نشست رئیس مجلس اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به پایان خدمت

۹۰ نظر
خبرگزاری خانه‌ملت: عضو کمیسیون برنامه از نشست رئیس مجلس با سرلشگر باقری برای اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به پایان خدمت خبرداد. حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح آخرین وضعیت اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت، گفت: در یکی از بندهای قانون بیمه شخص ثالث مقرر شده که برای اخذ گواهینامه نیاز به کارت پایان خدمت نیست، نمایندگان مجلس نیز از مدت‌ها قبل پیگیر اجرای این قانون هستند، نیروی انتظامی اما بر اساس ملاحضاتی مطرح کردند که این بند به دلیل مغایرت قانونی بین قانون شخص ثالث و قانون دایم نظام وظیفه قابلیت اجرایی ندارد. نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون نظام وظیفه آمده کسی که سرباز غایب یا فراری باشد به محض رویت توسط نیروی انتظامی باید دستگیر و تحویل مراکز اعزام داده شود، از این رو ناجا اذعان دارد که بخش عمده‌ای از افرادی که به دنبال اخذ گواهینامه هستند را غایبان شامل می‌شوند. وی افزود: قانونگذار اما تاکید دارد که قانون اخیر مجلس باید اجرا شود، از این رو امروز ( چهارشنبه ۱۴ تیرماه) بر اساس نامه‌ای که نیروی انتظامی به عنوان موانع اجرای قانون بیمه شخص ثالت بیان کرده بود، با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع را در میان گذاشته و ایشان ضمن تنظیم یادداشتی قرار شد با مسئولان مرتبط از جمله سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مذاکراتی داشته باشند. حاجی یادآور شد:رئیس مجلس قرار شد به نحوی هماهنگی‌های لازم را با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح داشته باشند که قانون بیمه شخص ثالث که تاکید دارد اخذ گواهینامه نیازی به کارت پایان خدمت ندارد، اجرایی شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه پیشین خود با خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت اجرای قانون بیمه شخص ثالث و روند اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت، گفت: محتوای این مصاحبه به معنای عدم توجه ناجا نسبت به اجرای این قانون نیست، در واقع ناجا آمادگی کامل جهت اجرای این قانون را دارد، در این زمینه نیز تاکنون همراهی خوبی داشته است، بنابر این تیتر این خبر به صورت مفهومی تدوین شده و از زبان من نبوده است، لذا از فرمانده ناجا نیز در صورتی که مباحث مذکور منجر به آزردگی خاطرشان شده باشد، پوزش می طلبم از این رو با توجه به ضرورت‌های مذکور مذاکرات و پیگیری ها در راستای اجرای قانون دنبال خواهد شد.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹۰ نظر برای نشست رئیس مجلس اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به پایان خدمت

  • ا
    احمدرضا
    ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹
    سلام هنوز خبر نشده ؟؟ برا گواهینامه ؟؟
    • ع
      علی
      ۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۹
      طبق قانونیکه وکلای ملت تصویب کردن میتونید رانندگی کنید پس رانندگی کنید متخلف دستگاهیست که قانون بحق اجرا نمیکنه
      • ا
        امیر
        ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۳۴
        خبری شد؟
        • m
          mo
          ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴
          زمان روی کار آمدن دولت دوازدهم کیه که گفتن اگه تا روی کار آمدن دولت دوازدهم اجرا نشه ما تو مجلس از وزیر دفاع سوال خواهیم کرد ؟
          • ا
            امیر
            ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۵۳
            سلام
            تنفیذ حکم ریاست جمهوری 10 مرداد
            چند روز بعد هم حضور در مجلس برای مراسم ریاست جمهوری
            • m
              moein
              ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
              مرسی آقا امیر.
              • ر
                رضاکریمی
                ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۷
                سلام این ینی چی قراره چی بشه لطفا توضیح بدید درباره گواهینامه حرف میزنن
            • P
              Payam
              ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰
              معافیت و کسرى رو اجرا کنید لطفاً

              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

              ثبت پاسخ