اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان به اشتغال روستایی گلستان

مدیرکارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال ۱۶۲ میلیارد تومان به بانک‌ها برای اشتغال روستایی گلستان ابلاغ‌شد.

موسی بی‌باک در گفتگو با خبرنگار مهر موضوع اشتغال روستایی را جزو برنامه‌های فراگیر کشوری دانست و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، راه‌اندازی صنایع تبدیلی، صنعت بوم گردی، گردشگری و احیا صنایع‌دستی در روستاها است.
وی افزود: برای بهره‌مندی از تسهیلات انتظار می‌رود با ظرفیت و پتانسیلی که در اختیار روستاها قرار دارد طرح‌های اشتغال پایدار روستاییان توسط دهیاران شناسایی و معرفی شوند.
مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه امسال در بخش اشتغال روستایی مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان به بانک‌ها ابلاغ‌شده است، گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.
وی تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۴ روستا در استان گلستان به‌عنوان روستا بدون بی‌کار شناخته‌شده بود که این روستاها در اجرای طرح جزو اولویت قرار گرفتند.
بی‌باک اظهار کرد: از این تعداد برخی روستاها طرح‌های خود را ارائه دادند که تاکنون حدود چهار میلیارد تومان اعتبار برای آن‌ها تصویب و به بانک معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ