فراخوان به خدمت سربازی

۲ نظر
باشگاه خبرنگاران جوان : به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون وظیفه عمومی استان کلیه مشمولان متولد ۱۳۵۵ تا ۱۳۷۷ که به سن مشمولیت رسیده اند و از معافیت های تحصیلی و سایر معافیت های قانونی استفاده نمی کنند را به خدمت سربازی فرا خواند. سرهنگ محمدباقر دهقان در خصوص تبعات غیبت و به کار گیرندگان مشمولان غایب در قالب ماده ۵۸ و ۱۰ و ۶۳ گفت: مشمولین خدمت وظیفه عمومی که برای خدمت مقدس سربازی احضار می شوند چنانچه در مهلت های مقرر خود را معرفی نکنند غایب شناخته می شوند. وی ادامه داد: در اجرای ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی چنانچه مدت غیبت اولیه این افراد از یک روز تا سه ماه باشد به سه ماه اضافه خدمت و چناچه مدت غیبت اولیه بیشتر از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند. معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان از یک سال تجاوز کند علاوه بر شش ماه اضافه خدمت فراری محسوب می شوند و به مراجع صالحه قضایی ارجاع داده می شوند. سرهنگ دهقان در خصوص ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی نیز یادآور شد: شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت هر گونه وام از بانک ها، کاندیدا شدن جهت مجلس شورای اسلامی و سایر شورا ها و انجمن های قانونی، صدور پروانه کسب، دریافت مستمری، استخدام به صورت رسمی و پیمانی در کلیه موسسات دولتی و شرکت های خصوصی و دولتی مستلزم ارائه مدارک دال بر روشن شدن وضعیت نظام وظیفه است. وی در خصوص به کار گیرندگان مشمولان غایب و سربازان فراری نیز گفت: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها و مغازه ها به کار گیرند توسط نیروی انتظامی شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می شوند. معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس در خصوص مشمولان غایب تاکید کرد: با توجه به اینکه اشراف اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی بر مشمولان غایب افزایش یافته و از طریق پیامک به کلیه مشمولان غایب اطلاع رسانی شده، لازم است کلیه مشمولان غایب جهت تعیین تکلیف به دفاتر پلیس + ۱۰ و معاونت های وظیفه عمومی سطح استان مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه در آینده محدودیت ها و و محرومیت های بیشتری اجرا می شود.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای فراخوان به خدمت سربازی

  • ح
    حیدر
    ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷
    با این کار آمار طلاق چند برابر الان میشه.احتمال بی خانمان شدن وافزایش بچه های کارخواهش میکنم.به تبعات اینها در جامعه فکر کنین
    • ع
      عباس
      ۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۴
      زمانی که جوان ومجردوالاف بودیم دوتادژبان بادومترقدو۱۰۰کیلووزن ساعت۵صبح ماروازتولحاف میکشیدن میبردن دژبانی,شبش برای شام خونه بودیم.حالاباداشتن کاروزنوبچه بااخطاریه!

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ