مجلس لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه را اصلاح کرد

۴۲۲ نظر
خبرگزاری ایسنا : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) برای سومین بار ایرادات شورای نگهبان به لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور را رفع کردند. به گزارش ایسنا، در جریان رفع ایراد شورای نگهبان از لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه)، نمایندگان بند ۵ الحاقی ماده یک این لایحه را اصلاح کردند که بر این اساس روسای اتاق تعاون، بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و اصناف به ترکیب شورای عالی مهارت اضافه شدند. همچنین در اصلاح دیگری در ماده ۱۹ این لایحه مقرر شد سهم مشارکت طرف خارجی از تاسیس بانک ایرانی با رعایت قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با پیشنهاد بانک مرکزی و تصویب هیات وزیران تعیین شود. نمایندگان مجلس همچنین با اصلاح ماده ۲۴ این لایحه، مقرر کردند: برقراری موانع غیرتعرفه‌ای و غیرفنی برای واردات به جز در مواردی که رعایت موازین شرع اقتصاد می‌کند ممنوع است. حقوق ورودی مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای که به منظور تولید صادراتی به ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان وارد کشور می‌شود ظرف مدت ۱۵ روز پس از صادرات به آنها مسترد می‌شود. مجلس در اصلاح دیگری در ماده ۳۰ این لایحه، مصوب کرد: درآمد ناشی از فروش حق‌آبه حق‌آبه‌داران متعلق به حق‌آبه‌داران است و پس از کسر هزینه‌ها و بر اساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب هیات وزیران می‌رسد بین آنها تقسیم می‌شود.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۲۲ نظر برای مجلس لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه را اصلاح کرد

  • ا
    امیر جانی بیگی
    ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۲۱
    سلام و عرض ادب خدمت دوستان لطفا از این به بعد تو صفحه جدید که گذاشته شده تو سایت نظر بدید.(تشریح حقوق ایثارگران در برنامه ششم) همه دوستان حضور دارن. با تشکر
    • M
      M.Aghili
      ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸
      دوستان یعنی قانون معافیت از کی اجرا میشه؟
      • م
        محسن
        ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱
        رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی:
        ستاد کل نیروهای مسلح پیش از تصویب برخی معافیت‌های فرزندان جانبازان، ایثارگران و رزمندگان از خدمت نظام وظیفه در برنامه ششم توسعه نظر مساعد خود را با این مصوبات را اعلام کرد، در واقع اگر ستاد کل نیروهای مسلح نمی‌پذیرفت امکان تصویب آن وجود نداشت.
        بخشی از مصاحبه امروز دکتر نوروزی نماینده شهر ما که در همین سایت هم منتشر شده است
        ان شاالله تا پایان فروردین 96 این قانون اجرا خواهد شد
        • ج
          جابر
          ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۰۵
          محسن منبعش خبرت رو هم بگو یا متن کاملشو
          • م
            مجید
            ۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۴۳
            سلام
            یعنی قانون معافیت از آخر فروردین اجرایی میشه؟با همون 12ماه؟

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ