تاثیر مثبت سوابق در آزمون دستیاری ۹۵

۳ نظر
خبرگزاری مهر: قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: معدل در نمره داوطلبان مجاز آزمون دستیاری سال ۹۵، تاثیر مثبت دارد و معدل های مختلف با هم تراز می شوند. دکتر سیدحسن امامی رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نگرانی داوطلبان آزمون دستیاری سال ۹۵ درباره تاثیر معدل گفت: داوطلبان نگرانی نداشته باشند چرا که معدل دوره پزشکی عمومی بدون احتساب معدل دوره پیش کارورزی است و به صورت تاثیر مثبت در نمره افراد تاثیر دارد. وی افزود: تاثیر مثبت به این معنی است که دو نفر نمره ۱۵۰ گرفته اند و یکی از آنها نمره معدل دوره پزشکی عمومی و پیش کارورزی اش بالاتر و دیگری پایین تر است، حال در این مرحله آن فردی که معدل بالاتری دارد تاثیر مثبت معدل خود را دریافت می کند. امامی رضوی درباره نگرانی داوطلبان از متفاوت بودن آموزش در دانشگاه ها و در نتیجه تفاوت در معدل ها، گفت: معدل های دوره پزشکی عمومی چون دانشگاهی است بر اساس فرمول های ریاضی، نسبت به دانشگاه ها تراز می شوند. بنابراین نگرانی از تفاوت این معدل ها وجود ندارد. وی افزود: همچنین درباره آزمون پیش کارورزی نیز چون به صورت کشوری برگزار می شود، این آزمون به صورت سال به سال تراز می شود. ممکن است یک سال سخت تر یا یک سال آسان تر بوده باشد بر همین اساس این معدل ها هم بر اساس سال تراز می شوند. قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: در واقع رتبه فرد یکبار با احتساب نمره پیش کارورزی و یکبار با احتساب معدل پزشکی عمومی محاسبه می شود، به این ترتیب رتبه فرد مشخص می شود. وی تاکید کرد: تراز کردن نمرات به صورت یکسان انجام نمی شود اما در نهایت به نحوی عمل می شود که داوطلب نگرانی نداشته باشد. امامی رضوی گفت: داوطلبان می توانند آخرین اطلاعیه دبیرخانه شورای آموزش پزشکی تخصصی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی برای اعلام تاثیر مثبت را مطالعه کنند. وی یادآور شد: با توجه به اینکه اکنون مرحله ویرایش اطلاعات داوطلبان است، پس از پایان مرحله ویرایش، زمان انتخاب رشته اعلام می شود. به گزارش مهر، برخی از داوطلبان آزمون دستیاری سال ۹۵ در نامه ای اعتراض آمیز خواستار ابطال تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون دستیاری سال جاری شده اند. در این نامه به مواردی از جمله عدم امکان تراز کردن معدل دانشجویان دانشگاه های مختلف به واسطه ارزشیابی غیرمتمرکز، عطف به ما سبق شدن قانون مورد استناد شورای آموزش پزشکی و تخصصی در ارتباط با تاثیر امتحان پیش کارورزی و نمرات طی دوران پزشکی عمومی اشاره شده است. در این نامه آمده است: «در توجیه این تغییرات مسوولین محترم شورای آموزش پزشکی و تخصصی به این جمله اکتفا می کنند که این تغییرات صرفا جنبه مثبت داشته و اثر منفی بر نمره داوطلب نمی گذارد. بر کسی پوشیده نیست که در یک آزمون رقابتی، بهبود نمره یک داوطلب به منزله متضرر شدن یک داوطلب دیگر می شود و در این آزمون رتبه ملاک اولویت انتخاب رشته- شهر بین داوطلبین است.» این معترضان تقاضا کرده اند اعمال سوابق تحصیلی ملغی شود.

برای مشاهده آخرین اخبار و اطلاعیه های آزمون دستیاری اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۳ نظر برای تاثیر مثبت سوابق در آزمون دستیاری ۹۵

  • م
    مهیار
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۴۱
    آدمی را میشناسم معدلش 14.43 بوده در آزمون دستیاری 95 رتبش شده 250.
    دوست من با معدل 18 در دوره پزشکی رتبش شده 300.
    به نظر شما نباید فرقی بین کسی که همیشه ممتاز بوده و درسش را خوب خونده ولی نتونسته سر آزمون به خاطر مشکلی که داشته بطور عالی ظاهر بشه با کسی که همه کارا و خوش گذرونی هاش رو تو دوره 7 ساله کرده ولی توی یه آزمون 4 ساعته بهتر تست زده، وجود داشته باشه؟! آیا ملاک قرار دادن یه آزمون 4 ساعته مستدل تر است یا میانگین تلاش 7 ساله؟
    • ن
      نصرت
      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۰:۰۸
      از 2 سال پیش قرار بود که معدل و سابقه تحصیلی در نمره آزمون تخصص تراز بشه.
      خب، امسال میخوان این کارو بکنن. یه شبه که نگفتن میخوایم تراز کنیم که همه استرسی شدید.
      ضمنا همون 2 سال پیش که هنوز امتحان نداده بودید چرا اعتراض نکردید؟
      الان که رتبتون اومده دیدید اوضاع خرابه چرا تازه به فکر افتادید؟ اتفاقا خیلیها از جمله خودم می خواهیم که سابقه تحصیلی لحاظ بشه تا فرق ما که درسخون بودیم با اونهایی که نبودن معلوم بشه
      • ه
        هادی
        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰
        با دیدگاه شما کاملا موافقم ،چون این تاثیر به سود دانشجویانی هست که در طی دوره تحصیل 7 ساله خود همواره کوشا بودند با اینکه میدونستن که معدل تاثیری در قبولی آزمون دستیاریشان نخواهد داشت و این بیانگر ذات کوشای آنها هست .

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ