پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۶

۱۰ نظر
خبرگزاری ایسنا : معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره میزان افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان گفت: پیشنهاد ما همانند سال ۹۵ افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان است. در لایحه بودجه سال ۹۶ دولت که هنوز به مجلس تقدیم نشده نیز به همین موضوع و تلاش برای یکسان کردن حقوق بازنشستگان تاکید شده است. محمدعلی ابراهیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام اصلاحات پارامتریک و تغییر در سن و فرمول محاسبه بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: پیش نویس و پیشنهاد اصلاحات پارامتریک از سوی ما ارائه شده است. وی درباره احتمال حذف اصلاحات پارامتریک از برنامه ششم توسعه افزود: ظرفیت‌هایی در برنامه ششم توسعه وجود دارد که استفاده از آن به عهده نمایندگان مجلس است.  قاعدتا باید اصلاحات پارامتریک انجام شود ولی زمان تصویب و انجام آن هنوز مشخص نیست. برنامه ششم توسعه حاوی احکام اجرایی مورد نیاز است و مجلس می‌تواند به این بحث ورود کند و یا شاید نخواهد اصلاحات پارامتریک را پررنگ ببیند که این امر به عهده نمایندگان است و مستندات آن در اختیارشان قرار دارد. معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین درباره میزان افزایش حقوق سال آینده بازنشستگان گفت: پیشنهاد ما همانند سال ۹۵ افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان است. در لایحه بودجه سال ۹۶ دولت که هنوز به مجلس تقدیم نشده است نیز به همین موضوع و تلاش برای یکسان کردن حقوق بازنشستگان تاکید شده است و کمک می‌کند تا فاصله و شکاف حقوقی میان بازنشستگان کاهش پیدا کند. ابراهیم زاده ادامه داد: امسال افزایش پلکانی حقوق اجرا شد و حقوق بازنشستگان بر حسب میزان دریافتی از ۱۲ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد تا آن دسته از افرادی که حداقل حقوق را دریافت می کنند مشمول افزایش حقوق بیشتری شوند. برنامه این است که افزایش پلکانی حقوق طی چند سال ادامه پیدا کند و بر اساس آن فاصله‌های حقوقی طی چندسال برطرف شود.

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۰ نظر برای پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۶

  • ک
    کارمند سابق تامین اجتماعی
    ۹ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۵۸
    در زمان اشتغال بالاترین حق بیمه را از حقوق کارمندی پرداخت کردیم که در زمان خودش مبلغ بسیار زیادی بود که آگه میدونستیم قراره در آینده با اجرای طرح مثلا پلکانی و با مرور زمان دریافتی ها یکسان بشه بیکار بودیم با آون گرونی ها از مخارج‌بزنیم‌و حق بیمه بالا بدیم
    • ه
      همکار سابق
      ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۱۹
      این چه عدالتی هست که موقع اشتغال بالاترین مبلغ از دریافتی ما به عنوان کسر حق بیمه کم شد حالا که بازنشسته شدیم باید کمترین افزایش را داشته باشیم مآبه التفاوت افزایش 12 درصدی تا 20 درصدی که حق همگانی است به چیب چه کسی میرود ؟
      • ع
        علی
        ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰
        سلام کجا می تواند این افزایش پلکانی که برای سر گرم نمودن ما گفته می شود تبعیضها و بی عدالتی ها و قانون گریزیها را بر داشت آیا با اضافه کردن صد تا دویست هزار تومان به حداقل دریافتی وافزایش سر سام آور سالیانه به حقوق های بالا و دفاع از دریافت کنندگان نجومی که بیشتر از حقوقشان حقوق مردم را غارت می کنندوآنها را . وجلسات تودیع تشویقی ها .....!!!!راستی آیا امام علی علیه السلام اینگونه با ........رفتار می کرد جای تامل است.....آنچه از حقوق ما پایمال شده و می شود به خدا واگذار می کنیم.استدعا داریم نظرات را برای دولتمردان بفرستید اگر چه بیشتر از آنچه هست میدانند.
        • ب
          بهروز ابوالفتحی
          ۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰
          باسلام خواهشمند است باطلاع مسئولین محترم سازمان برنامه ریزی ومدیریت ووزارت محترم تعاون ، کارورفاه اجتماعی برسد اینجانب که دریکی ازمشاغل حاکمیتی ونظارتی بعنوان کارشناس مسئول دریکی ازادارات کار شهرستان با30سال سابقه کارو8ماه مازاد برآن صادقانه خدمت کردم وددرمورخ 94/11/1بازنشسته شدم که درنتیجه از 35درصد افزایش حقوق مشاغل حاکمیتی محروم ماندم . این بی عدالتی سبب محرومیت اینجانب از بیش ازیک سوم حقوق ماهیانه (معادل یک میلیون تومان ) وپاداش پایان خدمت بالغ بر30میلیون تومان شده است .چگونه جبران می شود؟
          • ب
            باقر باقرزاده
            ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۳
            خواهشمند است به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور آقای نوبخت بفرمایید پاداش بازنشستگان سال ۹۴سازمان جنگلهااز جمله اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی را پرداخت نمایند یک سال شد هنوز خبری نیست ما چی گناهی کردیم کاش ما را بازنشیت نمی کردید همه نمکاران سی وپنج درصد حقوقشان افزایش پیدا کرد وکلاه سر ما رفت.
            • ب
              باقر باقرزادن
              ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۲
              خواهشمند است به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور آقای نوبخت بفرمایید پاداش بازنشستگان سال ۹۴سازمان جنگلهااز جمله اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی را پرداخت نمایند یک سال شد هنوز خبری نیست ما چی گناهی کردیم کاش ما را بازنشیت نمی کردید همه نمکاران سی وپنج درصد حقوقشان افزایش پیدا کرد وکلاه سر ما رفت.
              • ب
                باقر باقرزادن
                ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۸
                با سلام‌خواهشمند است دستور فرمایید پاداش پایان خدمت بازنشستگی ام را که از اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی بوده است ودر تاریخ ۹۵/۱۰/۱بازنشست شده ام وتاکنون پرداخت نشده است را پرداخت پمایند آخر زندگی سخت است وبا این حقوق های ناچیز نمی شود زندگی کرد به آقای نوبخت بگید کمی سر کیسه را شل کنید آخر شماها وضع مالی تان خوبه ولی نا کارمند جزییم وبا حقوق کم
                • ب
                  بازنشسته كشوري
                  ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۶
                  با سلام لازم است امسال طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری را دولت اجرا نماید تا فاصله حقوقی بازنشستگان وشاغلین کم شود طرح یکسان سازی مورد اعتراض بازنشستگان است حقوق یک فوق لیسانس نباید برابر یک دیپلم باشد این عدالت نیست. ضمنا افزایش پلکانی حقوق سال گذشته برای زیر یک میلیون ونیم بود وکمی بیشتر را شامل نشد بهتر است طرح ها کارشناسی شده باشد.
                  • ی
                    یک ایرانی
                    ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۴۰
                    مستمری بگیران تامین اجتماعی ازکمترین حقوق بگیران کشورند که واقعا حقوقهای پائینی دارند
                    • ع
                      عبداله
                      ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
                      باسلام اگرمنظور ازپلکانی کردن افزایش خقوق همانگونه که بیان شده اینست که شکاف حقوق ها کم شده یابکلی برطرف شود،نتیجتا"پس ازچند سال حقوق افرادی که درزمان اشتغال حداکثر کسور بازنشستگی راپرداخته اند با کسانی که حد اقل پرداخته اند برابر میشود!آیا این اجرای عدالت است،مسلما"جواب منفی میباشد،بهترین راه برای تامین زندگی بازنشستگان اعم از کشوری ولشکری وتامین اجتماعی ایست که هرساله درصد افزایش تمام افراد بازنشسته وحتی شاعلین بنحوی تعیین شود تا آنان که حداقل حقوق را دریافت میکنندبه زیر خط فقر واقعی نرونددرغیراینصورت دولت محترم وسازمانهای بازنشستگی ازدرآمد کسانی که بالاترین کسوربازنشستگی یاحق بیمه را پرداخته اندبرداشته ومبلغ ناچیزی به حداقل بگیران اضافه مینماید،آیااین ظلم به برخی نیست؟

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ