آرشیو استخدام تصدی امر قضا سال ۹۷

آرشیو استخدام تصدی امر قضا سال ۹۷

خبر ۱۴ اسفند ۹۷ - اطلاعیه جزییات زمان، مکان و مواد مصاحبه علمی / مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده در روز مصاحبه

قابل توجه داوطلبان دانشگاهی پذیرفته شده در آزمون تشریحی تصدی منصب قضا‌ سال ۱۳۹۷ / جزییات زمان، مکان و مواد مصاحبه علمی / مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده در روز مصاحبه
بدینوسیله به اطلاع داوطلبان دانشگاهی پذیرفته شده در آزمون تصدی منصب قضا‌ سال ۱۳۹۷ می‌رساند، مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان از نیمه دوم فرودین ماه ۱۳۹۸ در دو شهرستان تهران و قم آغاز خواهد شد و داوطلبان از طریق تماس تلفنی دعوت به حضور می‌شوند.
زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می‌گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در ۲ نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی به شرح ذیل است:
ـ یک قطعه عکس ۴×۳ رنگی جدید
ـ اصل و تصویر کارت ملی
ـ اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
ـ مدارک تحصیلی ( کارشناسی و بالاتر )
ـ پرینت کارنامه آزمون ( تستی و تشریحی )
تذکر ۱: همه مدارک بند ۲ تا ۵ می بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند.
تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

نشانی مکان‌های مصاحبه علمی :
ـ تهران، خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه، طبقه نهم

ـ قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف

مواد امتحانی مصاحبه علمی_شفاهی به شرح ذیل است:
ـ حقوق مدنی و آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی
ـ حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی، آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری

شایان ذکر است، داوطلبان در صورت قبولی در مصاحبه علمی به مرحله آزمون شخصیت راه می‌یابند.

خبر ۸ اسفند ۹۷ - اعلام نتایج آزمون تشریحی داوطلبان ‌تصدی منصب قضاء

اطلاعیه‌ معاونت منابع انسانی قوه قضائیه درخصوص‌ نتایج آزمون تشریحی داوطلبان ‌تصدی منصب قضاء ویژه داوطلبان دانشگاهی سال ۱۳۹۷
بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان دانشگاهی آزمون تشریحی تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷ می‌رساند، که نتایج آزمون تشریحی مذکور به صورت کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از امروز (چهارشنبه مورخ ۹۷/۱۲/۰۸) قرار می گیرد.

لذا داوطلبان گرامی براساس مشاهده نتیجه مندرج درکارنامه آزمون درصورت هرگونه سوال یا اعتراض می توانند حداکثر تا ۱۰ روز پس از اعلام نتیجه به سایت سازمان سنجش مراجعه و در قسمت تعبیه شده دراین خصوص(سیستم پاسخگویی)، موضوع خود را مطرح نمایند.

ضمناً داوطلبان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، به آدرسwww.qazahrm.ir و کانال رسمی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در پیام رسان سروش به آدرس sapp.ir/qazahrm مراجعه نمایند.

 برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید

خبر ۸ بهمن ۹۷ - جزییات مصاحبه علمی و تشکیل پرونده داوطلبان حوزوی آزمون تصدی منصب قضا‌ سال ۹۷

بدینوسیله به اطلاع داوطلبان حوزوی آزمون تصدی منصب قضا‌ سال ۱۳۹۷ می‌رساند، مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان از نیمه دوم بهمن‌ماه در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد و داوطلبان پذیرفته‌شده از طریق تماس تلفنی به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد.

زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می‌گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در ۲ نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.

مواد امتحانی در مرحله مصاحبه علمی همان مواد امتحانی آزمون کتبی می‌باشد.

 مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی به شرح ذیل است:
۱. یک قطعه عکس ۴×۳ رنگی جدید
۲. اصل و تصویر کارت ملی
۳. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
۴. مدارک تحصیلی (سطح ۲ یا کارشناسی و بالاتر)
۵. پرینت کارنامه آزمون
تذکر ۱: همه مدارک بند ۲ تا ۵ می بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند.
تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

آدرس مکان مصاحبه: قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف

 منبع : کانال اطلاع رسانی قوه قضاییه   

خبر ۱۹ دی ۹۷ - نتایج آزمون تشریحی داوطلبان ‌تصدی منصب قضاء ویژه داوطلبان حوزوی سال ۱۳۹۷

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده در آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا در سال ۱۳۹۷ به اطلاع می رسانیم، نتایج آزمون اعلام گردید.

برای مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک کنید 

- داوطلبان گرامی براساس مشاهده نتیجه مندرج درکارنامه آزمون درصورت هرگونه سوال یا اعتراض می توانند حداکثر تا ۱۰ روز پس از اعلام نتیجه به سایت سازمان سنجش مراجعه و در قسمت تعبیه شده دراین خصوص(سیستم پاسخگویی)، موضوع خود را مطرح نمایند.

- ضمناً داوطلبان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، به آدرس www.qazahrm.ir و یا کانال ارتباطی پیام رسان سروش به آدرس sapp.ir/qazahrm مراجعه نمایند.

- لازم به توضیح است که نتایج آزمون تشریحی ویژه داوطلبان دانشگاهی متعاقباً اعلام خواهد شد.

خبر ۳ دی ۹۷ - جزییات زمان اعلام نتایج آزمون تشریحی (ویژه دانشگاهیان) منصب قضاء سال ۱۳۹۷

نتایج آزمون تشریحی (ویژه دانشگاهیان) تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷ نیمه دوم بهمن ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌گردد.
 داوطلبان در صورت احراز و کسب نصاب قبولی در این آزمون به مرحله بعدی که مصاحبه علمی - شفاهی است، راه می‌‌یابند.
مصاحبه علمی -شفاهی پذیرفته شدگان هم برابر پیش‌بینی‌ها از اسفند ماه آغاز می‌گردد.
 مواد امتحانی در مرحله مصاحبه علمی عبارتند از:
حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری.

داوطلبان در صورت قبولی در مرحله اخیر به مراحل آزمون شخصیت و گزینش راه می‌یابند

 منبع : کانال اطلاع رسانی قوه قضاییه   

خبر ۳۰ آبان ۹۷ - اطلاعیه‌ معاونت منابع انسانی قوه قضائیه درخصوص‌ نتایج اولیه آزمون داوطلبان ‌تصدی منصب قضاء ویژه داوطلبان دانشگاهی سال ۱۳۹۷

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان دانشگاهی آزمون تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷ می‌رساند، که نتایج اولیه آزمون مذکور به صورت کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی:www.sanjesh.org از امروز (چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۸/۳۰) قرار می گیرد.

لذا داوطلبان گرامی براساس مشاهده نتیجه مندرج درکارنامه آزمون درصورت هرگونه سوال یا اعتراض می توانند حداکثر تا ۱۰ روز پس از اعلام نتیجه به سایت سازمان سنجش مراجعه و در قسمت تعبیه شده دراین خصوص(سیستم پاسخگویی)، موضوع خود را مطرح نمایند.

ضمناً داوطلبان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، به آدرسwww.qazahrm.ir و یا کانال ارتباطی پیام رسان سروش به آدرس sapp.ir/qazahrm مراجعه نمایند.

لازم به توضیح است که نتایج آزمون تشریحی ویژه داوطلبان حوزوی متعاقباً اعلام خواهد شد.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

خبر ۱۵ آبان ۹۷ - اعلام زمان مصاحبه علمی واجدان شرایط جذب اختصاصی قضاوت ۱۳۹۷

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرده است که مصاحبه علمی داوطلبان جذب اختصاصی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۷ از ۵ آذر ماه آغاز خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
مصاحبه علمی داوطلبان جذب اختصاصی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۷ از ۵ آذر ماه آغاز خواهد شد.
زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد.
زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می‌گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در دو نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.
مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
۱. اصل و تصویر کارت ملی
۲. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
۳. مدارک تحصیلی (سطح ۲ یا کارشناسی و بالاتر)
۴. گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبان در حال تحصیل
۵. گواهی لازم از کانون وکلاء دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه برای وکلا و نفرات برتر آزمون‌های وکالت
تذکر ۱: همه مدارک می بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند.
تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.
مصاحبه‌ها در دو محل به نشانی‌های زیر برگزار می‌شود و محل برگزاری مصاحبه هر داوطلب در تماس تلفنی به وی اعلام می‌گردد.
نشانی محل‌های مصاحبه:
* تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم
* قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف"

خبر ۲۲ مهر ۹۷ - اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره‌ تاریخ پرینت کارت، محل رفع نقص کارت و زمان‌ برگزاری آزمون تصدی منصب قضاء در سال ۱۳۹۷

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون تصدی منصب قضاء قوه قضائیه در سال ۱۳۹۷می‌رساند که آزمون مذکور در صبح روز جمعه مورخ ۹۷/۰۷/۲۷ در ۲۲ مرکز استان به شرح جدول شماره ۱ برگزار می‌شود.

الف‌ - نحوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ از روز سه ­شنبه ۹۷/۰۷/۲۴ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا کلیه‌ داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد کردن اطلاعات ثبت­نامی (شماره پرونده، نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم­چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است بر اساس اطلاعیه پرینت کارت به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه و نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام نماید.

ب‌ - درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۲ ،۳ ،۴ ،۶ ،۷ ، ۸، ۹ ، ۱۰ و ۱۱ (شامل نام­ خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، مذهب، عنوان رشته تحصیلی، تاریخ فارغ ­التحصیلی ، آخرین مقطع تحصیلی ، وضعیت تحصیلات تکمیلی و معدل ) مندرج درکارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۲۷/۷۰/۹۷ منحصراً به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند و در صورتی که نسبت به بند ۵ (جنس) تفاوتی مشاهده نمودند ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره ۲) مراجعه نمایند.

۲- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس می­باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می­باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد، بدیهی است در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود داوطلب تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.

تذکر: داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون و اطلاعات لازم درخصوص دفترچه‌های سوال از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.

ج - آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون نماینده این سازمان در روزهای چهارشنبه ۹۷/۰۷/۲۵ و پنجشنبه ۹۷/۰۷/۲۶ صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می­گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ می‌باشد که آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون هر شهرستان درجدول شماره ۲ مشخص گردیده است.

د‍ ـ تذکرهای‌ مهم‌

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) می‌باشد.

۳- در ورودی ِحوزه­های امتحانی آزمون راس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت) صبح بسته خواهد شد. لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

۴- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۵- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.

جدول شماره ۱ – شهرستانهای محل برگزاری آزمون استخدامی تصدی منصب قضاء قوه قضائیه در سال ۱۳۹۷

استان نام شهرستان محل برگزاری آزمون

استان محل

اقامت

آذربایجان شرقی(۱۰) تبریز(۱۰۱۲) کلیه داوطلبان استان آذربایجان شرقی(۱۰)
آذربایجان غربی(۱۱) ارومیه(۱۱۰۴) کلیه داوطلبان استان آذربایجان غربی(۱۱)
اردبیل(۱۲) اردبیل(۱۲۰۲) کلیه داوطلبان استان اردبیل(۱۲)
اصفهان(۱۳) اصفهان(۱۳۱۰) کلیه داوطلبان استانهای اصفهان(۱۳) و یزد(۳۹)
البرز(۴۰) کرج(۴۰۰۸) کلیه داوطلبان استانهای البرز(۴۰) ، زنجان(۲۲)  و قزوین (۲۶)
بوشهر(۱۵) بوشهر(۱۵۰۲) کلیه داوطلبان استان بوشهر(۱۵)
تهران(۱۶) تهران(۱۶۰۷) کلیه داوطلبان استانهای تهران(۱۶)  و سمنان(۲۳)
چهارمحال و بختیاری(۱۷) شهرکرد (۱۷۰۹) کلیه داوطلبان استان چهارمحال و بختیاری(۱۷)
خراسان رضوی(۱۹) مشهد(۱۹۶۰) کلیه داوطلبان استانهای خراسان رضوی،(۱۹) خراسان شمالی(۲۰) و خراسان جنوبی (۱۸)
خوزستان(۲۱) اهواز(۲۱۱۲) کلیه داوطلبان استان خوزستان(۲۱)
سیستان و بلوچستان(۲۴) زاهدان(۲۴۱۸) کلیه داوطلبان استان سیستان و بلوچستان(۲۴)
فارس(۲۵) شیراز(۲۵۳۶) کلیه داوطلبان استان فارس(۲۵)
قم(۲۷) قم(۲۷۰۴) کلیه داوطلبان استانهای  قم(۲۷) و مرکزی (۳۶)
کرمان(۲۹) کرمان(۲۹۴۰) کلیه داوطلبان استان کرمان (۲۹)
کرمانشاه(۳۰) کرمانشاه(۳۰۲۴) کلیه داوطلبان استانهای کرمانشاه(۳۰) ، ایلام(۱۴) و کردستان(۲۸)
کهکیلویه و بویراحمد (۳۱) یاسوج (۳۱۰۳) کلیه داوطلبان استان کهکیلویه و بویراحمد (۳۱)
گیلان(۳۳) رشت(۳۳۱۳) کلیه داوطلبان استان گیلان(۳۳)
گلستان(۳۲) گرگان(۳۲۱۷) کلیه داوطلبان استان گلستان(۳۲)
لرستان(۳۴) خرم آباد(۳۴۱۳) کلیه داوطلبان استان لرستان (۳۴)
مازندران(۳۵) ساری (۳۵۲۷) کلیه داوطلبان استان مازندران(۳۵)
همدان(۳۸) همدان(۳۸۲۳) کلیه داوطلبان استان همدان(۳۸)
هرمزگان(۳۷) بندرعباس۳۷۰۹) کلیه داوطلبان استان هرمزگان(۳۷)

جدول شماره ۲ - نام شهرستان و آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون براساس استان محل اقامت داوطلبان

استان شهرستان محل تشکیل باجه رفع نقص آدرس محل تشکیل باجه رفع نقص
آذربایجان شرقی تبریز دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک تبریز تبریز: بالاتر از منظریه ، جنب لشگر عاشورا
آذربایجان غربی ارومیه دانشگاه ارومیه ارومیه: خیابان شهید بهشتی،ستاد مرکزی پردیس دانشگاهی دانشگاه ارومیه
اردبیل اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل: انتهای‌خیابان دانشگاه، دانشگاه محقق اردبیلی، ساختمان سابق اداره کل امور آموزشی دانشگاه
اصفهان اصفهان دانشگاه اصفهان اصفهان: میدان آزادی، بلواردانشگاه، درب شمالی دانشگاه ، ستاد برگزاری آزمونهای دانشگاه اصفهان
بوشهر بوشهر دانشگاه خلیج فارس بوشهر بوشهر: خیابان شهید ماهینی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، سازمان مرکزی معاونت آموزشی
البرز کرج دانشگاه خوارزمی پردیس کرج کرج: حصارک ، میدان دانشگاه
تهران تهران دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره تهران: میدان فردوسی ، خیابان انقلاب ، مابین خیابان استاد نجات اللهی و سپهبد قرنی ، بن بست شاهرود
چهارمحال و بختیاری شهرکرد دانشگاه شهرکرد شهرکرد: بلوار رهبر، دانشگاه شهرکرد، معاونت آموزشی
خراسان رضوی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد مشهد: بلوار وکیل آباد، روبروی پارک ملت، درب شمالی دانشگاه فردوسی مشهد، مدیریت آموزشی دانشگاه
خوزستان اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز: بلوار گلستان، جنب پل پنجم، ورودی دانشگاه شهید چمران اهواز
سیستان و بلوچستان زاهدان دانشگاه سیستان و بلوچستان-زاهدان زاهدان: خیابان دانشگاه ، ورودی زیباشهر، سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان ، دفتر معاونت آموزشی
فارس شیراز دانشگاه شیراز شیراز: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز
قم قم دانشگاه قم  قم: بلوار الغدیر، بعد از شهرک قدس، دانشگاه قم، ساختمان سازمان مرکزی ، اتاق ۱۱۵
کرمان کرمان دانشکده  فنی و حرفه ای شهید چمران کرمان کرمان: خیابان شهید مصطفی خمینی (ره) (شهاب سابق) ابتدای اتوبان هفت باغ علوی
کرمانشاه کرمانشاه دانشگاه رازی کرمانشاه کرمانشاه: طاق بستان، باغ ابریشم، پردیس دانشگاه رازی، سازمان مرکزی دانشگاه، اداره آموزش
کهگیلویه و بویراحمد یاسوج دانشگاه یاسوج یاسوج: میدان معلم، خیابان دانشجو، دانشگاه یاسوج، ساختمان مدیریت آموزشی
گلستان گرگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گرگان: خیابان شهید بهشتی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
گیلان رشت دانشگاه گیلان رشت: بلوار حافظ، خیابان ملت، روبروی شهر بازی، پردیس دانشگاه گیلان
لرستان خرم آباد دانشگاه لرستان خرم آباد: کیلومتر۵جاده (خرم آباد- تهران)، دانشگاه لرستان، اداره امور آموزشی دانشگاه
مازندران ساری دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری: بلوار خزر، خیابان شهید مطهری (طبرستان)
هرمزگان بندرعباس دانشگاه هرمزگان بندرعباس: آزاد شهر، بلوار افروز شهابی­پور، مجتمع آموزشی پژوهشی بصیرت (گفتگوی تمدنها)
همدان همدان دانشگاه بوعلی سینا همدان همدان: شهرک مدرس ، خیابان ابوطالب ، جنب دبیرستان دانشگاه ، دانشکده علوم انسانی

خبر ۷ مهر ۹۷ - اطلاعیه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷

بدین وسیله به اطلاع می رساند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء در سال ۱۳۹۷ نیمه مهرماه آغاز خواهد شد. بر این اساس سامانه ثبت نام اینترنتی جذب اختصاصی، از روز سه شنبه مورخ ۹۷/۷/۱۷ بر روی سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی www.qazahrm.ir قرار خواهد گرفت. لذا از کلیه داوطلبان واجد شرایط و علاقمند به شرکت در آزمون مذکور، دعوت به عمل می آید، ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط ثبت نام، در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
داوطلبان، می بایست با مراجعه به سامانه مذکور و پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال بصورت اینترنتی، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نامی اقدام و در پایان، کد رهگیری ثبت نام را دریافت و نزد خود نگهداری نمایند. فرایند ثبت نام، تا قبل از دریافت کد رهگیری ناقص و بلااثر است. لازم به ذکر است وجه پرداختی به عنوان هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد و لذا لازم است داوطلبان در ثبت نام و پرداخت هزینه دقت لازم به عمل آورند.

تذکر مهم: داوطلبانی که سابقه قبولی در مصاحبه علمی آزمون های گذشته (اعم از جذب عمومی، اختصاصی، مناطق محروم، شورای حل اختلاف و ....) داشته باشند و پرونده ایشان در مراحل مختلف از جمله آزمون شخصیت، گزینش و کارآموزی در جریان باشد، حق ثبت نام و شرکت در این فرایند را نخواهند داشت و چنانچه داوطلبی برخلاف این مقرره اقدام نماید، ثبت نام وی کان لم یکن تلقی می گردد و وجه پرداختی به هیچ عنوان به وی مسترد نخواهد شد.

مهلت ثبت نام از تاریخ شروع ثبت نام به مدت ۱۰ روز خواهد بود و در روز پنج شنبه مورخ ۹۷/۷/۲۸ پایان می پذیرد و این مهلت، تمدید نخواهد شد. تاکید می گردد ثبت نام، صرفاً به صورت اینترنتی و در مهلت مقرر صورت خواهد پذیرفت. (تذکر مهم: به داوطلبان اکیداً توصیه می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی مهلت موکول نکنند.)
لازم به ذکر است، به ثبت نام های اشتباه ترتیب اثر داده نمی شود و هزینه پرداختی در این موارد، به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. همچنین، چنانچه فقدان شرایط داوطلب در هر یک از مراحل استخدامی معلوم شود، روند پیگیری پرونده بلافاصله متوقف خواهد شد.

شرایط ثبت نام
شرایط عمومی لازم برای ثبت نام عبارتند از:
۱. تابعیت اصلی ایران
۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت
۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه
۴. طهارت مولد
۵. داشتن سلامت جسمی، روانی و شخصیتی لازم برای انجام کار قضایی
۶. نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر
۷. حسن شهرت، اخلاق و امانت‌داری
۸. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان
۹. داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا برخورداری از معافیت های قانونی و یا عدم غیبت در خصوص مشمولان (برای آقایان)
۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت‌نام

شرایط اختصاصی برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی به شرح زیر است:
الف- شرایط داوطلبان دانشگاهی:
داوطلبان با مدارک تحصیلی دانشگاهی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های ۹گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
• دوره‌های تحصیلی مجازی، غیرحضوری، نیمه حضوری و الکترونیک خارج از شمول این مقررات هستند. داوطلبان فارغ التحصیل در دوره های شبانه (نوبت دوم) و آموزش محور منعی برای ثبت نام ندارند.
• گروه بندی دانشگاه ها به این صورت است:
دانشگاه های گروه اول عبارتند از: دانشگاه امام صادق(ع) - دانشگاه تربیت مدرس - دانشگاه تهران - پردیس فارابی دانشگاه تهران - دانشگاه شهیدبهشتی(ره)- دانشگاه شیراز - دانشگاه علامه طباطبایی(ره) - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشگاه علوم قضایی- دانشگاه مفید قم
دانشگاه¬های گروه دوم عبارتند از: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز - دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین - دانشگاه کاشان - دانشگاه تبریز - دانشگاه شاهد - دانشگاه شهید باهنر(ره) کرمان - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشگاه مازندران (بابلسر) - دانشگاه بوعلی سینا همدان - دانشگاه خوارزمی تهران - دانشگاه شهیدمطهری(ره) - دانشگاه گیلان - دانشگاه علوم اسلامی رضوی - دانشگاه اصفهان - دانشگاه قم
تذکر ۱: دانشگاه ها و پردیس‌های دانشگاهی احصاء نشده مشمول گروبندی فوق نیستند.
تذکر ۲: در مورد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی لازم به ذکر است، صرفاً واحد واقع در تهران این دانشگاه مشمول گروه بندی مذکور (گروه دوم) است و لذا واحدهای علوم و تحقیقات سایر شهرستانها خارج از موضوع این مقررات هستند ولو اینکه مدرک تحصیلی از واحد علوم و تحقیقات تهران صادر شده باشد.
گروه های ۹گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (دانشگاهی) به این شرح می باشند:
۱. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۲. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷
۳. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶ و مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
۴. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۵. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷ و مدرک کارشناسی حقوق
۶. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷
۷. دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی در هر یک از گرایش های رشته حقوق، فقه و حقوق و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، منوط به داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مذکور
۸. رتبه‌های اول تا دهم آزمون وکالت کانون‌های استانی و رتبه‌های اول تا پنجاهم آزمون سراسری مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه و آزمون وکالت کانون مرکز، به تایید مراجع مربوط
۹. وکلا و مشاوران پایه‌یک دادگستری، مشروط به داشتن پنج سال سابقه کار متوالی و موثر به‌ عنوان وکیل یا مشاور پایه‌یک دادگستری، به تایید کانون یا مرکز مربوط
تبصره: در مورد بندهای ۸ و ۹ اخذ تاییدیه از مرجع ذیصلاح و ارائه آن در روز مصاحبه علمی، برای شرکت در جلسه مصاحبه علمی ضروری است. در غیر اینصورت مجوز شرکت در جلسه مذکور صادر نخواهد شد..

ب- شرایط داوطلبان حوزوی:
داوطلبان دارای مدارک تحصیلی حوزوی (یا حوزوی و دانشگاهی به صورت توامان)، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه¬های ۴گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
• منظور از دانش آموخته، دارنده مدرک علمی معتبر از مرجع ذیصلاح است. فرم ارزیابی و مدرک استخدامی جایگزین مدرک تحصیلی نیستند و مقبول، واقع نمی شوند.
• تاکیداً لازم به ذکر است، برای دانش اموختگان سطوح ۳ و ۴ دارا بودن مدرک علمی معتبر الزامی است و صرف ارائه گواهی اتمام پایه (بدون ارائه پایان نامه) کافی نیست.
گروه های ۴گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (حوزوی) به این شرح می باشند:
۱. دانش‌آموختگان سطح دو، منوط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق با حداقل معدل ۱۶ مدرک کارشناسی
۲. دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش حقوق و قضاء اسلامی، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۳. دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی
۴. دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی

** مصاحبه تشخیصی:
داوطلبان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و حوزوی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های ۲گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه تشخیصی جذب اختصاصی شرکت نمایند. در مصاحبه تشخیصی، محوریت با بررسی و ارزیابی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب است. لذا لازم است داوطلبان واجد شرایط، در روز مصاحبه، شرحی از سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (رزومه) خود را به انضمام مدارک مربوط (از جمله پایان نامه، مقالات و ...) به همراه داشته باشند.
گروه های ۲گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه تشخیصی به این شرح می باشند:
۱. دانشجویان و دانش آموختگان دکتری تخصصی در گرایش های «حقوق خصوصی» و «حقوق جزا و جرم شناسی» از دانشگاهای گروه اول یا دوم، مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد گرایش های مذکور از دانشگاه های گروه اول یا دوم
۲. دارندگان مدرک سطح سه یا چهار، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق

زمان مصاحبه علمی
مصاحبه علمی ثبت نام کنندگان از آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب به موجب تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد.
تذکر: زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در ۲ نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.

مکان مصاحبه علمی:
مصاحبه هادر دو محل به نشانی های زیر برگزار می شود. محل برگزاری مصاحبه هر داوطلب در تماس تلفنی به وی اعلام می شود.
الف- تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم
ب- قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف

مواد امتحانی مصاحبه علمی:
۱. داوطلبان دانشگاهی:
- بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی
- بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری
۲. داوطلبان حوزوی:
برادران: ۱- اصول فقه: جلد ۱ کفایه الاصول (از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس) ۲- متون فقه: بیع مکاسب
خواهران: ۱- اصول فقه: الحلقه الثانیه شهید صدر ۲- متون فقه: ۱۵ کتاب از شرح لمعه شامل: «قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات»
تبصره: داوطلبان حوزوی مشمول بند ۱۰ (دارندگان مدرک سطح ۲ حوزوی و کارشناسی حقوق با معدل ۱۶ و بالاتر) و همچنین دارندگان مدارک سطوح ۲، ۳ و ۴ حقوق و قضاء علاوه بر منابع حوزوی فوق به سوالات حقوقی (حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی) و سوالات جزایی (حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری) نیز پاسخ خواهند داد.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
۱. اصل و تصویر کارت ملی
۲. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
۳. مدارک تحصیلی (سطح ۲ یا کارشناسی و بالاتر)
۴. گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبان در حال تحصیل
۵. گواهی لازم از کانون وکلاء دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه برای وکلا و نفرات برتر آزمون¬های وکالت
تذکر ۱: همه مدارک می بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند.
تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

خبر ۵ مهر ۹۷ - آغاز مصاحبه علمی - شفاهی آزمون قضاوت ویژه ایثارگران

بدینوسیله به اطلاع پذیرفته‌شدگان آزمون قضاوت ویژه ایثارگران که با احراز و کسب حد نصاب قبولی به مرحله بعدی این آزمون که مصاحبه علمی _ شفاهی می‌باشد، راه یافته‌اند، می‌رساند: مصاحبه علمی_شفاهی پذیرفته شدگان از ۵ مهر ماه آغاز می‌گردد و لازم است داوطلبان طبق جدول زمانبندی اعلام شده به همراه مدارک ذیل به معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به آدرس: تهران، خیابان حافظ، روبروی دانشگاه امیرکبیر، نبش خیابان سمیه، ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه، طبقه نهم مراجعه نمایند.
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مصاحبه:
اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
کپی مدارک تحصیلی
کارنامه آزمون
گواهی ایثارگری
داوطلبان در صورت قبولی در مرحله اخیر به مراحل آزمون شخصیت و گزینش راه می‌یابند

خبر ۱۰ شهریور ۹۷ - اعلام زمان آغاز فرایند مصاحبه علمی _ شفاهی پذیرفته‌شدگان آزمون قضاوت ویژه ایثارگران

بدینوسیله به اطلاع پذیرفته‌شدگان آزمون قضاوت ویژه ایثارگران که با احراز و کسب حد نصاب قبولی به مرحله بعدی این آزمون که مصاحبه علمی _ شفاهی می‌باشد، راه یافته‌اند، می‌رساند: مصاحبه علمی_شفاهی پذیرفته شدگان از ابتدای مهر ماه آغاز می‌گردد.
زمان دقیق مصاحبه علمی به صورت شخصی از طریق تماس تلفنی به داوطلبان اعلام می‌شود. مواد امتحانی همانند آزمون کتبی خواهد بود و مکان مصاحبه‌ها استان تهران است.
گفتنی است، داوطلبان در صورت قبولی در مرحله اخیر به مراحل آزمون شخصیت و گزینش راه می‌یابند.

خبر ۴ شهریور ۹۷ - اعلام نتایج مصاحبه علمی داوطلبان دانشگاهی جذب عمومی سال ۱۳۹۶- نوبت دوم

به اطلاع می‌رساند، نتایج مصاحبه علمی داوطلبان تصدی منصب قضاء که از تاریخ ۹۷/۴/۲۳ لغایت۹۷/۵/۳۰ در آزمون مزبور شرکت کرده‌اند، به شرح جدول پیوست می‌باشد. لازم به ذکر است نتایج اعلامی قطعی است و تغییر نخواهد کرد.
همچنین نتایج مصاحبه علمی سایر داوطلبان به همین ترتیب در نوبت‌های بعدی اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
قابل توجه داوطلبان پذیرفته شده در مصاحبه علمی؛ این دسته از داوطلبان حسب برنامه زمانی که به ایشان ابلاغ خواهد شد در آزمون شخصیت که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود شرکت خواهند نمود.

خبر ۳۰ مرداد ۹۷ - اطلاعیه تمدید ثبت‌نام برای متقاضیان شرکت در آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۹۷

پیرو اطلاعیه ثبت‌نام آزمون قضاوت سال ۱۳۹۷، بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون تصدی منصب قضا در سال ۹۷ می‌رساند:

به منظور مساعدت و فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که در بازه زمانی (۹۷/۰۵/۰۹ لغایت ۹۷/۰۵/۱۵) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که متقاضیان ثبت‌نام بتوانند از تاریخ ۹۷/۰۶/۰۴ لغایت ۹۷/۰۶/۰۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت مجدد در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند.

 منبع : کانال اطلاع رسانی قوه قضاییه 

خبر ۲۰ مرداد ۹۷ - بررسی تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون جذب عمومی منصب قضا سال ۹۷

نظر به اتمام مهلت ثبت نام آزمون قضاوت سال ۱۳۹۷ و با عنایت به درخواست‌های مکرر متقاضیان، به‌ اطلاع‌ آن دسته از داوطلبان متقاضی‌ ثبت‌‌نام‌ که موفق نشده‌اند نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند، می‌رساند؛ معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در نظر دارد با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور مهلت مجددی برای ثبت‌نام تعیین و اعلام نماید.
هرگونه اطلاع رسانی در این زمینه از طریق سایت معاونت منابع انسانی به نشانی www.qazahrm.ir صورت می‌گیرد.

خبر ۹ مرداد ۹۷ - اطلاعیه تکمیلی در خصوص آزمون (جذب عمومی) تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷

پیرو اطلاعیه آزمون قضاوت سال ۱۳۹۷ و نظر به طرح سوالات مکرر از سوی داوطلبان بدین وسیله به اطلاع می رساند:
۱. داوطلبان دانشگاهی که حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی ۹۸-۹۷ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند. داوطلبان حوزوی نیز چنانچه تا پایان آذرماه سال جاری موفق به اخذ مدرک تحصیلی لازم شوند امکان ثبت نام خواهند داشت.
۲. داوطلبانی که تا پایان سال جاری (۱۳۹۷/۱۲/۲۹) به سن ۲۲ سال تمام می رسند نیز می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.
۳. با توجه به اطلاع رسانی قبلی مبنی بر اینکه در سال جاری آزمون ویژه ای برای جذب قضات شوراهای حل اختلاف برگزار نمی شود، خاطر نشان می گردد تامین کادر قضایی مورد نیاز برای شوراهای حل اختلاف از طریق این آزمون نیز پیگیری می شود. بر این اساس شرط سنی برای آن دسته از متقاضیان ثبت نام که سابقه خدمت در شوراهای حل اختلاف دارند، حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۳ سال تمام است.
۴. حسب اطلاع رسانی پیشین، یادآور می شود تا پایان سال جاری آزمون ویژه ای برای داوطلبان ایثارگر (ایثارگران و خانواده آنان) برگزار نخواهد شد و لذا این دسته از داوطلبان در صورت تمایل می بایست در آزمون تصدی منصب قضاء (جذب عمومی) و یا جذب اختصاصی (مشروط به دارا بودن شرایط) ثبت نام نمایند.

خبر ۹ مرداد ۹۷ - شروع ثبت نام آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء سال ۹۷

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون تصدی منصب قضا در سال ۱۳۹۷ می‌رساند، که ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۵/۰۹ آغاز و در روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۵/۱۵ پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

الف- شرایط عمومی:

۱. تابعیت اصلی ایران.

۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.

۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.

۴. طهارت مولد

۵. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی

۶. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.

۷. نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر.

۸. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.

۹. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.

۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت نام.

ب- شرایط اختصاصی:

دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر:

۱. کارشناسی حقوق در یکی از گرایش ها؛

۲. کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

۳. کارشناسی فقه و حقوق؛

۴. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛

۵. کارشناسی ارشد پیوسته الهیات،معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛

۶. سطح دو حوزوی یا بالاتر

پ- مدارک مورد نیاز:

۱. تکمیل تقاضانامه

۲. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیون) ریال بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.

۱-۳- عکس ۴ * ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)

۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.

۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ * ۲۰۰ باشد.

۴-۳-تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

۶-۳- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.

۷-۳- حتی الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره۱- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تبصره۲- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.

تذکرمهم: با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می‌شود رخ داده است. تاکید می‌گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:

۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاریخ ۹۷/۰۵/۰۹ لغایت ۹۷/۰۵/۱۵ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت‌نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت‌نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.

۲- آزمون در روز جمعه مورخ ۹۷/۰۷/۲۷ برگزار خواهد شد. آزمون داوطلبان دانشگاهی، تستی و آزمون داوطلبان حوزوی تشریحی است.

۳- داوطلبان دانشگاهی پذیرفته شده آزمون تستی، روز جمعه مورخ ۹۷/۰۹/۳۰ در آزمون تشریحی شرکت خواهند نمود و از داوطلبان حوزوی پذیرفته شده برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت به عمل می آید.

۴- کارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۰۷/۲۵ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

۵- ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

 ث- مواد و ضرایب امتحانی

۱. آزمون داوطلبان دانشگاهی:

۱-۱. استعداد شغلی (ضریب ۲)

۱-۲. حقوق مدنی (ضریب۳)

۱-۳. حقوق تجارت (ضریب ۲)

۱-۴. آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب ۲)

۱-۵. آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب ۲)

۱-۶. حقوق جزای عمومی (ضریب۳)

۱-۷. حقوق جزای اختصاصی (ضریب ۲)

 ۲. آزمون داوطلبان حوزوی:

آقایان:

۲-۱. فقه (کتاب بیع مکاسب) (ضریب ۱)

۲-۲. اصول فقه ( جلد ۱ کفایه الاصول: از ابتدا تا پایان المقصد الخامس ) (ضریب ۱)

بانوان:

۲-۳- فقه شامل ۱۵ کتاب از شرح لمعه: قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص، دیات (ضریب ۱)

۲-۴- اصول فقه (الحلقه الثانیه شهید صدر) (ضریب ۱)

ملاحظات:

۱. با توجه به نیازمندی حوزه های قضایی ظرفیت پذیرش برای بانوان محدود است.

۲. ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسوولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت‌نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.

۳. دارندگان شرایط جذب اختصاصی می توانند از مهرماه سال جاری، به تارنمای معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir مراجعه و در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.

 برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید

خبر ۹ مرداد ۹۷ - اطلاعیه تکمیلی در خصوص آزمون (جذب عمومی) تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷

پیرو اطلاعیه آزمون قضاوت سال ۱۳۹۷ و نظر به طرح سوالات مکرر از سوی داوطلبان بدین وسیله به اطلاع می رساند:
۱. داوطلبان دانشگاهی که حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی ۹۸-۹۷ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند. داوطلبان حوزوی نیز چنانچه تا پایان آذرماه سال جاری موفق به اخذ مدرک تحصیلی لازم شوند امکان ثبت نام خواهند داشت.
۲. داوطلبانی که تا پایان سال جاری (۱۳۹۷/۱۲/۲۹) به سن ۲۲ سال تمام می رسند نیز می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.
۳. با توجه به اطلاع رسانی قبلی مبنی بر اینکه در سال جاری آزمون ویژه ای برای جذب قضات شوراهای حل اختلاف برگزار نمی شود، خاطر نشان می گردد تامین کادر قضایی مورد نیاز برای شوراهای حل اختلاف از طریق این آزمون نیز پیگیری می شود. بر این اساس شرط سنی برای آن دسته از متقاضیان ثبت نام که سابقه خدمت در شوراهای حل اختلاف دارند، حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۳ سال تمام است.
۴. حسب اطلاع رسانی پیشین، یادآور می شود تا پایان سال جاری آزمون ویژه ای برای داوطلبان ایثارگر (ایثارگران و خانواده آنان) برگزار نخواهد شد و لذا این دسته از داوطلبان در صورت تمایل می بایست در آزمون تصدی منصب قضاء (جذب عمومی) و یا جذب اختصاصی (مشروط به دارا بودن شرایط) ثبت نام نمایند.

خبر ۴ مرداد ۹۷ - اعلام نتایج آزمون قضاوت ویژه ایثارگران

بدینوسیله به اطلاع داوطلبان آزمون قضاوت ویژه ایثارگران می‌رساند، نتایج این آزمون اعلام گردید و لازم است داوطلبان جهت مشاهده و دریافت کارنامه خود در این مرحله به سامانه جذب اختصاصی قضات در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir مراجعه نمایند.
 مصاحبه علمی شفاهی پذیرفته شدگان از شهریور ماه آغاز می‌گردد مواد امتحانی همانند آزمون کتبی خواهد بود.
 داوطلبان در صورت قبولی در مرحله اخیر به مراحل آزمون شخصیت و گزینش راه می یابند.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

خبر ۲ مرداد ۹۷ - اطلاعیه‌ آزمون (جذب عمومی) ‌تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۷

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی تصدی منصب قضا در سال ۱۳۹۷ می‌رساند، که ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org از روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ آغاز و درروز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

الف- شرایط عمومی:
۱. تابعیت اصلی ایران.
۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
۴. طهارت مولد
۵. داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی
۶. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
۷. نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر.
۸. حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
۹. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت نام.

ب- شرایط اختصاصی:
دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر:
۱. کارشناسی حقوق یا فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
۲. کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛
۳. کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
۴. سطح دو حوزوی یا بالاتر

پ- مدارک مورد نیاز:
۱.تکمیل تقاضانامه اینترنتی
۲. پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیون) ریال بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور
۳. فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.
۱-۳- عکس ۴  ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)
۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰  ۲۰۰ باشد.
۴-۳-تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
۶-۳- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۳- حتی الامکان عکس ، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره۱- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره۲- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.
تذکر مهم: باتوجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:
۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ لغایت ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.
۲- آزمون در روز جمعه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ برگزار خواهد شد. آزمون داوطلبان دانشگاهی، تستی و آزمون داوطلبان حوزوی تشریحی است.
۳- داوطلبان دانشگاهی پذیرفته شده آزمون تستی، روز جمعه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ در آزمون تشریحی شرکت خواهند نمود و از داوطلبان حوزوی پذیرفته ¬شده برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت به عمل می آید.
۴- کارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
۵- ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

ث- مواد و ضرایب امتحانی

۱. آزمون داوطلبان دانشگاهی:
۱-۱. استعدادشغلی(ضریب۲)
۱-۲. حقوق مدنی (ضریب۳)
۱-۳. حقوق تجارت (ضریب ۲)
۱-۴. آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب ۲)
۱-۵. آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب ۲)
۱-۶. حقوق جزای عمومی (ضریب۳)
۱-۷. حقوق جزای اختصاصی (ضریب ۲)

۲. آزمون داوطلبان حوزوی:
آقایان:
- فقه شامل بیع مکاسب (ضریب ۱)
- اصول فقه شامل جلد یک کفایه الاصول: از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس (ضریب ۱)
بانوان:
- فقه شامل ۱۵ کتاب از شرح لمعه: قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات (ضریب ۱)
- اصول فقه شامل الحلقه الثانیه شهید صدر (ضریب ۱)
ملاحظات:
۱. با توجه به نیازمندی حوزه های قضایی ظرفیت پذیرش برای بانوان محدود است.
۲. ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسوولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.
۳. دارندگان شرایط جذب اختصاصی می¬توانند از مهرماه سال جاری، به همین سایت مراجعه و در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.

خبر ۲۶ تیر ۹۷ - اطلاعیه در خصوص فرایند جذب و پذیرش داوطلبان تصدی منصب قضا در سال ۱۳۹۷

به اطلاع عموم داوطلبان تصدی منصب قضاء میرساند، فرایند جذب و پذیرش داوطلبان تا پایان سال جاری به شرح زیر می باشد:

الف- جذب عمومی:
• آزمون سراسری قضاوت سال ۱۳۹۷ برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی (مرد و زن) به صورت همزمان در روز جمعه مورخ ۹۷/۷/۲۷ برگزار خواهد شد.
• ثبت نام در آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد. اطلاعیه حاوی جزئیات آزمون (شرایط و زمان ثبت نام، مواد امتحانی و .....) و راهنمای ثبت نام اینترنتی به زودی در سایت آن سازمان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی منتشر خواهد شد.
• آزمون داوطلبان دانشگاهی، تستی و آزمون داوطلبان حوزوی تشریحی است.
• پذیرفته شدگان دانشگاهی روز جمعه مورخ ۹۷/۹/۳۰در آزمون تشریحی شرکت خوهند نمود و پذیرفته شدگان حوزوی به مصاحبه علمی شفاهی دعوت می شوند.

ب- جذب اختصاصی:
• دارندگان شرایط جذب اختصاصی از شرکت در آزمون عمومی قضاوت معاف اند، لذا می توانند مهرماه سال جاری با بازگشایی سامانه جذب اختصاصی در همین سایت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
• شرایط و ضوابط ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی مطابق روال سال های قبل خواهد بود و اطلاعیه تفصیلی شهریورماه از طریق همین سایت منتشر خواهد شد.
• مصاحبه علمی ثبت نام کنندگان واجد شرایط همزمان با ثبت نام (مهرماه) آغاز خواهد شد و لذا لازم است داوطلبان در این خصوص پیش بینی لازم را بنمایند.

تذکرات مهم:
• با توجه به جریان پرونده آزمون شورای حل اختلاف سال ۱۳۹۶ آزمون ویژه ای برای جذب قضات شوراهای حل اختلاف برگزار نخواهد شد.
• داوطلبان برخوردار از شرایط ایثارگری می بایست حسب شرایط در یکی از فرایندهای جذب عمومی یا جذب اختصاصی شرکت نمایند و آزمون ویژه ای برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد. نتایج آزمون مورخ ۹۷/۲/۱۴ حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۵/۳ منتشر خواهد شد و مصاحبه علمی پذیرفته شدگان شهریور ماه آغاز می شود.

خبر ۲۳ خرداد ۹۷ - جذب داوطلبان تصدی منصب قضا در سال ۱۳۹۷

جزییات مربوط به جذب داوطلبان تصدی منصب قضا در سال ۱۳۹۷، در تیرماه توسط مرکز آموزش منابع انسانی قوه قضائیه اطلاع‌رسانی می شود.
به گزارش ایسنا، معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد : بدینوسیله به اطلاع علاقمندان شرکت در آزمون‌های قضاوت می‌رساند، جزییات مربوط به جذب داوطلبان تصدی منصب قضا در سال ۱۳۹۷، در تیرماه توسط مرکز آموزش منابع انسانی قوه قضائیه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بر این اساس علاقمندان می‌توانند در موعد مقرر برای اطلاع از جزییات آزمون‌ها به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir مراجعه کنند.

منبع : خبرگزاری ایسنا

خبر ۱۹ خرداد ۹۷ - شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه جهت تصدی منصب قضا

دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری با هدف تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز قوه قضائیه از میان داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ دانشجوی بورسیه برای تصدی منصب قضا پذیرش می‌کند.
داوطلبان علاقمند با رعایت شرایط و ضوابط زیر می‌توانند کد رشته‌های مربوط به بورسیه دانشگاه را در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری کارشناسی ارشد ناپیوسته انتخاب نمایند:

الف) شرایط استفاده از بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته

۱- داشتن شرایط عمومی آزمون سراسری کارشناسی ارشد

۲- تدیّن به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام آن

۳- التزام به ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۴- دانشجویان از میان داوطلبان چند برابر ظرفیت انتخاب خواهند شد.

۵-پذیرش دانشجوی بورسیه در رشته حقوق خانواده از میان داوطلبان زن و مرد و در سایر رشته ها از داوطلبان مرد خواهد بود.

۶- موفقیت در مصاحبه علمی ( مصاحبه در تیر ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. تاریخ دقیق مصاحبه اوایل تیر ماه از طریق همین سایت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. )

۷- گزینش قوه قضاییه صلاحیت های عمومی داوطلبان برای تصدی امر قضا رابررسی خواهد نمود پذیرفته شدگان نهایی با سپردن تعهد خدمت به مدت ۳ برابر مدت تحصیل ، از بورسیه قوه قضایی خواهند شد و پس از فراغت از تحصیل (با کسب حداقل معدل ۱۶) و طی دوره کارآموزی قضایی جذب دستگاه قضایی می شوند.

۸- برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی و نداشتن سوءپیشینه کیفری

۹- تعهد به تحصیل تمام وقت و عدم اشتغال به کار از زمان شروع به تحصیل (۹۷/۶/۳۱)

۱۰- داشتن حداکثر سن ۳۰ سال تمام تا تاریخ ۹۷/۶/۳۱

۱۱- داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی (پیوسته) در یکی از رشته‌های حقوق، حقوق قضایی، علوم قضایی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فقه و حقوق اسلامی ،فقه و حقوق یا گواهی پایان سطح ۲ حوزوی با حداقل معدل ۱۵

ب) تذکرات مهم

۱- مدت استفاده از بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر پنج (۵) نیمسال است.

۲- دانشجویان ملزم به گذراندن دروس پیش‌نیاز و جبرانی به تشخیص دانشگاه خواهند بود.

۳-دانشجویان در صورت انصراف از تحصیل، انتقال، اخراج و یا عدم کسب معدل ۱۶ موظفند کلیه هزینه‌های تحصیلی و مقرری ماهیانه دریافتی را بازپرداخت نمایند.

۴- تحصیل دانشجویان بورسیه تمام وقت خواهد بود و ارائه دروس اصلی، پیش‌نیاز و کارآموزی در طول هفته برنامه‌ریزی خواهدشد.

ج: امتیازات بورس تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری در مقطع کارشناسی ارشد

۱- دریافت مقرری ماهیانه در دوره تحصیلی

۲- گذراندن خدمت سربازی در قالب اشتغال در قوه قضائیه( بر اساس قانون گذراندن مدت خدمت وظیفه فارغ‌ التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور مصوب ۱۳۷۳ و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۷۵)

۳- برخورداری از خوابگاه، بیمه درمانی و خدمات رفاهی در طول دوره تحصیلی در حدود امکانات دانشگاه

خبر ۱۵ اردیبهشت ۹۷ - جزییات زمان اعلام نتایج و مصاحبه علمی_شفاهی پذیرفته‌شدگان

آزمون قضاوت ویژه ایثارگران با حضور حدود ۲ هزار نفر داوطلب در روز جمعه مورخ ۹۷/۰۲/۱۴به صورت سراسری در حوزه امتحانی دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد که از مجموع ۲ هزار داوطلب واجد شرایط، ۱۳۰۰ نفر را مردان و ۷۰۰ نفر آن را بانوان تشکیل دادند.
داوطلبان در صورت احراز و کسب حد نصاب قبولی در این آزمون به مرحله بعدی که مصاحبه علمی _ شفاهی است، راه می‌‌یابند.
نتایج آزمون نیمه دوم تیرماه اعلام می‌گردد و لازم است داوطلبان جهت اطلاع از وضعیت قبولی خود در این مرحله به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir مراجعه نمایند.
اعلام نتایج در این مرحله قطعی می‌باشد و جزییات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌‌گردد.
مصاحبه علمی_شفاهی پذیرفته شدگان هم برابر پیش‌بینی‌ها در شهریور ماه آغاز می‌گردد و منابع آزمون همانند منابع آزمون کتبی خواهد بود و داوطلبان در صورت قبولی در مرحله اخیر به مراحل آزمون شخصیت و گزینش راه می‌یابند.

خبر ۱ اردیبهشت ۹۷ - اطلاعیه اعلام نتایج مرحله دوم آزمون تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۶ و جزئیات مرحله مصاحبه علمی

به اطلاع عموم داوطلبان مرحله دوم آزمون تصدی منصب قضاء (آزمون تشریحی) می رساند، نتایج این مرحله از آزمون، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده و دریافت می باشد. داوطلبانی که نسبت به نمرات اعلامی در کارنامه خود اعتراضی دارند، می توانند اعتراض مکتوب خود را حداکثر تا تاریخ ۹۷/۲/۲۰ از طریق به فکس به شماره ۰۲۱۸۸۱۹۹۵۲۰ ارسال نمایند. شایان ذکر است ملاک قبولی در آزمون تشریحی، برای آقایان کسب نمره تراز ۵۰ و بالاتر و برای بانوان کسب نمره تراز ۶۰ و بالاتر بوده است. بر همین اساس از پذیرفته شدگان، برای شرکت در مصاحبه علمی شفاهی دعوت به عمل خواهد آمد. مصاحبه علمی پذیرفته شدگان از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد. دعوت از داوطلبان از طریق تماس تلفنی و بر اساس نوبت های تعیین شده است.

همچنین زمان تعیین شده اعلامی، قطعی و غیر قابل تغییر است. مکان برگزاری مصاحبه های علمی همزمان با دعوت به مصاحبه علمی، تعیین و اعلام می گردد و نشانی آنها عبارتند از: • تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، ساختمان شماره ۳ قوه قضائیه (معاونت منابع انسانی)، طبقه نهم • قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش کوچه سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف مواد امتحانی در مصاحبه های علمی شامل: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی و همچنین حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری می باشد. به همراه داشتن مدارک لازم به شرح زیر، برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی الزامی است و فقدان هر یک از مدارک مانع تشکیل پرونده و شرکت در مصاحبه علمی است:

۱. یک قطعه عکس ۴*۳ رنگی جدید ۲. اصل و تصویر کارت ملی ۳. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن ۴. تصویر مدارک تحصیلی (کارشناسی یا سطح دو و بالاتر) ۵. کارنامه عکسدار مرحله تستی آزمون قضاوت سال ۱۳۹۶ ۶. کارنامه عکسدار مرحله تشریحی آزمون قضاوت سال ۱۳۹۶ تذکر: همه مدارک می¬بایست حتما در ابعاد A۴ تهیه و تحویل شود.

خبر ۲۹ فروردین ۹۷ - اعلام نتایج آزمون تشریحی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۶

ضمن آرزوی موفقیت تیم «ای استخدام» برای کاربران شرکت کننده به اطلاع می رسانیم ،نتایج آزمون تشریحی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۶ اعلام گردید.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

در صورتی که تمایل دارید از اطلاعیه های جدید تصدی امر قضا خبردار شوید در کانال تلگرام ای-استخدام عضو شوید.

کاربران گرامی شما برای مصاحبه تخصصی و عقیدتی میتوانید از موارد زیر استفاده نمایید

۱- جزوه های ارسالی کاربران را از صفحه سوالات رایگان دانلود نمایید. برای مشاهده اینجا کلیک کنید. ۲- صفحه تجمیع شده تجربه های کاربران که در بخش نظرات ارسال می نمایند. برای مشاهده اینجا کلیک کنید. ۳-کتاب الکترونیکی از آگهی استخدامی تا مصاحبه عقیدتی و گزینش برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

خبر ۲۸ فروردین ۹۷ - زمان آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران اعلام شد

راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران اعلام شد. اعلام زمان آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران سال ۹۶به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت منابع انسانی قوه قضائیه راهنمای دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون جذب اختصاصی ویژه ایثارگران را اعلام کرد.

۱.تاکید می شود آزمون فقط مختص آن دسته از داوطلبان دانشگاهی است که صرفاً بر اساس برخورداری از شرایط ایثارگری در سامانه جذب اختصاصی ۱۳۹۶ ثبت نام کرده اند از این رو سایر داوطلبان دانشگاهی و تمام داوطلبان حوزوی از شرکت در این آزمون معاف اند و به مصاحبه علمی دعوت خواهند شد. ۲. آزمون در روز جمعه مورخ ۹۷/۲/۱۴ساعت ۸:۳۰ صبح در شهر تهران برگزار می شود. نشانی دقیق محل برگزاری آزمون در کارت ورود به جلسه درج می شود. ۳. حضور داوطلبان نیم ساعت قبل از شروع آزمون ضروری است. درب حوزه امتحانی ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد. ۴. کارت ورود به جلسه از روز شنبه مورخ ۹۷/۲/۱از طریق مراجعه به سامانه جذب اختصاصی قضات در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. ۵. در صورت بروز مشکل در دریافت کارت ورود به جلسه، داوطلبان می توانند از تاریخ ۹۷/۲/۱ لغایت ۹۷/۲/۵ به باجه رفع نقص واقع در محل مرکز آموزش قوه قضائیه به نشانی: تهران، خیابان حافظ، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه هشتم، شماره تماس: ۸۸۱۹۹۵۱۹مراجعه کنند. ۶. صدور کارت ورود به جلسه به منزله تایید نهایی سهمیه ایثارگری نیست. پذیرفته شدگان آزمون موظف اند تاییدیه ایثارگری خود را در مرحله مصاحبه علمی ارائه دهند، در غیر اینصورت وضعیت قبولی آنها کان لم یکن تلقی می شود. ۷. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی در جلسه آزمون الزامی است. ۸. سوالات آزمون در یک دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و محدوده پاسخگویی در همان دفترچه تعیین می شود. نوشته های خارج از محدوده پاسخگویی تصحیح نخواهد شد. ۹. آزمون شامل ۶۰ سوال تشریحی کوتاه پاسخ و مدت زمان پاسخگویی ۱۸۰ دقیقه است. آزمون نمره منفی ندارد. ۱۰. پاسخگویی به سوالات فقط باید با خودکار آبی انجام شود. ۱۱. آوردن قانون و هرگونه کتاب، جزوه، چرکنویس، کیف و وسایل اضافی به جلسه آزمون ممنوع است. ۱۲. به همراه داشتن تلفن همراه، ساعت هوشمند، پیجر و سایر وسایل الکترونیکی در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود و با متخلف مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

خبر ۲۱ فروردین ۹۷ - اطلاعیه زمان اعلام نتایج مرحله دوم (تشریحی) آزمون تصدی منصب قضا

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه درخصوص زمان اعلام نتایج مرحله دوم (تشریحی) آزمون تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۶ اطلاعیه ای را صادر کرد. به گزارش ایسنا، طبق اطلاعیه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، کارنامه آزمون تشریحی تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۶ نیمه اول اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. جزئیات برگزاری مصاحبه علمی پذیرفته شدگان متعاقباً از طریق سایت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به نشانی www.qazahrm.ir اطلاع رسانی خواهد شد. لازم به ذکر است داوطلبانی که در آزمون‌های پیشین اعم از جذب عمومی و اختصاصی، شرکت نموده و پرونده ایشان در مراحل مختلف استخدامی (مصاحبه علمی، آزمون شخصیت، گزینش، کارآموزی قضایی) در جریان است، تا تعیین تکلیف نهایی در خصوص پرونده جاری، به مصاحبه علمی دعوت نخواهند شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا

خبر ۱۸ فروردین ۹۷ - اعلام جزئیات جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء

پیرو ثبت نام از متقاضیان شرکت در فرایند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء بدین وسیله جزئیات مراحل بعدی به اطلاع عموم داوطلبان می رسد. حسب مفاد اطلاعیه پیشین، داوطلبان واجد شرایط در ۳ گروه می توانند در فرایند جذب اختصاصی شرکت نمایند. بر این اساس، جزئیات مراحل بعدی به اعتبار این گروه بندی اعلام می گردد. ۱- داوطلبان دانشگاهی

۱-۱: زمان مصاحبه علمی: مصاحبه علمی این دسته از داوطلبان از فروردین ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد. تذکر: زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در ۲ نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.

۱-۲: محل برگزاری مصاحبه علمی: مصاحبه داوطلبان دانشگاهی در دو محل به نشانی¬های زیر برگزار می¬شود. محل برگزاری مصاحبه هر داوطلب در تماس تلفنی به وی اعلام می¬شود. الف- تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم ب- قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف

۱-۳: مواد امتحانی مصاحبه علمی: - بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی - بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری ۱-۴: مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی: ۱. اصل و تصویر کارت ملی ۲. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن ۳. مدارک تحصیلی (کارشناسی و بالاتر) ۴. گواهی لازم از کانون وکلاء دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه (ویژه وکلا و نفرات برتر آزمون وکالت) تذکر ۱: همه مدارک می بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند. تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

۲- داوطلبان حوزوی

۲-۱: زمان مصاحبه علمی: مصاحبه علمی این دسته از داوطلبان از فروردین ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد. زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد. تذکر: زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در ۲ نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.

۲-۲: محل برگزاری مصاحبه علمی: * قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف

۲-۳: مواد امتحانی مصاحبه علمی: - برادران: اصول فقه: جلد ۱ کفایه الاصول (از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس) متون فقه: بیع مکاسب - خواهران: اصول فقه: الحلقه الثانیه شهید صدر متون فقه: ۱۵ کتاب از شرح لمعه شامل: «قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات» تبصره: داوطلبان حوزوی مشمول بند ۱۰ (دارندگان مدرک سطح ۲ حوزوی و کارشناسی حقوق با معدل ۱۶ و بالاتر) و همچنین دارندگان مدارک سطوح ۲، ۳ و ۴ حقوق و قضاء علاوه بر منابع حوزوی فوق به سوالات حقوقی (حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی) و سوالات جزایی (حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری) نیز پاسخ خواهند داد.

۲-۴: مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی: ۱. اصل و تصویر کارت ملی ۲. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن ۳. مدارک تحصیلی حوزوی شامل سطح ۲ و بالاتر (و کارشناسی و بالاتر برای دارندگان مدارک دانشگاهی) تذکر ۱: همه مدارک می بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند. تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

۳- داوطلبان دارای شرایط ایثارگری (با تحصیلات دانشگاهی) وضعیت ایثارگری این دسته از داوطلبان به منظور احراز شرایط لازم، بعد از اتمام مهلت ثبت نام بررسی و از مراجع ذیربط استعلام به عمل می آید. بر این اساس فاقدین شرایط از زمره داوطلبان، خارج و داوطلبانی که وضعیت ایثارگری آنان تایید شود در آزمون کتبی کوتاه پاسخ شرکت می نمایند.

۳-۱: آزمون کتبی کوتاه پاسخ؛ • این آزمون در روز جمعه مورخ ۱۴/۲/۱۳۹۷ در تهران برگزار می شود. • کارت ورود به جلسه این آزمون یک هفته قبل از برگزاری بر روی سامانه جذب اختصاصی قضات در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه به نشانی www.qazahrm.ir قرار می گیرد. زمان و نشانی دقیق محل برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه قید می شود. • آزمون شامل ۸۰ سوال کوتاه پاسخ در دو بخش حقوقی و جزایی است. بخش حقوقی شامل حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی و بخش جزایی شامل حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری است. طراحی سوالات به نحوی است که پاسخ آن ها حداکثر دو سطر خواهد بود. استفاده از کتاب قانون در جلسه آزمون ممنوع است. • کارنامه آزمون، پایان خرداد ۱۳۹۷ از طریق سامانه مذکور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

۳-۲: مصاحبه علمی پذیرفته شدگان آزمون کتبی کوتاه پاسخ؛ • پذیرفته شدگان آزمون کتبی کوتاه پاسخ در چارچوب ظرفیت قانونی به مصاحبه علمی دعوت می شوند.

• مواد امتحانی مصاحبه علمی؛ - بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی - بخش جزایی: حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی و آیین دادرسی کیفری • محل برگزاری مصاحبه علمی *تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم

• مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی: ۱. اصل و تصویر کارت ملی ۲. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن ۳. مدارک تحصیلی (کارشناسی و بالاتر) ۴. گواهی ایثارگری از مرجع ذیربط تذکر ۱: همه مدارک می بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند. تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت.

برای مشاهده آرشیو استخدامهای تصدی امر قضا سال ۹۶ اینجا کلیک کنید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ