حقوق کارگران باید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شود

۱۳ نظر
خبرگزاری خانه ملت: نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس معتقد است حقوق و دستمزد کارگران باید به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد. نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس معتقد است حقوق و دستمزد کارگران باید به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد. فریده اولاد قباد درخصوص تذکر جمعی از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهوری درباره دستمزد کارگران، گفت: «دستمزد کارگران درحال حاضر به میزان ۸۰۰ هزارتومان است که این مبلغ حداقل باید به ۹۰۰ تا یک میلیون تومان افزایش پیدا کند، بنابراین دراین خصوص تذکری به رئیس‌جمهوری داده شد تا مبنای حقوق و دستمزد کارگران که در حال حاضر زیر خط فقر قرار دارد افزایش پیدا کند.» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: «افزایش حقوق و دستمزد کارگران به میزان ۹۰۰ تا یک میلیون تومان حداقل میزان درنظرگرفته شده برای حقوق این قشر ازجامعه است که با احتساب مواردی مانند حق مسکن و فرزند و توجه به مواردی مانند نرخ تورم و سبد معیشت، حقوق کارگران باید به میزان دو میلیون و۸ هزارتومان برسد.»

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۳ نظر برای حقوق کارگران باید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شود

  • م
    محمد
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲
    باسلام همه کارگرها با حداقل حقوق دستمزد میدهند پس بهتر است دولت حداقل حقوق را بیشتر اعلام کند تااین کارگران اینقدر در مضیقه نباشند از خدا بترسید ودر حق کارگران اینقدر ظلم روا ندارید آنچه بر خود نمی پسندی بر دیگران مپسند
    • ج
      جواد
      ۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۴۷
      سلام
      من بر خلاف کلیه دوستان حقوق بالایی دارم
      ماهیانه 3200 هزار تومان میگیرم
      ولی 13 سال سابقه دارم و در شرکت نفت هستم و خاک و خون خوردم تا این حقوقم شده
      متاسفانه همکار رسمی من که سابقه کاریش از من کمتره و کارش با من یکی هست 9 میلیون حقوق میگیره
      من شوق به کار ندارم
      جوانیم رو در این کار دادم
      چرا یکسان سازی حقوق انجام نمیشه؟
      • ع
        علیرضا
        ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۰۸
        باعرض سلام به مسئولین دولت به اون کسی که شما میپرستید من دارم خیلی سختی میکشم تو زندگییم هر روز من و همسرم دعوا داریم به خاطره اینکه درآمد من ماهانه۱۲۰۰ هست که ماهی ۴۵۰ کرایه خونه میدم ۱۷۰ قسط وام ازدواج میدم خرج و مخارج خونه هم که همه میدونن چقدره والله خداروخوش نمیاد انقدر جوانها زجر بکشن تو این مملکت خدایی یه فکری برای سال جدید بکنید
        • ی
          یوسف
          ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵
          تورابه خدا یک فکری به حال کارگرکنی با این حقوق داریم زجر مکشم
          • ق
            قاسم
            ۶ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۱۶
            نظر علیرضا کاملا درست گفته و اگر در سطح جامعه آمار بگیریم اکثر اقشار کارگر با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند . خواهش من از مسئولین این هست که درست است که آگهی دهنده نیز در مذیقه می باشد اما چرا دولت کمک اقتصاد کار گر نیست چرا که در حال حاضر اگر 10% به حقوق کسی که پایه حقوق ان در ارگانهای دولتی بالای 20000000 ریال است اضافه کنیم میزان افزایش آن 2000000 ریال به بالا خواهد بود اما پایه حقوق کارگر که 8120000 ریال است حتی اگر به میزان 15% افزایش پیدا نماید کل میزان اضافه پایه وی 121800 ریال می شود که باز هم مبلغ 782000 ریال کمتر از یک کارمند با پایه حقوق بالای 20000000 ریال می باشد . حال اگر درصد افزایش حقوق کارگر به همین منوال اضافه گردد هیچ زمانی نظام هماهنگ حقوق و دستمزد برای کل اقشار جامعه اتفاق نمی افتد و نظر این حقیر این است که دولت خود از طریق افزایش اختلاف درصد بین حقوق کارگر و کارمندان از محل بودجه دولتی و یارانه ها وارد عمل شود و این معضل اختلاف طبقاتی جامعه را حل کند چرا که انگیزه کار در جامعه کارگر واقعا سیر نزولی پیدا کرده و همه آنها با یاس و نا امیدی و با نارضایتی از آگهی دهنده و از ترس بیکاری کار می کنند و عینأ به زبان می آورند باید به اندازه ای که حقوق می دهند باید کار کرد و به این صورت تلافی کمبود حقوق و دستمزد را سر آگهی دهنده خالی می کنند هرچند که آگهی دهنده طبق قانون کار پرداخت می کند . حال هیچکس نمی تواند این مشکل اختلاف حقوق را بین طبقات جامعه حل کند مگر با ورود دولت و ادامه همیاری تا زمانی که بازار حقوق و دستمزد کل طبقات کارگر ، کارمند ، لشکری و کشوری و بازنشسته و غیره همسان شود تا شاید بتوان تورم جامعه را را ثابت نگه داشت و جلو رانت و رانت خواری را نیز گرفت . چرا که اگر چنین نشود کسی که پول دارد از پرداخت هزینه ترسی ندارد و عامل تورم در جامعه می شود و کسی که پول ندارد دست به دزدی و رانت خواری می زند و موجب بروز آن در جامعه می گردد ولی اگر همه با هم یکسان زندگی کنند فشار اسمزی در جامعه نداریم و تک تک نفرات می بینند که عدالت هست و با جون و دل برای حفظ و حراست مسئولین و سر بلندی آنها کار می کنند و گرنه این کشتی به سر منزل نخواهد رسید .
          • ا
            ارام
            ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۳۸
            فکر میکردم یه کارگر ساده به خاطر خنگی ،درس نخوندن، تنبلی برای یاد گیریه یه حرفه و خیلی چیزای دیگست که تو این وضعیته. ولی الان میبینم که طرف با داشتن تحصیلات دانشگاهی حقوقش با یه کارگر سیکل تفاوتی نداره. مهم نوع کار ، محل کار و آگهی دهندهست.
            • ک
              کارگر
              ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۱۷
              به جای کارگر باید گفت برده.با این همه کاری که از ما میکشن 800 تومن میدن بهمون بعد خودشون یه جوری چنگ میندازن تو بیت المال که انگار پول باباشونه همشون بالای 50 میلیون میگیرن بعد که میرسه به کارگر ابم از دستشون نمیچکه.
              • ف
                فرار
                ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷
                تورا به خدا از اعلام این اعداد و ارقام امید دهنده دست بردارید همه می دونیم تا 10 سال آینده هم حقوق من و امثال من به این مبالغ نمیرسه ! الکی دلخوشمون می کنن . امید ندید تا یک ماه دیگه بخواید همون امید الکی رو هم ازمون بگیرید خواهشا
                • ک
                  کارگر شهرداری
                  ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۴
                  با سلام به دوستان. من 2 تا بچه دارم. مستاجرم و حقوقم ماهیانه 1 میلیون 100 هزار تومان هست.خیلی ها پول توجیبی یک روزشون هست حالا شما فکر کنید امثال من هم خرج مدرسه و کرایه و قبض گاز و .. چه جوری میدم. داریم زجز میکشبم به خدا قسم داریم به امید روزهای بهتر تحمل میکنیم فقط خدا میداند و بس که بچه های ما چقدر آرزو به دل میمانند و آنهایی که مخالف پرداخت حقوق بهتر به ما هستند پیش خدا جوابگو هستند. حق من و امثال من و فرزندان ما این نیست...به دادمان برسید آنهایی که میتوانند دفاع کنند خدا بی اجر نمیگذارد.
                  • ع
                    علی
                    ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۰
                    من یه آدم مجردم با این حقوق تا سر برج دووم نمیارم بیچاره اون کسی که زن و بچه داره
                    • ف
                      فرشید
                      ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴
                      آره جای کارگر نیستید بفهمید زندگی با این حقوق کم یعنی جهنم کارگر هم انسانه مثل خودتون زن داره بچه داره خونه میخواد ... دوست داره زندگی کنه درک داشته باشین آخه تاکی بدبختی!!!؟
                      • ف
                        فضول محله
                        ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱
                        جناب فرشیدخان ،من وشما وامثالمان ،بنظرت خودمان را خیلی جدی نگرفته ایم؟ باید درک کنیم که اینجا ایران اسلامیست،حتما سرت به تنت زیادیه که ازاین حرفهای قلمبه میزنی! اینجا هرچه گفتن وکردن(مقامات وعظما) بایدبگی چشم و اعتراض هم اگه داری بایدمربوط به کم بودن فاعلا باشه ولاغیر،ازماگفتن!!!
                      • م
                        مهران
                        ۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۴۸
                        سلام
                        تشکر از شما نماینده محترم
                        ولی کجا به این حرفها عمل میشه
                        به نظر من بیشتر روی حداقل حقوق چانه زنی بشه بهتره تا افزایش سالیانه
                        نیمی از کارگران با حداقل کار میکنن

                        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                        ثبت پاسخ