قانون نانوشته‌ای که حقوق بازنشستگان پیش از موعد را تضییع می‌کند

۱ نظر
نسیم آنلاین : یک قانون نانوشته پیرامون بازنشستگان پیش از موعد مشکلات زیادی را برای این قشر زحمتکش فراهم ساخته است. نسیم نوشت: در رابطه با برقراری مستمری یازده هزار بازنشسته پیش از موعد که تفاوت حق بیمه سنواتی را پرداخت کرده‌اند و به احترام قانون‌گذار و اعتماد به قوانین تامین اجتماعی و ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار، داوطلبانه تقاضای بازنشستگی نمودند.مسئله‌ای عجیب موجبات ضرر این بازنشستگان را فراهم ساخته است . سازمان تامین اجتماعی با یک قانون نانوشته به‌جای برقراری مستمری بر مبنای دو سال آخر بیمه پردازی، مجموع پنج سال را قرار داده است. نتیجه این اقدام عجیب این است که  حدود ۱/۳ درصد از  مستمری بازنشستگان  کسر شده است. بر همین اساس مطلوب است سازمان تامین اجتماعی پاسخ دهد که ده‌ها میلیارد تومان دریافتی از دستگاه‌های محل خدمت این قشر بازنشسته در زمان بیمه پردازی صرف چه اموری شده است؟ و چرا قضیه را طوری جلوه می‌دهند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی را وادار به تامین بار مالی مجدد نمودند. آیا انصاف است که هزاران نفر با میانگین سنی شصت سال برای دریافت پاسخ سوالات خود مجبور به مراجعه به وزارت رفاه شوند؟ علت بی‌توجهی و یا پاسخ‌های ضدونقیض در این زمینه چیست؟

برای مشاهده اخبارحقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای قانون نانوشته‌ای که حقوق بازنشستگان پیش از موعد را تضییع می‌کند

  • ع
    عباسعلی رستاقی
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۷
    با عرض سلام .
    من خرداد سال 93 ازبانک صادرات با 26 سال خدمت بازنشسته شدم .مبنای حقوق من دوسال آخر است یا پنج سال اخر؟ باید چگونه متوجه شوم؟ چگونه میتوانم اعتراض کنم؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ