مجادله نمایندگان بر سر رسیدگی به قانون ایثارگران در لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه

۱ نظر
خبرگزاری ایسنا : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بحث و مجادله زیادی بر سر حذف بند الحاقی مربوط به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران داشتند که نهایتاً رسیدگی به آن به جلسه بعد موکول شد. خبرگزاری ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به ماده الحاقی پنج از لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور (اعاده شده از شورای نگهبان) با توجه به ایرادی که شورا از این ماده گرفته بود مذاکراتشان به نتیجه نرسید و در جلسه دیگری به آن رسیدگی می‌شود. جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام تا تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۲ اعتبار دارد و تاکنون هم به صورت آزمایشی در مرحله اجرا قرار داشت؛ لذا برای دایمی کردن در لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور قرا گرفته بود که شورای نگهبان با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی به آن ایراد گرفت. کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی به این موضوع پیشنهاد حذف آن را داده بود اما در جریان رسیدگی به این مساله تعدادی از نمایندگان با حذف آن مخالفت کردند. نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، ولی داداشی نماینده آستارا و حسینعلی حاجی دلیگانی از جمله نمایندگانی بودند که با حذف این ماده در راستای حمایت از رزمندگان و ایثارگران مخالفت کردند. همچنین محمدجواد فتحی نماینده تهران نیز در سخنانی، اظهار کرد که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران یک قانون ناقصی است و نیاز دارد که به شکل دقیق‌تر به مسایل و مشکلات این قشر پرداخته شود. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت پس از اظهارات مخالفان، اظهار کرد: مجلس هم در نظر دارد که امکانات برای ایثارگران محفوظ باشد، اما شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ به آن گرفته است. رییس قوه مقننه افزود: بنابراین، طرح دوفوریتی را در این زمینه آماده کرده‌اند که تمام این مواد در آن لحاظ شده است و اگر ما آن را تصویب کنیم نهایتاً شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی می‌گیرد و پس از آن مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند آن را بررسی کند. وی تاکید کرد: اینکه همه معتقد هستیم امکانات باید در اختیار ایثارگران قرار گیرد مطلب درستی است اما باید در این مورد این ماده راهی برای آن پیدا کرد. لاریجانی همچنین اظهار کرد: گویا طرح دوفوریتی هنوز بین نمایندگان توزیع نشده بنابراین قابل طرح نیست و اشکال آیین‌نامه‌ای دارد؛ بنابراین این طرح می‌ماند تا در جلسه بعد به آن رسیدگی کنیم. بر اساس این گزارش، ماده الحاقی پنج لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور در خصوص قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مراعا ماند تا در جلسه بعد به آن رسیدگی شود.

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای مجادله نمایندگان بر سر رسیدگی به قانون ایثارگران در لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه

  • ا
    ایثارگر
    ۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۴۷
    چرا ایثارگرانی که با تلاش خود و از طریق ازمون و بدون سهمیه استخدام می شوند مورد حمایت قرار نمی گیرند؟؟؟؟ حتی استخدام رسمی هم نمی شوند...در سرکار هم هیچ گونه امتیازی مثل مرخصی مازاد بر قانون ندارند

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ