در چه صورت امکان معافیت سربازی از طریق مادربزرگ امکان دارد؟

۹ نظر
خبرآنلاین: اگر فرزندان مادر بزرگ بیمار باشند و کسی برای رسیدگی به او نباشد نوه بالای ۱۸ سال می تواند درخواست معافیت کفالت بدهد. به گزارش خبرآنلاین، کاربری پرسیده است:" چنانچه مادربزرگ دارای فرزند بیمار باشد آیا می توان به ادعای تنها نوه ذکور بالای۱۸ سال رسیدگی کرد؟ در این باره روابط عمومی سازمان نظام وظیفه پاسخ داد: در صورتی که فرزند یا فرزندان بیمار مادربزرگ بنا به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی قادر به نگهداری از مادر نباشند در آن صورت رسیدگی به ادعای کفالت تنها نوه بالای ۱۸ سال بلامانع خواهد بود.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۹ نظر برای در چه صورت امکان معافیت سربازی از طریق مادربزرگ امکان دارد؟

  • م
    محمد
    ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶
    سلام من تنها نوه ذکور مادر بزرگ 80 ساله ام هستم که پنجاه ساله بی سرپرسته و همسرشو از دست داده و مادرم تنها فرزند ایشون هست من از سن شانزده سالگی پیش مادر بزرگم بودم، کار می کردم و سرپرستی ایشون با من بود الان سی و هفت ساله هستم و ازدواج کردم با کلی گرفتاری و مشکلات، ایا امکان رسیدگی به پرونده اینجانب هست؟
    • ع
      علی
      ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۱۲
      پدرر بزرگی2 8سال دارم که به دلیل اینکه همسر و فرزندی غیر از مادر من ندارند کفالت و نگه داری ایشان بعهده من که تنها نوه بالای 18 سال ایشان هستم است ایا میتوانم از این طریق تقاضای معافیت کنم در ضمن این پدر بزرگ هیچگونه منبع درامد و یا مستمری ندارند
      • ع
        علی
        ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۰۲
        ر بزرگی2 8سال دارم که به دلیل اینکه همسر و فرزندی غیر از مادر من ندارند کفالت و نگه داری ایشان بعهده من که تنها نوه بالای 18 سال ایشان هستم است ایا میتوانم از این طریق تقاضای معافیت کنم در ضمن این پدر بزرگ هیچگونه منبع درامد و یا مستمری ندارند
        • ع
          علی
          ۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷
          مادر بزرگ من،از کار افتاده و مادر شهید است ولی 2 فرزند پسر دیگر دارد که به گواه فیش های حقوقی و بیمه در شهرستان زندگی میکنند.من و مادر بزرگم در تهران زندگی میکنیم.به نظرتان میتوانم برای کفالت اقدام کنم؟
          • م
            محمود خورا
            ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵
            سلام خسته نباشید..مادر بزرگم و خاله ام خودشون تنهان تنها خرجشون از یارانه ست..سه تا فرزند داره که ازدواج کردن رفتن پی زندگیشون..ایا میتونم وکالتشون بگیرم؟
            • س
              سرباز میهن
              ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸
              سلام عزیزان
              مادربزرگ من یدونه دختربیشتر نداره خودمم دوتا ازبرادرام رفتن خدمت میتونم کفالت بگیرم
              • a
                amir
                ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵
                آقا تورو خدا جواب بدین مادربزرگ من 5 دختر داره یه پسر همه دخترا ازدواج کردن ولی پسره بد جور مریض یعنی تا حدی مریض که من به داییم کمک میکنم ولی 10 سال پیش داییم وقتی که سالم بود کفالت مادربزرگم رو گرفته بود .من حالا میتونم بگیرم یا نه
                • آ
                  آرمان
                  ۱۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
                  سلام
                  مادربزرگ من 2 تا پسر و 5 تا دختر داره .... همشون ازدواج کردن و سر زندگی خودشون هستن ..... الن مادربزرگم تنها زندگی میکنه می خواستم بدونم میتونم کفالت بگیرم ؟
                  • م
                    مهدی
                    ۶ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۱۹
                    نخیر این معافیت شرط اصلیش عدم توانایی برای رسیدگی ویا اصلا فرزندی در قید حیات نباشد و

                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                  ثبت پاسخ