احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در دی ماه

۷۸ نظر

وزیر آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید، برنامه‌های این وزارتخانه را تشریح کرد و از فراخوان استخدام جدید در دی ماه خبر داد و گفت: آخرین آمار تعداد دانش‌آموزان تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، امروز در مدرسه ماندگار دارالفنون برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی را به یک میلیون و ۷۰۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته که با کمبود امکانات و سختی‌ها، غیرتمندانه چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه می‌دارند، به بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز که از فردا وارد کلاس درس می‌شوند، به ۱۳ هزار دانش‌آموز ایرانی در ۶۰ کشور جهان و ۴۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی تبریک می‌گویم.

* آخرین آمار دانش‌آموزان کشور تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر است

بطحایی به آمار تعداد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: آخرین آمار تعداد دانش‌آموزان تاکنون ۱۳ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر است و ۳ درصد دانش‌آموزان در بخش‌هایی مانند شاخه کاردانش و اتباع خارجی همچنان ثبت‌نام قطعی نشده‌اند و بر این اساس تعداد دانش‌آموزان به حدود ۱۴ میلیون نفر می‌رسد.

وی به تعداد کلاس درس در کشور اشاره کرد و افزود: ۴۸۳ هزار کلاس درس در نظر گرفتیم که پیش‌بینی می‌کنیم ۴۹۸ هزار کلاس شود و شاهد افزایش ۱۶ هزار کلاس درس هستیم که عمدتاً به خاطر استقرار پایه دوازدهم است.

* وجود ۱۴۲ هزار بازمانده از تحصیل

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۱ هزار و ۷۲۱ مدرسه داریم، گفت: امسال تعداد ۱۱۰۰ مدرسه به مدارس کشور اضافه شد و تعداد مدارس غیردولتی ۱۵ هزار و ۳۵۵ مدرسه است.

وی درباره تعداد بازماندگان از تحصیل افزود: علی‌رغم تمام تلاش‌ها و بررسی خانه به خانه، تاکنون ۱۴۲ هزار بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داشتیم اما توانستیم ۳۱ هزار و ۹۱۰ دانش‌آموز را در دوره ابتدایی جذب کنیم.

بطحایی به جذب کودکان فاقد مدارک هویتی در مدارس اشاره و اظهار کرد: امسال توانستیم ۵۰۶۹ دانش‌آموز فاقد مدارک هویتی در دوره ابتدایی را جذب کنیم.

وی درباره نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، ادامه داد: نرخ تحت پوشش ابتدایی بیش از ۹۸ درصد شده است و نرخ ثبت‌نام خالص به بیش از ۹۷ درصد رسیده است و امیدواریم با تلاش‌هایی که داریم به ۱۰۰ درصد برسد.

* افتتاح مدارس جدید‌الاحداث کرمانشاه توسط رئیس‌جمهور

وزیر آموزش و پرورش درباره ساخت و سازهای آموزشی نیز گفت: ۸ هزار کلاس جدید و ۶۷ سالن ورزشی به مجموعه فضای آموزشی اضافه کردیم که این رقم در سال گذشته ۵ هزار کلاس بود؛ البته تا پایان سال ۲ هزار کلاس جدید نیز اضافه می‌شود.

وی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در زلزله کرمانشاه متاسفانه ۷۸ مدرسه تخریب شد یا میزان صدمه به نحوی بود که امکان استفاده از آنها نبود که مهر امسال ۵۹ مدرسه آماده بهره‌برداری شده است و فردا این مدارس توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شوند.

بطحایی اضافه کرد: در کنار آن مدارس تخریب شده در زلزله، مدارس قدیمی را نیز تحت پوشش طرح تخریب و بازسازی قرار دادیم و ۲۰۰ پروژه در کرمانشاه داریم که تا پایان امسال انجام می‌شود.

وی درباره تجهیزات هنرستان‌ها اظهار کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۴۹ میلیارد تومان تجهیزات هنرستان‌ها را انجام دادیم زیرا امسال هنرستان‌‌ها، پایه دوازدهم دارند و تجهیز آنها مهم است و همچنین ظرف چند روز آینده نیز ۵۰ میلیارد تومان از محل عمرانی برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص می‌یابد.

* جذب ۳۶ هزار و ۶۰۰ دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: توانستیم گام‌های خوبی را برای دانشگاه فرهنگیان برداریم و برای اولین بار در مهر ماه امسال ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرفته شدند که ۱۹ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد پذیرفته‌شدگان جدید با دانشجویان فعلی، ۶۵ هزار و ۶۰۰ دانشجو است که نیرو و انرژی جدید برای آموزش و پرورش است.

* تا سال ۱۴۰۰ کتاب نونگاشت نخواهیم داشت

بطحایی با بیان اینکه با همکاری مجدانه همکارانم در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، امسال ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی با بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب، تولید و چاپ شد، اظهار کرد: امسال با تالیف کتاب‌های پایه دوازدهم تحقیقا دیگر کتاب جدیدالتالیفی نداریم و تا سال ۱۴۰۰ کتاب نونگاشت نخواهیم داشت.

وی از دانش‌آموزان خواست تا در نگهداری کتاب کوشا باشند و ادامه داد: با شرایط اقتصادی فعلی، می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که برای سال آینده دانش‌آموزان دیگر نیز از این کتاب‌ها استفاده کنند. البته نسخه پی‌دی‌اف کتاب‌ها نیز وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اعتبارات این وزارتخانه گفت: در ۶ ماهه اول امسال، ۵۲ درصد از اعتبارات استانی تا امروز تخصیص پیدا کرده است و از اعتبارات ملی، ۴۰ درصد تخصیص یافته است ضمن اینکه نسبت به ۳۱ شهریور ماه سال گذشته در تخصیص اعتبارات ۱۳ درصد موفق‌تر بوده‌ایم.

وی درباره مطالبات فرهنگیان ادامه داد: برخی مطالبات مانند ۲.۵ ماه از حق‌التدریس شاغلان و ۴ ماه خرید خدمات به مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان از سال ۹۶ به ۹۷ منتقل شده است.

* برای ۳ مدرسه غیردولتی متخلف لغو امتیاز موسس اعمال شد

بطحایی درباره مدارس غیردولتی اظهار کرد: در سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، سامانه‌های متعددی طراحی شدند که مهم‌ترین سامانه، نظارت است که در دو بخش اجرا شد و باعث شد میزان تخلفات و خطاها به ویژه در بحث شهریه و ثبت‌نام کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: ۳۲ مدرسه متخلف غیردولتی داشتیم که بیش از شهریه مصوب دریافت کرده بودند و شهریه اضافی بازگردانده شد؛ ۱۸ مدرسه تذکر کتبی گرفتند و متاسفانه برای ۳ مدرسه لغو امتیاز موسس انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش به استفاده از فناوری‌های جدید در آموزش از راه دور اشاره کرد و ادامه داد: در بخش فناوری‌های نوین کارهای خوبی صورت گرفته است که نمونه آن در کرمانشاه بود و به اذعان مسوولان استانی، دانش‌آموزان استان کرمانشاه توانستند در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شدند.

* ورود اضافه تدریس معلمان به احکام حقوقی

بطحایی به رفع مشکل سنوات بازنشستگی فرهنگیان که دارای سابقه حق‌التدریس بودند، اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار فرهنگی در هنگام بازنشستگی مجبور بودند، سنوات را به نرخ روز پرداخت کنند که مبلغی حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان می‌ش که این مشکل حل شد.

وی به اقدام دیگری برای معلمان اشاره کرد و افزود: با مساعدت شورای حقوق و دستمزد، معلمان شاغلی که اضافه تدریس می‌گیرند به شرط اینکه حداقل ۶ ساعت باشد، در فوق العاده شغل و حق شاغل آنها وارد می‌شود و با ابلاغ این مصوبه، این تعداد ساعات برای حق التدریسان غیرموظف تا ۲۵ درصد به عنوان حق شاغل در حکم‌شان وارد می‌شود.

* واگذاری ۲ ساعت از برنامه درسی رسمی مدارس به مسولان مدرسه

وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه ویژه مدارس گفت: بخشی از ساعت برنامه درسی رسمی در اختیار مدرسه قرار می‌گیرد و در دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول تحت عنوان برنامه ویژه مدارس اجرا می‌شود؛ البته مدارس بر اساس چارچوبب که ابلاغ شده است و متناسب با نیازهای محلی خودشان، ۲ ساعت محتوا را در برنامه رسمی مدرسه می‌گنجانند.

وی به روند خوب سوادآموزی در کشور اشاره کرد و افزود: سازمان نهضت سوادآموزی در شهریورماه امسال یک جایزه بین‌المللی را برای برنامه‌ای که در حوزه انتقال سواد آموزی ارائه کرده بود، دریافت کرد و توانست از سوی یونسکو کشور برتر شناخته شود.

* در حذف آزمون‌های خاص از موضع خودمان عقب‌نشینی نکردیم

بطحایی با بیان اینکه آزمون‌های مکرر، اهداف پرورشی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: یکی از آنها، آزمون مدارس خاص برای پایه هفتم بود و موجب می‌شد از همان اول و دوم ابتدایی، فعالیت دانش‌آموزان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه روش پذیرش را در استعدادهای درخشان تغییر دادیم، ادامه داد: برخی عنوان کردند که ما در این مسیر عقب نشینی کردیم اما هیچ عقب نشینی در این مسیر صورت نگرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون پایه هفتم به شکل سنجش هوش برگزار شد، افزود: اعتراف می‌کنم نقایص و کاستی‌هایی را داشت اما از حیث سنجش هوش به جای ۲۵۰ هزار نفر، ۱۵۰ هزار نفر شرکت کردند.

* تکالیف دانش‌آموزان در مدرسه انجام می‌شود

بطحایی درباره مشق شب نیز گفت: ماهیت تکالیف دانش‌آموزان باید عوض شود و فردا در ۳ پایه اول، دوم و سوم ابتدایی، تکالیفی که مربوط به درس بچه‌هاست باید در مدرسه انجام شود و در این مسیر دکان کاسبی کسانی که از فرایند غلط گذشته مانند انجام حل‌المسائل و تست زنی توسط دانش‌آموزان، سوءاستفاده می‌کردند بسته خواهد شد؛ ظرفیت کارشناسی موسسات نیز بهتر است در اختیار جریان اصیل تعلیم و تربیت قرار گیرد

وی ادامه داد: شخصیت دانش‌آموز اول ابتدایی نباید خرج مسابقات شود و باید بچه‌ها شادی و نشاط را در مدرسه تمرین کنند و اینکه چگونه از خود برای منافع جمع بگذرند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جوانگرایی مدیران در آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم جوانتر‌ها در پست‌های ارشد و میانی مشغول به کار شوند.

وی از ایجاد باشگاه پیشکسوتان فرهنگی خبر داد و افزود: این اقدام یک توجه ناقابل است و باید آموزش و پرورش از تجربه بازنشستگان به عنوان هیات اندیشه‌ورز، استفاده کند.

بطحایی با تاکید بر حرمت معلم، اظهار کرد: حرمت معلم، حرمت جامعه است و اگر حریم مدرسه و معلم شکسته شود، حتما حریم جامعه شکسته می شود همانطور که وظیفه داریم حریم دانش‌آموز را صیانت کنیم، وظیفه صیانت از حریم معلمان را داریم.

* به‌کارگیری ۱۶ روش برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

بطحایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره موج بازنشستگی در آموزش و پرورش و حل مشکل کمبود نیروی انسانی، گفت: دو برنامه در این خصوص داریم که یکی ایجاد روش‌های انگیزشی در مناطق است تا بازنشستگی معلمان به تعویق بیفتد و ضمن اینکه ۱۶ روش را به کار گرفتیم تا بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم و امسال همه کلاس‌ها با معلم خواهند بود.

بطحایی درباره استخدام نیرو در آموزش و پرورش نیز به خبرنگار فارس افزود: برای استخدام جدید مذاکره‌ای را آغاز کردیم که البته زمان‌بر است و درباره تعداد مجوز درخواستی هم نمی‌توانم چیزی بگویم اما احتمالا فراخوان برای دی ماه اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره گلایه از برخی محتوا در کتاب درسی مانند ورود یک فیلم در کتاب‌ها، اظهار کرد: ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی چاپ می‌ شود و مطالب از دو سه منبع اتکا شده است اما نارسایی را نفی نمی‌کنم که البته در حجم کار، نارسایی‌ها بسیار کم است و در چاپ بعدی تصحیح می‌شود.

* استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی هنرستان‌ها در پنج‌شنبه‌ها گفت: این موضوع به مدارس واگذار شده است زیرا هنرستان‌ها ۴ ساعت کارگاه دارند که در برخی هنرستان‌ها بعدازظهر و برخی پنج‌شنبه‌ها اجرا می‌شود.

وی درباره حساب یکپارچه مدارس بیان کرد: بانک عامل مشخص است و این کار عملیاتی می شود و مصمم هستیم اتفاق بیفتد زیرا باعث شفاف سازی می‌شود؛ البته با ملاحظات قانونی و هماهنگی مراجع نظارتی به اجرا در آمده است و به صورت وسیع نیز مستقر می‌شود.

بطحایی درباره مطرح شدن موضوع استیضاحش و منتفی شدن آن، گفت: اگر استیضاحم منتفی شد، خیلی نباید آن را به اول مهر چسباند؛ استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است و اگر مطرح شود ما به آنها درباره آنچه انجام دادیم، توضیح می‌دهیم که یا قانع می شوند یا شخص دیگر شایسته تر از بنده جایگزین می‌شود و البته در آموزش و پرورش خوشبختانه افراد شایسته زیاد است.

وی درباره معلمان زندانی گفت: نمی‌توانم در این خصوص بی تفاوت باشم هر چند دامنه اختیارات من تعریف شده است ولی حتماً پیگیری‌ها و توضیحاتم به آنها کمک می‌کند و در این خصوص پیگیری‌هایی را دارم.

* اتهام در فضای مجازی به بنده و آقای عارف نمی‌چسبد

وزیر آموزش و پرورش درباره بحث انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان و شائبه سیاسی شدن آن و همچنین مطرح شدن نام آقای عارف در این خصوص، اظهار کرد: به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی معاملات سیاسی وجود نداشته است؛ مصالح معلمان چیزی نیست که به بازار معامله بگذارم؛ حتی یک کلمه بنده با آقای عارف درباره فرد خاصی و صندوق ذخیره صحبت نداشتیم؛ البته بعداً متوجه ارتباط یکی از کاندیداهای هیات امنا با آقای عارف شدم و اطلاعی نداشتم؛ نکته‌که در فضای مجازی در خصوص بنده و آقای عارف مطرح شده است را تکذیب می‌کنم چنین اتهامی به بنده و آقای عارف نمی‌چسبد.

وی ادامه داد: تغییر هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان در مرحله مقدماتی است و به نقطه روشنی نرسیده است که چه کسی می خواهد برود و چه کسی می خواهد بیاید اما این موضوع در سال تحصیلی جدید دنبال می شود و اکنون بررسی ۴ کاندیدا در جریان است.

* پیشنهاد تعطیلی ۵ روزه زمستانی

بطحایی درباره تعطیلات زمستانی گفت: پیشنهاد ما یک هفته نبوده است بلکه پیشنهاد ۵ روز است که این ۵ روز به خرداد ماه اضافه شود؛ در این خصوص دو نظریه وجود دارد؛ یک نظریه حقوقی مربوط به مصوبه مجلس است و یک نظریه می‌گوید این امر در اختیار شوراهای استان‌هاست که از معاونت حقوقی رئیس جمهوری درخواست استفساریه کردیم.

وی در واکنش به جمله‌ای درباره استفاده معلمان از تلفن همراه در کلاس درس، افزود: استفاده از تلفن همراه در کلاس، کار بدی است و کلا در هنگام کار نباید از تلفن همراه استفاده شود اما نمی توانیم به امید شرایط مطلوب، طرح‌های تحولی را تعطیل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ساختار جدید آموزش و پرورش را برای تصویب به سازمان امور استخدامی ارائه کردیم، گفت: پس از تصویب آن، اجرا را آغاز می‌کنیم و بعد به دنبال چابک‌سازی در ساختار نیروی انسانی هستیم.

وی در خصوص مهم‌ترین چالش وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: همراهی و همسویی جامعه با تحولات، نکته است که در سال تحصیلی جاری به دنبال آن هستیم که در صورت تحقق آن، اقدامات خوبی در آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

بطحایی در پاسخ به پرسشی در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در مدارس گفت: در حال حاضر ۴۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس تحصیل می‌کنند که ۴۲۰ هزار نفر از آنها، اتباع افغانستانی هستند و پیش‌بینی ما این است تعداد دانش‌آموزان اتباع افغانستانی ۷۰۰ هزار نفر است که بخشی به دلایل مختلف برای ثبت‌نام مراجعه نمی‌کنند.

وی درباره اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، با بیان اینکه بعد از تصویب دولت فراخوان نظرخواهی از فرهنگیان داده می‌شود، گفت: این طرح ما بار مالی دارد اما در طی ۳ سال سرشکن شده است و در سال آغازین کم است که دولت می‌تواند به اجرا در آورد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و مطالبات باقیمانده گفت: بیمه تکمیلی با روش صندوقی در دو سه سال اخیر انجام شد؛ این روش سخت و زمان‌بر و پرهزینه است اما چاره‌ای جز آن نداشتیم و در قرارداد جدید نیز در حال بررسی مدل اجرا هستیم؛ همچنین مطالبات بیمه تکمیلی کاهش یافته و به ۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی درباره زمان اعلام ظرفیت تکمیلی برای اعزام معلمان به خارج از کشور اظهار کرد: اعزام معلمان به دلیل مشکلات در حوزه ارزی با تغییرات مواجه شده است و باعث شده شمار نیروی اعزامی را کاهش دهیم و برخی را تمدید ماموریت کنیم پس بعید می‌دانم نیروی جدیدی از طریق تکمیل ظرغیت اعزام کنیم مگر گشایش ارزی صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیز گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز مدارس فراوانی کمی دارد و نگران کننده نیست اما اهمیت آن بالاست و اگر یک مورد هم باشد باید روی آن تامل کرد؛ بخش مهمی از آسیب‌ها ریشه در خانواده‌ها نیز دارد، به عنوان مثال طلاق، مصرف مواد مخدر در بین اولیاء، فقر و ... در بروز آسیب ها موثر است اما با این حال نمی‌توانیم نسبت به آن غیرمسئولانه برخورد کنیم پس تلاش می‌کنیم در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

وی ادامه داد: امروز از دو مسیر معاونت پرورشی و معاونت تربیت بدنی و سلامت پیگیر نشانه‌های بروز آسیب در دانش‌آموزان هستیم و تلاش می‌شود تا قبل از وقوع حادثه جلوی آن گرفته شود؛ طرح نماد را نیز دنبال می کنیم که مربوط به زمانی است که دانش آموز در معرض خطر قرار گرفته و با پیگیری سایر دستگاه‌ها مداخله صورت می‌گیرد.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۷۸ نظر برای احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در دی ماه

  • a
    accounting
    ۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۴۹
    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی ترم 6حسابداریم ،ترم بعد ک میشه دیماه 98درسم رو تموم میکنم ،امسال توی اخباردیدم گفتن سال بعد قراره اموزش پرورش نیروی جدید برداره،میخواستم ببینم این ازمونهاشون کی هست؟؟توی نیمسال اول سال برگزار میشن یا توی نیمسال دوم،چون من سال بعد ترم اخرم میخواستم 7واحدمو معرفی ب استاد بزنم اونم میمونه برا بعد عید یعنی مدرک من بعداز عید میاد ،موندم اگ استخدامی نیمسال اول باشه دیگ معرفی ب استاد ندم ،اگ میشه راهنمایی کنید
    • س
      سالار
      ۷ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۳
      سلام
      تو سایت نوشته بود فراگیر استخدامی اموزش و پرورش...
      میخواستم بدونم چجوری میشه ثبت نام کرد؟
      بنده لیسانس تربیت معلم دارم
      ممنون میشم راهنمایی کنین
      • د
        در به در
        ۸ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۳۶
        سلام‌.لطفا شرایط کامل آزمون رو توضیح بدید مردیم از بس از اینو اون پرسیدیم کی شروع میشه برا ثبت نام با تشکر
      • آ
        آزی
        ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
        سلام روزبخیر..میخاستم بپرسم داشتن سهمیه فرزندجانباز تا چ حدتاثیرداره؟بابام جانباز55درصده دوستم امسال ک مث خودم فرزندجانباز50درصدبود استخدامی استان اصفهان قبول شد ماخودمون کرمانشاهی هستیم..باتشکر
        • ش
          شمیم یاس
          ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
          سلام دوستان خسته نباشید
          من تیرماه آزمون دادم متاسفانه قبول نشدم
          رشته معارف هستم امکانش هست که دوباره رشته من هم باشه ؟؟کسی اطلاع داره دفترچه کی میاد؟؟
          • ش
            شیمی
            ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
            از 31 شهریور که خبر آزمون مجدد اومد دیگه نیومدم توی سایت ای استخدام تا الان. گفتم شاید دوباره یه چیزایی در مورد آزمون مجدد نوشته باشه ولی چیزی نیست.
            من حتی نمیدونم رشته مو میخاد یا نه. ایکاش اینقدر با روح و روان ما بازی نمیکردن و هر وقت قرار بر استخدامی بود لااقل زمان دقیق رو اعلام میکردن. پارسال که از مهرماه قرار بود دفترچه بیاد آخرش اردیبهشت اومد. خدا میدونه امسال که قراره دی برگزار بشه اصلا این دفترچه بیاد... باور کنید دیگه بریدم
            فقط میتونم بگم خدا آخر و عاقبت همه مونو ختم به خیر بکنه
            • ر
              رها صباخی
              ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۴۸
              سلام .خسته نباشید.
              دوستان امسال ازمون برای همه دی ماه برگزار میشه یا فقط واسه فرهنگیان .بعضیا میگن واسه همه هست بعضیام میگن همه.و زمان ازمون چه وقتی میشه همینطور شرط سنی چطوره ؟.ممنون اگه جواب بدین .که ایا بخونیم یا نه .
              • ل
                لیلی-نرم افزار
                ۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۷
                کاش هر چه زودتر مشخص کنن آزمون 7 دی برای دانشگاه فرهنگیان میگیرن یا نه که ماهم تکلیف خودمون رو بدونیم
                • ف
                  فقه
                  ۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹
                  سلام لیلی خانم میشه بگیدچرا۷دی گفتین مگه اون تاریخ مدنظرشون بوده قبلا؟؟؟
                  • ش
                    شیمی
                    ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
                    آره اتفاقا منم دوست دارم بدونم این هفت دیماه از کجا اومده.
                    تو خبرا که ندیدم
                • ف
                  فاطمه
                  ۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱
                  با سلام کاش شرایطی بود که فارغ التحصیلان دانشگاه تهران که با رتبه های دو رقمی و سه رقمی مقطع های کارشناسی و ارشد رو گذرانده اند به راحتی قبول می شدند بنده کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و با ۴ مقاله انگلیسی و سابقه تدریس در دانشگاه با رتبه دوم ازمون کتبی استخدامی نتیجه نهایی قبول نشدم.
                  • س
                    سعادت
                    ۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۶
                    سلام خدمت همه کاربران عزیز.
                    اول تشکر میکنم از این سایت بسیار خوب.چون من واقعا راهنمایی هایی ک دوستان در این سایت نوشته بودند خیلی به کارم اومدند و مفید بودند.
                    درمورد منابع و غیره .من هم به نوبه خودم برای عزیزان منابع عمومی و تخصصی رشته حسابداری رو مینویسم امیدوارم که ان شااله به کارتون بیان و هرکس تلاش کنه نتیجه عملشو ببینه‌.
                    ادبیات شخصا ادبیات های دبیرستان و زبان فارسی های دبیرستان را خوندم. از تاریخ ادبیات گرفته تا تمامی آرایه ها و تمام زبان فارسی ها و نکاتش.
                    چند نکته بسیار بسیار مهم درمورد ادبیات که تجربه شخصیمه و دیدم واقعاددر ازمون اومد رو خدمتتون بگم.
                    مهم ترین کتابها ادبیات و زبان فارسی سال سوم هستن. زبان فارسی سال سوم وحشتناک مهمه تمامش رو کلمه به کلمه یاد بگیرید حتما حتما املاها رو بخونید و خوب یاد بگیری.از بیاموزید ها حتما سوال میاد.ک بیشترس از زبان فارسی ۳ هست.ولی این ریسکه که بقیه ادبیلت و زبات ها رو نخونید .پس لطفا همه رو بخونید. و بعد اینکه خوب نسلط شدید کتاب های کوچیکی هستن مخصوص ازمون استخدامی ک۶ تمام درس های عمومی رو داره حتما بعد از تسلط بر ادبیات ،درسنامه اون کتابو بخونید و پبشنهاد میکنم دونه ب دونه تست هادرو بزنید باور کنید نزدیک ۵۰۰تست داشت من تک به تک همه رو تست زدم و نکته هاشونو نوشتم و خوندمشون.تقریبا ۶۴ درصد زدم ادبیات رو .خیلی ازمون سخت بود اگر ب این سختی نبود با این شکل خوندن من نزددیک ۹۰میزدمش
                    برای معارف هم تمامی معارف دبیرستان به خصوص معارف سال سوم خیلی خیلی مهمه. معارف سال سوم رو بخوریدش اصلا در ابن حد.اندیشه ۱پیام نور گفتن خوبه ولی ب نظر من چیزی ازش نیومد. بعد از تسلط حتما کتاب کوچیک استخدامی رو باز همه اشو بخونید و تست هاشو بزنید باز من اینجور ک خوندمش نزدیک ۶۰ درصد زدمش با اینکه وحشتناک سخت بود.
                    کامیوتر هم جزوه و کتاب های ای سی دل بخونید منبع خاصی سراغ ندارم.
                    اطلاعات عمومی و هوش هم هیچ منبع مشخصی ندارن.
                    فقط تا میتونید اطلاعات خودتو بالا ببرید مثلا من متن قانون اساسی رو چندین بارخوندم و کامل یادش گرفتم. حقوق اساسی خوندم و سند ۲۰ساله و تاریخ کلی خوتدم. ولی راستش هیچ گدوم به دردم نخورد بنابراین تا میتونید بخونید ولی حسابی نیس ازکجا سوال اطلاع عمومی بیاد.
                    منابع حسابداری
                    برای حسابداری مالی و شرکت ها کتاب های دکتر نوروش حرف ندارن.شما دو جلد دکتر رو بعضی از فصلاش ک مربوط ب شرکت هاهستن و بعضی دیگ مربوط ب مالی رو خوب خوب بخونید.کتاب های نوروش رک بلد باشید راحت بالای ۵۰ درصد میزنیدجزوه های پیام نور هم خیلی خوب هستن .
                    خودم مالی و شرکت هامو نزدیک ۶۰ و یکیشون ۶۳زدم
                    امیدوارم که تونسته باشم چیز مفیدی بهتون گفته باشم.هگی موفق باشیم
                    • ع
                      علیرضضضضضضضا از اسلامشهر
                      ۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۶
                      ایول گل کاشتی.....عاااالییی

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ