تشکیل "ستاد اشتغال معلولان"/اشتغال خانگی راه‌اندازی می‌شود

۱ نظر
خبرگزاری ایلنا:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان نابینایان تاکید کرد: برای پیگیری درخواست‌های روشن‌دلان با وزیران ارتباطات، آموزش و پرورش و ارشاد رایزنی می‌کنیم و ستادی برای اشتغال معلولان تشکیل خواهیم داد. به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر روز گذشته علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان نابینایان گفت: جلسه امروز برای شنیدن نیازهای روشن‌دلان عزیز است. در ابتدای جلسه ۱۰ نفر از نابینایان مسایل و مشکلات و پیشنهادات خود را به مطرح کردند. وزیر رفاه پس از شنیدن صحبت‌های نابینایان اظهار داشت: وقتی حرف‌های شما را می‌شنویم پی می‌بریم که دریایی از کارها در خصوص نابینایان باید انجام شود. ربیعی افزود: شهروندان روشندل سزاوار دریافت خدمات و حقوق بیشتری هستند؛ ماه گذشته مصوبه‌ای در هیات دولت گذراندیم که حقوق مضاعفی برای این افراد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و آموزش همگانی در نظر گرفته شده است. اما مسیر زیادی در پیش داریم و متاسفانه بودجه و امکانات کفاف رسیدگی به درخواست‌ها را نمی‌دهد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همه تلاش‌مان را برای پیگیری درخواست های روشن‌دلان خواهیم کرد. در راستای رسیدگی به درخواست برای دسترسی نابینایان به فضای مجازی جلسه‌ای با وزیر ارتباطات خواهیم گذاشت. هم‌چنین شکاف اطلاعات و دسترسی به منابع برای آنها پیگیری خواهد شد. ربیعی افزود: توجه به نخبگان و تبیین سیاست‌های معطوف به نابینایان و کم‌بینایان اتخاذ خواهد شد. ما نیازمند یک گروه فکری برای شناسایی ورسیدگی به مسائل روشن‌دلان هستیم. او تاکید کرد: با در نظر گرفتن وام‌های ارزان قیمت از طرح‌های اشتغال نابینایان نیز حمایت خواهد شد. به زودی از مراکز ترک اعتیاد آنها نیز بازدید می‌کنیم و تا از نزدیک با مشکلات آنها را شناسایی و رسیدگی کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری روشن‌دلان در نظر گرفته خواهد شد و این موضوع نیز پیگیری می‌شود تا در محیطی با امکانات آموزش و تمرین مسائل هنری دنبال شود. او با بیان اینکه مسئله مشاوره خانواده‌های دارای فرزندان معلول نیز بررسی می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد برای پیگیری مسائل آموزشی و فرهنگی و هنری روشن‌دلان برگزار می‌کنیم و مشکلات آنها را در این زمینه حل خواهیم کرد. ربیعی در پایان افزود: باید ستاد اشتغال معلولان ایجاد کنیم و اشتغال خانگی را برای آنها راه‌اندازی کنیم تا بخشی از مشکلات آنها حل شود. در پایان این مراسم نابینایان یک عصای سفید تولید داخل به وزیر رفاه هدیه دادند و وزیر کار نیز با اهدای لوح تقدیر از نمایندگان روشن‌دلان قدردانی کرد.

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام معلولین اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تشکیل "ستاد اشتغال معلولان"/اشتغال خانگی راه‌اندازی می‌شود

  • م
    محمدی
    ۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۰:۱۷
    با سلام.انشالا این خبر صحت داشته باشه و عملی بشه.معلولین قشر مظلوم جامعه هستن.فرقی نمیکنه حتا اگه درصد معلولیتشان متوسط هم باشد موقع استخدام جواب رد میشنوند.ما خودمان زت و شوهر معلولیم.دو فرزند داریم اما متاسفانه فاقد شغل.با اینکه همسرم مهارت هم داره اما متاسفانه ....

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ