همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار مجلس

۲ نظر
خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم گفت که موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فردا، شنبه(چهارم دی) در دستور کار مجلس قرار دارد. محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بررسی لایحه برنامه ششم از هفته گذشته در مجلس در دو و بعضا سه شیفت کاری آغاز شده و تاکنون ۱۱ ماده از ۱۴۴ ماده آن مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین قرار است در جلسه علنی فردا (شنبه، چهارم دی) ماده مربوط به تعیین‌تکلیف بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مواد مربوط به نظام پولی و بانکی کشور مورد بررسی قرار گیرد. وی با بیان اینکه در زمان بررسی برنامه ششم، مجلس هیچ دستور کار دیگری نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: با این حال کمیسیون‌های تخصصی در جلسات خود لایحه بودجه ۹۶ را مورد بررسی قرار می‌دهند اما بودجه ۹۶ تا اتمام بررسی برنامه ششم در صحن علنی در دستور کار مجلس قرار نخواهد گرفت. به گفته وی در طول بررسی برنامه ششم در مجلس و پس از اتمام بررسی بودجه ۹۶ در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفیق بودجه که ترکیب اعضای آن متفاوت با کمیسیون تلفیق برنامه است، تشکیل جلسه خواهند داد.

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار مجلس

  • م
    محمود.م
    ۸ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۲۵
    سلام، منطقی ترین طریقه افزایش منصفانه حقوق اعم از لشکری و کشوری بویژه بازنشستگان روش پلکانی است که در طول چند دهه آینده موجب رضایت و تعدیل حقوق و رفع تقریبی شکاف عمیق طبقاتی میگردد نسبت درصد افزایش باید با حقوق دریافتی پایه متناسب، معکوس و عدد ثابت باشد، بدین معنی که حقوق دریافتی کمتر با افزایش درصد بیشتر مواجه میگردد. بطور مثال؛ حقوق پایه یک میلیون تومان و کمتر با افزایش %40 , حقوق1500000تومان و کمتر با افزایش %30, حقوق دریافتی 2000000 تومان وکمتر با افزایش %20درصد وبهمین ترتیب ببالا و دریافت ماکزیمم حقوق با افزایش %10 قابل محاسبه و اجرا است. البته درمثال فوق اختلاف حقوق دریافتی بطور ثابت 500000 پانصدهزار تومان است که قابل تغییر میباشد.. ضمنا امیدواریم که اختلاف نا معقول حقوق دریافتی بازنشستگان فعلی و شاغلین که همان بازنشستگان آینده هستند نیز ترمیم شود.انشاالله...
    • س
      سپیده
      ۴ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷
      معلمان شاغل دیگه رقابت وسعی بیشتر را کنار می گذارند چون بعد از بازنسستگی حقوق های کم افزایش بیشتری دا رد.

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ