لزوم اخذ مجوز ۲۰ تا۳۰ هزار ردیف استخدام برای آموزش و پرورش

۸ نظر
خبرگزاری فارس : معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۹۶ باید ۲۰ تا ۳۰ هزار ردیف استخدام برای این وزارتخانه گرفته شود، گفت: امسال و سال آینده ۷۰ هزار فرهنگی، بازنشسته می‌شوند. به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی زرافشان در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور اظهار داشت: امسال و سال آینده ۷۰ هزار نیرو بازنشسته می شوند که نزدیک به ۵۰ هزار نفر از آنان مرد هستند و این یک بحران جنسیتی در نیروی انسانی است. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: اکثر معلمان باسابقه در دوره دوم متوسطه هستند که پس از بازنشستگی آنها، یک بحران در این دوره خواهیم داشت. وی خاطرنشان کرد: اگر این موضوع در دولت مطرح و شدت این بحران بیان نشود ما با توجه به ورودی کم نیروی انسانی در آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی طی سال‌های آینده مواجه خواهیم شد. زرافشان با تاکید بر اینکه سال ۹۶ باید ۲۰ تا ۳۰ هزار ردیف استخدام گرفته شود، افزود: طی سه سال گذشته اعلام کردیم که نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات تا ۵ سال آینده دچار بحران می‌شود که باید این بحران حل و منابع آن تامین شود. معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به باسواد شدن افراد زندانی اشاره کرد و ادامه داد: باید اطلاعات فرزندان زندانیان از سازمان امور زندان‌ها دریافت شود تا بتوانیم آنها را به مدرسه آورده و به آنها خدمات ارائه دهیم. زرافشان به انتقال هدایت تحصیلی به دوره اول متوسطه اشاره کرد و افزود: امسال جابه‌جایی یک میلیون دانش‌آموز از دوره اول متوسطه به دوره دوم را خواهیم داشت. وی با بیان اینکه چالش‌های سال گذشته هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برطرف شده است، ادامه داد: امیدواریم دستورالعمل این موضوع به استان‌ها ارسال شود و سالی آرام در بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشیم.

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸ نظر برای لزوم اخذ مجوز ۲۰ تا۳۰ هزار ردیف استخدام برای آموزش و پرورش

  • م
    موسوی
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۴۴
    با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز
    من 2سال پیاپی که دارم تو آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت میکنم اما قبول نشدم .میدونید چرا ؟من لیسانس کشاورزی دارم وسال اول تو استان ما 3نفر رو میخواستن که 150نفر شرکت کرده بودند سال دوم6نفر می خواستن که 210نفر شرکت کرده بودند .اول از همه باید بگم که اگه قراره رشته های فنی ازجمله کشاورزی رو توسعه بدن پس چرا اینقدر نیرو کم میگیرن واگه قراره چنین کاری رو نکنن پس چرا توی بوق و کرنا میکنن تازه اگه قبول هم میشدم فایده نداشت چون من ازون سهمیه باحالا ندارم که استخدامم قانون شده باشه.در هر صورت اگه دوباره استخدام برای سال دیگه قطعی بشه بازم شرکت میکنم خدارو شکر هنوز 2سال دیگه جا دارم.با تشکر از همه بچه های تحصیل کرده این مملکت و آرزوی پول وپله براتون فعلا خدا نگهدار
    • پ
      پرینا گل
      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۱۷
      منو شوهرم بیکاریم چه جوری زندگیمون رو بچرخونیم خواهشمندم زودتر استخدام کنین که ما از بی امیدی در بیایم
      • م
        محمد
        ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰
        این چیزا فقط برا اینکه سن امید به زندگی را درکشور بیارن بالا.والا اگر بدون امید زندگی کنیم 40سال هم عمر نخواهیم کرد.?
        • ح
          حامد
          ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۴۰
          نمی دونم چرا باید هر جا یکی پیدا با نظرات
          منفی باعث ناامیدی دیگران بشه.
          • ب
            بیکار وناامید
            ۲۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۰
            خدا کنه مجوز 30 هزار استخدامی رو اعلام کنن از طریق آزمون بخصوص رشته تربیت بدنی اکثر مدارس از نداشتن معلم ورزش رنج میبرن این همه لیسانس وفوق بیکار وفعال آماده برای کار. ............
            • ر
              رها
              ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۲۲
              سلام.واقعا اینا خودشون خسته نشدن. من خسته شدم از این کارهاشون.اگه استخدامی دارن چرا کاری نمیکنن این همه جوان بیکار است.من ارشد ادبیاتم ولی کو کار.این همه هم زحمت کشیدم برا درس.
              • ج
                جوان نا کام استخدام
                ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
                جوسازیه. ولی نمی دونم چرا؟؟؟؟؟
                • ا
                  امیر
                  ۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۰۸
                  آفرین دقیقاً نظر من و گفتی
                  وقتی میگه امسال و سال آینده70هزار نفر بازنشسته میشن طبیعتاً باید امسال سی چهل هزار نفر استخدام میکردن به خصوص برای دوم و سوم متوسطه ولی دیدیم که اصلاً رشته های متوسطه برنداشتن خیلی کم بعضی جاها یک نفر و حدود8هزار نفر ابتدایی برداشتن (بچه مدرسه ای هم این حرفارو باور نمیکنه!!!)

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ