متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در بودجه ۹۷ نمایان باشد

۲۲ نظر
خبرگزاری مهر: حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تصویب و لازم الاجرا بودن مصوبات برنامه ششم توسعه کشور به عنوان برنامه ای جامع گفت: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از قوانین دارای اولویت این برنامه است که تاکنون بعداز گذشت ۸ ماه از آغاز سال شروع برنامه ششم اجرایی نشده است. وی بابیان اینکه بارها در طول تدوین برنامه ششم در دفاع از این ماده تاکید کرده ام، گفت: آنچه بیشتر از کمبود حقوق بازنشستگان را رنج می دهد، تبعیض است چراکه هیچ منطقی توجیه نمی کند که یک بازنشسته حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بگیرد و فرد دیگری دقیقا با همان شرایط بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان دریافت کند بنابراین این تبعیض ها را چه کسی توجیه می کند؟ حاجی بابایی اظهار داشت: باید در نظر بگیریم بازنشستگان مرجعیت خانواده و اجتماع را دارا بوده و بزرگانی که غالبا در مرحله تامین هزینه های آموزش عالی و سروسامان دادن فرزندان هستند و بار سنگین این هزینه ها با این دریافتی اندک امکان پذیر نیست. وی تاکید کرد: شان و جایگاه یک بازنشسته با کوله باری از خدمت صادقانه این نیست که در مقابل خانواده، فرزندان و عروس و داماد خود سرافکنده باشد. نماینده مجلس دهم به لزوم بازنگری به قانون مدیریت خدمات کشوری نیز اشاره کرد و گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون جامعی بود که با نگاه سلیقه ای و اجرای ناقص کارآیی آن در تامین عدالت کم رنگ شده است و باید در راستای ارتقای وضعیت معیشتی کارکنان دولتی به ویژه فرهنگیان و بازنشستگان کشوری و لشکری مورد بازنگری قرار گیرد. حاجی بابایی اظهار داشت: باید مجلس و دولت، با نهایت دقت، تلاش و نگرش علمی راهکارهایی که بازنشستگان مورد تکریم و مرجعیت واقعی جامعه قرار گیرند را تعریف و اجرایی کنند. وی افزود: اگر به فکر بازنشستگان و پیشکسوتان نیستیم به این بیاندیشیم که بازنشستگان آینه تمام نمای فردا هستند و همه باید در این جایگاه بنشینیم و امروز در کشور میلیون ها بازنشسته نه از کمبود دریافت بلکه از تبعیض رنج می برند.

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲۲ نظر برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در بودجه ۹۷ نمایان باشد

  • م
    مستمر بگیر
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۴۶
    اگرحرفی از یکسان سازی حقوق درمیان هست فقط وفقط سخن ازهمسان سازی بازنشستگان کشوری ولشکری هست مگر این سازمان تامین اجتماعی با اینهمه بازنشسته که غریب 70درصدشون زیر 1/5ملیون یعنی 1تا 1کودویست حقوق میگیرند صاحب نداره لااقل حرفی بزنه اخه ما بدبختیهامونو باید بکی بگیم با 1ملیون حقوق قسطواجاره خانه وهزاران مشکل دیگه ایا کسی هست که بفریاد مستمری بگیران تامین اجتماعی برسه

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ