رفع کمبود نیروی مامایی مراکز درمانی تامین اجتماعی با برگزاری آزمون

۱ نظر
خبرگزاری ایرنا :معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تلاش می کنیم از طریق برگزاری آزمون، کمبود نیروی مامایی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی رفع شود. به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، محمدعلی همتی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما(۱۶ اردیبهشت) افزود: از طریق این آزمون، تعداد قابل توجهی از نیروی مامایی در سازمان استخدام می‌شود تا کمبود این نیرو در سازمان جبران شود. وی اظهار داشت: بر اساس تصویب شورای عالی بیمه در بهمن سال گذشته و ابلاغ آن به سازمان، مقرر شد، طرح پوشش بیمه خدمات مامایی، در سه استان گلستان، اردبیل و اصفهان به صورت پایلوت به اجرا درآید. معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: عملیات این طرح که فرم‌ های عقد قرارداد و نظارتی آن از ابتدای سال آماده شده، از همین ماه به مرحله اجرا درمی‌آید و بر اساس آن، همکاران ماما در دفاتر مامایی در این سه استان، می‌توانند با سازمان‌های بیمه‌گر برای ارائه خدمات خود قرارداد منعقد کنند. همتی افزود: با اعلام نتایج این طرح به شورای عالی بیمه و در صورت موفقیت آمیز بودن نتایج، این طرح در سراسر کشور به مرحله اجرا درمی‌آید. وی با اشاره به شعار روز جهانی مامایی با عنوان «مادران و نوزادان، قلب مامایی» گفت: سلامت مادران و نوزادان به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌ های رشد و توسعه یافتگی مطرح است و در ایران نیز در سال‌های بعد از انقلاب، رشد قابل توجهی در این شاخص ‌ها داشتیم. معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه وظایف ماما بسیار گسترده است و در سازمان این وظایف به نحو احسن انجام می‌شود، اظهار داشت: مراقبت‌ های دوران بارداری، حین زایمان، بعد از زایمان، نوزادان و پایش رشد نوزادان، جزو وظایفی است که در حیطه مسئولیت ماما قرار دارد و در این زمینه همکاران ماما تلاش مضاعفی را انجام می‌دهند. همتی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و جشن دو سالگی این طرح گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این طرح، ترویج زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین در کشور بود و سازمان تامین اجتماعی نیز همراهی تمام و کمالی را در اجرای این طرح ارائه کرد، بگونه‌ای که آمار سزارین در مراکز درمانی سازمان، ۴،۶۲ درصد کاهش یافت. وی افزود: همچنین ارائه خدمات مامایی در ۲۷۶ مرکز درمانی سرپایی سازمان نیز قابل توجه است، از طرفی در کشور، ۶۰ بلوک زایمان وجود دارد که از این تعداد، ۵۴ مرکز دارای لوح تقدیر دوستدار مادر و سه مرکز دارای لوح دوستدار مادر است که خدمات ویژه‌ای را به مادران در دوران بارداری ارائه می‌دهند. معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال گذشته حدود ۹۲ هزار زایمان طبیعی در مراکز بیمارستانی سازمان در سراسر کشور انجام شدکه جای تقدیر دارد. همتی با اشاره به وجود ۱۱ مرکز زایمان در آب اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌ کند تا این مراکز گسترش یابد و از طرفی سایر خدمات زایمان بدون درد نیز به شدت پیگیری می‌شود و در دو سال گذشته این نوع زایمان در مراکز درمانی سازمان ترویج یافته است. در پایان این مراسم از ۲۷ ماما برگزیده در مراکز درمانی تامین اجتماعی سراسر کشور قدردانی شد. حدود دو هزاز ماما در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی فعالیت می کنند.

برای مشاهده آخرین اخبار تامین اجتماعی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای رفع کمبود نیروی مامایی مراکز درمانی تامین اجتماعی با برگزاری آزمون

  • ا
    الی
    ۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۲۹
    سلام آیا ماماهای تیم سلامت روستایی قرارداد تیم سلامت هم جز الویت های تامین اجتماعی میباشد چون بیمه ی این ماماها تامین اجتماعی هست الان ماماهایی هستند که 11 سال و خورده ای سابقه دارن ولی به دلایل ای مثل سهل انگاریه کارگزینی که شناسه براشون صادر نشده و اینکه کارانامشون را بومی شغل ویرایش نکردن از آزمون فراگیر قبول نشدن متاسفانه و برای اعتراض هم سازمان سنجش جواب نمیده تو رو خدا برای ما ها کاری بکنید حداقل برای ما هم سنمان را با سنوات کم کنید تا مشمول ما هم بشه تا کی در روستا ها کار کنیم جوانی مان هم در این روستاها تلف شد تو رو خدا مسولین محترم کاری بکنید تا به حق مان برسیم

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ