معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی

۳۳ نظر
خبرگزاری مهر: معاون سازمان وظیفه عمومی ناجا، گفت: غیبت مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان، با تایید نوع و شدت معلولیت توسط سازمان بهزیستی و شورای پزشکی، مانع معافیت آنها نمی شود. به گزارش مهر، سرهنگ نجف حمیدزاده گفت: پیرو هماهنگی های صورت گرفته با ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور حمایت بیشتر از معلولان و خانواده های آنان، این امکان فراهم شده تا مشمولان دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان کننده که به هر دلیلی غیبت کرده و وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده اند نیز بتوانند برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کنند. وی با تاکید بر اینکه این مساعدت تنها شامل معلولیت های ذهنی و ناتوان کننده است، افزود: نوع معلولیت و شدت آن می بایست توسط سازمان بهزیستی تایید شده و پس از ثبت درخواست معافیت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ، با ارسال دعوتنامه از سوی وظیفه عمومی برای مشمول، پرونده در شورای پزشکی رده های وظیفه عمومی نیز بررسی می شود و درصورت تایید معلولیت ، پرونده در سیر مراحل رسیدگی و صدور کارت معافیت قرار خواهد گرفت. حمیدزاده ادامه داد: شرط اصلی برای تایید تمامی معافیت های مربوط به معلولان در سازمان بهزیستی، مراقبت از آنان در کانون خانواده است که این امر منطبق با روح قوانین و اصل توانمندسازی خانواده ها برای حمایت و نگهداری معلولان است. شرط اصلی برای استفاده از انواع معافیت ها، نداشتن غیبت است که استفاده از معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی، استثناء است.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳۳ نظر برای معافیت مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی

  • ع
    عباسی
    ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۲
    سلام من یه داداش معلول جسمی ذهنی دارم ایا میتونم معاف بشم
    • ﺳﺠﺎﺩ
      ۱۴ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۵۸
      ﻣﻨﻢ ی ﺩاﺩاﺵ ﻣﺮﻳﺾ ﺩاﺭﻡ ﺧﻴﻠﻲ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ ﻣﻌﺎﻑ ﺑﺸﻢ ﻳﺎ ﻧﻪ
    • آ
      آرش
      ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۶
      می دونم اینحا جاست نیست ولی این سوالو جواب بدین.اگر بخواهیم معافیت از رزم را لغو کنیم چه کار باید کرد؟با احتساب اینکه شورای پزشکی هم گفته ده روز دیگه پلیس +10 تاریخ اعزامو می گه
      • S
        SaSaj
        ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۳
        انگیزتون چیه از این کار؟معاف از رزم هیچ جایی درج نمیشه و به شما همون کارت پایان خدمت رو میدن که به افراد عادی میدن.
        ممکنه تو سربازی از خیلی از کارهای سخت معاف باشی
        واسه امریه گرفتن تو ارگان ها و سازمان ها شرایط خیلی خوبی پیدا می کنی
        پس چرا لغو کنی معاف از رزم رو؟
        ضمن این که من فکر می کنم نمیشه باطلش کرد
        • آ
          آرش
          ۱۵ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۱
          شما آقای sasaj مطمینید توی کارت پایان خدمت درج نمیشه؟میگن برای سرباز صفرا آسونتر میشه کسی که لیسانس داره براش فرقی نمی کنه درسته؟
      • پ
        پیام
        ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰
        منم با مهدی موافقم من با سی و دو سال سن دیگه ب چه دردم میخوره اخه ...همه غایبین هم که گواهینامم دارن هرکی یجوری گرفته دیگه...شاید اگه بخام کارت معافیت بگیرم فقط بخاطر پاسپورت باشه اونم زمانی که همه کارامو جور کنم و مطمئن باشم که میخام برم اونموقع اقدام کنم...وگرنه الان اینهمه بیکار با کارت پایان خدمت داریم که واسه اونام حتی کاری پیدا نمیشه.
        • ح
          حمید
          ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۱
          دوستان لایحه خرید خدمت رفت مجلس صفحه 13تبصره 11
          • ع
            علی
            ۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳
            مهدی عزیز کارت پایان خدمت به درد نمیخوره صحیح به نظر تو با محرومیتها ومحدودیتها چکار کنیم میدونی اگه همین کارت به درد نخور رو نداشته باشیم باید تا سن 50 سالگی از همه چی محروم باشیم یه راهکار بده برامون مهدی جان

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ