دولت موظف به اجرای برنامه ششم است

۱۰ نظر
خبرگزاری تسنیم : سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم، با اشاره به اینکه این دولت تمایلی به ارایه برنامه به مجلس نداشت گفت:مجلس منتظر ارسال گزارش اجرای برنامه از سوی دولت است. محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با بیان اینکه با توجه به مشکلات متعدد کشور در حوزه اقتصادی انتظار می‌رود کاندیداها راجع به این  مشکلات صحبت کنند و برنامه‌های خود را برای حل آنها ارائه کنند؛ گفت: البته بایستی هدفگذاری‌های کمی کلان در برنامه ششم برای مسائل اقتصادی و ایجاد اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: ما در برنامه ششم هدفگذاری کردیم که بیکاری از ۱۲.۶ درصد به  ۸.۶ درصد برسد و هر هشت دهم درصد کاهش نرخ بیکاری نیز به منزله ایجاد یک میلیون شغل در سال است. اگر چه یک میلیون شغل الزاماتی دارد که یکی از آن‌ها تامین منابع مالی لازم برای سرمایه گذاری جهت تحقق اهداف است اما الزام دیگر اراده شخص رئیس‌جمهور است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت تمایلی به ارایه برنامه به مجلس نداشت گفت: نهایتا کمیسیون تلفیق در تعامل با سازمان برنامه و بودجه و بنا بر تاکید مقام معظم رهبری که کشور نباید بدون برنامه بماند، اقدام به تدوین برنامه ششم توسعه نمود و از همه ظرفیتها برای این کار استفاده کرد. همچنین این برنامه توسط رئیس مجلس به همه دستگاهها ابلاغ شد. وی ادامه داد، هر دولتی که روی کار بیاید باید قانون برنامه را اجرا کند و نمایندگان با هرگرایش سیاسی با بی توجهی به قانون و زیر پاگذاشتن آن برخورد خواهند کرد. خدابخشی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده با اراده قوی باید برای تحقق هدفگذاری‌های انجام شده تلاش کند گفت:‌ باید برنامه اجرایی برای حل مشکل مردم ارائه شود و با توجه به محدودیت منابع قاعدتا باید این منابع به سمت بخشهایی از اقتصاد سرازیر شود که همزمان سرمایه گذاری کمتری نیاز داشته باشد و اشتغال زایی بیشتری را موجب شود. عضو کمیسیون برنامه  و بودجه با اشاره به اینکه منتظر ارسال گزارشهای سه ماهه دستگاههای اجرای از برنامه ششم هستیم، گفت: مطابق ماده مربوط به نظارت بر اجرای برنامه، نمایندگان دریافت گزارش های مستمر  نظارتی سه ماهه، شش ماهه و سالانه دستگاههای اجرایی را بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد پیگیری خواهند نمود.

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۰ نظر برای دولت موظف به اجرای برنامه ششم است

  • ا
    انتظار معافیت ایثارگران
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۰۷
    پس کی خبر جدید میاد....
    • ر
      رضا
      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۵۲
      بعد از قطع نامه خدایی کسی میدونه که میگن 80 درصد حساب میشه سال 67 تو اهواز ? ?
      • m
        mehdi
        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
        ببخشید من 73 هستم پدرم 22 ماه جبهه ای داره منطقه جنگی احتمالش هست با این قانون جدید معاف بشم ؟
        • ن
          نیما
          ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۱۰
          بله
        • a
          abolfazl
          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۵۳
          سلام.متولد 72 هستم.پدرم 22 ماه ایثارگری منطقه جنگی داره.معاف میشم؟
          • م
            محمدرضا
            ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۲۳
            تا کی و کجا...
            • م
              محمدرضا
              ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
              پس کی دیگه؟؟ ما هم میدونیم قانونی ک تصویب میشه دولت موظف به اجراش هست
              • ا
                امین
                ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۳۲
                ماهم همچنان چشم انتظاریم ولی هر دستگاهی میری میگن‌ابلاغ نشده اینا همش حرفه تا به ما ابلاغ نکنن کاری نمیتونیم بکنیم
                • ع
                  علی
                  ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۴۴
                  دولت موظف به اجراش هست
                  نیروهای مسلح زیر نظر دولت نیستند برای همین ابلاغ جداگانه دارن
                  زیر نظر فرماندهی کل قوا هستن و دولت نمیتونه به این راحتی دستوری صادر کنه - اینم طبق قانون اساسی که زیر نظر رهبری باشه. البته نیروی انتظامی زیر نظر وزارت کشور اداره میشه اما با اینکه نظام وظیفه رو سپردن و جزیی از ناجا کردن اما نظارت بر اون و ... تحت نظر ستاد کل که میره زیر نظر رهبری باز.
                  دولت که ابلاغ کرده به سازمانها خیلیا تعلل میکنن برای اجرا و معمولا هر قانونی میاد از ۱ماه تا ۳ ماه طول میشکه جا بیوفته توی کشور فعال ما!
                  ولی قضیه نیروهای مسلح کاملا سواست البته باید به مجلس پاسخگو باشه و خودش نمیتونه اجرا کنه یا نکنه باید با اجازه رهبری که با مشاورانش معمولا مشورت میکنه یا میسپره دستشون انجام بشه.
                  قوانین ابلاغی هم کاملا لازم الجراست برای همه ارگانها فقط مورد اجازه برای تغییر توی برخی موارد مثل این نیاز هست برای همین ۱ تا ۳ماهی که معمولا اجرا میشه توی همه ارگانها توی نیروهای مسلح نامعلومه و زمانش هم معلوم نیست!
                • a
                  ali
                  ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۲۲
                  خب این خبر خوبیه

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ