دلایل اولویت داشتن فرزندان فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

۹۴ نظر

کاربران عزیز متن و شرایط استخدام آموزش و پرورش سال ۹۴ ساعت ۱۷ امروز ۱۵ مرداد در صفحه مخصوص استخدام آموزش و پرورش منتشر خواهد شد (برای مشاهده کلیک کنید)

خبرگزاری فارس : مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «عنوان می‌شود در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان در اولویت هستند، نظر شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص چیست؟»، اظهار داشت: منظور وزیر آموزش و پرورش در خصوص اولویت‌ داشتن فرزندان فرهنگیان این است که فرزندان فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شرایط یکسان با دیگران، در اولویت هستند اما انحصار استخدام با فرزندان فرهنگیان نیست.

برای مشاهده صفحه استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

وی ادامه داد: بسیاری از افراد هستند که پدر و مادرشان معلم نبودند اما ذوق، علاقه، توانمندی و صلاحیت معلم شدن را به خوبی دارند و از سویی افرادی هستند که پدر و مادر آنها، معلم هستند اما به هر دلیلی، آن توانمندی لازم را برای معلم موفق شدن، ندارند. نوید ادهم اضافه کرد: بنده این اصل را قبول دارم اما اگر کسی آن ویژگی‌ها، صلاحیت و شایستگی‌های اولیه را داشته باشد ضمن اینکه در خانواده‌ای معلمی با فرهنگ، ادبیات، منش و شخصیت معلمی از نزدیک خو گرفته باشد، آمادگی بیشتری دارد که وارد این میدان شود. وی افزود: کسی که در خانواده معلمی بزرگ شده باشد از پدر و مادر، ویژگی‌های مدرسه و ارتباط با خانواده را دیده و شنیده است و مناسباتی که والدینش با معلمان دیگر، دانش‌آموزان و اولیا برقرار کرده‌اند را از نزدیک حس کرده است و در نتیجه از نظر روحی و روانی آمادگی شغل معلمی را دارد. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در گذشته نیز فرزندان شغل پدر را ادامه می‌دادند و این اصل و عرف جامعه بوده است زیرا ادبیات آن شغل در خانواده وجود داشته و مورد پذیرش بوده است. وی از تدوین طرح جامع نیروی انسانی خبر داد و گفت: این طرح دو سال است که در کمیسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شده و مطالعات تطبیقی آن نیز انجام شده است و جزو برنامه‌های سال ۹۴ این شورا است و در این طرح به موضوع استخدام در آموزش و پرورش و اولویت‌های آن پرداخته شده است.

برای مشاهده صفحه استخدامی آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

کاربران عزیز لطفا برای تبادل اطلاعات با کاربران دیگر در مورد آزمون اموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹۴ نظر برای دلایل اولویت داشتن فرزندان فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

  • ن
    ناشناس
    ۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۴
    اونایی که حرفی واسه گفتن ندارن تا کم میارن پای سیاستو وسط میکشن..نگران نباشبد اگه عرضه و هنر دارید ازپون رک قبول شید فکر نمیکنم این به اصطلاح سهمیه جای تو رو تنگ کرده باشه.
    • س
      سیاوش
      ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۰:۵۰
      مریلا و امثا لهم متاسفم برای شما ها که هنوزم نتونستین بفهمین بابا سهمیه فرهنگیانو برداشتن تو را به ابوالفضل یه مقدار از مغزتون کار بکشید وقتی میگه در شرایط یکسان. یعنی شاید در بین 5000 نفر شاید دونفر عینآ مثل هم جواب داده باشن که اگه بازم یه مقدار از مغزتون کار بکشن میبینید که اصلا نشدنیه که دو نفر هم جوابهای درستشون یکی باشه هم جوابهای غلطشون من که به عنوان فرزند فرهنگی هم ثبت نام نکردم اینا یه نفر میخوان که ..... فقط از این بابت بهم فشار میاد که آش نخورده و دهن سوخته.
      • م
        مریلا
        ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۲۴
        ایا موروثی شدن حکومت رو قبول دارین ?اصولا خیر
        پس چرا زیر بار موروثی شدن شغل میرین
        این یعنی اینکه کسی که پدرومادرش معلم نی ،نباید معلم بشه
        و تنها باید فرزندان معلمین ،شغل پدرومادرشون رو ادامه بدن
        نهایت بی رحمی

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ