ضرورت توجه به اشتغال و معیشت روستاییان

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به اشتغال و معیشت روستاییان از مهاجرت آنان به شهر‌ها جلوگیری می‌کند.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در سفر به منطقه عشایری دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: زمانی که به مناطق محروم کمتر توجه می‌شود، مردم برای دریافت خدمات بهتر از روستا‌ها و مناطق عشایرنشین به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: دولت اعتبارات قابل توجهی برای اشتغالزایی و ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی و فراگیر اختصاص داده است تا از مهاجرت آنان جلوگیری شود.

علی کاظمی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی هم در این سفر، با اشاره به ظرفیت روستا‌های دهستان موگویی برای اجرای طرح‌های توریستی و گردشگری گفت: بایستی زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه گذاری در بخش‌های مستعد این دهستان تامین گردد.

وی افزود: جاده، برق، بهداشت و مدرسه سازی از مهمترین زیرساخت‌های لازم در مناطق کمتر برخوردار مانند دهستان موگویی است.

کاظمی اضافه کرد: طی پنج سال گذشته خدمات فراوانی به روستا‌های دهستان موگویی ارائه شد، اما وضعیت این دهستان همچنان نامطلوب است.

گفتنی است: همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث شهرک و خانه بهداشت روستای تلو و طرح آبخیزداری روستای صالح کوتاه از توابع دهستان موگویی آغاز شد.

دهستان موگویی یکی از هفت دهستان بخش مرکزی کوهرنگ و شامل ۱۵ روستای خویه، بیراهگان، سرآقاسید، صالح‌کوتاه، چین، زرک، دره‌توت، پیرعالی، ای‌ناز، درزگه، سوه، لاوه، دورک، تلو و روستا می‌باشد که مرکز آن در فاصله ۱۲۰ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان و ۱۸۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام استانداری چهارمحال و بختیاری اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ