چگونگی پرداخت کسورات اضافه کار بازنشستگان اعلام شد

۴ نظر
خبرگزاری مهر: دولت در مصوبه ای جدید سازمان تامین اجتماعی را موظف کرد کسورات از اضافه کار قبل از ۱۷ تیرماه ۹۳ حقوق بازنشستگی کارکنان دستگاه‌های اجرایی را محاسبه و پرداخت کند. به گزارش خبرنگار مهر، هیات وزیران در جلسه ۱۳۹۵.۱۰.۱ به پیشنهاد مشترک سازمان اداری و استخدامی کشوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصلی ۱۳۸ قانون اساسی آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده ۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه را تصویب کرد. در بخش دوم ماده ۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه آمده است: «کسانی که تا قبل از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری (۱۳۸۸.۱.۱) از فوق‌العاده اضافه‌کار آنان کسور بازنشستگی کسر شده است، متناسب با مبلغ کسرشده، در پاداش پایان‌خدمت و حقوق بازنشستگی آنان محاسبه می‌گردد. در دستگاههایی که در آنها طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری در اجرای ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری اجراء شده‌است، کارکنان مشمول قانون کار فقط از مزایای قانون کار استفاده می‌کنند.» طبق آیین نامه اجرایی قسمت دوم ماده ۵۹ قانون برنامه پنجم توسعه، حقوق بازنشستگان کارکنان اجرایی مشمول قانون تامین اجتماعی که قبل از ۱۷ تیر ۹۳ از «اضافه کار» آنان کسور بازنشستگی کسر و به حساب صندوق تامین اجتماعی واریز شده است، را محاسبه و پرداخت کند. بر اساس این آیین نامه، سازمان تامین اجتماعی موظف است در مورد هر یک از کارکنان یادشده با همکاری دستگاه اجرایی ذی‌ربط و با استفاده از مستندات مربوط، نسبت به مجموع اضافه کار ماهانه پرداختی که از آن حق بیمه کسر شده است به مجموع اقلام حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه در طول دو سال آخر خدمت (بدون احتساب مبالغ اضافه کار) حداکثر منتهی به ۱۳۹۳.۴.۱۷ را محاسبه کند. همچنین پاداش پایان خدمت کارکنان یاد شده نیز به شرح زیر محاسبه می‌شود: مبلغ محاسبه شده موضوع جزء(پ) ماده (۱) این آیین نامه به مبلغ آخرین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه (بدون محاسبه اضافه کار) اضافه شده و مجموع این دو مبلغ در سنوات خدمت کارمند (حداکثر ۳۰ سال) ضرب می شود.

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴ نظر برای چگونگی پرداخت کسورات اضافه کار بازنشستگان اعلام شد

  • ب
    بازنشسته
    ۲۱ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۳۱
    مستمری و بازنشستگان فیش حقوقی قبل از 17 تیر ماه 1393 را نگاه کنید اگر دیدید اضافه کاری همراه با حقوق در فیش اول اضافه شده بعد کسر بازنشستگی شده است شامل این طرح میشوید و امیدی داشته باشید این تز جدید شامل حالتان شود. امید به خدا
    • ب
      بازنشسته
      ۲۱ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۲۵
      به نظر من قبل از 93 احتمالا اضافه کار بخش اجرایی ادارات روی فیشهای حقوقی بوده و از کل حقوق و اضافه کار ، مبلغی بابت بازنشستگی کم میشده الان میگویند بدلیل کسر بازنشستگی از اضافه کاری اون زمان در فیشها باید کل حقوق (حقوق +اضافه کاری) در محاسبه پاداش بازنشستگی درنظر گرفته شود. البته احتمالا عده ای پیگیر این موضوع بوده اند. چرا که خیلی خیلی به نفع ایشان است. شما فرض کنید یک مسول دو برابر ساعات اصلی اون موقع اضافه کاری میگرفته. در ضمن این خاص قسمت اجرایی و اداری است که آن موقع حقوقشان کم بوده نه معلمان یا کارگران. وگرنه اضافه کاری ما اموزش و پرورشی ها که سالهای آخر نصف و یکسوم مبلغ اضافه را میدادند که فقط مالیات از آنها کسر میشد نه بازنشستگی. البته این سالها ارزشی ندارد این کار را برایش کنند چرا که اضافه کاریها کم شده است. کاش حق محرومیتهای خورده شده و اضافه کاریهایی ما رو هم که یک سوم محاسبه میکردن و یا اصلا در راه خدا محاسبه میشد رو هم روزی پس میدادن
      • م
        مستمری بگیر ازکارافتاده کلی تامین اجتماعی
        ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۵۱
        منم متوجه نشدم اگه یکی لطف کنه و برای ما توضیح بده ممنون میشم و آیا برای مستمری بگیران از کارافتاده کلی تامین اجتماعی هم این کسری دارند که بهشون پرداخت شود؟
        • ا
          افسون
          ۱۱ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۵۰
          من متوجه این واریزی کسرازاضافه کارقبل از۹۳ نشدم لطفا راهنمایی کنید

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ