نگارش قانون جدید برای بهبود حقوق معلمان زمان‌بَـر است

۲ نظر
خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اولویت نخست مدیران آموزش و پرورش باید اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی معلمان باشد، نگارش قانون جدید برای بهبود حقوق معلمان را امری زمان‌بَـر توصیف کرد. حبیب‌اله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص رویکرد وزیر آموزش و پرورش نسبت به "تدوین قانون نظام حقوقی معلمان" با هدف جدایی از سیستم اداری دولت و اصلاح شیوه پرداخت حقوق آن‌ها همچون اساتید دانشگاه‌ها، گفت: از آنجا که برای تحقق و ایجاد قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، زمان و انرژی بسیاری صرف شده است معتقدم بهتر است مسئولان آموزش و پرورش اجرای صحیح و اصلاح نواقص این قانون را به منظور اصلاح شیوه پرداخت حقوق معلمان در دستور کار خود قرار دهند چراکه تدوین قانون جدید تحت هر عنوانی زمان و هزینه بسیاری را می‌طلبد. نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تدوین "قانون نظام حقوقی معلمان" مغایرتی با اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی معلمان ندارد، افزود: اولویت نخست مدیران آموزش و پرورش باید اجرای صحیح نظام رتبه‌بندی معلمان باشد. وی ادامه داد: نگارش لایحه قانون جدید و ارائه آن به مجلس و سپس بررسی آن در کمیسیون‌ها و اینکه اصلا رای می‌آورد یا خیر، روند طولانی را به وزارتخانه مربوطه تحمیل می‌کند لذا نمی‌توان معلمان را با این وعده در انتظار رسیدن به حق و حقوق‌شان گذاشت بنابراین اجرای رتبه‌بندی معلمان جدی باید گرفته شود. دهمرده اضافه کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان قانون کاملی است که در صورت اجرا می‌تواند درصد قابل توجهی از مشکلات معلمان را رفع کند و درصورت وجود خلاءهای باید جهت رفع آن اقدام شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اگرچه می‌شود جدایی از سیستم اداری دولت و اصلاح شیوه پرداخت حقوق آن‌ها همچون اساتید دانشگاه یا حتی ادغام آموزش و پرورش با آموزش عالی را در برنامه‌های توسعه گنجاند اما معتقد است با اجرای درست نظام رتبه‌بندی معلمان وضعیت معیشت معلمان با سرعت بیشتری اصلاح خواهد شد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر آموزش و پرورش به تازگی از ضرورت تدوین لایحه نظام حقوقی معلمان به منظور جدایی از سیستم اداری دولت و پرداخت حقوق همچون استادان دانشگاه سخن گفته است.

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای نگارش قانون جدید برای بهبود حقوق معلمان زمان‌بَـر است

  • ع
    علی
    ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۶
    شما علی الحساب به اندازه سایر کارمندان حقوق بدهید بعدا حساب و کتاب می کنید . نمی دونم اینان عقل شون چیه؟ یا مردم چی حساب می کنند .
    • ع
      علی
      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۱۰
      سلام
      لطفا سعی کنید حقوق معلمان را مثل حقوق دانشگاهیان پرداخت نمایید .به دلیل اینکه سطح تحصیلات مقاطع دکتری در آموزش و پرورش در سالهای اخیر بالا رفته و بیش از نیمی از معلمان دارای مدرک ارشد و دکتری هستند که از دانشگاههای معتبر دولتی فارغ التحصیل شده اند به ویژه در دوره دکتری . مثلا دو نفر همکلاسی از دانشگاه دولتی , یکی جذب هیات علمی دانشگاهها شده و حقوق چهار برابری می گیرد و دیگر همکلاس او در همان دانشگاه با معدل بالاتر چون از قبل استخدام آموزش و پرورش بوده با حقوق زیر دومیلیون تومان برای امورات زندگی اش در مضیقه است ضمن اینکه دکتری آموزش و پرورش 24 ساعت در هفته تدریس می کند و عضو هیات علمی ساعت موظفش یک سوم آموزش و پرورش است بنابراین بنا بر این اگر این دو وزارت خانه ادغام شوند و یا حقوق و دستمزد وزارت آموزش و پرورش برابر با وزارت علوم پرداخت شود کار معقولانه ایست و عین عدالت است

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ