آرشیو اخبار استخدام فنی و حرفه ای کشور سال ۹۲

استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اینجا کلیک کنید

۱۱ اسفند ۹۲ - حدود ۵۰۰۰ مربی حق‌التدریس فنی حرفه‌ای در راه استخدام ۱۹ بهمن ۹۲ -استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سال ۹۳ ( جذب مربی حق التدریس) ۵ آبان ۹۲ - افراد جویای کار به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند ۱۴ مهر ۹۲ - ۹۰ درصد آموزشهای مهارت منتج به اشتغال می شود ۲۳ تیر ۹۲ - دریافت کارت ورود به جلسه فنی و حرفه ای کشور ۱۰ تیر ۹۲ - آگهی استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سال ۹۲

۱۱ اسفند ۹۲ -حدود ۵۰۰۰ مربی حق‌التدریس فنی حرفه‌ای در راه استخدام

در پی دستور وزیر کار برای بازنگری پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی قانون تعیین تکلیف استخدامی‌مربیان حق‌التدریس سازمان‌ فنی و حرفه‌ای کشور، این سازمان با تشکیل کارگروهی تخصصی، بازنگری پیش‌نویس آیین‌نامه مذکور را آغاز کرد. این اقدام پس از آن آغاز شد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را ملزم کرد تا در اسرع وقت اقدامات لازم برای پیگیری قانون تعیین تکلیف استخدامی‌مربیان حق‌التدریس این سازمان را صورت دهد و پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی قانون را برای ارسال به هیات دولت بازنگری کند. به گزارش ایسنا، در همین راستا و به موجب تبصره ۳ قانون تعیین تکلیف استخدامی‌مربیان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، با تشکیل یک کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان مربیان حق التدریس ۳۱ استان کشور، بازنگری پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی قانون در دستور کار سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار گرفته و جلسه بعدی کارگروه تخصصی ۱۹ اسفند ماه جاری در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، قانون تعیین تکلیف استخدامی‌مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به رسمی‌و پیمانی در تاریخ هشتم مرداد ماه ۱۳۹۱ در جلسه علنی مجلس به تصویب رسید و پس از تایید شورای نگهبان به دولت دهم ابلاغ شد. به موجب این قانون و در راستای اجرای بند (۲) سیاستهای کلی اشتغال و در چارچوب مواد ۲۱ و۵۱ قانون برنامه پنجم توسعه، مجلس به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مجوز استخدام ۴۸۷۶ نفر از مربیان حق‌التدریس این سازمان را داد. بر همین اساس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور موظف شده است با رعایت شرایط عمومی‌استخدام و رعایت ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری با اولویت مناطق محروم، تعداد ۴۸۷۶ نفر از مربیان حق التدریس دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر خود را تا پایان برنامه پنجم توسعه با تغییر وضعیت استخدام کند. همچنین به موجب این قانون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور می‌تواند تا سقف موردنیاز، پستهای غیرمربی قابل تبدیل خود را به پست مربی تبدیل کند.

۱۹ بهمن ۹۲ -استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سال ۹۳ ( جذب مربی حق التدریس)

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی مربیان آموزشی در مراکز استان مربی حق التدریس غیر رسمی را با رعایت شرایط زیر دعوت به همکاری می نماید. روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان

الف- شرایط عمومی: ۱. تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران. ۲. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران . ۳. تدین به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران . ۴. داشتن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم (ویژه برادران). ۵. عدم اتهام و محکومیت به فساد اخلاقی و اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و عدم سابقه محکومیت جزائی موثر . ۶. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی اشتغال برای انجام کاری که استخدام می شود . ۷. نداشتن منع استخدام در دستگاههای دولتی به موجب آرای مراجع قانونی. ۸. داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی و پیمان سایر دستگاههای دولتی باشند. ۹. دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی حداقل لیسانس مرتبط با حرفه آموزشی. تبصره: به مدارک تحصیلی غیر مرتبط ترتیب اثر داده نمی شود. ۱۰. حداقل سن ۲۰ سال تمام و حداکثر سن برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس ۳۵ سال و فوق لیسانس ۴۵ سال و دکتری ۵۰ سال تا آخرین روز مهلت ارسال مدارک می باشد. تبصره: موارد ذیل به شرط تاییدیه های معتبر به حداکثر سن مقرر در این بند اضافه خواهد شد. الف- داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ ۳۱/۶/۵۹ لغایت ۲۹/۵/۶۷ به طور داوطلبانه خدمت نموده‏اند به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل. ب- افرادخانواده‏معظم شهدا، آزادگان، مفقودالاثرها و جانبازان از کارافتاده کلی شامل: همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر و برادر تا میزان ۵ سال. ج- آزادگان از شرط حداکثر سن معاف می باشند. د- بازنشستگان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از شرایط محدودیت سنی مستثنی هستند. هــ- فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان (۲۵% و بالاتر) و فرزندان آزادگان که بالاتر از یکسال سابقه اسارت دارند از شرط سن معاف می باشند. ۱۱. تاریخ فراغت از تحصیل متقاضیان می بایست قبل از تاریخ شروع ثبت نام باشد. ب- تذکـرات مهـم: ۱. شرکت در آزمون، هیچگونه تعهد استخدامی برای اداره کل ندارد. ۲. سوابق قبول شدگان در بانک اطلاعاتی نگهداری و با رعایت اولویت نسبت به بکارگیری بعنوان مربی حق التدریس غیر رسمی در مراکز تابعه اقدام خواهد شد. ۳. مدارک و مستندات ارسالی متقاضیان غیر قابل استرداد است. ۴. به مدارک ارسالی ناقص ترتیب اثر داده نمی شود. ۵. تاریخ و ساعت دقیق آزمون کتبی متعاقباً از طریق پایگاه الکترونیکی اداره کل به آدرس www.khztvto.ir در بخش اخبار مهم اطلاع رسانی خواهد شد. پ- مدارک مورد نیاز: ۱. تصویر شناسنامه (تمام صفحات). ۲. تصویر کارت ملی . ۳. تصویر کارت پایان خدمت برای متقاضیان مرد . ۴. تصویر آخرین مدرک تحصیلی . ۵. عکس ۴×۳ (۲ قطعه) ۶. سوابق شغلی، آموزشی، پژوهشی و ...

برای دریافت فرم همکاری اینجا کلیک کنید

لطفا روی عکس زیر کلیک نمایید

fani-herfeyi

برای دریافت اخبار و آگهی استخدام های سازمان فنی و حرفه ای اینجا کلیک کنید.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای


۵ آبان ۹۲ - افراد جویای کار به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند

معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: افراد جویای کار با مراجعه به واحدهای مشاوره در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان مهارت مورد علاقه خود و مورد نیاز بازار کار را فرا گیرند.

افشین شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه اظهار داشت: طی مرحله رهگیری اشتغال، ۴۲۳ نفر از زنان آموزش دیده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای راور، جیرفت، بم و مجتمع مراکز کرمان مشخص شد.

وی گفت: طبق این رهگیری که بر اساس آمار ۹۰ تا ۹۲ حاصل شد از مجموع ۲۹۷ نفر در مرکز راور، شهروند الکترونیک ۳۰ نفر، مانتو دوزی ۲۱ نفر، قالیباف تابلویی ۱۱۰نفر، کارور پیشرفته اینترنت ۱۰ نفر، کارور اتوکد سه نفر، طراح گرافیک رایانه‌ای ۲۰ نفر، راسته‌دوز چهار نفر، خیاط با اندازه‌گیری مستقیم روی پارچه ۲۰ نفر، خیاط لباس‌های کشی ۴۷ نفر، مونتاژ و ارتقای کامپیوترهای شخصی ۹ نفر اشتغال یافته‌اند.

شهرکی افزود: نمایندگی آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان انار نیز اشتغال ۶۶ نفر از بانوان آموزش دیده شامل ۳۰ قالیباف و ۳۶ پته‌دوز، مرکز بم ۱۵ نفر شامل مشبک کار ۹ نفر و نازک‌دور زنانه شش نفر و مرکز جیرفت نیز ۱۷ نفر شامل معرق چوب شش نفر و پرورش قارچ ۱۰ نفر صاحب شغل شده‌اند.

وی گفت: مجتمع مراکز کرمان نیز ۴۶ نفر از زنان اشتغال یافته را رهگیری کرده است که کیف‌دوزی ۱۲ نفر، مسئول آتلیه نقشه‌کشی چهار نفر، طراحی معماری دو نفر، طراحی فضای سبز دو نفر، نقاشی شیشه دو نفر، نقاشی روی چرم دو نفر، چاپ باتیک سه نفر، گرافیک دو نفر، طراحی بسته‌بندی یک نفر، نقشه‌کشی شش نفر، متره و برآورد دو نفر، اینترنت در محیط کار پنج نفر و طراحی وب یک نفر را شامل شده است.

معاون فنی و آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان از افراد جویای کار خواست با مراجعه به واحدهای مشاوره در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان کرمان مهارت مورد علاقه خود و مورد نیاز بازار کار را فرا گرفته و در راستای پیشرفت کشور و جامعه و کرامت انسانی خویش تلاش کنند

برای دریافت اخبار و آگهی استخدام های سازمان فنی و حرفه ای اینجا کلیک کنید.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای


۱۴ مهر ۹۲ - ۹۰ درصد آموزشهای مهارت منتج به اشتغال می شود

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت:۹۰درصد آموزش های مهارت در کشور منتج به اشتغال می شود و ارایه این آموزش ها به شاغلان، زمینه ارتقای بهره وری را فراهم می کند. کورش پرند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: مولفه های بسیاری در حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال اثر دارند که از آن جمله می توان به تسهیلات و قوانین بانکی، تعاون، رشد اقتصادی کشور، رفع تحریم ها، آموزشهای مهارت و فرهنگ کار اشاره کرد. وی در خصوص گواهینامه های مهارت الکترونیکی تاکید کرد صدور این گواهینامه ها در راستای افزایش امنیت و تسهیل در روند اداری است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: با صدور گواهینامه های مهارت الکترونیکی، صاحبان آنها می توانند بر اساس کد شناسه و کد ملی خود گواهینامه مهارتی را روی پورتال سازمان مشاهده و در صورت نیاز از آن استفاده کنند. وی در بخشی دیگر از این گفت و گو ، فناوری را یکی از ارکان توسعه کشورها دانست و تاکید کرد ضرورت دستیابی به فناوری در دنیای رقابتی کنونی بر کسی پوشیده نیست. وی اظهار داشت: نگاهی به پیشرفت و توسعه کشورهایی که فاقد منابع طبیعی از جمله نفت و گاز هستند نشان می دهد به دلیل توانمندی های فناوری،این کشورها توانسته اند رتبه های برتر اقتصادی جهان را به خود تخصیص دهند و به دلیل همین توانمندی ها است که این کشورها کمتر دستخوش بحرانهایی نظیر بیکاری، تورم و تحریم اقتصادی می شوند. پرند با تاکید بر بومی سازی فناوری گفت: برای قرار گرفتن در مسیر پرشتاب توسعه باید در مسیر تولید فناوری و انتقال و بومی سازی آن قرار گیریم. رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: در این راستا در میان انواع آموزش های مورد نیاز برای نیروی انسانی شاغل در این بخش، آموزشهای فنی و حرفه ای یکی از الزامات برای تولید یا انتقال و بومی سازی فناوری محسوب می شود. پرند در ادامه افزود: اهمیت آموزشهای مهارت در مسیر یاد شده از این جهت است که در تولید یا انتقال فناوری به طور یقین مهارتهایی نیاز است که نیروی انسانی برای شاغل شدن باید آنها را فرا گیرد. به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت توانمندی های فناورانه نیازمند ایجاد و تقویت مهارتها است و توسعه اشتغال در حوزه فناوری نیازمند توسعه مهارتهای این حوزه است. پرند در پایان افزود: برای کاربرد کارآمد دانش فناوری در راستای خلق، کاربرد ،انتشار ، پذیرش و تغییر فناوریها، مهارت آموزی یک انتخاب نیست، بلکه یک اجبار است. برای دریافت اخبار و آگهی استخدام های سازمان فنی و حرفه ای اینجا کلیک کنید.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای


۲۳ تیر ۹۲ - دریافت کارت ورود به جلسه فنی و حرفه ای کشور

به نقل از دفتر امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور زمان دریافت کارت ورود به جلسه و آزمون استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بعد از ۱۵ روز از طریق وب سایت jazb.portaltvto.com اعلام میشود. برای دریافت اخبار و آگهی استخدام های سازمان فنی و حرفه ای اینجا کلیک کنید.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای


۱۰ تیر ۹۲ - آگهی استخدام سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سال ۹۲

سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود براساس قوانین و مقررات مربوط و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی وتخصصی برای بکارگیری افراد در ادارات کل آموزش فنی وحرفه ای استانها و ازمحل سهمیه استخدامی ۲۲۷۷/۹۱/۲۲۰ مورخ ۳۰/۱/۹۱ تعداد ۵۵۰ نفر (با احتساب سهمیه ایثارگران) از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندیهای عمومی، تخصصی، مصاحبه و گزینش بصورت رسمی و پیمانی به شرح جدول پیوست استخدام می نماید.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

برای دیدن لیست رشته ها اینجا کلیک کنید. شرایط عمومی استخدام:
  1. داشتن تابعیت ایران
  2. انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان
  3. عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  4. نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر
  5. دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدرک همتراز ( برای مشاغلی که مدرک همتراز در شرایط احراز آنها پیش بینی شده است)
  6. داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند
  7. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

شرایط اختصاصی استخدام:

داشتن حداقل بیست سال سن و حداکثر ۴۰ سال تمام. برای دارندگان مدارک فوق لیسانس و پایین تر و ۴۵ سال تمام برای دکتری وبالاتر تا آخرین روز مهلت ارسال مدارک.

تبصره : موارد ذیل به شرط ارائه تاییدیه‌های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد :

الف) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت۲۹/۵/ ۱۳۶۷) به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل

ب) افراد خانواده معظم شهدا، آزادگان، مفقودالاثرها، جانبازان، از کارافتاده کلی که قادر به کار نمی‌باشند شامل : همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر و برادر تا میزان ۵ سال

ج) فرزندان شهداء، فرزندان جانبازان (۲۵ درصد و بالاتر) و فرزندان آزادگانی که حداقل یک سال سابقه اسارت دارند، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.

د) داوطلبانی که به صورت غیررسمی تمام وقت در دستگاههای دولتی از تاریخ۱۲/۱۱/ ۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیررسمی به سن آنها افزوده می شود.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

نحوه ثبت نام و ارسال مدارک :

- ثبت نام صرفا از طریق اینترنت انجام خواهد شد. لذا متقاضیان واجد شرایط می بایست نسبت به واریز مبلغ « ۰۰۰/۹۰ ریال» به شماره حساب ۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی از طریق شعب بانک ملی به عنوان حق شرکت در آزمون های توانمندی عمومی وتخصصی داوطلبان استخدام پرداخت و به نشانی jazb.portaltvto.com  سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور ( بخش آزمون استخدامی) مراجعه و فرم ثبت نام را حداکثراز تاریخ ۱۰/۴/۹۲ تا تاریخ ۲۰/۴/۹۲ تکمیل نموده وشماره فیش واریزی را در فرم ثبت نام وارد نموده واصل فیش را در زمان مصاحبه ارائه نمایند . ( ایثارگران از پرداخت ۵۰% مبلغ مذکور و فرزندان شاهد از هزینه ثبت نام معاف می باشند.)

- نظر به اینکه ثبت نام به صورت اینترنتی صورت می پذیرد و بررسی مدارک ارسالی و تطبیق آنها با شرایط مندرج در آگهی استخدام پیمانی پس از مرحله صدور کارت و آزمون صورت می گیرد لذا صدور کارت ورود به جلسه آزمون موجب ایجاد تعهد استخدامی برای سازمان نمی شود .

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

مدارک مورد نیازی که می بایست قبل از ثبت نام آماده و به صورت الکترونیکی ارسال شود:

  1. تکمیل اطلاعات خواسته شده در فرم درخواست شغل به صورت اینترنتی به آدرس فوق الذکر
  2. عکس ۴×۳ جدید تمام رخ. اسکن شده بافرمت (۱۰۰DPI ) JPG، کمتر از۷۰کیلو بایت ابعاد ۲۰۰در ۳۰۰ حداکثر ۹۰۰در۳۰۰.
  3. تصویر فیش پرداخت حق آزمون استخدامی اسکن شده با فرمت (GPJ )100 کیلو بایت در ابعاد ۴۰۰ در ۴۰۰

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

تاریخ توزیع کارت و محل برگزاری ونحوه اعلام نتایج مرحله اول آزمون :

- کارت ورود به جلسه آزمون از طریق سایت مذکور، در تاریخ ۲۶/۴/۹۲ قابل دسترسی و پرینت می باشد. زمان و محل برگزاری آزمون در هنگام ارایه کارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسید .

نتایج آزمون مرحله اول بر اساس سه برابر ظرفیت پذیرش ، در موعد مقرر در پایگاه اطلاع رسانی مذکور در پورتال سازمان اعلام خواهد شد .

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

نکات مهم در خصوص ثبت نام :

وجوه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی شود .

متقاضیان شرکت در آزمون می بایست بعد از پایان ثبت نام الکترونیکی ( به صورت اینتر نتی ) پرینت تهیه و پس از ذخیره کد رهگیری خود را یاداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهدارند . ضمناً ورود مجدد به سایت و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و اطلاع از نتیجه آزمون فقط با استفاده ازکد رهگیری امکان پذیر خواهد بود .

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

نحوه ارسال مدارک:

داوطلبان قبول شده در مرحله اول امتحان استخدامی موظف هستند مدارک مورد نیاز را ظرف مدت ۵ روز کاری پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به همراه اصل مدارک به امور عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مورد تقاضا حضورا ارائه و رسید دریافت نمایند. ادارات کل استانها موظف هستند کلیه تصاویر مدارک را با اصل آنها مطابقت داده و برابر با اصل نمایند.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

مدارک مورد نیاز شامل موارد ذیل می باشد:

  1. تصویر صفحه اول شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات ، تصویر صفحه آخر)
  2. تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  3. تصویر کارت ملی.
  4. مدارک دال بر ایثارگری و معلولیت ( معلولین عادی با ارائه گواهی از سازمان بهزیستی وحسب مورد از مراجع ذی‌ربط)
  5. مدارک دال بر بومی بودن
  6. تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران)، تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از تاریخ آخرین مهلت ارسال مدارک باشد.
  7. تصویر گواهی نامه معتبر درخصوص زبان انگلیسی عمومی و مهارت های عمومی فن آوری اطلاعات.

به مدارک ناقص و یا مدارکی که پس از مهلت مقرر تحویل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد و مدارک ارسالی و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

مواد آزمون عبارتند از :

الف) آزمون توانمندیهای عمومی شامل:

  1. معارف اسلامی (ضریب ۳)،
  2. زبان و ادبیات فارسی و ادبیات اداری (ضریب ۲)،
  3. اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی (ضریب ۲)

به تعداد (۹۰) سوال چهار گزینه‌ای طراحی شده و بدون اعمال نمره منفی خواهد بود.

تبصره: اقلیت‌های دینی از پاسخگوئی به سوالات معارف اسلامی معاف می‌باشند و امتیاز آن در سایر موارد آزمون توزیع می‌شود.

ب) آزمون تخصصی شامل سئوالات مرتبط با رشته شغلی مورد درخواست داوطلب می باشد.

ج) داشتن گواهی نامه معتبر درخصوص زبان انگلیسی عمومی در سطح متوسط (Intermediate) و مهارت های عمومی فن آوری اطلاعات از مراکز معتبر تعیین صلاحیت شده.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

تذکرات:

۱- ۱۰۰ درصد سهمیه استخدامی به داوطلبان بومی تعلق دارد. (سهمیه ۳۰% ایثارگران را شامل نمیشود)

تبصره : بومی شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگیهای زیر باشند:

الف) محل تولد داوطلب با استان مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب (ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) به صورت پیوسته در استان مورد تقاضا در استان طی شده‌ باشد.

ج) همسر و فرزندان پرسنل نیروهای مسلح که استان محل تولد همسر یا پدر (شاغلین نیروهای مسلح) در استان مورد تقاضای شغل باشد و یا محل سکونت کنونی آنان (در خصوص بازنشستگان نیروهای مسلح) در استان مورد تقاضای شغل باشد.

د) فرزندان و همسران کارکنان رسمی، پیمانی و نیروهای قراردادی که در اجرای مصوبات "کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران" به استان مورد تقاضا برای استخدام منتقل شده‌اند.

و) آن دسته از افرادی که حداقل سه سال تمام سابقه کار تمام وقت در دستگاه‌های اجرایی استان مورد تقاضا برای استخدام، با پرداخت حق بیمه داشته باشد.

تبصره: اولویت انتخاب داوطلبان با بومی شهرستان می باشد و در صورتی که داوطلب بومی شهرستان حد نصاب لازم برای قبولی را کسب نکرده باشد از داوطلبان بومی سایر شهرستانهای استان در صورت شرکت در آزمون مربوط به آن محل انتخاب می گردند.

توجه: داوطلبان موضوع این بند بایستی مدارک لازم را به همراه مدارک مورد نیاز ارسال نمایند.

۲- از کل مجوز استخدامی ۳۰ درصد آن برای استخدام ایثارگران اختصاص دارد که ۲۵ درصد آن از میان جانبازان، آزادگان فاقد شغل و فرزندان و همسران شهداء و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان یک سال و بالای یک سال اسارت تخصیص می یابد، لازم به ذکر است ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران از سوی بنیاد شهید معرفی شده و جذب خواهند شد. فرزندان معظم شاهد و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که از سوی بنیاد شهید معرفی نشده‌اند می‌توانند در این آگهی ثبت نام نموده و در صورت عدم تکمیل سهمیه از باقیمانده سهمیه اختصاصی بهره‌مند شوند .

همچنین بر اساس قانون اصلاح بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه، فقط جانبازان، آزادگان و همسران شهداء، جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد و جانباز ۲۵ درصد و بالاتر و آزاده یک سال و بالای یک سال اسارت از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاههای مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرایط سنی، تحصیلی، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند.

مابقی مشمولین این بند که از سوی بنیاد شهید معرفی شده اند در حد باقیمانده سهمیه ۲۵ درصد، در آزمون استخدامی شرکت نموده و در رقابت با سایر افراد واجد شرایط این بند به ترتیب بالاترین نمره انتخاب خواهند شد.

پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان و همسران جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و فرزندان و همسران آزادگان کمتر از یک سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص دهند. مشمولین این بند بر اساس آگهی استخدامی در آزمون شرکت نموده و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت. انتخاب ایثارگران در حد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت نام نموده اند انجام خواهد شد.

۱/۲- استخدام مازاد بر ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت.

۲/۲- ایثارگرانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت شناسایی دارند و افراد وابسته به آنان در صورت ارائه تصویر، نیازی به اخذ وارائه گواهی از بنیاد استان ندارند.

۳/۲- ایثارگران شامل رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضورداوطلبانه درجبهه های جنگ تحمیلی و نیز فرزندان و همسر آنان و فرزندان وهمسران جانبازان زیر ۲۵درصد و فرزندان و همسران آزادگان زیر یکسال اسارت و خواهران و برادران شهدا می باشد که در صورت دارابودن شرایط مندرج در آگهی، با رعایت قوانین مربوط از اولویت قانونی برخوردار خواهند بود.

۳- معلولین عادی بشرط کسب حد نصاب نمره لازم و دارابودن شرایط مندرج در آگهی به ترتیب نمره مکتسبه از ۳ درصد سهمیه قانونی مربوطه برخوردار خواهند بود.

۴- انتخاب داوطلبان استخدام برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان۳ برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حد نصاب نمره آزمون عمومی (۶۰ درصد کل نمره آزمون ) را کسب کرده اند ، به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام خواهد شد.

۵- کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون توانمندیهای عمومی صرفاً به منزله تایید صلاحیت عمومی و تصحیح اوراق امتحان بوده و هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند و انتخاب داوطلبان براساس نمرات آزمون تخصصی و با رعایت اولویت های مقرر صورت می پذیرد .

۶- افرادی که حدنصاب ۶۰% آزمون (توانمندی های عمومی) را کسب نموده اند و پس از اعمال نمرات تخصصی به عنوان پذیرفته شده اولیه معرفی شده اند، باید حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان اعلام نتیجه آزمون، گواهی نامه معتبر درخصوص زبان انگلیسی عمومی و مهارت های عمومی فن آوری اطلاعات را ارایه نمایند. در صورت عدم ارایه مدارک مذکور در مدت تعیین شده افراد ذخیره جایگزین خواهد شد. در مواردی که استخدام و جذب بعد از آزمون اولیه منوط به انجام مصاحبه تخصصی و آزمون عملی باشد پس از ارایه گواهی نامه مذکور و حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان اعلام نتیجه اولیه مصاحبه تخصصی یا آزمون عملی به عمل می آید.

۱/۶- کسانی که فاقد گواهی نامه های مذکور می باشند و یا گواهی نامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشد موظفند در یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده که در بخش «اعتبارسنجی موسسات آموزشی» با عنوان «موسسات تعیین صلاحیت شده» سایت مرکز آموزش مدیریت دولتی با آدرس www.smtc.ac.ir قابل مشاهده می باشد، پس از شرکت در آزمون تعیین سطح، گواهی نامه مذکور را ارایه نمایند.

۷- کارکنان غیر رسمی به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط و مشابه از (۲) درصد و حداکثر (۲۰) درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی به صورت جداگانه برخوردار خواهند شد.

۸- اولویت انتخاب داوطلبان در شرایط یکسان به ترتیب با شاغلین غیررسمی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، داوطلبان بومی و شاغلین غیررسمی مناطق محروم و دورافتاده برای همان مناطق خواهد بود.

۹- به مدارک ارسالی توسط دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پائین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل ( به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده وقبول شده اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر با ارزش علمی دارند ) ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۱۰- مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون (حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه) بایستی به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد .

۱۱- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال مدارک بصورت ناقص برعهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان ، مسابقه و جذب محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد ، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد.

۱۲- اسامی پذیرفته شدگان پس از تایید مراجع ذی صلاح از طریق سامانه کارمند ایران (پورتال مردم) به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۱۳-انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از طی مراحل گزینش میسر می باشد.

نمونه سوالات استخدامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای

برای دریافت اخبار و آگهی استخدام های سازمان فنی و حرفه ای اینجا کلیک کنید.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ