هرگونه استخدام دروزارت علوم وبهداشت منوط به تاییدسازمان مدیریت شد

۲ نظر
خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس با تصویب ماده‌ای از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور هر گونه استخدام جدید در وزارت علوم و بهداشت را منوط به تایید وزیر علوم، وزیر بهداشت و سازمان مدیریت کردند. به گزارش خبرنگار مهر، رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه احکام دائمی شدن برنامه‌های توسعه کشور در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این لایحه مقرر کردند دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فرهنگستان‌ها و پارک‌های علم و فناوری که دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع قانونی ذیربط می‌باشند، بدون رعایت قوانین و مقررات عمومی حاکم بر دستگاه‌های دولتی به ویژه قانون محاسبات عمومی کشور، قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برگزاری مناقصات و اصلاحات و الحاقات بعدی آنها و فقط در چارچوب مصوبات و آیین‌نامه‌های مالی، معاملاتی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی مصوب هیات امنا که حسب مورد به تایید وزیران علوم و بهداشت و در مورد فرهنگستان‌ها به تایید رئیس‌جمهور و در مورد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی وابسته به نیروهای مسلح به تایید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می‌رسد، عمل می‌نمایند. بر اساس تبصره ۱ این ماده، اعتبارات اختصاص یافته از منابع عمومی دولت به این مراکز و موسسات کمک تلقی و بعد از پرداخت به هزینه قطعی منظور می‌شود و بر اساس بودجه تفصیلی مصوب هیات امنا و با مسئولیت آنها قابل هزینه است. همچنین طبق تبصره ۲ این ماده هر گونه استخدام جدید از محل منابع عمومی و توسعه تشکیلات اداری منوط به تایید وزیران علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. طبق تبصره ۳ این ماده، هیات امنا بر اساس ماده ۱۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نمی‌تواند علاوه بر آنچه از محل منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی برای دانشگاه‌ها و مراکز مزبور پادار می‌شود تعهد جدیدی برای سال تصمیم‌گیری و سال‌های بعد مصوب نمایند. طبق تبصره ۴ این ماده صندوق‌های رفاه دانشجویان مشمول این ماده و تبصره‌های آن می‌شوند. علاوه بر این بر اساس تبصره ۵ هر گونه اصلاح ساختار و مقررات مالی، اداری، معاملاتی، استخدامی و تشکیلاتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و همچنین فرهنگستان‌های تخصصی فقط مشمول این ماده و تبصره‌های آن است. علاوه بر این، طبق تبصره ۶ دولت موظف است برای مشارکت انجمن‌های علمی، نخبگان و دانشمندان کشور در همایش‌ها و کنفرانس‌ها و مجامع علمی و پژوهشی بین‌المللی و برتر جهان و بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشمندان و نخبگان ایران در جهان و فراهم کردن فرصت‌های مطالعاتی مناسب در داخل و خارج کشور ساز و کار لازم را ایجاد نماید.

برای مشاهده اخبار استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای هرگونه استخدام دروزارت علوم وبهداشت منوط به تاییدسازمان مدیریت شد

  • م
    مصطفی اخلاقی
    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۴۲
    باسلام و خسته نباشید من دارای مدرک کمک پرستاری از دانشکده شهید بهشتی هستم برای استخدام میخواستم بدونم کی و از کجا اقدام کنم ممنون میشم خبر بدید با تشکر
    • محتوا گذار شش
      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۲۹
      با سلام
      کاربر عزیز برای اطلاع از زمان و شرایط استخدام این سازمان اینجا کلیک کنید.
      با تشکر

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ