پیشنهاد اشتغال فرزندان به جای پاداش بازنشستگی

۹ نظر
خبرگزاری فارس : نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کردیم برای برخی اقشار به جای پاداش چند ده میلیون تومانی بازنشستگی، یکی از فرزندان شاغل به کار شود. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری عصر یکشنبه در گردهمایی فرهنگیان که با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش‌وپرورش دولت دهم برگزار شد، اظهار داشت: در بودجه سال گذشته پیشنهاد دادیم برای برخی قشرها به‌جای پاداش ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی، یکی از اعضای خانواده وی وارد سیستم دولتی یا حتی اشتغال غیردولتی شود. وی افزود: آنچه جامعه را می‌سازد و زمینه را برای پیشرفت فراهم می‌کند فکر و فرهنگ و خلاقیت است که فرهنگیان موتور محرکه آن هستند. نماینده مردم شیراز در مجلس نهم ادامه داد: اگر امروز سهم ما در تولید علم شانزدهم یا هفدهم است این در نتیجه تلاش فرهنگیان محقق شده است. وی اضافه کرد: اگر ارتباطی بین شاخص‌های اقتصادی کشور با سهم ما در تولید علم وجود ندارد به آن سبب است که مجموعه‌های مدیریتی ما نتوانسته‌اند از مجموعه ظرفیت‌های موجود در آموزش‌وپرورش استفاده و این ایده‌ها و افکار را تبدیل به ثروت و محصول کنند. قادری خاطرنشان کرد: شاخص توسعه انسانی و درآمد سرانه رتبه ما حدود هفتادوپنج است که فاصله آن با رتبه شانزدهم تولید علم به سبب مشکلاتی است که در حوزه مدیریتی و فضای اقتصادی وجود دارد. وی بیان کرد: امروزه آموزش‌وپرورش سرشار از نیروهای توانمند و تحصیلکرده است که اگر ارتباط سالم و منطقی بین حاکمیت و مردم وجود دارد واسطه آن فرهنگیان هستند که حضور موثری در جامعه دارند و به شکل‌های مختلف مسائل را از کف جامعه به مسئولان منتقل می‌کنند و از آن‌سو ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها را نیز به جامعه توضیح می‌دهند. قادری با تاکید بر اینکه نتوانسته‌ایم چنانکه باید شان فرهنگیان را ارج نهیم، گفت: جای اقتصاد آموزش‌وپرورش در این نهاد خالی است و این مجموعه باید مباحث اقتصادی را به صورت جدی‌تری در دستور کار قرار دهد تا بتواند از داشته‌های خود به گونه بهتری در راستای ارتقای شان و جایگاه معلمان استفاده کند. وی با بیان اینکه تکریم معلمان، تکریم علم و دانش است، اظهار داشت: بروز کردن هزینه نقل‌وانتقال بیمه بازنشستگی که شامل همه قشرهای اداری و از جمله فرهنگیان شده از فضاهایی است که آموزش‌وپرورش می‌تواند آن را تبدیل به احسن کند و از ظرفیت صندوق ذخیره فرهنگیان برای اشتغال فرزندان فرهنگیان بهره ببرد. قادری تصریح کرد: افزایش سطح تحصیلات فرهنگیان یکی از راه‌هایی است که می‌تواند سطح دریافتی فرهنگیان را ارتقا دهد و البته نظام رتبه‌بندی که شروع‌شده باید تکمیل شود.

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان فرهنگیان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹ نظر برای پیشنهاد اشتغال فرزندان به جای پاداش بازنشستگی

  • م
    مریم محسنی
    ۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۰۷
    لطفا طرح استخدام فرزندان فرهنگیان بازنشسته را پیگیری کنید ...من پدرم بازنشسته اموزش و پرورشه و 5 تا فرزندیم...اما هیچکدوممون نتونستیم از امتیاز پدرمون استفاده کنیم...با اینکه من رشتم مرتبط هست و علاقه و استعدادشو دارم..‌اما با وجود تلاشهای پیگیرم نتونستم به نتیجه برسم.‌‌
    • م
      منا
      ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۰۹:۰۴
      من الان حدود 7 ساله که منتظر این طرح هستم درست از زمانی که مادرم بازنشسته شد.چرا من که با هزار امید مدرک فوق لیسانس رو گرفتم و با این امید که در آینده بتوانم برای جامعه خدمتی انجام بدهم باید بیکار باشم.تقاضای من اینست که به صورت جدی این طرح و دنبال کنید.
      • م
        منا
        ۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۰۹:۰۳
        من الان حدود 7 ساله که منتظر این طرح هستم درست از زمانی که مادرم بازنشسته شد.چرا من که با هزار امید مدرک فوق لیسانس رو گرفتم و با این امید که در آینده بتوانم برای جامعه خدمتی انجام بدهم باید بیکار باشم.از مسئولین محترم تقاضا دارم که به صورت جدی این طرح و دنبال کنن.
        • ا
          ابوالفضل
          ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۲
          باسلام پیشنهاد استخدام یکی از فرزندان فرهنگیان به جای پاداش بازنشستگی به کجا رسید؟
          • ع
            علی مقدم
            ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۴۱
            واقعا عجب فکرایی برای ما به ذهن اقتصادی و خلاق بعضی ها خطور میکند! نمیدانم تنهایی به این نتیجه رسیدید یا گروهی؟ درسته ما قشر بقول شما «فرهیخته»،انسانهایی ساده و غیراقتصادی و ... هستیم ولی نه تا این حد!! چی فرض کردید ؟! این مورد هم از بدترین توهین هایی است که مثل نقل و نبات بر سر ما می بارد، ما که خودمان درعمل کاره ای نیستیم که اگر بودیم هرننه قمری برای ما نقشه نمیکشید و اینقدر مثل آدم دست و پا بسته ، چشم مان به دهان آقایان نبود که امروز چه تصمیمی برای ما میگیرند!!
            برو قوی ش. ا
            • ک
              کسرا
              ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۱
              سلام .درصورت انجام این کاربزرگترین خدمت مادی و معنوی به قشر شریف فرهنگیان انجام خواهد شد.چرا که یک فرهنگی با وجود دغدغه معیشت زندگی .حدافل با استخدام فرزندش بسیاری ازمشکلات او مرتفع خواهد شد.
              • ر
                رضا
                ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۶
                دستشون درد نکنه با این خلاقیت....
                شانس بیشتر استخدام حق فرزندان معلمان است ... همون طور که در سایر سازمان ها این حق مکتوب یا شفاهی وجود داره ... حالا پاداش آخر سال معلم رو چرا می خواهید ندین... اگر همین حق بازنشستگی رو که از حقوق کم میشه رو به حساب بیمه عمر واریز کنیم بع از 30 سال بالا تر 4 میلیارد پول میده .حالا شما میخواین 60-70 میلیون پول بازنشستگی رو ندین.. حقوق که کمه پاداش رو هم ندین
                • M
                  Man
                  ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۰۸
                  بسیار عالی است این طرح. اگر فرزند دارای تحصیلات مناسب و شرایط مناسب باشد خیلی خوب است پس از بازنشتگی استخدام شود.
                  • م
                    محمد
                    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۶
                    من با این موضوع موافقم البته فک نکین که فرزند فرهنگی هستم چرا که یک باری از روی دو ش دولت نیز برداشته می شود و اشتغال هم کمی بهبود می یابد

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ