میانگین حقوق معلمان در دولت یازدهم ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شد

۳ نظر
خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین حقوق کارکنان آموزش و پرورش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان در سال ۹۲ به ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان در سال ۹۵ رسید. به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به انسداد مبادی بی‌سوادی، اظهار داشت: این موضوع کار بسیار مهمی است و تا وقتی نتوانیم کودکان لازم‌التعلیم را به مدرسه ببریم، بی‌سوادی را توسعه داده‌ایم. وی افزود: مراجعه به خانه‌ها و شناسایی بچه‌های لازم‌التعلیم کار بسیار سختی است و در یک فقره ۷۶ هزار کودک لازم‌التعلیم در استان‌ها و به خصوص در سیستان و بلوچستان، شناسایی و به کلاس‌های درس بازگشتند. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آیین‌نامه مدارس چند پایه و اساسنامه مدارس عشایری، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث ارتقای عدالت آموزشی می‌شود و در این راستا ۴ استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و جنوب کرمان شناسایی و با همکاری کمیته امداد، بنیادهای مختلف، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش در جهت رفع محرومیت آموزشی آنها اقدام کردیم. فانی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه در کشور با کمتر از ۵ دانش‌آموز فعال هستند، گفت: این موضوع نشان می‌دهد به طور جدی به دنبال افزایش تحت پوشش هستیم به طوری که در پیش‌دبستانی تحت پوشش از ۳۸.۲ درصد به ۵۷ درصد در سال جاری رسیده و برای نخستین بار ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آن پیش‌بینی شده است. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه مدارس روستامرکزی و شبانه‌روزی در کشور، تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ هزار دانش‌آموز اکنون در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند و می‌دانیم اسکان و تغذیه آنها مناسب نیست اما اقدام پسندیده جمع‌آوری این دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی است. وی میزان تحت پوشش دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول را ۹۴ درصد عنوان و گفت: فاصله ۶ درصدی کامل شدن مربوط به آموزش دختران و جلوگیری برخی خانواده‌ها از تحصیل دختران است؛ میزان تحت پوشش دختران از ۴۷ درصد به ۴۸.۲۰ رسیده است. فانی تاکید کرد: میزان تحت پوشش دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه نیز به ۸۲ درصد رسیده است. وی با اشاره به مشارکت خیرین در ساخت مدارس، عنوان کرد: در سال‌های اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان در هر سال به موضوع ساخت مدارس توسط خیرین اختصاص یافته است. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان غیردولتی از ۸.۵ درصد به ۱۱.۳۷ درصد افزایش یافته‌اند، اظهار داشت: احیای دارالقرآن‌ها نیز در این دولت در دستور کار قرار گرفت به طوری که اکنون ۶۵۰ دارالقرآن داریم و این عدد تا پایان دولت یازدهم به ۱۵۰۰ خواهد رسید. فانی تصریح کرد: ۵۵ هزار واحد آموزشی در کشور اقامه نماز جماعت دارند و بیش از ۶۵۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور حضور داشتند. وی با اشاره به فضاهای آموزشی در کشور، خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز در این سه سال افزایش پیدا کرد به طوری که از ۴.۸۶ مترمربع به ۵.۰۷ مترمربع برای هر دانش‌آموز رسیده است؛ افزایش ۴۸ درصدی ساخت کلاس‌های درس، افزایش ۲۸ درصدی تعهدات خیرین و افزایش ۲۶۹ درصدی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس از دیگر موارد این حوزه است. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ضریب حقوق معلمان از ۷۰۰ به ۱۵۰۰ ریال، گفت: میانگین حقوق کارکنان آموزش و پرورش در سال ۹۲ یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان بود که در سال ۹۵ به ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسیده است.

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای میانگین حقوق معلمان در دولت یازدهم ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شد

  • ر
    رضا
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
    صد البته، حقوق ذخیره های محترم نظام تاثیر زیادی در این میانگین داشته است.
    • خ
      خدماتي
      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۸
      حقوق فرهنگیان پس چرا بااین کمبود مواجه شده چرا ٢/۵ساله برای ما نیروی خدمتگذارهیچگونه افزایشی لحاظ نشده وقلم هیچ یک ازشمامسئولین به امضاء افزایش حقوق ماکه ۵٠هزارنفربیشترنیستیم نمیرود چرا همه دغدغه حقوقهای بالای ٢/۵میلیون دارند وماحتی حقوق یک میلیونی راهم نداریم چرا١٢درصد برای ما ٨درصد بیشتر نبود وافزایش ١٩٠هزارتومانی مابعد٣روز به ٨۵هزارتومان تغیرپیداکرد وحتی اجازه دیدن فیش حقوقی با این افزایش رابه ماندادند چرا اقی وزیرچرااقای مسئول چـــــرادولت تدبیر وامید چرا به فکراین قشرلع شده نیستید پشیزی برایتان ارزش ندارند که بعد سه سال از عمردولت شماها هنوز حتی حرف مارابه میان نمی اورید درصورتی که خـــــوب میدانید که چه مشکلاتی را دارا هستیم پس ٩٩درصد بوجه شامل ما همیشود یااینکه ماجزء فرهنگی به حساب نمی اییم .لطفا به گوش مسئولین برسانید یابگویی که چنین قشری دراموزش وپرورش وجود دارد شاید بفکربیفتند وچاره ای بیندیشند که مادیگراه دربساط نداریم که جلو گیری ازدود بدنمان راحتی بکنیم .باعرض پوزش که شمارامعطل این متن نمودم بازهم ممنون .
      • ر
        رفیعی
        ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۴
        ما که قبل از افزایش حقوق باز نشست شدیم صی سال به صندوق بازنشستگی پول واریز کردیم حالا کسانی که اکنون بازنشست می شوند پولهای ما را بدون اجازه ما به آنها می دهید این یک ظلم بزرگ است زیرا معادل با شاغلین حقوق بازنشستگان را اضافه نکردید ما راضی نیستیم پول مارا به دیگران بدهید

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ