دستمزد کارگران باید به بیش از دو میلیون تومان برسد

۳ نظر
خبرگزاری خانه ملت: نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با انتقاد از اینکه حقوق پرداختی به کارگران پایین تر از رقم اعلامی برای خط فقر است، گفت: حقوق و دستمزد کارگران باید به بیش از ۲ میلیون تومان برسد. فریده  اولاد قباد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تذکر جمعی ازنمایندگان مجلس به رییس جمهور درباره دستمزد کارگران، گفت: دستمزد کارگران درحال حاضر به میزان ۸۰۰ هزارتومان است که این مبلغ حداقل باید به ۹۰۰ تا یک میلیون تومان افزایش پیدا کند، بنابراین دراین خصوص تذکری به رییس جمهور داده شد تا مبنای  حقوق و دستمزد کارگران که در حال حاضر زیر خط فقر قرار دارد افزایش پیدا کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش حقوق و دستمزد کارگران به میزان ۹۰۰ تا یک میلیون تومان حداقل میزان درنظرگرفته شده برای حقوق این قشر ازجامعه است که با احتساب مواردی مانند حق مسکن و فرزند و توجه به مواردی مانند نرخ تورم و سبد معیشت، حقوق کارگران باید به میزان دو میلیون وهشتصد هزارتومان برسد. وی با بیان اینکه هر فرد کارگر درکشورهای خارجی در مقایسه با کشورمان به میزان هرساعت فعالیت، حقوق و دستمزد بیشتری دریافت می کند، تصریح کرد: متاسفانه میزان دریافتی کارگران در جامعه پایین تر از رقم اعلامی برای خط فقر است، بنابراین درتذکر نمایندگان به رییس جمهورتاکید شده که مبنای حقوق کارگران باید نزدیک به خط فقر شود؛ به عبارت بهتر دریافتی کارگران با احتساب موارد دیگر باید به بیش از ۲ میلیون تومان افزایش پیدا کند. نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه توجه به نرخ تورم ازموضوعات مهم درتعیین حقوق و دستمزد کارگران است، گفت: توجه به مواردی مانند ضرایب پرداختی برای حق پوشاک و خوراک کارگران نیز دارای اهمیت بسزایی است که هرساله درتعیین میزان دستمزد کارگران درپایان سال به این موضوعات توجهی نمی شود، بنابراین با توجه به مشکلات معیشتی درزندگی فرهنگیان و کارگران جامعه باید به افزایش حقوق این اقشار نسبت به شرایط اقتصادی توجه کرد؛ هرچند که دولت باید درگذشته رسیدگی به وضعیت معیشتی کارگران را دردستور کارقرار می داد.

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای دستمزد کارگران باید به بیش از دو میلیون تومان برسد

  • ب
    بهار
    ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱
    نزدیک انتخابات که میشه میخوان یه تکونی به خودشون بدن ولی بازم نمی تونم
    • ز
      زهرا
      ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۲۵
      با سلام: من یه کارگر خدماتی شرکت آب و فاضلاب هستم با سابقه 11 سال اشتغال آنهم بصورت خدماتی و دریافتی ماهانه 1.200 . شما را به خدا قسم با این حقوق می شود زندگی کرد. در حالیکه همکاران رسمی اینجانب ماهی سه الی 3.500 حقوق میگیرن آنوقت گله دارن مگر می شود با این حقوق زندگی کرد . لااقل افزایش حقوق نمیدهید فکری بحال تبدیل وضعیت ما کنید تا پولی که به جیب پیمانکار می رود به شکم و وضع ظاهری فرزندان خودمان خرج شود. ولی هر چه فکر میکنم سواره از حال پیاده خبر ندارد.عدالت با مولایمان علی (ع) زیر خاک رفت .هر کس از عدالت حرف می زند جلوی دوربین تلویزیون است و لا غیر.
      وزیر محترم نیرو بخدا تبعیض تا این حد عادلانه و انصاف نیست . کاش شما هم همه را به یک چشم می دیدید.با تشکر
      • ف
        فرار
        ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۰۰
        افسوس و صد افسوس (هرچند که دولت باید درگذشته رسیدگی به وضعیت معیشتی کارگران را دردستور کارقرار می داد).خب الانم دیر نیست پس دست بکارشن دیگه .

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ