معافیت مبتلایان به افسردگی شدید از سربازی

۱۱ نظر
خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشت و درمان نیروی انتظامی گفت: افرادی که مبتلا به افسردگی شدید هستند در بدو ورود با تشخیص به موقع به سربازی فراخوانده نمی شوند و از خدمت معافند. سردار سید محمدرضا سید احمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: کارکنان نیروی انتظامی نیز در بدو استخدام مورد معاینات پزشکی قرار می گیرند و در صورت ابتلا به افسردگی شدید، استخدام نمی شوند. وی ادامه داد: در صورتی که سربازان دارای افسردگی خفیف باشند و این مساله در معاینات اولیه تشخیص داده شود از پوشیدن لباس سربازی که افتخاری برای جوانان این مرز و بوم به شمار می آید، معاف می شوند. معاون بهداد نیروی انتظامی اضافه کرد: براین اساس این دسته از افراد از خدمات رزمی و پر استرس معاف خواهند شد و افرادی که دچار افسردگی خفیف هستند با اقدامات پیشگیرانه از زمینه هایی که افسردگی را در این افراد تشدید کند، جلوگیری می شود. سردار احمدیان ادامه داد: عوامل مستعد کننده این بیماری در کارکنان و سربازان را برطرف و آنان را از انجام کارهای پراسترس منع کرده ایم؛ به عنوان مثال عواملی مثل، تغذیه، خواب، ارتباط با خانواده و محل سکونت سربازی که دچار افسردگی خفیف است، مورد توجه قرار می گیرد. وی افزود: در صورتی که فرد مبتلا به افسردگی، مشمول باشد در کمیسیون پزشکی فرمانداری های استان ها و اگر سرباز باشد در کمیسیون پزشکی نیروی انتظامی معاف می شود. وی درباره خودکشی، بین سربازان هم اظهارکرد: از نظر آماری خودکشی که در اثر افسردگی بوجود می آید در بین سربازان و پلیس کاهش یافته است که این مهم به دلیل اقدامات پیشگیرانه و سایر اقداماتی است که در سطح نیروی انتظامی برگزار شده است. به گفته این مقام انتظامی، ۲ هزار روانشناس در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نیروی انتظامی فعالیت می کنند.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۱ نظر برای معافیت مبتلایان به افسردگی شدید از سربازی

  • ع
    علی
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۲۴
    منم دچارافسردگی هستم چون اول اسفندددرشرایطی مجبور به اعزامم که پدرم که سکته مغزی کرده وعمل جراحی کرده درسن75سالگی...وکاملابه من احتیاج داره وحتی کارای شخصیشونمیتونه انجام بده.مجبورم ترکش کنم...خدایاخودت به دادم برس فقط تووضعیتمودرک میکنی ...
    • ح
      حمید
      ۶ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳
      مدیر سایت سلان.طبق اخرین خبر واکنش ستاد کل به این خبر این بود ک فقط معاف از رزم.ن بطور کلی معافیت.منبع سایت خبری اخرین خبر.درج کن.اگرچه جوونای سرزمینم سال عاست افسرده هسن!!!
      • م
        مدیر
        ۶ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
        با سلام
        کاربر گرایم تمامی اخبار در صفحه اصلی سربازی درج میشود در ضمن توجه داشته باشید سایت اعلام شده اصلا وب سایت خبری نمیباشد!!!
        با تشکر
      • م
        محمد
        ۵ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۲۸
        :صدور ۴۵ هزار کارت معافیت مشمولان غایب
        سخنگوی نیروی انتظامی گفت : برای ۴۵ هزار نفر از مشمولان غایب با پرداخت جریمه در نه ماه امسال کارت معافیت صادر شده است.
        به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، سردارمنتظرالمهدی در نشست خبری افزود : در نه مال امسال 160 هزار و 639 نفر که مشمول پرداخت جریمه غیبت بیش از هشت سال بوده اند نام نویسی کردند که از این تعداد وضعیت خدمتی 120 هزار نفر مشخص و تاکنون برای 45 هزار نفر کارت معافیت صادر شده است .
        سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پارسال 320 هزار نفر از مشمولان غایب نام نویسی که 200 هزار نفر کارت خود را دریافت کردند .
        وی با بیان اینکه مجموع افراد مشمول پرداخت جریمه یک میلیون نفر می شود از مشمولان متقاضیان درخواست کرد تا پایان سال برای نام نویسی اقدام کنند تا پرونده وضعیت خدمت آنها مشخص شود .
        سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد : پرداخت جرایم به صورت نقدی و غیر نقدی است و متقاضیان پرداخت غیر نقدی ابتدا یک سوم جریمه را پرداخت و بقیه را در 24 قسط پرداخت می کنند .
        سردار منتظر المهدی تاکید کرد : متقاضیان پس از پرداخت 50 درصد میزان اقساط هم می توانند از کشور خارج شوند و هم گواهینامه بگیرند و برای استخدام هم از سوی سازمان وظیفه عمومی به نهادهای مرتبط معرفی شوند.
        خبرهای مرتبط :•تعویض ۹ م
        • م
          محمد
          ۵ دی ۱۳۹۵، ۲۲:۳۰
          منظور از پنجاه درصد میزان اقساط هست به غیر از مبلغ یک سوم
        • ر
          رضا
          ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۴۶
          من که سرباز یگان ویژه بیرجند بودم افسردگی و اختلال شخصیت داشتم و تشخیص شورا معافیت از رزم بود . و من توان خدمت کردن نداشتم چون باعث مرگ خودم خیلی از سربازها و افسر های کادر اونجا میشدم. فعلا بلاتکلیف موندم تا یه روزی برسه که قانون هم فکری به حال ما کنه.
          • ع
            علی
            ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۶:۲۱
            آقا اصلا چرا خدمت داوطلبانه نمیشه حقوق بدن به سربازان مثل همه دنیا چراکسیکه ازسرناچاری خدمت نرفته عمری بایدمحروم باشه یعنی خانوادههای افرادهیچ ارزشی ندارن لطفا آمارطلاق راجدی بگیرید طبق گزارش دولت دردناکه این امار یکی ازعواملش همین محرومیت محدودیتهاست چرا سربازی حرفه ای نمیشه
            • م
              محمد
              ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
              سردار جان نه اینکه ما از خوشی و شادی میخوایم بال دربیاریم!!!!!!! برادر جان با این اوضاع احوالی که واسه ایران درست کردید همه یا اکثر مردم و جوانها افسردگی شدید دارن شما یه اماری از خودکشی ها بگیر ..... ما با این سن و بیکاری و زن و بچه و گرفتاری مرز افسردگی شدید رو هم رد کردیم......
              • ع
                علی
                ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷
                اره همه افسرده هستیم من که کارت پایان خدمت دارم اما کار ندارم شغل ندارم همه افسرده هستیم امید وارم همه جوان ها از این خدمت که فقط وقت تلف کردنه معاف بشن
                • ا
                  اشکان
                  ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰
                  اینجور معافیتها نگیری بهتره چون حتی گواهینامه رانندگی هم بهت نمیدن چه برسه به کارهای دیگر باید قابش کنی بزنی به دیوار خونتون
                  • م
                    مهدی
                    ۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲
                    اینجوری که باید همه رو معاف کنن چون هممون حداقل به نوعی افسردگی دچاریم

                    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                    ثبت پاسخ