رتبه‌بندی کامل فرهنگیان به سال آینده موکول شد

۲ نظر
همشهری : درحالی‌که وعده‌های قبلی برای اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان هنوز محقق نشده، وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که طرح رتبه‌بندی بسیاری از فرهنگیان دارای سابقه زیر ۶ سال که مشمول رتبه‌بندی نشدند، سال آینده اجرا می‌شود. علی‌اصغر فانی روز گذشته و در حاشیه پیش کنگره شهدای دانش‌آموز، درخصوص فرهنگیانی که مشمول رتبه‌بندی نشده‌اند، گفت: «سال آینده برای عده کثیری از همکاران که سابقه خدمت آنها زیر ۶سال بوده و مشمول رتبه‌بندی نشده‌اند حکم آنها را به‌تدریج پس از ارزیابی‌ای که صورت خواهد گرفت اجرا می‌کنیم.» وی در حالی صدور احکام رتبه‌بندی برای این افراد را به زمانی نامعلوم در سال آینده و پس از ارزیابی موکول کرد که شیوه عملکرد آموزش‌و‌پرورش در این زمینه یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های فرهنگیان از کارنامه سال ۹۴این وزارتخانه است. فانی فروردین‌ماه امسال اعلام کرده بود: این طرح از نیمه دوم امسال اجرا خواهد شد. اما کمی بعد از شروع نیمه دوم امسال، یعنی ۱۷مهر‌ماه به رسانه‌ها گفته بود:«امسال به‌دلیل نبود زمان کافی و اینکه نظام ارزیابی شایستگی‌ها طراحی و اجرا نشد و فقط تطبیق صورت گرفت، نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا نشد.» هر چند او در اظهارات دیگری از صدور این احکام برای ۷۰درصد معلمان واجد شرایط خبر داد اما یکشنبه گذشته عضو کمیسیون آموزش گفت:«در جلسه امروز کمیسیون، نماینده وزارت آموزش‌وپرورش به‌رغم ادعای قبلی دولت مبنی بر اجرا شدن طرح رتبه‌بندی معلمان اقرار کرد که عملا طرح اجرایی نشده است.» در مدت یک سال گذشته بسیاری از فرهنگیان به جزئیات و شیوه اجرای این طرح انتقاد داشته‌اند. چگونگی تعیین شاخص‌ها برای رتبه‌بندی و قرار نگرفتن عده قابل توجهی از فرهنگیان در این طرح مهم‌ترین این اعتراض‌ها هستند. آغاز پرداخت پاداش در تهران وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان و اینکه گفته می‌شود هنوز این پاداش به ‌آنها پرداخت نشده، گفت:«همین امروز بنده از مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران سوال کردم و اعلام کردند که از ۲هزار و ۶۰۰نفری که در تهران بازنشسته داریم بیش از هزار و ۵۰۰نفر از آنها تا دیروز پاداش پایان خدمت خود را دریافت کردند و از نظر اعتباری مشکلی نداریم و پاداش آنها پرداخت می‌شود.» این در حالی است که فقط تعداد فرهنگیان بازنشسته سال ۹۳در سراسر کشور بیش از ۲۵هزار نفر است و هنوز جزئیاتی از پرداخت پاداش یک سال عقب مانده آنها اعلام نشده است.

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای رتبه‌بندی کامل فرهنگیان به سال آینده موکول شد

  • ا
    اکرم
    ۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۲۰:۱۵
    پس اون هایی که میبایست سه یا چهار ماه پیش رتبه عالی می گرفتن ولی شانس و اقبال یارشان نبوده چی می شه؟
    • آ
      آزاد
      ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۱۰
      بسیاری از همکاران را می شناسم که از آبان ماه می بایستی حکم شان تغییر می کرد و مسئولان کارگزینی از این کار سر باز می زنند. دوستان کسی اطلاع داره تکلیف این افراد چی میشه؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ