قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی می‌شود

۳ نظر
خبرگزاری تسنیم : معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با ابلاغ لایحه احکام دائمی، قانون جامع خدمات‌رسانی که در این لایحه آمده با وضع موجود دائمی می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سعید عندلیبی عصر امروز در جلسه شورای اداری بنیاد استان قزوین که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: باید در حوزه‌ قانونگذاری طی سال جاری چندین اتفاق می‌افتاد که از جمله آنها اتمام دوره آزمایشی قانون خدمات مدیریت کشوری است. وی افزود: دولت این قانون را باید دائمی کرده و اصلاحیه آن را می‌فرستاد چرا که بنیاد شهید هم در امور اداری و حقوقی، مشمول این قانون است. معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امسال پایان دوره آزمایشی قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بوده که مدت آزمایشی ۴ ساله آن به اتمام رسیده و باید اقدامات لازم در اصلاح و دائمی شدن آن انجام شود. وی گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در قالب لایحه احکام دائمی مبنی بر دائمی شدن آن، به شورای نگهبان ارائه شده که شورای نگهبان دو ایراد از لایحه احکام گرفته و با رفع آنها و ابلاغ آن، قانون جامع خدمات‌رسانی دائمی می‌شود. معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با ابلاغ لایحه احکام دائمی، قانون جامع خدمات‌رسانی که در این لایحه آمده با وضع موجود دائمی می‌شود و اصلاحات آن نیز در فرصت مناسب انجام می‌شود. عندلیبی گفت: برنامه ششم توسعه، ظرفیت خوبی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران بود تا به عنوان سازمان متولی، خلاهای قانونی که برای ایثارگران وجود داشته، در این برنامه لحاظ و برطرف کند. وی با اشاره به اینکه بررسی برنامه ششم توسعه به پایان رسیده است، گفت: در این برنامه، فصل ایثارگران با ۵ ماده به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است. معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ۵ سرفصل مربوط به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در برنامه یاد شده، با ادبیات موثق‌تری آمده است. عندلیبی ادامه داد: در این سرفصل رزمندگان نیز به خدمت‌گیرندگان خدمات اضافه شده‌اند و جهت‌دهی ارائه تسهیلات به سمت آنها بوده تا بخشی از خدمات که به جامعه ایثارگران ارایه می‌شود، با تغییراتی به این قشر جامعه نیز داده شود. معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برنامه ششم توسعه با این اتفاق جدید، فارغ از ایجاد بار مالی و برخورد شورای نگهبان در حال بررسی است. وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به نمایندگان کمیسیون اجتماعی دولت دو پیشنهاد مبنی بر اضافه شدن در بودجه ۹۶  ارائه کرده است، گفت: پرداخت کمک معیشت به والدین متوفی که دارای فرزند مهجور، معلول و مطعلقه از جمله این پیشنهادات است. معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همچنین موضوع پرداخت ۱۰۰ هزار وام به جامعه ایثارگران در بودجه ۹۶ به مجلس پیشنهاد داده شد تا این وام‌ها با سهولت پرداخت شود. عندلیبی بیان کرد: در قانون بودجه سالانه چندین حکم مربوط به جامعه ایثارگران مانند مسکن، معیشت، حق پرستاری است که از آن در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران استفاده خواهیم کرد.

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی می‌شود

  • F
    Farhad
    ۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴
    سلام دوستان یه سوال داشتم ؟؟ خواهشا اگه کسی آگاهه جواب بده. من سنوات مجاز تحصیلیم شهریور 95 تموم شد و چون فقط 3 واحد پایانامم مونده بود بهم ترم مهر رو سنوات ارفاقی دادن ولی بازم بخاطر یه مشکلاتی هنوز همین 3 واحد پایانامم تموم نشده و باید یک ترم دیگه سنوات ارفاقی بگیرم. به نظرتون آیا پلیس + 10 موافقت میکنه؟؟
    • ا
      امید تیموری تقوی
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۳۸
      سلام وقتتون بخیر.نه متاسفانه
    • ح
      حسین
      ۳۰ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰
      سلام معافیتم توش هست؟؟

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ