سهمیه‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی در آزمون استخدامی آماده شده

۸۶ نظر
خبرگزاری خانه ملت : معاون زنان‌وخانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به دستور رییس‌جمهور برای توقف آزمون استخدامی به دلیل حصول اطمینان از رعایت عدالت جنسیتی، خبر داد: بررسی‌ها به پایان رسیده و به زودی گزارش مربوطه منتشر خواهد شد. شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به مخالفت با برگزاری آزمون استخدامی دولت از سوی رییس‌جمهور به دلیل عدم رعایت عدالت جنسیتی در این استخدام و حواشی پیش آمده پیرامون آن اشاره کرد و گفت: زمانی که رسانه‌ها و شبکه‎‌های اجتماعی اخباری مبنی بر اینکه در این آزمون استخدامی و دفترچه ثبت نام تبعیض وجود دارد، منتشر کردند؛ گزارشی دراین خصوص به هیات دولت رسید و رییس‌جمهور نیز دستور داد تا حصول اطمینان از رعایت عدالت جنسیتی آزمون متوقف شود و سهمیه‌های استخدامی مورد بازنگری قرار گیرد. این شایعه که اصلا قرار نبود آزمون استخدامی برگزار شود، صحت ندارد معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: بررسی‌ها به تازگی به پایان رسیده و به زودی گزارش سازمان "امور اداری و استخدامی" در این زمینه منتشر خواهد شد لذا آزمون استخدامی دولت یا در زمان خودش یا با کمی تاخیر برگزار می‌شود؛ به همین دلیل برخی شایعات مبنی بر اینکه اصلا قرار نبود آزمونی برگزار شود و دولت به دنبال کار تبلیغاتی انتخاباتی بوده، صحت ندارد. ارزش مدال زنان مدال‌آور المپیک به دلیل تبعیض‌هایی که در حق آن‌ها رفته، دو چندان است وی همچنین با اشاره به سختی‌هایی که بانوان ورزشکار المپیک ریو ۲۰۱۶ در مدت آماده‌سازی خود برای این مسابقات و حتی در دوران المپیک داشتند، درباره اقداماتی که معاونت امور زنان درخصوص ورزش بانوان انجام داده است، توضیح داد: ارزش مدال زنان مدال‌آور المپیک به دلیل سختی‌ها و تبعیض‌هایی که در حق آن‌ها رفته دو چندان است. با وجود آنکه امور مربوط به المپیک ریو متولی خود را دارد، اما معاونت زنان نیز در آن مدت سعی بر تعامل با وزارت ورزش را داشت و تا جای ممکن، برای مشکلاتی که به معاونت منعکس می‌شد یا مسائلی که کارشناسان‌ ما شناسایی می‌کردند، راهکار ارائه داد. مولاوردی ادامه داد: بخش "مشاور امور ورزش و اوقات فراغت" و کارگروه "تربیت بدنی اوقات فراغت" در درون معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری فعال هستند و این نشان می‌دهد که ورزش بانوان در درجه دوم برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت نیست. سیاست دولت بی‌توجهی به تبعیض‌ها علیه ورزش زنان نیست وی وضعیت ورزش بانوان را مطلوب ندانست و گفت: سیاست دولت بی‌توجهی به این تبعیض‌ها نیست و تاکیدات رییس‌جمهور به جایگاه زنان و دختران در ورزش بارها در صحبت‌هایشان شنیده شده است. برنامه "ملی سلامت و نشاط و ورزش" در دست تدوین معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه معاونت زنان توانست "ساعت اجباری ورزش برای کارکنان زن ادارات" را احیا کند، گفت: برنامه‌های قابل ملاحظه دیگری درخصوص ورزش بانوان در معاونت در حال تدوین است و یکی از برنامه‌های ما در ستاد ملی زن و خانواده، اجرای برنامه "ملی سلامت و نشاط و ورزش" است که امور مرتبط به آن در حال انجام است.

 برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۸۶ نظر برای سهمیه‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی در آزمون استخدامی آماده شده

  • د
    دلارام
    ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
    دیدین گفتم اخرش سنجش تاریخی رو میده که باهیچکدوم از تاریخایی که میگین همخونی نداره!!!!ملتم بیکارن که میامدن میگفتن زنگ زدیم فلان تاریخه فلان تاریخه......
    • ف
      فاطمه
      ۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳
      تاریخ آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی هم تغییر می کنه؟(قرار بود 19 برگزار بشه)
      • د
        دلارام
        ۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹
        دستگاههای اجرایی شامل علوم پزشکی هم میشه عجب سوالی پرسیدی

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ