طلاب سرباز در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند

۳ نظر
خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طلاب سرباز، دوره خدمت خود را در حوزه آموزش و پرورش می‌گذرانند. به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی زرافشان پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش سیرجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۵۰۰ طلبه دوره سربازی خود را در آموزش و پرورش به ویژه در مدارس شبانه‌روزی و همکاری در بخش‌های پرورشی این مدارس می‌گذرانند. وی افزود‌: در دهه ماه محرم نیز از طریق اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان مبلغان و روحانیان به مدارس اعزام می‌شوند تا احکام دینی و سیره حضرت امام حسین (ع) و انقلاب کربلا را برای آنها تشریح کنند و در این زمینه الگو‌سازی شود. زرافشان از ایجاد ۶۵۰ دارالقرآن با هدف آموزش‌های قرآنی در سراسر کشور خبر داد و گفت‌: در هر شهرستان طی سال تحصیلی جاری این دارالقرآن‌ها فعال می‌شوند و در راستای برنامه‌های مذهبی در مدارس هم نماز جماعت اول وقت با همکاری طلاب و روحانیان اقامه می‌شود. وی عنوان کرد: در مدارسی هم که امکان حضور طلاب یا روحانیان وجود نداشته باشد از همکاران فرهنگی متعهد برای اقامه نماز جماعت استفاده می‌شود‌. معاون وزیر آموزش و پرورش از اعزام و حضور ‌بیش از ۷۳۰ هزار دانش‌آموز در اردوی ‌راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب در دوران دفاع مقدس نیز خبر داد. زرافشان افزود: این حرکت فرهنگی تاثیر‌گذار با همکاری معاونت پرورشی وزارت و بسیج دانش‌‌آموزی انجام شد و با توجه به تمهیدات لازم در راستای بهینه‌سازی برنامه‌ها و استفاده از اتوبوس‌های مطمئن و رعایت حد نصاب ظرفیت می‌توان گفت، خطرات اعزام‌ها به صفر رسید و حوادث کمتر به وقوع پیوست. وی در مورد پژو‌هش‌سراهای دانش‌آموزی با بیان اینکه طی ۱۱ سال گذشته تنها ۳۰۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سطح کشور ایجاد شد، عنوان کرد: طی سه سال گذشته ۳۱۵ پژوهش‌سرای جدید ایجاد شد. زرافشان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا سال آینده ۱۰۰ پژو‌هش‌سرای دیگر ایجاد کنیم که با آمار ۷۱۵ پژوهش‌سرا تمامی شهرستان‌ها یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی را دارند. وی با اعلام این خبر که تمام‌ مطالبات بازنشستگان فرهنگی تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود، ابرا‌ز داشت: ۳ هزار نفر از همکاران بازنشسته ما هنوز پاداش بازنشستگی خود را دریافت نکردند که ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده و کارهای مقدماتی ‌آن انجام و امیدواریم مطالبات بازنشستگان فرهنگی تا سال ۹۴ پرداخت شود. شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز افغانستانی را به عنوان یک مشکل مطرح کرد و گفت‌: سرانه این دانش‌آموزان باید از طریق وزارت مربوطه پرداخت شود. وی از تورم و اضافه بودن نیرو‌ در آموزش و پرورش عشایری شهرستان و کمبود نیرو در آموزش و پرورش‌ خبر داد و خواستار انتقال معلم عشایری به آموزش و پرورش برای همکاری شد که مورد موافقت قرار گرفت‌.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای طلاب سرباز در آموزش و پرورش خدمت می‌کنند

  • م
    محمد
    ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲
    کاری که میتونین کنین اینه که طلبه شین
    • ا
      اکبر
      ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۸
      سلام خوش بحالتون طلاب حتی خدمتم نمیرینما یا مدرک لیسانس باید پست بدیم
      • م
        مجید
        ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶
        اینا کلا تو کویتن . بهترین چیزی برای این طلابه . دستشون پینه نبسته بفهمن زندگی چیه . ماشالا افتابم نمیخورن انقد سرخو سفیدن

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ