تغییرات در قانون نظام وظیفه عمومی منوط به تصمیم فرماندهی کل قوا شد

۱۶۲۴ نظر
خبرگزاری ایرنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان تغییرات در قانون نظام وظیفه عمومی را منوط به تصمیم فرماندهی کل قوا کردند. به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و درادامه بررسی لایحه احکام دایمی توسعه کشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان ماده ۳۶ و بند الحاقی مربوط به این ماده را اصلاح کردند. براساس اصلاح نمایندگان مجلس در ماده ۳۶ در زمان صلح با تایید ستاد کل نیروهای مسلح، قسمتی از نیاز دولت، شهرداری ها، دهیاری ها، نهادهای عمومی غیردولتی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و فدراسیون های ورزشی و واحدهای تولید به نیروی انسانی دارای مدرک کارشناسی و بالاتر با استفاده از خدمت مشمولان وظیفه مشروط به عدم ورود آسیب به آمادگی رزمی کشور و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی تامین می شود. با تصویب نمایندگان مجلس این نیازها از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ستادکل اعلام می شود. همچنین حقوق و مزایا و جیره استحقاقی در دوره خدمت از محل اعتبارات دستگاه به کارگیرنده تامین می شود. برطبق اصلاح امروز مجلسی ها، میزان دریافتی این قبیل افراد نباید در مجموع از حد مقرر در قوانین نیروهای مسلح تجاوز کند. همچنین حداقل ۵۰ درصد از نیروهای انسانی مذکور که فارغ التحصیل دانشگاه هستند باید در مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته کشور خدمت کنند. در بند الحاقی به صدر بند ۳ ماده ۴۵ قانون وظیفه عمومی نیز در صورت تایید فرماندهی کل قوا به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به آن الحاق شد. براساس بند ۳ این ماده بیست و چهارماه آزادگی به دوازده ماه آزادگی، ۲۵ درصد جانبازی به ۱۰ درصد جانبازی، ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه به ۱۲ ماه سابقه حضور در جبهه تغییر می یابد. در تبصره این بند نیز فرزند شهید مشابه جانباز ۵۰ درصد محسوب خواهد شد.

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱٬۶۲۴ نظر برای تغییرات در قانون نظام وظیفه عمومی منوط به تصمیم فرماندهی کل قوا شد

  • ف
    فرید
    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۱۶
    پدرم 21ماه ایثارگری داره.من متولد 73 هستم ایا معاف میشم؟ کسی میدونه جواب بده ممنون
    • F
      Farhad
      ۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۴
      سلام دوستان یه سوال داشتم ؟؟ خواهشا اگه کسی آگاهه جواب بده. من سنوات مجاز تحصیلیم شهریور 95 تموم شد و چون فقط 3 واحد پایانامم مونده بود بهم ترم مهر رو سنوات ارفاقی دادن ولی بازم بخاطر یه مشکلاتی هنوز همین 3 واحد پایانامم تموم نشده و باید یک ترم دیگه سنوات ارفاقی بگیرم. به نظرتون آیا پلیس + 10 موافقت میکنه؟؟
      • م
        میآد
        ۲۴ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۴۳
        دوستان تو خدا پیگیر باشید این قانون اجرا میشه? منتظر بمانیم?
        • س
          سراج الدین قربانی
          ۵ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۴۵
          سلام.دوستان چ خبر از قانون ۱۲ماه آزادگی و ۱۲ماه جبهه پدر و ۱۰ درصد جانبازی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          نمیگفتید دی ماه اجرا میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          • س
            سعید
            ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸
            با سلام و خسته نباشید
            آقا چی شد این قاونو جامع ایثارگران که منوط به تصمیم فرمانده کل قوا شده بود
            نتیجه چی شد و کی نتیجه را اعلام می شود و کی به صورت قانون درآمده و کی اجراییش می آید؟
            • و
              وحید مشمول
              ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸
              سلام
              فعلا نظرات مربوط به این لایحه و بحث معافیت ها در لینک خبر زیر گذاشته میشه
              معافیت ها در لایحه احکام دائمی بود که اونم بعد از چند بار رفت و برگشت به شورای نگهبان، امروز بالاخره اصلاحات آخر روش انجام شد و احتمالا این هفته شورای نگهبان خبر تاییدش را میدهد و فقط میمونه تایید رهبری که اجرایی بشه
              یا علی
            • م
              منصور
              ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵
              خداقوت ... خبر جدیدی نشده ؟ بگمونم اینجور که بوش میاد امسال تصویب نمیشه و من میپوسم اینجا ...پدرم 10% داره اما هنوز ازش استفاده نکردم گفتم شاید اوکی شه این قانون

              لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

              ثبت پاسخ