توافق کارگروه تعیین دستمزد بر روی سبد ۲.۵ میلیون تومانی معیشت

۳ نظر
خبرگزاری فارس: کارگروه تخصصی تعیین دستمزد سال ۹۶ کارگران دقایقی قبل بر روی سبد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معیشت خانوار کارگری به توافق رسیدند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تعیین سبد معیشت کارگران یکی از مهم‌ترین الزامات قانون کار طبق تبصره دوم ماده ۴۱ است که باید در جلسات تعیین دستمزد توسط شرکای اجتماعی دولت در نشست‌های شورای عالی کار مورد توجه قرار گیرد. مزد سالانه کارگران طبق قانون باید براساس دو مولفه اصلی تورم آخرین ماه اعلامی و قدرت خرید کارگران تعیین شود. امروز نشست کارگروه تخصصی تعیین دستمزد در حالی به کار خود پایان داد که نمایندگان کارگری و کارفرمایی به همراه دولت روی سبد معیشت ۲ میلیون  و ۴۸۹ هزار تومانی یک خانوار کارگری توافق کردند که مرجع این تصمیم گزارش‌های بانک مرکزی، مرکز آمار و انستیتو تغذیه ایران بود. به گزارش فارس، در نشست امروز روی حداقل‌ها توافق حاصل شد و اینکه قرار شد راههای رسیدن به سبد معیشت کارگری در نشست شورای عالی کار بررسی شود. براساس این گزارش، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال نشست شورای عالی کار به احتمال زیاد هفته آینده خواهد بود و در این نشست ۵ نماینده دولتی، ۳ نماینده کارگری و ۳ تشکل عالی کارفرمایی حضور خواهند یافت.

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار تعیین دستمزد کارگران اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای توافق کارگروه تعیین دستمزد بر روی سبد ۲.۵ میلیون تومانی معیشت

  • ع
    علی
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۲۵
    مگه میشه مگه داریم ؟
    • م
      مهدی
      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۲۱
      با سلام
      امیدوارم بالاخره یک روز برسه و این موضوع درک بشه که واقعا با این پایه حقوق و درآمد نمیشه. زندگی کرد و جالب اینه که میدونن و در تاییدش تامل میکنن فک نکنم افزایش حقوق اونم به حق یک کارگر مشکلی برای افزایش تورم ایجاد کنه و به اقتصاد صدمه بزنه چون خیلی چیزهای دیگه در امر تورم دخیلن که این افزایشه فک نکنم اصلا دیده بشه چون تازه با این افزایش یه کارگر بازارو میبینه و میتونه خرید بکنه فک کنم یه کمکی هم به بازار و تورم بشه در هر صورت امیدوارم هرچی صلاحه همون بشه.واقعا سخته ببینی سخت ترین کار جامعه و اساسی ترین کارها رو انجام میدی ولی در نقطه ای قرار داری که انگار نیستی و کمترین درآمد جامعه متعلق به تو باشه .
      • ج
        جواد
        ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۳۵
        به توافق رسیدن خالی که دردی ازکارگران زحمتکش دوا نمیکنه،باید منتظر بود و دید حالا که خودشون قبول کردن با حقوق زیر 1 میلیون تومان در ماه نمیشه زندگی کرد واقعا فکری به حال این قشر مظلوم میکنن یا باز هم با یه افزایش ناچیز سفره کار گران کوچکتر و کوچکتر خواهد شد.

        لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

        ثبت پاسخ