کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک مقوله جدی است

۲ نظر
بازارکار: رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: مشکلات آموزش و پرورش متعدد است و هیچ وزیری نمی‌تواند به‌تنهایی آن را مرتفع کند. به گزارش بازارکار محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با بیان اینکه حل مشکلات آموزش و پرورش در توان یک وزیر نیست، اظهار داشت: مشکلات آموزش و پرورش متعدد است و هیچ وزیری نمی‌تواند به‌تنهایی آن را مرتفع کند؛ دولت به‌خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید به کمک این وزارتخانه بیاید. وی افزود: اهم مسائل جاری آموزش و پرورش رسیدگی به وضعیت بازنشستگان به خصوص بازنشستگان پیش از سال ۹۰ است زیرا از بسیاری از حقوق شاغلین محروم هستند و از لحاظ معیشتی وضعیت خوبی ندارند. زاهدی، مسئله بعدی را اجرای سند تحول بنیادین دانست و عنوان کرد: با اجرای این سند ساختار آموزش و پرورش اصلاح خواهد شد و اجرای آن باید در اولویت قرار گیرد. رئیس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: طبق برآوردی که صورت گرفته است ظرف ۶ سال آینده حدود ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته به خیل عظیم بازنشستگان آموزش و پرورش اضافه می‌شود و اگر از هم‌اکنون برای تامین منابع انسانی در آینده برنامه‌ریزی نشود این وزارتخانه با چالش و بحران عجیبی مواجه خواهد شد. وی با بیان اینکه برای حل مشکل تامین نیروی انسانی باید دانشگاه فرهنگیان تقویت شود و بودجه کافی داشته باشد، گفت: برای حل این بحران معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور هم باید به کمک این وزارتخانه بیاید؛ مجلس هم در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرد برای نیرویی که آموزش و پرورش نیاز دارد از طریق دانشگاه فرهنگیان ردیف استخدامی اختصاص دهد. زاهدی خاطر نشان کرد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان مسئله‌ دیگری است که باید در اولویت وزیر جدید باشد و در اجرای آن چندین دستگاه از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه، سازمان گردشگری و .. باید به کمک آموزش و پرورش بیایند. رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: مشکلات جدی آموزش و پرورش با کمک سایر دستگاه‌ها مرتفع می‌شود و حل آن به‌تنهایی از توان این وزارتخانه خارج است. وی در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان داشت: ویژگی مثبت بطحایی این است که از ۱۹ سالگی وارد آموزش و پرورش شده و تاکنون همواره در رده‌های مختلف این وزارتخانه حضور داشته است و صددرصد آموزش و پرورشی و از جنس این وزارتخانه است و به همین خاطر تسلط کامل بر مشکلات و راهکارها دارد. زاهدی ادامه داد: بسیاری از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر پیشنهادی موافق هستند.

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک مقوله جدی است

  • ر
    رضا
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۴
    از فارغ التحصیلان دانشگاه ها استفاده کنید مراکز تربیت معلم را بی سوادی فرا گرفته فعلا جهت کاهش بیکاری از دانش آموخته های دانشگاه ها استفاده کنید.
    • م
      موسوی
      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۶
      با سلام خدمت دوستان سایت و همه عزیزان فارق التحصیل بیکار یا کسانی که شغل مناسبی ندارن از جمله من .به نظر شما چه جوری میشه به مسئولان فهموند به جای اینکه از کمبود معلم اضحار نگرانی کنن وفقط به فکر رای اعتماد نمایندگان برای گرفتن میز وزارت باشن واقعا به فکر مملکت باشن این همه فارق التحصیل با تجربه و آماده چرا فقط به دانشگاه فرهنگیان فکر میکنن میدونین چرا چون تنها به فکر رشته های نظری هستند و به رشته های فنی هیچ فکری نکردن نیاز هست که به هنرستانها و دبیرستانهای فنی هم فکر کنن رشته هایی که در دانشگاه فرهنگیان نیست .آموزش نیروهای بی تجربه بسیار آسونه برای همین این کار رو میکنن و این دوستان هم سریع میرن میشینن سر کلاس و این میشه مملکت ما.مطمئنا استفاده از بچه های رشته های فنی باتجربه برای آینده کشور بسیار مفیده بچه های برق مکانیک کشاورزی و... هرچند که کو گوش شنوا.مسئول گرامی سایت میدونم که این پیام رو تایید نمیکنی که بقیه ببین ولی ای کاش این کار رو بکنی

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ