مغایرت قانونی طرح استخدام حق التدریسی ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

۱۵ نظر
خبرگزاری صدا و سیما: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استخدام حق التدریسی ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی بار مالی مضاعفی را بر این دستگاه تحمیل خواهد کرد که توان آن را ندارد.­ به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فرهاد فلاحتی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره طرح استخدام حق التدریسی ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی افزود: کلیات این طرح امروز در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد که با رای قاطعی به سرانجام رسید و باید این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برود تا درباره جزئیات آن بحث و سپس دوباره در صحن علنی مجلس مطرح شود تا تبدیل به قانون شود.­ وی ادامه داد: طرح مشابه این طرح حدود ۹ بار در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و برخی از آنها مصوب شد اما در اجرا مشکلاتی داشت و کاش ابتدا این مشکلات برطرف می شد و سپس این طرح به مجلس ارائه می شد.­ فلاحتی گفت: نگاه ما به آموزش و پرورش نباید نگاه بنگاه اشتغال باشد بلکه به آن باید از باب تعلیم و تربیت و رفع مشکلات آن نگاه کنیم.­ وی افزود: اگر بخواهیم با این روش مشکلات آموزش و پرورش را حل کنیم بار مالی مضاعفی را بر این دستگاه تحمیل خواهد کرد که توان آن را ندارد.­ فلاحتی اضافه کرد:­ بنا بر اظهارات وزیر آموزش و پرورش ۹۹ درصد بودجه فعلی این دستگاه صرف هزینه های جاری از جمله حقوق پرسنل می شود و با اضافه شدن این استخدام حق التدریس ها این رقم به ۱۰۰ درصد می رسد. وی گفت: سند توسعه برنامه ششم کشور، آموزش و پرورش را مکلف به تامین نیرو از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی می کند بنابراین جذب حق التدریس ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی بدون این روش و بدون آزمون مغایرت قانونی دارد. فلاحتی افزود: اگر طرح استخدام حق التدریسی ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی رای دوسوم را در مجلس بیاورد و بتوانیم بار مالی آن را تامین کنیم مشکل قانون اساسی نخواهد داشت و شورای نگهبان هم با آن مخالف نخواهد کرد. وی با اشاره به اینکه تورم نیروهای رسمی آموزش و پرورش را در برخی از استان های کشور داریم، گفت: تعداد محدودی از استان ها کمبود نیروی انسانی دارند بنابراین باید حق التدریسی ها به صورت استانی و با توجه به نیاز استخدام شوند. فلاحتی گفت: بهتر بود دولت لایحه ای را درباره استخدام حق التدریسی ها می فرستاد نه اینکه به صورت طرح از سوی مجلس بررسی شود.

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

 
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۵ نظر برای مغایرت قانونی طرح استخدام حق التدریسی ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

  • ع
    علی هلشی
    ۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۰:۴۱
    معلمای نهضت برای باسواد کردن یه نفر ب قدری سختی میکشن ک واقعا مستحق استخدام بدون آ مزون هستن
    • س
      سمیرا
      ۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۴۷
      ولی به نظر من این استخدام اموزشیاران سلب حقوق بقیه فارغ التحصیلان بیکاراست..چون اینا اولادرازای باسوادکردن هرشخصی کلی پول گرفتن ودرثانی وقتی استخدام بشن حق دیگران رو ضایع کردن...عادلانه نیست
    • س
      سارا
      ۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
      سلام
      شامل کسانی که مشغول به تدریس هستند می شود
      • ز
        زهرا
        ۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
        سلام دوستان من یک دوره سال 90 کلاس داشتم اسمم تو لیستی تجمیعی اومده به نظروتون قانونی که تصویب کردن شامل منم میشه. خواهشا هر کی اطلاع داره جواب بده
        • ز
          زهرا
          ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
          چرا کسی جواب سوال منو نمیده
          • س
            سامان
            ۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۰:۳۸
            سلام. استخدامی شامل کسانی هست که بین سالهای 79 تا پایان سال 91 فعالیت داشته اند. با توجه به اینکه آمار بالا بود محدود کردند به کسانی که در طول یک سال کلاسشون 5 دانش آموز به بالا داشته و 3 سال و بالاتر سابقه دارن.
          • س
            سارا
            ۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۳۸
            سلام
            فقط از سال79تا قبل از سال92
          • ع
            علی
            ۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
            باسلام
            آقای فلاحتی باوربفرمائیدکه زحمت کش ترین وضعیف ترین قشرجامعه معلمین همین معلمین نهضت هستندآیاشماحاضرهستید پسریادخترخودراحتی یک روزبجای آنها بگذاریدباوربفرمائیدغیرممکن است اینکاررابکنیدچون سختیهایی که اینان میکشند ازعهده هرکسی برنمی آیداین افرادزحمت خودرا کشیده اند حال نوبت شماست.
            • م
              مریم
              ۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۳
              سلام ببخشید اموزشاران نهضت منظورشان کل نهضتی ها هست یا فقط انهایی که قبل از سال ۹۱ داخل نهضت فعالیت داشتن ؟
              • ز
                زهرا
                ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۲
                نخیر فقط اونایی که قبل از سال 92 بودن رو شامل میشه
                • س
                  سمیرا
                  ۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۷:۵۰
                  ولی به نظر من این استخدام اموزشیاران سلب حقوق بقیه فارغ التحصیلان بیکاراست..چون اینا اولادرازای باسوادکردن هرشخصی کلی پول گرفتن ودرثانی وقتی استخدام بشن حق دیگران رو ضایع کردن...عادلانه نیست
              • س
                سحر
                ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۳۱
                سلام میشه لطفا توضیح بدین چطور میشه معلم حق التدریسی شد خواهشا راهنمایی کنید من لیسانس معماری دارم
                • پ
                  پرسش
                  ۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۷
                  معلم حق التدریسی رو از بین پیش دبستانی ها و به تازگی هم ازبین نیروهای نهضت جذب می کنند.
                • ل
                  لیسانس بیکار
                  ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۲:۲۶
                  لطفارشته های مورد نیازرواعلام کنید
                  • س
                    سیدجواد سادات
                    ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۱
                    جناب آقای فلاحتی
                    سلام..
                    این افراد(حق التدریسان) سال های سال هست که با همه سختی ها و مشقت هایی که متحمل شده اند و با کمترین حقوق ممکنه در سر کلاس های درس حضور پیدا کردند. و علی رغم همه این مسائل با شرکت در کلاس های ضمن خدمت و دوره های دیگر به آمادگی و تجربیات خود افزوده ان. این نکته را فراموش نکنید که در همه این سالها همین افراد بودند که به بچه های ما درس دادند. آیا می شود زحمات آنان را نادیده بگیرید.

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ