استخدام معلمان حق‌التدریس باتجربه بهترین راهکار برای بحران کمبود معلم

۳ نظر

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس نداشتن برنامه بلندمدت را اصلی‌ترین دلیل کمبود معلم در آموزش و پرورش دانست.


احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود ۷ هزار نیرو معلم برای سال تحصیلی جدید، گفت: باید نداشتن برنامه بلندمدت را اصلی‌ترین دلیل کمبود ۷هزار نیروی معلم در آموزش و پرورش دانست چراکه کمبود این تعداد نیرو به معنای رو به رو شدن آموزش و پرورش با یک چالش جدی است؛ درحالی که برنامه‌ریزی، پیش‌بینی و آینده‌نگری مانع از ایجاد چنین چالشی می‌شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر میزان خروجی آموزش و پرورش از چند سال قبل بررسی شده و به همان میزان از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب می‌شد امروز مسئولان این وزارتخانه راه‌حل‌های غیرمنطقی و غیرکارشناسانه برای عبور از مشکل ارائه نمی‌کردند.

وی دریافت ردیف‌های استخدامی جدید، بکارگیری نیروهای حق‌التدریس شاغل و آزاد و همچنین به تعویق انداختن بازنشستگی نیروهای در آستانه بازنشسته شدن را راهکار ناقص و نامناسب جهت سوار شدن بر این مشکل دانست.

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان در مجلس با بیان اینکه وزارتخانه نیرومحوری همچون آموزش و پرورش باید تسلط بیشتری بر جذب نیروهای خود داشته باشد نه آنکه بخواهد به هر طریقی فقط به دنبال جبران کمبودها رود، بهترین راهکار در این شرایط را جذب حق‌التدریسان با تجربه دانست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه استخدام از طریق آزمون در آموزش و پرورش چندان مثمرالثمر نیست مگر آنکه سن و شرایط دیگری در این استخدام‌ها لحاظ شود، گفت: در بسیاری موارد افرادی از فیلتر این آزمون‌ها گذر کرده‌اند که صلاحیت و توانمندهای لازم برای ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش را ندارند.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای استخدام معلمان حق‌التدریس باتجربه بهترین راهکار برای بحران کمبود معلم

  • z
    zahra
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۱۸
    هر شهرکوچک یک نفر یا دو نفر میخواد در صورتی که صدتاحق التدریس بلاتکلیف هست!
    • ن
      نادری
      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷
      سلام
      تمام نیروهای حق التدریس بعد از چند سال تمام ویژگی های یک معلم خوب را با کار سر کلاس درس کسب کرده اند به خدا یک آزمون که ویژگی یک فرد را تعیین نمی کند که فرد چندتا کتاب بخواند بعد در آزمون قبول بشود قابل قبول هست نه کار کردن انسان را پخته و با تجربه می کند که تمام نیروهای حق التدریس بدست آورده اند حق قانونی ما استخدام هست
      • ن
        نادری
        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۸
        سلام
        امسال ما را یا استخدام بکنید یا اخراج تا از این بلا تکلیفی نجات پیدا بکنیم

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ