عواقب فرار از خدمت

۱۳ نظر
خبرگزاری ایسنا: معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: طرح دستگیری مشمولان غایب به طور مستمر در دستور کار است. سرهنگ هوشنگ زندی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طرح دستگیری مشمولان غایب بطور مستمر در دستور کار است، گفت: برابر مفاد ماده ۵۸ قانون وظیفه عمومی درصورت دستگیری، این افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. وی افزود: در حال حاضر در قالب کارگروه ماده ۶۳ قانون وظیفه عمومی، بازدید میدانی از اصناف و اماکن انجام می‌شود و با کارفرمایان و صاحبان مشاغل دولتی و غیردولتی بکارگیرنده مشمولین غایب برخورد و برای بار اول ۴۲ میلیون ریال و برای بار دوم و سوم ۱۲۶ میلیون ریال جریمه و در هر دو مورد به مرجع قضایی نیز معرفی خواهند شد. زندی در خصوص محرومیت مشمولان غایب از خدمات نیز گفت: برابر ماده ۱۰ انجام اموری از جمله شرکت در آزمون رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت هرگونه وام و کمک‌های کشاورزی و صنعتی و مسکن از طریق بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و نهادهای قانونی، کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن‌های قانونی، تحویل اصل گواهینامه یا پایان نامه دورهای تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه، صدور پروانه کسب و اجاره اشتغال و عضویت در شرکت‌های تعاونی، دریافت مستمری ازسازمان‌های دولتی ونهادهای قانونی، استخدام به صورت رسمی، پیمانی و روزمزد و خرید خدمت در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت‌های دولتی در مورد مشمولین وظیفه عمومی مستلزم رسیدگی به وضع مشمولیت آنان از اداره وظیفه عمومی می‌باشد. وی همچنین در خصوص مجازات این افراد گفت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد سه ماه  اضافه خدمت و چنانچه غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند. معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: ضمنا مشمولینی که مدت غیبت آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند، علاوه بر اعمال اضافه خدمت مطرح شده فراری محسوب و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد. زندی افزود: درصورتی که این افراد خود را معرفی کنند، از معرفی آنها به مرجع قضایی معاف شده، اما اضافه خدمت سنواتی آنان به قوت خود باقی بوده و بخشش اضافه خدمت مستلزم حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه در حین خدمت و یا در عملیات جنگی ابراز شجاعت و فداکاری است.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۳ نظر برای عواقب فرار از خدمت

  • ا
    اردلان
    ۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۸
    کاش قانون سربازی برای گواهینامه بر نمی داشتن .الان یه الف بچه میره بدون کارت پایان خدمت گواهینامه میگره اخه این یعنی چی
    • م
      محمد تکاور
      ۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۱۹
      رفقای عزیز حق باشماست ولی اگه خدمت رو شول بگیرن و راحت بفروشن که هیشکی خدمت نمیکنه همه فرار میکنن
      • س
        سعید
        ۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸
        سلام بچه ها کسی پیامک مثبت براش نیومده یا منفی من 3 ماه است ثبت نام کردم اما هیچ جوابی نیومد براش
        • ر
          رضا تات
          ۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۸
          سلام هنوز منتظری پیامکی در کار نیس خودت برو دنبالش اگه شهرستانی جواب نمیدن برو مرکز استان من شنبه ان شاءالله میرم سی درصد میریزم تا حالا یک پیمک هم برام نیومده نصف کارهامو کردم فقط از سایت نظام وظیفه پیگیری کردم هر وقت پیامش عوض شده رفتم پی یش
        • و
          وحيد
          ۳ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۱
          اقایون سردار کمالی گفته گرفتن گواهینامه وتمدید گواهینامه جز محدودیتها نیست تا اونجایی که بدونم میگن سه ماه وقت دادن برای اجراش دیگه باید از مهر ماه اجرایی بشه چون گفتن إز ١۵تیر به نیرو انتظامی ابلاغ شده
          • ا
            احمد
            ۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴
            سلام خسته نباشید تو متن بالا نگفته بدون پایان خدمت گواهینامه نمیدن،گفته هنگام تحویل گواهینامه مشمولو میگیرن،اگه دقت کرده باشی به جای کلمه اخذ که همان درخواست گفته تحویل!و تحویل به معنای مرحله اخر و اتمام کار است،و اینکه حرفی از درخواست یا اخذ نزدن پس بی خود نگران نشید،همش بازی با کلمات وگرنه از این بیانیه ها زیاد دادن فقط کلمات عوض شدن همین.
            • م
              مهدی
              ۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸
              دوستان میتونین با مراجعه به سایت سازمان بازرسی کشور و ارائه شکایت رسمی از نیروی انتظامی مبنی بر اجرا نکردن قانون جدید بیمه شخص ثالث مبنی بر ارائه گواهینامه بدون توجه به وضعیت وظیفه عمومی از حق خودتون دفاع کنین . اگه قراره قانون برخورد با مشمولین غایب و فراری اجرا بشه . پس باید قانون ارائه گواهینامه هم اجرا بشه . لطف کنین مراجعه کنین . ممنونم .
              • س
                سجاد
                ۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۱۶
                باسلام و خسته نباشید خدمت شما مسئولین عزیز و زحمت کشی که پشت میز نشستین وهمینجور بیانیه صادر میکنین. اقا گرفتن گواهینامه دیگه کارت پایان خدمت نمیخواد چرا اینقدر دستو پا میزنید که از زیر این قانون فرار کنید
                • م
                  مهدی
                  ۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱
                  متاسفانه خودشون قوانین رو سلیقه ای اجرا میکنن در حالیکه ضابط قانون هستن !!!
                • G
                  Gereftar va Ghayeb
                  ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۰:۲۴
                  سلام واقعا یه سوال واسم پیش اومده . اونم اینکه چرا مسئولین رده بالای کشور چرا یه جواب کلی نمیدن برای چند
                  ١- ایا این طرح جریمه تا چند سال ادامه دارد
                  ا٢-ایا برای افرادی که متاهل هستند قرار است تخفیفی قائل بشن یا نه مثلا برای متاهل ها ٧ سال واونایی که فرزند دارند ۶ سال شاید همراه شن با نظر رهبری
                  ٣- ایا مسئولین اصلا نگاهی به این سایت و نظرات میکنن؟
                  ۴-ایا نیت کلی از این طرح کمک به یه قشر محروم که ناخواسته جرمی انجام داده اند است یا عذاب دادن این افراد؟
                  ۵- ایا وظیفه ی سایر مسئولین که شاید اصلا تو نظام وظیفه نباشند نیست که به این قشر ٢میلیون نفری کمک کنند ؟
                  و خیلی سوالهای دیگه . اگه ممکنه یکم شفاف سازی کنید یا بگین تا ١٠ سال دیگه ادامه داره یا بگین نه .
                  اقای کریمی دوست زحمتکش فقط یه چیز میخوام از خدا خطاب به شما و امثال شما :
                  خدایا خداوندا به حق این روزا اگر خواستی به کسی مقام و درجه و حتی پول بدی اول جنبه ی اون چیزو بده.
                  مدیر سایت از شما هم ممنونیم تو این سایت به خیلیها کمک شده.
                  یا حق
                  • س
                    سعید
                    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
                    اخه این چه کاریه درحق ما
                    • ع
                      علی رضا
                      ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۴۹
                      به خدا گل گفتی من هم 40 سالمه و دو تا بچه دارم و مستاجر هم هستم به نظرت شما با این شرایط امکان خدمت سربازی رفتن وجود ندارد چه ما را دستگیر کنید وچه ما را خدمت ببرید در هر دو حالت خانواده ما از هم می پاشه اگه این را میخواهید پس یا علی..... بابا ما اون زمان جوانی و اشتباه کردیم خدمت سربازی نرفتیم نمیشه از رافت اسلامی بهره‌مند بشیم و به خاطر خانواده و فرزندان شامل بخشش و معافیت بشیم؟؟
                      • م
                        مشمول 18سال غایب
                        ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۲۳
                        ظلم پایدار نخواهد بود.من با حدودا 38سال سن.نه به درد خدمت میخورم و نه کارت پایان خدمت به درد من.من با دوتا بچه و مستاجر از کجا 28میلیون بیارم بدم.بخام خدمتم برم کی خرج زن و بچه مو میده.حالا ما جوانی کردیم و خدمت نرفتیم.شما هم مته به خشخاش نزارید.

                        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                        ثبت پاسخ