ساماندهی حق‌التدریس‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس : سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سامانه‌ای برای ساماندهی حق‌التدریس‌های واجد شرایط دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شده است.


به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری فارس، ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ساماندهی حق‌التدریس‌های قبل از سال ۹۰ دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: امسال در قانون برنامه ششم توسعه وظیفه‌ای به ما محول شده که حق‌التدریس‌ها نیز که قبل از سال ۹۰ در وزارت آموزش و پرورش بودند و پس از آن به وزارت علوم منتقل شدند را ساماندهی کنیم که برخی از این افراد تا ۲۰ سال سابقه حق‌التدریس دارند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه بندی را قرار داده که براساس آن وزارت علوم مکلف است برای ساماندهی مربیان حق‌التدریس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش که به وزارت علوم انتقال یافتند تا سال دوم اجرای برنامه (پایان امسال) اقدام کند که بر این اساس ما با وزارت علوم مکاتبه داشته‌ایم و بخش حقوقی وزارتخانه در پی پیگیری این موضوع است.
شمس ادامه داد: در قانون بوده سال ۹۶ نیز در بندی درباره ساماندهی نیروهای حق‌التدریس آموزش و پرورش منتقل شده به وزارت علوم (پیش از سال ۹۰) واجد شرایط استخدام در سال‌های ۸۸ و ۸۹ آمده و وزارت علوم مکلف به ساماندهی این افراد است که ردیف بودجه نیز برای آنها مشخص شده است.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: در دانشگاه برای این مجموعه، کارهایی صورت گرفته و سامانه‌ای طراحی شده که این سامانه سه مرحله دارد، مرحله اول خوداظهاری که اعلام کردیم افراد واجد شرایط خودشان در سامانه ثبت‌نام کنند، در مرحله دوم واحدها، سوابق را بررسی می‌کنند و سپس باید لیست مورد نظر به تایید مرکز برسد و پس از آن نیز در مرحله بعدی پرونده‌ها در ستاد بررسی می‌شود که در حال حاضر این پروسه در مرحله خوداظهاری است.
وی اضافه کرد: سامانه ساماندهی نیروهای حق‌التدریس از امروز به مدت ۱۰ روز فعال است و افراد می‌توانند برای ثبت‌نام به این سامانه به نشانی اینرتنتی WWW.JAZB.TVU.AC.IR مراجعه کنند.
شمس گفت: براساس برآورد ما حدود ۷۰۰ نفر این شرایط را دارند.
وی افزود: این دستورالعمل در جلسه هیات امنای دانشگاه بررسی و تایید شده و کار ما ذیل مصوبات هیات امنا انجام می‌شود.

* در ۱۴۰ واحد افزایش شهریه نداریم

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: براساس قوانین و مقررات هر ساله شهریه دانشگاه افزایش می‌یابد ولی امسال برای نیم سال ۹۷-۹۶ فقط در حدود ۳۲ واحد آن همه در برخی رشته‌ها حدود ۱۲ درصد افزایش شهریه داریم ولی در ۱۴۰ واحد افزایش شهریه نداریم.
* مدرسان واجد شرایط حوزه علوم انسانی به هیات علمی تبدیل می‌شوند

شمس با بیان اینکه با پیگیری‌های هیات امنای دانشگاه قرار شد تعدادی از افراد حوزه علوم انسانی که واجد شرایط هستند به هیات علمی تبدیل شوند، گفت: سامانه خوداظهاری در این رابطه نیز فعال شده تا افرادی که به عنوان دبیر، مدرس و هنرآموز فعال بودند پس از اینکه به عنوان کادر آموزشی غیر هیات علمی در سامانه ثبت‌نام کرده و پرونده آنها در شورای ۴ نفره بررسی شد به عنوان هیات علمی مطرح شوند.وی افزود: همچنین نیروهایی که به عنوان مربی قصد استخدام دارند با سه سال سابقه کار در صنعت و آزمون PE جذب می‌شوند

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فنی و حرفه ای اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ