موافقت مجلس با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه

۱۷۵۸ نظر
خبرگزاری ایسنا :نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (یکشنبه) مجلس با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه موافقت کردند. به گزارش ایسنا، گزارش کمیسیون تلفیق در مورد کلیات لایحه برنامه ششم توسعه امروز در دستور کار جلسه مجلس قرار گرفت و نمایندگان در دو نوبت صبح و عصر پس از استماع اظهارات مخالفان و موافقان و رئیس سازمان برنامه و بودجه با ۱۵۴ رای موافق ۷۶ رای مخالف ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه موافقت کردند. با رای موافق مجلس به کلیات لایحه برنامه ششم، جزئیات این لایحه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱٬۷۵۸ نظر برای موافقت مجلس با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه

  • م
    محسن
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۲۴
    چیشد آخرش این من آموزشیم
    • م
      محمد.ر
      ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۴۰
      عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس ، گفت: اعضای شورای نگهبان امروز در سه شیفت کاری به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه پرداختند.وی افزود: اعضای شورا در جلسه نوبت سوم خود مواد 50 تا 60 را مورد بحث و بررسی قرار دادند.سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: همچنین اعضای شورا در جلسه فردا پنج شنبه خود نیز ادامه رسیدگی به مواد لایحه برنامه ششم توسعه را در دستور کار خود دارند
      • ¤
        ¤¤¤pouya¤¤¤¤
        ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲
        اقای محمد هفته پیش تا ماده ۸۳بررسی شده تا پنج شنبه سات دوازده ظهر..
        این هفتم از ۸۳تا اخررو بررسی میکنن..
        یه هفته عقبی
      • س
        سپهر
        ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۲:۲۱
        دوستان سلام.یک سوال دارم لطف میکنید در صورتی که جواب رو میدونید پاسخ بدین.
        بنده سال ۹۴ آموزشی رو تموم کردم و بعد از یکماه خدمت ارشد قبول شدم و رفتم ارشد.میخواستم بدونم در صورت تصویب این قانون کسری تا عید و اگر بنده ۲۱ ماه کسری داشته باشم میتونم در حین تحصیل برای معافیم اقدام کنم؟ یا باید صبر کنم تحصیلم تموم بشه و بعد دفترچه پست کنم و با مشخص شدن یگان خدمتیم برای کسری ها و معافیت اقدام کنم.ممنونم از پاسخگویی دوستان.
        • ه
          های
          ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۳۳
          دوستان بیاید صفحه جدید
          • ا
            امیر جانی بیگی
            ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۱۹
            سلام خدمت دوستان لطفا از این به بعد تو صفحه جدید که گذاشته شده تو سایت نظر بدید.(تشریح حقوق ایثارگران در برنامه ششم) همه دوستان حضور دارن. با تشکر
            • ا
              امیر جانی بیگی
              ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۵۲
              تا ماده۴۹ رسیدگی کردن(شورای نگهبان)
              • k
                keyhan
                ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۵۲
                خبری نشد؟؟
                • س
                  سیروس
                  ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۴۷
                  تا ماده ۴۹ بررسی شد
                  ادامه جلسه ۷ شب
                  شورا خیلی سریع داره پیش میره به امید خدا
                  خدایا شکرت
                  • م
                    مهدیار
                    ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۱۷
                    الان باز نفهمیدیم چی شد الان کسی با ۱۲ماه جبهه پدر و ۵درصد جانبازی وضعیت معافیت یا کسریش چطوره؟؟
                    • H
                      Hamed
                      ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۰۰
                      سلام بچه ها خوبید؟من امروز اومدم میان دوره و از چیزی خبر ندارم،خواهش میکنم لطف کنید بهم بگید شورای نگهبان چیکار کرد؟ من پدرم 20 درصد جانبازی داره و 8 ماه جبهه، با این اوصاف وضعیت من چطور میشه؟ ممنونم از همتون
                      • ا
                        احسان!!
                        ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰
                        خبرگزاری خانه ملت: معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از اعلام زمان مصاحبه داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی سازمان دامپزشکی کشور خبر داد.
                        به گزارش رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر تغییر و تحولات اساسی در حوزه ایثارگران به موجب برنامه ششم توسعه، گفت: عملیاتی بودن مفاد مرتبط با ایثارگران را دولت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح تایید کرده‌اند.
                        حسن نوروزی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح مصوبات مرتبط با ایثارگران در برنامه ششم توسعه، گفت: فراکسیون ایثارگران مجلس موضوعات مرتبط با خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگانی که طی برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده است را از بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری خواهد کرد و در صورت عدم توجه به عملیاتی کردن این مفاد پیشنهاد انتخاب وزیر امور ایثارگران را نیز به دولت خواهیم داد.
                        نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در رابطه با استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در برنامه ششم توسعه نیز دولت موظف به بکارگیری این افراد شده است که فراکسیون ایثارگران مجلس جذب این افراد را پیگیری خواهد کرد، در واقع این مواد و سایر موضوعات مصوب با تایید نظر موافق نمایندگان ایثارگر و هیات رئیسه مجلس و نمایندگان دولت بررسی و مطرح شده است.
                        وی با بیان اینکه تمام مفاد مرتبط با ایثارگران قابلیت اجرایی دارد، افزود: در همین راستا برخی مواد مانند تعیین مزایا برای فرزندان ایثارگر با ۴۰ ماه سابقه حضور در جبهه به دلیل عدم عملیاتی بودن حذف شد، در حقیقت سایر مواد در مورد جذب نیرو، اعطای تسهیلات، تخفیف در پرداخت شهریه دانشگا‌ه، انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه از میان جامعه ایثارگران، سرانه بیمه عمر و معافیت از خدمت نظام وظیفه عملیاتی خواهد بود.
                        نوروزی یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح پیش از تصویب برخی معافیت‌های فرزندان جانبازان، ایثارگران و رزمندگان از خدمت نظام وظیفه در برنامه ششم توسعه نظر مساعد خود را با این مصوبات را اعلام کرد، در واقع اگر ستاد کل نیروهای مسلح نمی‌پذیرفت امکان تصویب آن وجود نداشت.
                        این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر و تحولات اساسی در حوزه ایثارگران در برنامه ششم صورت گرفته است، گفت: در برخی مفاد نیز به موضوع تابعیت پرداخته شد، بنابراین مقرر کردیم تابعیت ایرانی به رزمندگان و ایثارگران غیرایرانی که برای دفاع از ایران وارد جنگ شدند طبق ضوابط وزارت امور خارجه داده شود، همچنین امتیازاتی را برای نامادری‌هایی که فرزندان شهدا را پرورش دادند قائل شدیم. البته در یکی از بندها درمورد بازنشستگان به ایثارگران اجازه داده شد که از پول خود در یک صندوق بازنشستگی جدای از صندوق نخستین، پس انداز و از مزایای بازنشستگی آن استفاده کند یعنی می‌توانند دو حقوق بازنشستگی دریافت کنند.
                        رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای مفاد مذکور به لحاظ اعتبارات و امکانات مشکلی نخواهد داشت، تصریح کرد: دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران تمامی موارد را پذیرفتند، مواد مصوب در برنامه ششم توسعه مفادی است که در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران به آنها پرداخته نشده است، البته درتمامی این مواد هم تاکید شده که در راستای قانون مذکور اقدامات انجام گیرد.
                        • م
                          محسن
                          ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱
                          رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی:
                          ستاد کل نیروهای مسلح پیش از تصویب برخی معافیت‌های فرزندان جانبازان، ایثارگران و رزمندگان از خدمت نظام وظیفه در برنامه ششم توسعه نظر مساعد خود را با این مصوبات را اعلام کرد، در واقع اگر ستاد کل نیروهای مسلح نمی‌پذیرفت امکان تصویب آن وجود نداشت.
                          بخشی از مصاحبه امروز دکتر نوروزی نماینده شهر ما که در همین سایت هم منتشر شده است
                          ان شاالله تا پایان فروردین 96 این قانون اجرا خواهد شد
                          • م
                            محمدعلی
                            ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
                            داداش منظورت برنامه ی ششم هست ؟
                            توسعه ی داعم ؟
                            • م
                              محسن
                              ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۸:۰۱
                              همونطورکه داخل متن هم به وضوح مشخصه نوشته برنامه ششم توسعه
                          • م
                            محمد
                            ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
                            دوستان الان دفترچه پست کنم اعزامم کدوم ماه میوفته؟
                            • e
                              ehsan
                              ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹
                              آقای معافیت عزیز حرف شما رو درک میکنم کاملا منتها من با توجه به قانون کسری که تا قبل از سال 90 اجرا میشد میگم که زیر 30 ماه تو 19 ماه فرقی ندارن در کل باید آموزشیو برن بقیه که زیر 19 ماه دارن ولی کسری رو خدمتشون میخوره
                              ببینید دوست عزیز قبل سال 90 که میگفتن 40 ماه معافیت و برای هر ماه 18 روز کسری بدین صورت بود که خب کسی که به فرض 39 ماه جبهه داشت خب مسلما با کسری های 18 روزه مدت خدمت فرزندش شاید میرسید به صفر حالا از حوصله ما خارجه که بخوایم حساب کنیم !! ولی میگم ممکن بود اون آدم میرسیده مدت خدمتش به صفر اون موقع قانون اینجور بود که کسری رو کم میکردن همینجور تا زمانی که مدت خدمت بیاد زیر 60 روز اگر میشد 59 دیگ مهم نبود اگ 0 روزم باقی میموند چون آموزشیو در هر صورت میگذروند و بعد کارت پایان خدمت براش صادر میشد
                              چون ماهیت کسری اصلا این چنینه که باید آموزشیو رفت و انگار در قوانین نظام وظیفه آموزشی کسری نداره و همچنین وقتی قانون گفته بود اون موقع 40 ماه معاف میشن پس زیر 40 ماه کارت معافیت در کار نبود و باید کارت پایان خدمت بهشون میدادن که برای زیر 40 ماه حتی با 39 ماه هم بعد از آموزشی گذروندن کارت پایان خدمت میدادن
                              البته بازم تاکید میکنم این قوانین مال قبل 90 هست و قدیمی شاید الآن فکر دیگری در سر دارن اما شکل قانون که تصمیم آموزشیو گذاشته برای نیروهای مسلح برای من به شخصه تداعی کننده ی اینه که توافق به شکلی هست که قانونی با روال همون قبل سال 90 اجرا بشه
                              که البته 100 درصد بچه های این سایت با معافیت12 ماه لایحه دائمی خوشحالتر میشن منتها به نظر این برنامه ششم منطقی تر و اجرایی تر هست برای سازمان سختگیری همچون نظام وظیفه
                              • م
                                معافیت
                                ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۱۹
                                داش احسان حرفات کاملا درست و منطقیه
                                ولی من میخام بگم اون موقع واسه کسری ها قانون مصوب مجلس نداشتیم
                                الان داریم در برنامه ششم
                                فرض کن یکی 25 ماه جبهه داره خب اگه بقول شما بیاد به این فرد 19 ماه کسر بدن اونوقت واسه یک ماه جبهه یک ماه کسری ندادن و قانون نقض شده
                                اگه بیان و 25 ماه کسری بدن در عمل یعنی معاف در اینصورت هم بند 3 ماده 45 قانون وظیفه عمومی نقض شده که میگه به ازای 30 ماه جبهه معافیت تعلق داره
                                منتهی با اجرای هر دوی لایحه احکام دائمی و برنامه ششم هیچ تناقضی نداریم.
                                • e
                                  ehsan
                                  ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱
                                  آقای معافیت عزیز دوست گرامی
                                  نه این حرفتون درست نیست ببینید من که عرض کردم ظاهرا طبق قانون و مقررات مکتوب نیروهای مسلح که البته با این قانون مجلس منافاتی هم ندارد برای آموزشی هیچگونه کسری نمیشه قائل شد
                                  بنابراین بله کسی که به قول شما 25 ماه جبهه داره داره کاملا از امتیازاتش بهره مند شده و به ازای هرماه جبهه ی پدر یک ماه کسری برای خدمت وظیفه عمومی برخوردار شده ولی آموزشیو باید بره چرا چون از خدمت وظیفه عمومی کسری گرفته طبق قانون مجلس اما آموزش نیروها رو مجلس گذاشته تصمیمو به عهده ی خود نیروهای مسلح
                                  ببینید اسمشم روشه مجلس اومده کسریو برای خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفنه نه آموزش رزمی درواقع این دو مبحث در قانون دو امر جداگانه محسوب میشوند
                                  البته من این وسط بگم از خدامه که آموزشی در کار نباشه و همون بحث معتفیت کلی در کار باشه چون خودم شخصا 21 ماه سابقه ی جبهه دارم و اینجوری درواقع 2ماه هم بخودم نعلق نمیگیره :-)
                                  اما من با توجه به قوانین قبل سال 90 و این بند که ذکر کرده تصمیم برای آموزشی به عهده ی ستاد هست که تو قانون برنامه ششم آورده شده برداشت شخصیمو میگم که البته میتونه صددرصد اشتباه باشه و فرمایش شما کاملا متین و استوار
                                  • e
                                    ehsan
                                    ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۲
                                    آقای معافیت عزیز دوست گرامی
                                    نه این حرفتون درست نیست ببینید من که عرض کردم ظاهرا طبق قانون و مقررات مکتوب نیروهای مسلح که البته با این قانون مجلس منافاتی هم ندارد برای آموزشی هیچگونه کسری نمیشه قائل شد
                                    بنابراین بله کسی که به قول شما 25 ماه جبهه داره داره کاملا از امتیازاتش بهره مند شده و به ازای هرماه جبهه ی پدر یک ماه کسری برای خدمت وظیفه عمومی برخوردار شده ولی آموزشیو باید بره چرا چون از خدمت وظیفه عمومی کسری گرفته طبق قانون مجلس اما آموزش نیروها رو مجلس گذاشته تصمیمو به عهده ی خود نیروهای مسلح
                                    ببینید اسمشم روشه مجلس اومده کسریو برای خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفنه نه آموزش رزمی درواقع این دو مبحث در قانون دو امر جداگانه محسوب میشوند
                                    البته من این وسط بگم از خدامه که آموزشی در کار نباشه و همون بحث معتفیت کلی در کار باشه چون خودم شخصا 21 ماه سابقه ی جبهه دارم و اینجوری درواقع 2ماه هم بخودم نعلق نمیگیره :-)
                                    اما من با توجه به قوانین قبل سال 90 و این بند که ذکر کرده تصمیم برای آموزشی به عهده ی ستاد هست که تو قانون برنامه ششم آورده شده برداشت شخصیمو میگم که البته میتونه صددرصد اشتباه باشه و فرمایش شما کاملا متین و استوار
                                    • e
                                      ehsan
                                      ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵
                                      البته منظورم اینه که پدرم 21 ماه سابقه ی 9جبهه داره نه خودم شخصا!! :-)
                                    • ا
                                      احسان!!
                                      ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۳۱
                                      سلام داداش ..منطقی بود ..مرسی
                                    • 1
                                      1/12
                                      ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۵۷
                                      سلام دوستان
                                      من امروز درخواست تعویق زدم برای 1 اردیبهشت. به نظرتون موتفقت میشه؟
                                      • م
                                        محمد امین طهماسبی
                                        ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۷
                                        یعنی دوره طلایی رو بیخیال شدی
                                        • س
                                          سیروس
                                          ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۳۴
                                          چند بار میشه تمدید کرد؟
                                          • ا
                                            امیر جانی بیگی
                                            ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
                                            فکر کنم تا ۳ بار میشه
                                        • م
                                          مهران
                                          ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۵
                                          رئیس مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان بر برنامه ششم توسعه زیاد نیست، یادآور شد: باید برنامه ششم توسعه پایه قرار گیرد و نتیجه آن در قانون بودجه سال 96 متبلور شود؛ لذا بودجه سال 96 نباید از خطوط قانونی در برنامه ششم توسعه تجاوز کند و آنچه که در برنامه تاکید شده که در بودجه سنواتی گنجانده شود حتما باید در بودجه سال 96 ذکر شود.
                                          پس از تعطیلات 22 بهمن اصلاح برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار می گیرد
                                          وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان تا هفته آینده نظر خود را درخصوص برنامه ششم توسعه بیان می کند،افزود:پس از تعطیلات 22 بهمن اصلاح برنامه ششم توسعه در دستورکار مجلس قرار می گیرد و تا زمان بررسی بودجه 96 اصلاحات قانون برنامه ششم توسعه تصویب شده است.

                                          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                          ثبت پاسخ