راهکار وزیر بهداشت برای رفع کمبود متخصص و پرستار در کشور
براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، اکنون بخش بهداشت و درمان با کمبود یکهزار و ۸۰۰ پزشک متخصص در مناطق محروم کشور و همچنین تعداد زیادی پرستار روبرو بوده که دسترسی عادلانه مردم را به خدمات درمانی کشور با مشکل مواجه کرده است. همچنین اکنون ۱۴۰ هزار پرستار در ۷۵۰ بیمارستان کشور فعالیت دارند که با توجه به جمعیت، تعداد پزشکان و تخت های بستری کافی نبوده و حداقل باید به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش یابد. این به آن معنا است که براساس آمارهای اعلام شده، میانگین تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در کشور، اکنون هفت دهم است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این در این باره به خبرنگار ایرنا گفته بود که باید به بخش خصوصی اجازه دهیم، برای رفع کمبود متخصص در کشور وارد عمل شود.
دکتر سیدحسن هاشمی افزود: رفع کمبود تخصص در کشور به سرعت برطرف نمی شود و نیاز به زمان دارد؛ برای رفع کمبود متخصص نمی توانیم متخصص از خارج کشور وارد کنیم، بلکه باید مشوق هایی برای آنان قرار دهیم تا آنان با انگیزه در مناطق محروم کار کنند. وی اخیرا از جذب یکهزار و ۵۰۰ پزشک متخصص بومی در مناطق محروم در سالجاری خبر داده است.
هاشمی درباره کمبود پرستار نیز گفت: همراهان بیمار گاهی مجبورند کار حمل و نقل ویلچر یا برانکاد بیمار را انجام داده یا شب ها بر بالین او بمانند. گاهی به ازای ۱۳ تخت فقط یک پرستار داریم. وزیر بهداشت افزود: به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجازه داده شد تا حدود ۱۶ هزار پرستار در قالب نیروهای شرکتی جذب کنند که به برخی دلایل فقط حدود چهار هزار پرستار از این طریق جذب شد. هاشمی خاطرنشان کرد: شرکتی برای استخدام نیروهای شرکتی در هیات امنای وزارت بهداشت ثبت شده و تا پایان امسال ۱۰ هزار نیروی بهیار تربیت می شود. به هرحال برای رفع کمبود متخصص و پرستار در کشور، مقرر شده تا طرح های «حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم» در قالب طرح تحول نظام سلامت و استفاده از دانشجویان پرستاری در بالین در حال اجرا است.


خبر ۶ تیر ۹۴ - اولویت اداره کل بهزیستی خوزستان در سال ۹۴ اشتغال مددجویان

خبرگزاری تسنیم : به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا صدیق‌راد امروز در جلسه بررسی وضعیت اشتغال مددجویان خوزستانی اظهار داشت: موضوع اشتغال مددجویان بهزیستی یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سال ۹۴ است.
وی افزود: امسال بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان از محل منابع بودجه را می‌توان در طرح‌های کارفرمایی و خویش فرمایی هزینه کرد و به همین دلیل به کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را مشغول به کار کنند، تسهیلات ارزان قیمت داده می‌شود.
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: این وام‌ها فقط به کارفرمایانی داده می‌شود که برای انجام پروژه‌های خود از مددجویان حمایت کنند.
وی بیان کرد: واگذاری تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان سبب خودکفایی افراد تحت حمایت می‌شود و اولویت پرداخت‌ها با کسانی است که بتوانند زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کنند.
صدیق‌راد عنوان کرد: در مرحله نخست این طرح مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به ازای اشتغال هر مددجو پرداخت می‌شود.
وی اظهار داشت: همچنین اداره کل بهزیستی خوزستان حق بیمه کارفرمایی و حق بیمه جبران کارایی بنا به درصد معلولیت نیز به کارفرما یانی که بتوانند برای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی اشتغالزایی کنند پرداخت می‌شود.


خبر ۲۲ اردیبهشت ۹۴ - لزوم ایجاد اشتغال برای مددجویان خوزستانی

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامرضا صدیق‌راد ظهر امروز در نشست هم اندیشی با کارشناسان اداره کل بهزیستی و شهرستان اهواز اظهار کرد: پدیده‌های اجتماعی در جامعه در حال تغییر هستند و سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی باید با توجه به تغییرات جدید در ساختارها به‌روز شده و خود را هماهنگ کنند..
وی ضمن بیان اینکه اگر به‌روز نباشیم در مسیر حل مسائل اجتماعی به مشکل برخواهیم خورد افزود: کارشناسان با ارائه پیشنهادات عملی موجب تسهیل در خدمات رسانی به جامعه هدف می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی خوزستان اضافه کرد: با معرفی خانواده سالم به جامعه موجب کاهش آسیب‌ها در جامعه شویم و با آموزش تاب آوری به جامعه هدف، آستانه تحمل و مقاومت افراد در برابر سختی‌ها را بالا ببریم.
وی، ضمن شنیدن نظرات کارشناسان حاضر در جلسه تصریح کرد: با ارائه خدمات عمومی لازم است برای مددجویان زیرپوشش اشتغال ایجاد کنیم.
صدیق‌راد در پایان، هدف از برگزاری این نشست را استفاده از خرد جمعی و نظر کارشناسان در راستای رفع بهتر موانع و مشکلات پیش روی سازمان عنوان کرد.


خبر ۲۰ اردیبهشت ۹۴ - ایجاد اشتغال توسط بهزیستی قم

قم - مدیر کل بهزیستی استان قم از کسب رتبه دوم در ایجاد اشتغال توسط بهزیستی قم خبر داد.
رضا سلیقه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نداشتن برنامه ‌ریزی و رغبت سنجی شغلی آنها با واقعیت‌های اقتصادی و بازار از عواملی است که منجر می‌شود مددجویان و معلولان در انتخاب زندگی شغلی تردید داشته باشند.
وی گفت: سال گذشته سهم تعهد اشتغال بهزیستی استان قم ۳۰۰ نفر بوده که به همت کارشناسان در واحد اشتغال و در قالب آماده سازی شغلی و همچنین تسهیلات وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی در واحدهای توانبخشی، امور اجتماعی و پیشگیری حدود سه برابر تعهد خود را انجام دهیم و ۸۸۰ شغل ایجاد کرده‌ایم.
مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد: بهزیستی قم رتبه دوم در تعهد و ایجاد اشتغال را در بین دیگر دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرده است.
وی بیان کرد: علاوه بر خدمات اشتغال و تثبیت اشتغال‌های ایجاد شده، طرح بیمه خویش فرمایی و کار فرمایی، حمایت‌های بعد از اشتغال و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حال اجرا است.
سلیقه گفت: بازگشت فرد معلول به زندگی شغلی، هدف نهایی سازمان بهزیستی است و از این رو کارشناسان اشتغال و کاریابی، با شناختی که از فرصت‌های شغلی در منطقه دارند، سعی می‌کنند با راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی، افراد معلول را جذب بازار کار کنند.


خبر ۳۰ فروردین ۹۴ - جذب ۲۱۰ نیروی جدید در ادارات بهزیستی استان اصفهان
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان از جذب ۲۱۰ نیروی جدید در ادارات بهزیستی این استان در سال جدید خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از استان اصفهان، سعید صادقی ظهر امروز در جمع پرسنل اداره بهزیستی کاشان اظهار داشت: ارتقای خدمات بهزیستی در سال جدید و افزایش خدمات دولت الکترونیک از اهداف سازمان بهزیستی است.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به سال همدلی، همزبانی دولت و ملت افزود: همدلی و همفکری میان کارکنان زمینه هم‌افزایی و افزایش خدمات بهزیستی را به دنبال دارد و توجه به معیشت کارکنان با نگاه عدالت و مساوات در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل سازمان استان اصفهان خاطرنشان کرد : ۲۱۰ نیرو به جمع نیروهای انسانی ادارات استان اصفهان در سال جاری اضافه می‌شود که آزمون تخصصی، مصاحبه و گزینش آنها انجام شده است.
وی نقش رسانه ها و خیران را در بهبود کمی و کیفی خدمات بهزیستی غیرقابل انکار دانسته و بیان کرد: استفاده از ظرفیت استان و خیران برای توسعه خدمات بهزیستی مورد توجه و نگاه ویژه مدیران است.
صادقی اجرای طرح بصیر در زمینه کاهش میزان طلاق را در سال جاری ضروری خواند و تصریح کرد: طی سال گذشته در استان اصفهان ۹ هزار مورد طلاق به ثبت رسیده که به معنای جدایی ۱۵ هزار نفر از یکدیگر و پیامدها و عواقب آن برای فرزندان و خانواده‌های زوجین است.
به گفته وی؛ بهزیستی در تولید فقر، اعتیاد، معلولیت و طلاق هیچ نقشی ندارد ولی تنها سازمانی است که می‌تواند نقش پیشگیری، درمان و بازگرداندن افراد را به جامعه داشته باشد.


خبر ۲۵ فروردین ۹۴ - ایجاد اشتغال از طریق ارائه خدمات عمومی بهزیستی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز، غلامرضا صدیق‌راد مدیرکل بهزیستی خوزستان ظهر امروز در جلسه مشترک با مدیرعامل منطقه آزاد اروند که به‌منظور ایجاد اشتغال جهت مددجویان و معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تشکیل شد، پیشنهاد کرد: با ارائه خدمات عمومی جهت مددجویان و معلولین تحت پوشش اشتغال ایجاد کنیم.
اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند نیز ضمن استقبال از این طرح اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند آمادگی دارد از همه طرح‌های بهزیستی جهت ایجاد اشتغال پایدار حمایت کرده و همکاری لازم را به عمل آورد.
مدیرکل بهزیستی در این بازدید ضمن تشکر از مدیرعامل و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند افزود: کمک‌های خوبی از طرف سازمان منطقه آزاد اروند به سازمان بهزیستی ارائه شده که در حال حاضر نیز ارزاق اهدایی این سازمان بین ۹ هزار و ۶۴۷ خانوار از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر(هر خانوار به مبلغ ۳ میلیون ریال) در حال توزیع بوده و همچنین این سازمان به هر نفر از معلولین تحت پوشش این شهرستان‌ها مبلغ دو میلیون ریال اهدا کرده است.
در ادامه مدیرکل و معاونان بهزیستی از روند توزیع ارزاق اهدایی از طرف سازمان منطقه آزاد اروند بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بازدید کردند.


خبر ۲۴ اسفند ۹۳ - اشتغال ۲۴۰ هزار مددجو با کمک سازمان بهزیستی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، همایون هاشمی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در این باره تاکید کرد که سالانه باید ده درصد از مددجویان تحت حمایت، از حمایت سازمان بهزیستی خارج و توانمند شوند.
وی در بخشی دیگر از این نشست خبری گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر پشت نوبت دریافت خدمات مستمر در حوزه های توانبخشی و حمایتی از سازمان بهزیستی هستند که این تعداد در قالب ۵۰ هزار خانوار با تعداد هر خانوار چهار نفر در نظر گرفته شده است.
هاشمی افزود: این سازمان با برنامه ریزی هایی که انجام داده است قول مساعد می دهد که این تعداد افراد را در اردیبهشت ماه سال آینده وارد چرخه حمایتی سازمان بهزیستی کند.
وی تصریح کرد: با توجه به خروجی ها و توانمندسازی های مددجویان تحت حمایت بهزیستی تلاش می کنیم این تعداد افراد را تحت حمایت مستمر سازمان بهزیستی قرار دهیم.


خبر ۱۷ اسفند ۹۳ - ایجاد مشاغل جدید برای مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی از افزایش ۱۵ درصدی بودجه بهزیستی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: دو هزار و ۷۵۰ شغل در سال جاری برای معلولان ایجاد شده است.
دکتر همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در سال آینده بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشت از رشد خوبی برخوردار خواهد شد بطوریکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات و برنامه های سازمان در حوزه های مختلف اختصاص پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه از توجه به بخش مسکن و اشتغال خبر داد و گفت: با توجه به افزایش اعتبارات از این مبلغ در زمینه کمک به تامین جهیزیه، یارانه مراکز، فعالیت های تخصصی و…استفاده خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی در مورد تخصیص اعتبار امسال سازمان نیز گفت: سال ۹۳ سال خوبی برای بهزیستی بود بدلیل اینکه اعتبارات ما بیش از هر سال دیگری رشد داشت و تا کنون نیز تخصیص بودجه به حداکثر مکفی رسیده است و مشکلی در این رابطه نداریم.
هاشمی به اشتغال مددجویان و معلولان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش در سال جاری مجتمع های تولیدی معلولان در ۲۱ استان راه اندازی شد و در همین ارتباط توانستیم دو هزار و ۷۵۰ شغل برای این افراد ایجاد کنیم.
وی از برنامه ریزی برای ایجاد مشاغل جدید برای معلولان و مددجویان خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قصدداریم در سال ۹۴ شغل های جدید دیگری برای معلولان ایجاد کنیم و از توانایی و ظرفیت بالقوه آنان در جهت این خصوص بهره خواهیم برد.
به گفته هاشمی، همچنین برنامه دیگر ما افزایش سهم اشتغال معلولان در دستگاه های دولتی است که در سال بعد با اجرایی شدن قانون جامع معلولان و رایزنی با سازمانها و نهادهای مختلف امیدواریم به این امر دست پیدا کنیم.


خبر ۹ اسفند -ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در قالب طرح دیدار مسئولان سازمان بهزیستی با مددجویان تحت پوشش، بازدیدی را از شهرستان جغتای از توابع استان خراسان رضوی داشت.
همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی فرمانداری شهرستان و بهزیستی استان اظهار داشت: پس از بررسی درخواست‌ها اعتبارات لازم برای اجرای برنامه‌ها تامین خواهد شد.
وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی یک مجموعه تخصصی و حاکمیتی در کشور محسوب می‌شود که در دولت یازدهم (دولت تدبیر و امید) که یک دولت اجتماعی محسوب می‌شود توجه ویژه‌ای را به سازمان بهزیستی داشته است.
وی حضور رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران اجرایی در سازمان بهزیستی را نشان‌دهنده توجه دولت به سازمان بهزیستی دانست و گفت: همین امر باعث شده است که مردم توجه ویژه‌ای را به سازمان بهزیستی داشته باشند و همین امر باعث شد مردم نسبت به بهزیستی اعتماد داشته باشند.
هاشمی با اشاره به افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در سال‌های گذشته گفت: در ۲ سال گذشته میزان مشارکت‌ها در سازمان بهزیستی افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است ضمن اینکه هم اکنون نیز تعداد خیرین و نیکوکاران در سازمان بهزیستی افزایش یافته است.
هاشمی به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۵۹ فعالیت در سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد که در این زمینه توجه ویژه‌ای را به موضوعات اجتماعی، پیشگیری و توانمندسازی داشته است و اعتبارات خوبی را از حوزه پیشگیری پیش‌بینی کرده است.
وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از مرکز نگهداری ایتام نرجس در شهرستان جغتای گفت: با توجه به مساحت در نظر گرفته شده برای احداث این بنا، سازمان بهزیستی نیز یک میلیارد تومان جهت ساخت این بنا به این مجموعه خیریه کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌ صورت گرفته بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طبق این توافقنامه قرار است طی یک سال در مناطق روستایی، مناطق کم برخوردار و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ، ۲۵ هزار واحد مسکونی احداث، بهسازی و نوسازی شوند.
وی افزود: با توافق صورت گرفته با مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی قرار است تمام مددجویان پشت نوبت جهت واگذاری مسکن، مشکلاتشان برطرف و این افراد به زودی صاحب مسکن خواهند شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ایجاد ۳۰ هزار واحد شغلی از سوی سازمان در سال جاری گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال از سوی سازمان، بهزیستی حمایت‌های مالی را نیز از گروه‌های همیار و زنان سرپرست خانوار کرده است و در این زمینه گام‌های خوبی را با مشارکت خیرین برداشته است.
به گزارش فارس، رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه طرح دیدار با مددجویان، بازدیدی را نیز از شهرستان جوین از توابع خراسان رضوی داشت و جلسه‌ای با مسئولان این شهرستان و اداره بهزیستی آن جهت برطرف کردن مشکلات مددجویان برگزار کرد.
در این بازدید تهمینه شکیب مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی، علی آبادی فرماندار شهرستان جغتای و امام جمعه این شهرستان و جمعی از خیرین حضور داشتند.
در ادامه این بازدید علی‌آبادی فرماندار شهرستان جغتای با اشاره به وضعیت این شهرستان و جمعیت آن اظهار داشت: این شهرستان دارای جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر است که دارای ۵۰ روستا و در فاصله ۳۳۰ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است.
وی با اشاره به فعالیت نمایندگی سازمان بهزیستی در این شهرستان گفت: ۵۳ مهدکودک شامل ۶ مهدکودک شهری و ۴۷ مهدکودک روستایی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که ۱۴۰۰ کودک در این مهدکودک حضور دارند.
وی ادامه داد: یک مرکز ایتام در این شهرستان ایجاد شده است که ظرفیت نگهداری آن ۳۵ کودک بی‌سرپناه است که در آینده نزدیک چنانچه سازمان بهزیستی حمایت‌های لازم را انجام دهد قرار است مرکز ویژه ارائه خدمات به این فرشتگان راه‌اندازی شود.
به گزارش فارس، در ادامه این بازدید نیز تهمینه شکیب مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گزارشی را از فعالیت سازمان بهزیستی در شهرستان جغتای ارائه کرد و گفت: هم اکنون ۴ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی این شهرستان قرار دارند که از خدمات مختلف درمانی، حمایتی و اشتغال استفاده می‌کنند.
وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده از سوی بهزیستی این شهرستان سالانه بالغ بر ۱۰ درصد مددجویان از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.


خبر ۹ اسفند ۹۳ - استخدام ۲۴۱ معلول زیرپوشش بهزیستی استان اردبیل

به گزارش ایرنا ، رویا احمدیان روز پنجشنبه در همایش تجلیل از عوامل اجرایی طرح و مانور محب در روستای دیمان شهرستان نیر افزود: با توجه به این که سه درصد از جذب نیروی انسانی ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی بر اساس قانون مصوب مجلس به اشتغال معلولان اختصاص دارد این اداره کل زمینه جذب و استخدام برخی معلولان زیرپوشش را فراهم کرده است.
وی گفت: با هدف جذب معلولان در بخش خصوصی ، ترغیب و حمایت از کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی پرداخت حق بیمه معلولان از سوی این سازمان در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.
وی همچنین در زمینه بیمه زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: حق بیمه یک هزار و ۶۴ نفر از این افراد توسط اداره کل بهزیستی استان پرداخت می شود و این افراد با رسیدن به مرحله بازنشستگی و یا از کارافتادگی خودکفا شده و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج می شوند.
احمدیان خواستار مناسب سازی اماکن و ساختمان های دولتی و عمومی شد و افزود: طرح مناسب سازی در تمام پروژه های عمرانی دولتی و خصوصی باید لحاظ شده و نظارت دقیقی بر این امر صورت بگیرد.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه به رشد ۸۰ درصدی مراکز مشاوره ای غیر دولتی بهزیستی استان اشاره کرد و افزود: بهزیستی استان با واگذاری این مراکز تلاش می کند
به تکلیف خود در برنامه پنجم در زمینه اجرای اصل ۴۴ عمل کند.
وی گفت: در سال های گذشته تعداد مراکز فعال بهزیستی ۹ مرکز بود که این تعداد در سال گذشته به ۱۷ مرکز رسید.
احمدیان اظهار کرد: این مراکز در سه سطح مشاوره اولیه ، مشاوره عمومی و مشاوره تخصصی فعالیت می کنند.
وی افزود: در این استان ۳۱ تیم آماده شده و آموزش های لازم در قالب پنج گروه به امدادگران ارائه شده تا در زمان بروز حوادث و بلایای طبیعی مردم به صورت مشارکتی به یاری همدیگر برسند و مشکلات خود را در داخل مجموعه حل کنند.


خبر ۲۹ بهمن ۹۳ - زمینه اشتغال ۶۶۶ نفر از مددجویان بهزیستی همدان فراهم شد

خبرگزاری تسنیم: معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان از فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۶۶۶ نفر از مددجویان این سازمان خبر داد و گفت: اشتغال به کار مددجویان بهزیستی دشوار است که برای تسهیل امور ابزارهای تشویقی به کارفرمایان داده می‎شود.

محمدتقی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از ابتدای امسال یک‎هزار و ۳۱۸ نفر از مددجویان بهزیستی استان همدان به مبلغ ۱۱۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌ معرفی شدند.
وی از فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۶۶۶ نفر از مددجویان این سازمان خبر داد و افزود: ۷۶ نفر به صورت کارفرمایی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و ۲۴۰ نفر نفر نیز از حق بیمه خویش‌فرمایی برخوردار شدند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان تصریح کرد: دو نفر نیز به مبلغ ۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل معرفی شدند و زمینه اشتغال برای سایر مددجویان را هم کردند.
وی با بیان اینکه برای ۴۵۳ نفر از مددجویان مسکن تامین شده است، گفت: امسال در حوزه دفتر مراکز غیردولتی ۶ فقره صدور و تمدید پروانه تاسیس برای موسسات، ۲۶ فقره موافقت اصولی، ۴۵ فقره صدور و تمدید پروانه فعالیت و ۶۸ فقره صدور و تمدید پروانه مسئول فنی صادره شده است.
بهرامی درباره عملکرد دفتر جلب مشارکت‌های مردمی عنوان کرد: در این دفتر از ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات مددجویان بهره گرفته می‎شود به طوری که در قالب طرح شکرانه سلامت کارمندان و کارگران چهار رقم آخر فیش حقوقی خود را به این طرح اختصاص دادند و در این راستا ۴۰ میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه امسال ۴ هزار نفر از مددجویان با بیش از ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار اطعام شدند، افزود: با ساماندهی ۱۸۰ نفر از پزشکان داوطلب، خدمات پزشکی و درمانی گسترده‌ای به مبلغ ۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال ارائه کردند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان از فعالیت ۲۸ گروه همیار در قالب ۲۰۰ نفر خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار زکات فطره به بهزیستی نیز اختصاص یافت بر این اساس مبلغ ۴ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال در این زمینه جمع‌آوری شد.
وی ابراز کرد: امسال ۲۹ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال مشارکت مردمی به صورت نقدی از سوی داوطلبان و خیران انجام شده است و همچنین بیش از ۶۲۰ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال مشارکت غیرنقدی توسط مراکز خیریه انجام گرفته است.
بهرامی با اشاره به اینکه کارت مددجویان برای دریافت مرحله سوم توزیع سبد غذایی شارژ شده است، بیان کرد: مددجویان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه با کار‌ت‌های خود به خرید بپردازند که این شارژ برای یک نفر ۳۰ هزار تومان، دو نفر ۶۰ هزار تومان و برای خانواده سه نفر به بالا به ازای هر فرد ۱۰ هزار تومان تا سقف ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.


خبر ۲۷ بهمن ۹۳ - صدور مجوز استخدام ۱۷۶ نفر در بهزیستی استان
منبع خبر : اعتدال نیوز-روابط عمومی بهزیستی استان
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از صدور مجوز استخدام ۱۷۶ نفر در بدنه این سازمان خبر دادو گفت: “در یک دهه اخیر حدوداً یک سوم پرسنل سازمان بهزیستی به دلیل بازنشستگی و انتقال به سایر دستگاه ها و…. کاهش چشمگیری یافته است و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد ظرفیت پست¬های سازمانی در استان کارمند داریم.
به گزارش اعتدال نیوز، محسن ارشد زاده در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: روی این اصل بنا به مجوزهایی که سال ۹۱ ابلاغ شده بود، بهزیستی استان مجوز استخدام برای ۱۷۶ نفر صادر نموده است که طی فراخوان عمومی از طریق استانداری، آزمون استخدامی اوایل ۹۲ برگزار شد و افرادی که حد نصاب لازم را کسب کرده و حائز شرایط بودند، مشخص شدند.
گفتنی است که تعداد اسامی اعلام شده قبولین این آزمون، سه برابر ظرفیت ابلاغ شده است که انشاء الله در مراحل بعدی استخدام گزینش و مصاحبه از این افراد بعمل خواهد آمد.”
%۲۵ درصد سهمیه استخدامی مختص خانواده معظّم شهدا وایثارگر و ۳% نیزمختص معلولین عزیز است
وی افزود:” تعداد قبولین درمرحله اوّلیه آزمون ۳۴۲ نفر می باشد که ۲۵ درصد از آنان سهمیه ایثارگران و خانواده معظّم شهدا هستند که این افراد از قبل مشخص و معرفی شده اند.
همچنین سه درصد از سهمیه استخدامی، به معلولین عزیز اختصاص دارد.
ارشدزاده ادامه داد: دولت محترم، اعلام کرده است که بودجه خاصی را برای دستگاه¬های مختلف و از جمله سازمان بهزیستی در نظر دارد، تا بتوان نیروهای لازم و کارآمد را جذب و به کار گرفت”.


خبر ۱۵ بهمن ۹۳- نتایج مصاحبه آزمون استخدامی خرداد سال ۹۱ اداره کل بهزیستی استان فارس

قابل توجه پذیرفته شدگان نفرات اصلی :
خواهشمند است با در دست داشتن مدارک ذیل دراسرع وقت به واحد گزینش واقع در طبقه پنجم اداره کل بهزیستی فارس به آدرس: شیراز خ سیدجمال الدین اسدآبادی نبش چهار راه هدایت
مراجعه فرمایند
۱- اصل شناسنامه و تصویر کلیه صفحات خود و همسر ( ۳ سری)
۲ -اصل کارت ملی و تصویر آن ( ۳ سری)
۳- اصل مدرک تحصیلی و تصویر آن ( ۳ سری)
۴- تصویر کارت معافیت یا پایان خدمت ( ۳ سری)
۶ -۵قطعه عکس۳ *۴ سیاه و سفید با پوشش اسلامی پشت نویسی شده

برای مشاهده اسامی اینجا کلیک نمایید

خبر ۷ بهمن ۹۳ - تحقق ۷۳ درصدی تعهد اشتغال مددجویان در بهزیستی خراسان رضوی

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۷۳ درصد تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی محقق شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، فاطمه آراسته اظهار داشت: با هزینه‌کرد این اعتبار در ۱۰ ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۲۸۷ نفر مشغول کار شده‌اند.
معاون اشتغال و مشارکت‌های بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: تعهد کشوری بهزیستی خراسان رضوی برای ایجاد اشتغال، ۳ هزار و ۱۵۰ نفر بوده که تاکنون به صورت میانگین ۷۳ درصد آن محقق شده است.
آراسته اظهار داشت: رقم میانگین به این جهت است که در برخی شهرستان‌ها تعداد اشتغال یافتگان بیشتر و در برخی کمتر بوده ‌و رقم میانگین، متوسط اشتغال‌های ایجاد شده در ۲۸ شهرستان استان است.
به گفته‌ وی، چناران با تحقق ۱۷۶ درصد اشتغال بالاترین میزان فرصت شغلی را ایجاد کرده است.
آراسته اضافه کرد: از ۲۸ شهرستان استان، ۹ شهرستان، کمتر از ۱۰۰ درصد تحقق اشتغال داشته‌اند و بقیه بین صفر تا ۷۶ درصد بیش از میزان مورد انتظار، اشتغال را محقق کرده‌اند.
معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تعهد کل واحدهای بهزیستی در شهرستان‌های خراسان رضوی برای ایجاد اشتغال در امسال ۳ هزار و ۱۵۰ نفر است و نیز با توجه به عملکردی که تا این زمان داشته‌اند انتظار می‌رود تعداد مشاغل ایجاد شده تا پایان سال به بالاتر از این سقف برسد.
وی در زمینه‌ بانک‌های ارائه دهنده‌ تسهیلات اشتغال گفت: تا پایان دی‌ ماه، بانک ملی با ۷۷ میلیارد ریال و بانک توسعه تعاون با ۱۵.۶ میلیارد ریال بیشترین و کمترین اعتبارات را به اشتغال مددجویان بهزیستی استان اختصاص داده‌اند اما اختصاص اعتبارات کماکان ادامه دارد و ممکن است در دو ماه پایانی سال این روند تغییر کند.


خبر ۷ دی ۹۳ - نتایج مصاحبه تخصصی آزمون پیمانی مورخ ۹۱/۱۱/۲۷ اداره کل بهزیستی کردستان اعلام گردید.

برای مشاهده اسامی اینجا کلیک کنید

خبر ۳ دی ۹ - برگزاری مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۹۱/۳/۲۶
مصاحبه تخصصی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی مورخ ۹۱/۳/۲۶از ششم دی ماه امسال بمدت ۶ روز در محل ستاد بهزیستی استان اصفهان برگزار می گردد.
سید مسعود حسینی نسب، معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان اصفهان ضمن بیان مطلب فوق افزود: در این مرحله از مجموع افرادی که در مرحله اول پذیرفته شده و شرایط لازم را داشتند ۳۶۶ نفر انتخاب و در مصاحبه تخصصی شرکت می نمایند. وی در خصوص نحوه انتخاب افراد برای مصاحبه تصریح کرد: افرادی که حداقل نمره عمومی و تخصصی را کسب و از طرف استانداری استان به این اداره کل معرفی شدند پس از راستی آزمایی مدارک و احراز شرایط مندرج در آگهی استخدام با رعایت شرایط بومی بودن، و بالاترین نمره بر اساس اولویت های تعیین شده برای مصاحبه تخصصی دعوت می شوند.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان اصفهان پیرامون چگونگی برگزاری مصاحبه تخصصی اعلام نمود: از تاریخ ششم دی ماه روزانه با ۶۰ نفر در سه گروه تخصصی مصاحبه خواهد شد و پذیرفته شدگان این مرحله می توانند با مراجعه به سایت بهزیستی استان اصفهان از تاریخ حضور خود در این مصاحبه آگاه شوند.


خبر ۱۹ مهر ۹۳ - دانشگاه علوم بهزیستی پرستار و بهیار استخدام می نماید

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی د رنظر دارد جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز تابعه خود ا زافراد واجد شرایط را درر شته های شغلی پرستار و بهیار از طریق آزمون ، مصاحبه و گزین بصورت شرکتی در مورخ ۲۳ آبان ماه سالجاری استخدام می نماید.جهت اطلاعات بیشتر از تاریخ ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ به سایت www.uswr.ac.ir مراجعه فرمایید.


خبر ۸ شهریور سال ۹۳ - بهزیستی نیاز به جذب ۴ هزار نیروی جدید دارد

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بنا بر بررسی‌های کارشناسی، سازمان بهزیستی بر اساس قانون می‌تواند چهار هزار نفر نیروی جدید استخدام کند.

همایون هاشمی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: برنامه‌هایی برای جذب نیروی جدید داریم و یکی از فازهای نوسازی سازمان بهزیستی ورود نیروهای توانمند است که این اقدام را از سنوات قبل دنبال کرده‌ایم.

وی تغییرات حوزه نیروی انسانی در سازمان بهزیستی را در دو فاز عنوان کرد و گفت: تغییر وضعیت نیروهای قراردادی اولویت نخست ماست و در گام بعدی جذب نیروی جدید را پیگیری می‌کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تغییر وضعیت نیروهای قراردادی را موجب بالا رفتن انگیزه و کارآیی نیروها دانست و گفت: با این اقدام، سطح دریافت و پرداخت منطبق با فعالیت‌های افراد انجام می‌گیرد و آموزش‌های مدون ارائه می‌شود.

وی جذب نیروهای جدید را قدم بعدی برنامه‌ریزی صورت گرفته عنوان کرد و افزود: بنا بر بررسی‌های کارشناسی، سازمان بهزیستی بر اساس قانون می‌تواند چهار هزار نفر نیروی جدید استخدام کند و این مطالبه این سازمان از دولت است.

این مسئول از برگزاری جلساتی برای تحقق این موضوع خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مجوز لازم را از دولت اخذ کنیم، چراکه فعالیت‌های جدید بهزیستی منطبق با نیازهای جامعه و در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و مداخله‌ای است و برای انجام هر چه بهتر فعالیت‌های سازمان باید ناوگان نیروی انسانی تقویت شود.

*اختصاص لوازم کمک توانبخشی در همه استان‌ها چهار برابر شده است

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: اختصاص لوازم کمک توانبخشی در همه استان‌ها چهار برابر شده و در اقدامی بی‌سابقه هر ماه سهم استان‌ها را از محل منابع ملی در بخش تجهیزات پزشکی اختصاص می‌دهیم.

وی منابع استانی را موجب تجهیز بیشتر بیان کرد و یادآور شد: عوارض ناشی از جنگ سال‌ها در استان‌های مرزی باقی می‌ماند و موضوع آسیب‌ها برای ما اهمیت بسیاری دارد، به همین دلیل مطالعات علمی در این زمینه انجام گرفته و به‌دنبال کاهش این مشکلات هستیم.


خبر ۲۹ تیر سال ۹۳ - مصاحبه علمی اداره کل بهزیستی کردستان

به اطلاع پذیرفته شدگان ۳ برابر ظرفیت آزمون استخدامی استان کردستان مورخ ۹۱/۱۱/۲۷ می رساند ِ مصاحبه علمی از تاریخ ۹۳/۵/۱۱ شروع می شود.

برای مشاهده اسامی اینجا کلیک کنید

خبر ۷ خرداد ۹۳ - اشتغال ۱۸۰۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی در سبزوار

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: طی ۶ سال گذشته یک‌ هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار از طریق راه‌اندازی مراکز زیر پوشش بهزیستی، مشغول به کار شده‌اند.
خبرگزاری فارس: اشتغال ۱۸۰۰ مددجوی زیر پوشش بهزیستی در سبزوار
محمدحسین هادوی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار مددجو در سطح شهرستان جویای کار هستند که از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر مددجوی این سازمان هستند.
وی بابیان اینکه اعتبارات سازمان بهزیستی در بخش اشتغالزایی بسیار کم است، تصریح کرد: مددجویان زیادی در بحث اشتغال به سازمان مراجعه می‌کنند، اما به دلیل کمبود اعتبارات در این زمینه نمی‌توانیم در زمینه اشتغال ورود جدی پیدا کنیم.
هادوی‌فر با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌های دولتی نیز در زمینه اشتغال معلولان بهزیستی اقدام و استقبال جدی نکرده‌اند، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و تلاش و پیگیری زیاد، طی ۶ سال گذشته تاکنون در مجموع یک‌هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار از طریق راه‌اندازی مراکز تحت پوشش بهزیستی، دریافت وام خود اشتغالی، معرفی به کارفرما و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و… مشغول به کار شده‌اند.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار با تاکید براینکه معلولیت عیب نیست و نمی‌تواند سدی برای شکوفا شدن توانمندی افراد باشد، ادامه داد: اکثر مددجویان سازمان بهزیستی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، و این یک افتخار بزرگ برای سازمان است.
وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان سازمان بهزیستی دارای مدارک فنی و حرفه‌ای هستند، یادآور شد: خوشبختانه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای هرساله تعدادی از مددجویان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند که در زمینه اشتغالزایی برای آنان بسیار مهم و مفید است.
گفتنی است، بیش از ۱۲ هزار خانواده زیر نظر اداره بهزیستی سبزوار هستند که از این تعداد ۹ هزار نفر شامل معلولین زیر پوشش این اداره می‌شوند.


خبر ۳۱ اردیبهشت ۹۳ - اشتغال ۱۰ هزارمربی در مهدهای کودک‌ بهزیستی اصفهان

خبرگزاری تسنیم: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۸۴۲ مهد کودک در استان فعالیت می‌کنند که ۱۷۰ مهد در روستاها و باقی در شهرها فعال هستند و در سال آموزش ۹۲، ۴۰ هزار کودک با حضور ۱۰ هزار مدیر و مربی را تحت پوشش قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سعید صادقی شامگاه سه شنبه در نود و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ۸۴۲ مهد کودک فعال زیر نظر بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند که ۱۷۰ مهد در روستاها و مابقی در شهرها فعال هستند که در سال آموزش ۹۱-۹۲، ۴۰ هزار کودک از شیرخوار ۲ ماهه تا پیش دبستانی را با حضور ۱۰ هزار مدیر و مربی را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: در برنامه توسعه مسئولیت صدور مجوز مهدهای کودک به بهزیستی داده شد که به صورت غیر مستقیم نیز اشتغال ایجاد کرده، به طوری که ۲۹۰۰ نفر را در مناطق محروم روزانه فضای گرم راده و در این زمینه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده و بهزیستی در این مهدهای کودک شهریه‌ها را تسهیل کرده و ۵۰ آدینه مهد را با هماهنگی ستاد اقامه نماز تشکیل داده است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: توافقات لازم با آموزش و پرورش برای محتوای آموزش پیش دبستانی انجام شده و درباره استانداردهای فضای آموزشی ما زیر مجموعه وزارت رفاه هستیم که با تدبیر مسئولان اجرائی تلاش شده تا مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی با بیان این‌که بلاتکلیفی دستگاه‌ها، میراث بد در چند سال گذشته بوده، افزود: باید در مسائل آموزشی تکلیف دستگاه‌ها و سازمان‌ها مشخص شود و ما در بهزیستی ۱۰ درصد پیش دبستانی را آموزش داردیم و در کشور رتبه سوم را در تعداد پیش‌دبستانی داریم.
استاندار اصفهان نیز در این جلسه با بیان این‌که باید تفاوت مهدکودک با پیش دبستانی مشخص شود، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که با توجه به مسائل پیش رو از جمله محتوای آموزشی، نیروی انسانی و فضای آموزشی، کارگروهی با حضور نماینده استانداری، اداره کل نوسازی ، آموزش و پرورش و بهزیستی تشکیل و موانع در این راه برطرف شود.
رسول زرگرپور بیان کرد: در راستای یکسان‌سازی متن و محتوای آموزشی و یکپارچه سازی صلاحیت‌های آموزشی مقرر شد که بهزیستی استانداردهای آموزش و پرورش را در آموزش پیش دبستانی رعایت کند و بهزیستی مجوز لازم را در غیر از شهرستان اصفهان برای دیگر شهرستان‌ها صادر کند.


خبر ۱۹ فرودین سال ۹۳ : استخدام های جدید سازمان بهزیستی پس از مشخص شدن ظرفیت جذب صورت میگیرد.

رئییس سازمان بهزیستی کشور از ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰ هزار نفر از کاربران واجد شرایط تحت پوشش سازمان متبوع خود در سال ۹۲ خبر داد. و خاطر نشان ساخت : در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار شغل برای مددجویان واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور ایجاد شده است.

دکتر همایون هاشمی افزود : معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در حال حاضر در حال بررسی وضعیت جذب نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی از جمله سازمان بهزیستی کشور است و به محض اینکه ظرفیت جذب نیروی انسانی جدید در سازمان بهزیستی هم گام با سایر دستگاههای اجرایی فراهم شد، نسبت به جذب نیرو اقدام میکنیم.

برای دریافت اخبار و اطلاع از آگهی های استخدام بانک ها و سازمانهای دولتی و خصوصی در ایمیل و گوشی همراه خود اینجا کلیک کنید.


استخدام سازمان بهزیستی سال ۹۲

۱۲ بهمن ۹۲ - استخدام در شیرخوارگاه های کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از صدور مجوز استخدام ۴۶۱ نفر برای شیرخوارگاه‌های کشور در سال آینده خبر داد.
محمد نفریه در نشست هم‌اندیشی کارشناسان مسئول سیاست خانواده و امور کودکان و نوجوانان کشور که در اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه دفتر امور کودکان و نوجوانان از حوزه‌های بسیار پر کار است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که همیشه دغدغه دفتر امور کودکان بوده است وضعیت شیرخوارگاه‌های کودکان است.
وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته رئیس جمهور از مراکز بهزیستی بازدید داشته است، افزود: ایشان دستور ویژه صدور مجوز استخدامی‌را برای شیرخوارگاه‌های بهزیستی کشور داده‌اند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اجازه استخدامی‌برای ۴۶۱ نفر از سوی ریاست جمهوری و وزیر رفاه صادر شده است که این جذب نیرو سال آینده اجرا می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال گذشته روند کاهشی مهدهای کودک روند رو به افزایش پیدا کرده است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ مهد کودک از سال گذشته تا‌کنون به مهدهای کودک سراسر کشور اضافه شده است.

۱۷ دی ۹۲ - سال ۹۲ ، سازمان بهزیستی در بخش ستادی خود ۹۰۰ نیروی جدید جذب میکند

رییس سازمان بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری ۹۰۰ نیروی جدید جذب بخش ستادی این سازمان شوند.

دکتر همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار کار، به آخرین وضعیت جذب ۳۴۰۰ نیروی انسانی جدید در سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت مجوز جذب این نیروها در سال گذشته در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت که بخش استانی آن نیز جذب شد.اما متاسفانه بخش ستادی آن هنوز عملیاتی نشده است. هاشمی با بیان اینکه "جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی کشور در بخش استانی از طریق استانداری عملیاتی شد". خاطر نشان ساخت : ما از طریق ستاد مرکزی، سهمیه و مجوز استخدام را در اختیار استانداری ها قرار دادیم و آنها نسبت به برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیروی انسانی واجد شرایط اقدام کردند.

۲۰ مهر ۹۲ - سال ۹۲ ، سال اشتغال برای بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی از ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف تحت پوشش این سازمان در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۴۰۰ فرصت شغلی مربوط به حق استخدام سه درصدی معلولان در سازمان‌هاست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، همایون هاشمی در حاشیه دومین کنگره توانبخشی حرفه‌ای ایران با اشاره به طرح دانش‌ کار که توسط سازمان بهزیستی به اجرا در خواهد آمد، گفت: این طرح یک طرح ضربتی توسعه اشتغال است که دارای ویژگی‌های اجتماع محوربودن، حمایت تخصصی و استفاده از تجربیات گذشته است که اگر بتوانیم این طرح را تا دو سال آینده به مرحله اجرا درآوریم می‌توانیم ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای معلولان طراحی کنیم که قسمت عمده‌ای‌ از نیازهای سازمان را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۷ مرکز ترک اعتیاد در کشور وجود داشت، اظهار کرد: پس از ‌آنکه وزیر کشور از وجود پشت نوبتی‌های کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد سازمان بهزیستی در این راستا اقدام کرد و هم اکنون بیش از ۷۴۰ کمپ ترک اعتیاد در کشور ایجاد کرده‌ایم.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته برای بهزیستی سال مسکن بود، تاکید کرد: امسال را سال توسعه اشتغال در نظر گرفته‌ایم و با طرح ضربتی دانش کار و در نظر گرفتن منابع موجود در راستای اشتغال جامعه هدف تحت پوشش سازمان اقدام خواهیم کرد.

هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته ۴۸ درصد مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان را افزایش داده‌ایم، گفت: در این دو سال علاوه بر افزایش میزان مستمری‌ها رایانه‌های مرتبط با سازمان را نیز بیش از ۳۵ درصد رشد داده‌ایم و این در حالی است که سازمان بهزیستی با مشکلات منابعی مواجه بود.

هاشمی از پیش‌بینی جمع‌آوری یک‌هزار میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی در سال جاری خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی توسط سازمان بهزیستی جمع‌آوری شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تاکنون برای سالمندان هنرمند هیچ رقمی را هزینه نکرده‌ است، گفت: این مجموعه از قبل توسط جهاد دانشگاهی آماده شده بود و ۲۵ نفر ظرفیت داشت و عملا یک فعالیت مشارکتی بود.

وی افزود: قرار است تعدادی از خیرین توسعه خدمات توانبخشی نیز در این زمینه ورود کنند تا فاز دوم کار بدون تکه به هزینه‌های دولتی انجام شود هر چند که سازمان بهزیستی ۳۰ میلیون تومان را تا پایان سال تعهد کرده است

برای دریافت اخبار و آگهی های سازمان بهزیستی و سایر نهادها در ایمیل یا گوشی خود اینجا کلیک کنید.

دانلود نمونه سوالات استخدامی سازمان بهزیستی


۱۱ مهر ۹۲ - جذب فارغ التحصیلان در اولویت جذب نیرو در سازمان بهزیستی

امیدوارم اقداماتی صورت گیرد تا فارغ التحصیلان تحت پوشش به عنوان مددکار جذب این سازمان شوند تا به دوستان هم درد خود کمک نمایند.

ایلنا: علی ربیعی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی در بابلسر گفت: من سختی فرزندان بهزیستی را درک می‌کنم و خودم و دولت را با این سختی بیگانه نمی‌دانم و از شما می‌خواهم ما را از خود بدانید.
به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کار همکارانمان در بهزیستی شغل محسوب نمی‌شود، افزود: این یک عشق است و یک کار دلی است و بودن با مددجویان بهزیستی باعث احساس رضایت برای همکاران است.
وی در ادامه با ابراز ناراحتی همراه با بغض گفت: برخی از شما مددجویان عزیزانتان را از دست دادید و من هم به دلیل از دست دادن فرزند خود می‌دانم چه رنجی را تحمل می‌کنید.
ربیعی بیان داشت: امیدوارم اقداماتی صورت گیرد تا فارغ التحصیلان تحت پوشش به عنوان مددکار جذب این سازمان شوند تا به دوستان هم درد خود کمک نمایند.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری از برداشت موانع سر راه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: با امید زندگی کنید، شما روزی را خواهید دید که فرزندانتان را در یک محیط امن در آغوش خواهید گرفت و ما تمام تلاشمان را برای محقق شدن این امر به کار خواهیم بست.
این مقام مسئول اظهار داشت: هیچگاه احساس تنهایی نکنید، و ما را در کنار خود حس کنید چون ما برای خدمت به شما آمدیم.
وی در پایان تصریح کرد: برای شما فرزندان بهزیستی در فکر تاسیس تعاونی فراگیر ملی هستیم، باید امکانات را بررسی کنیم ولی با تمام توان در راه تحقق این امر اقدام خواهم کرد.

دانلود نمونه سوالات استخدامی سازمان بهزیستی


۳۱ شهریور ۹۲ – استخدام ۳۱۰۰ نفر نیروی جدید در سازمان بهزیستی

دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور از استخدام ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در سازمان متبوع خود در سال جاری خبر داد.
رئیس سازمان بهزیستی روز یکشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار به آخرین وضعیت جذب نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: برنامه جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی در سال جاری در دو فاز برنامه‌ ریزی و اجرایی می‌شود. در فاز اول این برنامه، کار جذب ۳۶۰۰ نفر برای به‌ کارگیری در مناطق محروم و کمتر برخوردار آغاز شده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی افراد به‌کارگیری می‌شوند.
هاشمی با اعلام اینکه فاز اول برنامه جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی با همکاری استانداری‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی شد، افزود: آزمون استخدامی مربوطه در این زمینه برگزار شده و در حال حاضر مراحل پایانی استخدام افراد طی می‌شود و پذیرفته‌شدگان نهایی به زودی به‌کارگیری می‌شوند.
وی افزود: پس از تغییراتی که در چارت سازمانی سازمان بهزیستی صورت گرفت تعداد نیروی انسانی مورد نیاز براساس این چارت مشخص شد و در فاز اول، برنامه جذب ۳۶۰۰ نفر برای به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر برخوردار برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

استخدام ۳۱۰۰ نیروی دیگر در سال جاری:
رئیس سازمان بهزیستی کشور به فاز دوم استخدام نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: جذب نیروی انسانی در این فاز به منظور جایگزینی نیروهای بازنشسته سازمان و براساس قانون مربوطه در این زمینه، صورت می‌گیرد.
وی افزود: براساس قانون، سازمـــان اجازه دارد به ازای هر ۳ نیروی خروجی، یک نیرو استخدام کند. در این راستا تاکنون ۹۳۰۰ نیروی سازمان بهزیستی بازنشسته شده‌اند که در جایگزینی آنان تاکنون نیرویی جذب نشده است. براین اساس به‌دنبال جذب ۳۱۰۰ نفر در سال جاری در جایگزینی نیروهای بازنشسته هستیم.
هاشمی به پروسه جذب این افراد اشاره کرد و گفت: مکاتبات لازم در این زمینه با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری انجام گرفته و با تایید این معاونت، برنامه جذب افراد عملیاتی و آزمون استخدامی مربوطه برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این مهم قطعاً در سال جاری عملیاتی می‌شود و این افراد جذب سازمان بهزیستی می‌شوند. این نیروها در ستاد و کلان‌شهرهـــا (مناطق غیرمحروم) جذب می‌شوند.

حل مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگــــــری از این نشست خبری به رفع مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: با تغییراتی که در چارت سازمانی سازمان بهزیستی صورت گرفته است، جایگاه قانونی برای جذب نیروهای اورژانس اجتماعی ایجاد شده است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی کــــــه در این زمینه صورت گرفته، مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی در ۲۹ استان کشور حل شده است و با قرارداد کار معین به‌کارگیری شده‌اند.
هاشمی تصریح کرد: ۲ استاد باقی‌مانده نیز قول داده‌اند به زودی مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی خود را حل کنند و آنان را تبدیل وضعیت کنند.
رئیس سازمان بهزیستی از ارائه لایحه‌ای به دولت در راستای یکپارچه‌سازی اورژانس اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم در این زمینه مهیا شده است و در صورت تصویب هیئت دولت اورژانس اجتماعی در سراسر کشور یکپارچه می‌شوند.

ثبات شغلی اولویت اصلی سازمان در ایجاد اشتغال
هاشمی فرآیند توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی را شامل اشتغال، مسکن و بیمه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا در سال گذشته حدود ۶۷ هزار فرصت شغلی جدید برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ایجاد شد که به دلایل مختلف جزء با ثبات‌ترین مشاغل محسوب می‌شوند.
وی افزود: به جهت اهمیت موضوع ما به صورت روزمره در این زمینه گزارش‌گیری می‌کنیم و براساس نتایج این گزارشات به این نتیجه رسیدیم که مشاغل ایجاد شده توسط سازمان بهزیستی از ثبات کم‌نظیری برخوردارند.
رئیس سازمان بهزیستی به دلایل این ثبات شغلی اشاره کرد و گفت: سازمان از شبکه بسیار منسجمی در سراسر کشور برخوردار است. در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار واحد غیردولتی در حوزه خدمات سازمان بهزیستی مشغول به کار هستد که ما آن‌ها را مکلف کرده‌ایم در تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از افراد تحت پوشش سازمان به‌کارگیری کنند.
وی افزود: بر این اساس واحدهای غیردولتی در صورتی مجوز فعالیت می‌گیرند که یک سوم نیروی انسانی مورد نیاز خود را از مددجویان واجدشرایــــط سازمان تامین کنند. به همین دلیل مشاغل ایجاد شده توسط سازمان از ثبات شغلی کم‌نظیری برخوردارند.

مشاغل خانگی و خرد
هاشمی اولویت ایجاد اشتغال برای مددجویان واجدشرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی را در سال جاری در قالب مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: اعتبار تخصیصی به سازمان در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری این اعتبار به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که نشان از توجه جدی دولت در توسعه اشتغال در بین مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی دارد.
وی افزود: این اعتبار توزیع استانی شده و با بهره‌ بسیار پایین در اختیار متقاضیان واجدشرایط قرار می‌گیرد.

تعاونی‌های فراگیر ملی مددجویان
رئیس سازمان بهزیستی از در دستور کار قرار گرفتن ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی مددجویان در سراســـر کشور خبر داد و گفت: فاز پایلوت ایجاد این تعاونی‌ها در استان‌های تهران، یزد، کرمان، خراسان رضوی و تعداد دیگری از استان‌ها اجرایی شد و با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد این کار یک اقدام بسیار مثبت و اثربخش بوده است، به همین دلیل ایجاد این تعاونی‌ها را در سایر استان‌ها در دستور کار داریم.
وی افزود: نگاهمان در ایجاد این تعاونی‌ها، سهام‌دار کردن و شریک کردن جامعه هدف سازمان بهزیستی است. قصد داریم مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را با ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی با کار تعاونی و مفهوم تعاونی بیش از پیش آشنا کنیم و از این طریق در راستای توانمندسازی آنان حرکت کنیم.

بیمه مربیان مهدهای کودک
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از این نشست خبری از بیمه اجتماعی مربیان مهدهای کودک خبر داد و گفت: از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه برای بیمه حدود ۵۰ هزار مربی مهدکودک اعتبار حاصل شده است که در این راستا کار ثبت‌نام مربیان آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰ هزار مربی نیز ثبت‌نام و تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

جزئیات بیشتر از استخدام ۶۷۰۰ نفر در سال جاری
نرگس پرستاری رئیس مرکز فناوری اطلاعـــات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی نیـــــز در حاشیه این نشست خبری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بازارکار آخرین وضعیت جذب ۶۷۰۰ نفر در سازمان بهزیستی در سال جاری را تشریح کرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی گفت: در فاز اول جذب نیـ‌ـروی انسانی در سازمان بهزیستی ۳۶۰۰ نفر با همکاری استانداری‌ها و بر حسب نیاز هر استان جذب شدند.
وی افزود: سهمیه هر استان تخصیص یافته و کار تمام شده است. به محض اینکه کد شناسه پذیرفته‌شدگان اخذ شود این افراد به کارگیری می‌شوند.
پرستاری افزود: براساس اقداماتی که تاکنون صورت گرفته این ۳۶۰۰ نفر حداکثر تا یک ماه آینده به‌کارگیری می‌شوند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی بخش قابل توجهی از این ۳۶۰۰ نفر را نیروهای قراردادی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: تصمیم گرفته شد نیروهای قراردادی سازمان بهزیستی با توجه به تجارت ارزنده‌ای که طی سال‌ها فعالیت در سازمان به دست آورده‌اند، از قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت یابند.
پرستاری در رابطه با آغاز عملیات اجرایی جذب ۳۱۰۰ نفر دیگر در سازمان بهزیستی نیز گفت: این ۳۱۰۰ نفر برای به‌کارگیری در کلان‌شهرها و ستاد مرکزی سازمان استخدام می‌شوند. مکاتبـــات لازم در راستای جذب این افراد با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری انجام گرفتــه و به دنبال اخذ مجوز این مهم از این معاونت هستیم.
وی افزود: به محض اینکه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری مجوز مربوطـــه را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد، ما آمادگی برگزاری آزمون استخدامی و جذب افراد واجدشرایط را داریم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتبـــــاطات و تحول اداری سازمان بهزیستی از برگزاری جلسه‌ای با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: قول مساعد برگزاری این جلسه را از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری گرفته‌ایم. امیدواریم با برگزاری این جلسه، برنامه اجرایی جذب این ۳۱۰۰ نفر در سازمان بهزیستی آغاز شود و افراد در سال جاری به‌کارگیری شوند، زیرا سازمان در حوزه منابع انسانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.
وی افزود: براساس قانون، سازمان می‌بایست به ازای هر ۳ نیروی خروجی یک نفر را جذب کند که این اتفاق متاسفانه نیفتاده و به همین دلیل بسیاری از پست‌های سازمان بهزیستی در ستاد و استان‌ها بلاتصدی هستند.
پرستاری به آمار پست‌های بلاتصدی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: آمار این پست‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است، در برخی از استان‌ها تا ۶۰ درصد پست‌ها بلاتصدی هســـتند کــــه امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم جهت جذب نیروی انسانی، بخشی از کمبودها در این حوزه برطرف شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی در پایان تصریح کرد: : کمبود نیروی انسانی قطعاً بر کیفیت خدمت‌رسانی سازمان به افراد تحت پوشش خود تاثیر منفی خواهد داشت.

دانلود نمونه سوالات استخدامی سازمان بهزیستی


۷ تیر ۹۲ - مصاحبه با دکتر کوروش فانوسی

برای مطالعه کل متن و مصاحبه با دکتر کوروش فانوسی اینجا کلیک کنید

دانلود نمونه سوالات استخدامی سازمان بهزیستی


۳ اردیبهشت ۹۲ - جذب و ارتقا شغلی کارمندان بهزیستی

رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه در سال گذشته ۴ هزار نفر از طریق استانداری ها جذب مراکز استانی سازمان بهزیستی شدند تصریح کرد: جذب این تعداد نیروی انسانی در سال گذشته یک اقدام مهم و قابل توجه در حوزه ی جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی بود.

هاشمی به ارتقای شغلی نیروی انسانی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: ده سال بود که کارکنان سازمان بهزیستی ارتقاء شغل نیافته بودند که با پیگیری های سال گذشته این مهم را عملیاتی کردیم.وی افزود در حال حاضر کارکنان سازمان بهزیستی مانند کارکنان بخش بهداشت و درمان سختی شغل می گیرند.رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ نیروی شرکتی در سازمان بهزیستی مشغول به فعالیت نیست،گفت با برنامه ریزی های انجام شده،نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت شدند.

جذب نیروی انسانی در قالب طرح مهرآفرین :

پیش از این دکتر فانوسی معاون امور توسعه مدیریت،منابع و امور مجلس سازمان بهزیستی جذب هر گونه نیروی انسانی جدید را منوط به سرنوشت طرح مهرآفرین عنوان کرد و گفت : سهمیه استخدامی سازمان بهزیستی حدود ۳۲۰ نفر پیش بینی شده بود،اما باید ببینیم،با بازبینی،تصویب و ابلاغ بخشنامه ی مهرآفرین،این تعداد به چه میزان اعلام میشود.

طبق بخشنامه ی مهرآفرین،یک سهمیه ی جدا برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

دکتر کوروش فانوسی تصریح کرد: چارت تشکیلاتی سازمان بهزیستی در حال حاضر کامل نیست و برای تکمیل چارت،نیازمند جذب نیروی انسانی می باشیم.

دانلود نمونه سوالات استخدامی سازمان بهزیستی


استخدام سازمان بهزیستی سال ۹۱

چارت تشکیلاتی سازمان بهزستی در حال حاضر کامل نیست و برای تکمیل چارت نیازمند نیروی جدید می باشیم.مضافا بر اینکه بخشی از نیروی انسانی موجود نیز به صورت قرارداد و طرحی با سازمان کار میکنند.معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی تشریح کرد... .

روزنامه بازار کار امروز مصاحبه ای را با دکتر کورش فانوسی،معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی انجام داده است.چکیده ی مطالب مهم در این مصاحبه را به سمع و نظر شما می رسانیم :

دکتر فانوسی در باره ی بازبینی چارت سازمانی بهزیستی گفت : چارت تشکیلاتی سازمان بهزستی در حال حاضر کامل نیست و برای تکمیل چارت نیازمند نیروی جدید می باشیم.مضافا بر اینکه بخشی از نیروی انسانی موجود نیز به صورت قرارداد و طرحی با سازمان کار میکنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی تشریح کرد ما در سال جاری در ستاد،آزمون استخدامی نداشتیم و استانداری ها به صورت مستقل در زمینه ی استخدام در این سازمان اقدام نمودند.وی در ادامه گفت : با توجه به اینکه در اسفند ۹۱ می باشیم،احتمالا طبق بخشنامه ی کارآفرین در سال ۹۲ اقدام به جذب نیرو نماییم.

وی افزود :سهمیه ی استخدامی ستاد سازمان بهزیستی حدود ۳۲۰ نفر پیش بینی شده بود،اما باید ببینیم با بازیابی،تصویب و ابلاغ بخشنامه ی کارآفرین،این تعداد چقدر میشود.

دکتر فانوسی در باره ی رشته های مورد نیاز سازمان بهزیستی افزود،عمده تخصص سازمان بهزیستی به علوم اجتماعی بر می گردد.به همین دلیل بیشتر رشته هایی که در این حوزه می باشند،مد نظر سازمان قرار میگیرند.البته قطعا تعدادی از نیروی انسانی به رشته های گروه پزشکی اختصاص می یابند.همچنین با درصد کمی از بین دانش آموختگان رشته های فنی و مهندسی اقدام به جذب نیرو خواهد شد

برای مشاهده استخدام های جدید سازمان بهزیستی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ